Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Julie97 skrev (2 minutter siden):

Jeg vet, men synes den venstre delen av streken ser sterkere ut enn resten 🤔 men får vel bare teste igjen i ettermiddag og håpe den er positiv da 🤞

Ja hvis den er sterkere enn de du har tatt før så har du en økning. Kan bety at testen øker og øker frem til positiv test. Men du kan ikke være sikker. Ettersom LH svinger generelt, er det mulig å få en liten økning en dag, og så går den ned neste dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Amatariel skrev (4 minutter siden):

Ja hvis den er sterkere enn de du har tatt før så har du en økning. Kan bety at testen øker og øker frem til positiv test. Men du kan ikke være sikker. Ettersom LH svinger generelt, er det mulig å få en liten økning en dag, og så går den ned neste dag.

Jeg mener at venstre del av venstre strek ser sterkere ut enn resten av den venstre streken, vanskelig å forklare men håper du skjønner hva jeg mener 😅 

Forventer eggløsning i morgen, så tipper på at den blir positiv snart 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julie97 skrev (5 minutter siden):

Jeg mener at venstre del av venstre strek ser sterkere ut enn resten av den venstre streken, vanskelig å forklare men håper du skjønner hva jeg mener 😅 

Forventer eggløsning i morgen, så tipper på at den blir positiv snart 😊

Ah nå skjønner jeg hva du mener. Hender av og til at det kan bli en "synål"-strek som er litt sterkere der fargen begynner på streken ja. Men litt mer av streken må nesten bli sterkere før man kan tolke den som positiv. Satser på at du får en klar og sterk test snart! Ettermiddag er best å teste på, så jeg ville tatt en ny test kl.17 i dag om du ikke har drukket mye i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 minutt siden):

Ah nå skjønner jeg hva du mener. Hender av og til at det kan bli en "synål"-strek som er litt sterkere der fargen begynner på streken ja. Men litt mer av streken må nesten bli sterkere før man kan tolke den som positiv. Satser på at du får en klar og sterk test snart! Ettermiddag er best å teste på, så jeg ville tatt en ny test kl.17 i dag om du ikke har drukket mye i dag.

Haha så bra, det skal jeg gjøre 😊 takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første test. Regner med den er veldig negativ?

20210526_185216.jpg

Anonymkode: e6acf...528

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Julie97 skrev (2 timer siden):

Enn nå da? 😅

Ikke helt der. Håper den blir klart positiv i morgen 🤞

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min første test. Regner med den er veldig negativ?

Anonymkode: e6acf...528

Spennende med første test tatt! Denne er nok veldig negativ ja - men masse lykke til fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julie97 skrev (På 26.5.2021 den 17.36):

Enn nå da? 😅1622043339259907043940819836977.thumb.jpg.3e7c34c963a4c58ccd3831dd3f62c08a.jpg

Jeg er nysgjerrig på denne. Fikk du noen gang sterkere test? Eller endte det med at du tolket denne som positiv? Fortell fortell😊

Anonymkode: b9018...895

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er nysgjerrig på denne. Fikk du noen gang sterkere test? Eller endte det med at du tolket denne som positiv? Fortell fortell😊

Anonymkode: b9018...895

Jeg fikk positiv på kvelden, også tok jeg to nye i går og den på ettermiddagen var enda sterkere positiv 😊 da gikk jeg tom for tester, så må bare satse på at egget har sluppet og at jeg har eggløsning i dag!

Screenshot_20210528-152301_Premom.thumb.jpg.fff6d0ce3d23c133a5c8807c0859310f.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julie97 skrev (15 minutter siden):

Jeg fikk positiv på kvelden, også tok jeg to nye i går og den på ettermiddagen var enda sterkere positiv 😊 da gikk jeg tom for tester, så må bare satse på at egget har sluppet og at jeg har eggløsning i dag!

Screenshot_20210528-152301_Premom.thumb.jpg.fff6d0ce3d23c133a5c8807c0859310f.jpg

Aha. Skjønner. Den du tok på cd 14, på morgenen kl10. Var det morgenurin, eller hadde du vært på do tidligere på morgenen? 

Ser jo bra ut dette da synes jeg, kjedelig å gå tom for tester. Men tenker du kan føle deg rimelig trygg på at eggløsning skjer. Så lenge man har samleie så har man vel gjort det man kan😊

Anonymkode: b9018...895

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Aha. Skjønner. Den du tok på cd 14, på morgenen kl10. Var det morgenurin, eller hadde du vært på do tidligere på morgenen? 

Ser jo bra ut dette da synes jeg, kjedelig å gå tom for tester. Men tenker du kan føle deg rimelig trygg på at eggløsning skjer. Så lenge man har samleie så har man vel gjort det man kan😊

Anonymkode: b9018...895

Det var morgenurin ja 😊 tenker å legge inn aksjer i dag også bare for å være helt sikker, så krysser vi fingrene for at det går denne gangen 🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julie97 skrev (13 minutter siden):

Det var morgenurin ja 😊 tenker å legge inn aksjer i dag også bare for å være helt sikker, så krysser vi fingrene for at det går denne gangen 🤞🤞

Takk for svar😊Masse masse lykke til😊 prøver på nr 3 her😊

Anonymkode: b9018...895

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen si meg hvordan eggløsningstestene fungerer? Forstår at de kan si noe om når eggløsning er, men vil det vise dager før eggløsning at man også er fruktbar og kan forsøke? Er så redd for å gå glipp av «vinduet» 😥

Har første PP i juni, bruker foreløpig kun flow-appen, men blir redd den ikke er punktlig nok når jeg ser på der avanserte på sida her 😅😅

Anonymkode: 97a1c...103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan noen si meg hvordan eggløsningstestene fungerer? Forstår at de kan si noe om når eggløsning er, men vil det vise dager før eggløsning at man også er fruktbar og kan forsøke? Er så redd for å gå glipp av «vinduet» 😥

Når du får positiv test så er det som oftest 24 timer til egget slipper. Men det kan også være alt mellom 12-72 timer, vi er litt forskjellige der... Men en hovedregel er at egget ikke slipper før testen har blitt negativ igjen, derfor liker mange å teste frem til det skjer. 

Man er fertil tre dager før EL (derfor er positiv test = sex lurt), selve EL-dagen og dagen etter EL. 

Babyplan sine strimler er greie tester å bruke. Billige og slår godt ut. Men om man syns det er vanskelig å tolke dem så er de rosa digitale fra Clearblue veldig fine. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betyr dette at eggløsningen nå har skjedd, og at jeg nå er lite fertil igjen? Vi hadde samleie CD 14 og 11, så håper på gode sjanser.2C30EFAD-A904-4011-9810-36DE7511442F.thumb.jpeg.e481ca995a07c60e2a658c7061e69454.jpeg

Anonymkode: 221f5...e91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er denne positiv?

20210530_215341.jpg

Anonymkode: e6acf...528

Ja, jeg vil si det :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 time siden):

Ja, jeg vil si det :Nikke:

Spennende 😊 den ble mye svakere når den tørket inn da, sjekket dagen etter.

Anonymkode: e6acf...528

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Spennende 😊 den ble mye svakere når den tørket inn da, sjekket dagen etter.

Anonymkode: e6acf...528

Det er ikke uvanlig. Det viktige er hvordan testen ser ut innen tidsfristen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (9 timer siden):

Det er ikke uvanlig. Det viktige er hvordan testen ser ut innen tidsfristen.

Takk for svar. Tok ny test i dag, og den var veldig veldig negativ. Skjønner ingenting...

20210531_154808.jpg

Anonymkode: e6acf...528

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...