Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Osloborger88 skrev (15 minutter siden):

Tok en ny test nå. Kanskje denne er positiv? 😅 Har ikke tolket eggløsningstester manuelt før, og merker at jeg synes det er vanskelig å vite..

Jeg er ganske dreven etter mange år med EL-testing, men jeg blir også usikker noen ganger om strekene er HELT like eller ikke. Derfor har jeg en pakke med rosa CB digital på lur slik at jeg kan ta en digital i samme urin dersom jeg blir usikker, og da er det godt å få bekreftet det man mistenkte selv, så det kan jeg anbefale.
Denne testen din over her vil jeg si er like streker og positiv ja :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Amatariel skrev (42 minutter siden):

Jeg er ganske dreven etter mange år med EL-testing, men jeg blir også usikker noen ganger om strekene er HELT like eller ikke. Derfor har jeg en pakke med rosa CB digital på lur slik at jeg kan ta en digital i samme urin dersom jeg blir usikker, og da er det godt å få bekreftet det man mistenkte selv, så det kan jeg anbefale.
Denne testen din over her vil jeg si er like streker og positiv ja :Nikke:

Takk for svar 😄 greit å spørre noen med erfaring! Tar en digital i morgen tidlig, så håper jeg på at dette er EL. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Osloborger88 skrev (5 minutter siden):

Takk for svar 😄 greit å spørre noen med erfaring! Tar en digital i morgen tidlig, så håper jeg på at dette er EL. 

Ta en stimmel først, for om den viser klar negativ så er det ikke vits å brenne en dyr digital. LH er ikke nødvendigvis så høy på morgenen, så ikke sikkert du får samme resultat som i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (13 timer siden):

Ta en stimmel først, for om den viser klar negativ så er det ikke vits å brenne en dyr digital. LH er ikke nødvendigvis så høy på morgenen, så ikke sikkert du får samme resultat som i dag.

Du hadde rett, smilefjes på digital i morges 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 
 

Første PP jeg prøver med eggløsningstester. Fikk disse i går rundt 16:30. Tok en Clearblue digital el-test tre-fire timer senere ca., og fikk da «statisk» smilefjes. 
 

Noen tanker om disse to el-testene på bildet? Er helt grønn på dette, men gull å ha forum å lese andre sine erfaringer på! 😍

2871B126-FCCE-4F57-962A-BD39A04187B1.jpeg

C6772A02-1F6B-4FF9-B80E-54979CA3A186.jpeg

Anonymkode: 49cb2...193

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei! 
 

Første PP jeg prøver med eggløsningstester. Fikk disse i går rundt 16:30. Tok en Clearblue digital el-test tre-fire timer senere ca., og fikk da «statisk» smilefjes. 
 

Noen tanker om disse to el-testene på bildet? Er helt grønn på dette, men gull å ha forum å lese andre sine erfaringer på! 😍

2871B126-FCCE-4F57-962A-BD39A04187B1.jpeg

C6772A02-1F6B-4FF9-B80E-54979CA3A186.jpeg

Anonymkode: 49cb2...193

Disse er absolutt positive 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen! 
Nå har jeg tatt de to samme testene i dag. Er CD 15 i dag. Vi la inn aksjer både kveld/natt til i går og kveld/natt til i dag. Bør vi legge inn aksjer i kveld også? Jeg kjenner på en ekstrem kåthet (🙈), klassisk meg på disse el-dagene... Bildet med begge testene samlet er fra i dag, og de separat er fra i går. Som jeg skrev overfor fikk jeg «statisk» smilefjes fra Clearblue sin digitale el-test i går ettermiddag også. 
 

Setter sånn pris på forum som her, ellers hadde jeg mast hull i hodet på samboeren... 😉🙈
 

A65FF679-7C9D-426A-9C59-EA44D0E280E6.jpeg

B05DBE9B-3954-4D7F-8BA0-E85DDA1F3AFF.jpeg

BBB5BF35-D15E-40F7-BA9C-DF81D23AB001.jpeg

Anonymkode: 49cb2...193

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker dere om denne? 😊image.thumb.jpg.49d4daed51b607d487fc538966a364ea.jpg

Anonymkode: 4e1d5...e2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Vi la inn aksjer både kveld/natt til i går og kveld/natt til i dag. Bør vi legge inn aksjer i kveld også? Jeg kjenner på en ekstrem kåthet (🙈), klassisk meg på disse el-dagene..

Anonymkode: 49cb2...193

Skader ikke, bare å kjøre på 😊

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva tenker dere om denne? 😊

Anonymkode: 4e1d5...e2d

Ingen tvil om positiv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor tidlig kan jeg ta graviditetstest etter eggløsning? Fredag ettermiddag/kveld fikk jeg første positive eggløsningstest 😊 Da kan vel eggløsning ha skjedd ca. 24-48 timer etter, og jeg antar at eggløsning har vært i går eller i dag..

Endret av Osloborger88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Osloborger88 skrev (10 timer siden):

Hvor tidlig kan jeg ta graviditetstest etter eggløsning? Fredag ettermiddag/kveld fikk jeg første positive eggløsningstest 😊 Da kan vel eggløsning ha skjedd ca. 24-48 timer etter, og jeg antar at eggløsning har vært i går eller i dag..

Mange her klarer å se en strek 10 dager etter eggløsningen fant sted. Men jo lenger du venter og nærmere forventet mens du tester, jo mer kan man stole på resultatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld - i dag tidlig - i kveld. 
Er den fra i kveld positiv? Blir litt i stuss siden at streken er sterkere i fargen, men også smalere. 
 

Dette er første gang jeg tester.

6BC31CDE-52FE-4527-A7D1-03A13D191430.jpeg

Anonymkode: 3dfb5...370

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

I går kveld - i dag tidlig - i kveld. 
Er den fra i kveld positiv? Blir litt i stuss siden at streken er sterkere i fargen, men også smalere. 

Ja det er den fra i går kveld som er positiv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (2 minutter siden):

Ja det er den fra i går kveld som er positiv :)

Tusen takk for raskt svar!☺️

Jeg formulerte meg kanskje litt utydelig, men jeg antar at du tolker den nederste (i kveld) som positiv?

Hva tror du er grunnen til at streken er så smal? Er det bare tilfeldig eller indikerer det lavere verdi?

Anonymkode: 3dfb5...370

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er meg igjen, som har lagt igjen sikkert 100 innlegg her inne om at jeg er på syklusdag over 40. Dritkleint, men jeg blir jo ikke klokere.

i dag er det syklusdag 47, negative graviditetstester, så jeg tok en eggløsningstest. Den ser slik ut. Mormunnen min er glatt og så høyt at jeg nesten ikke rekker den. Kan det stemme at el nærmer seg, evt er her i nær fremtid(alrså i morgen)..? Synes testen er vanskelig å tyde

60514745-91D6-4320-A100-CB95782DBD78.jpeg

Anonymkode: 0e3d2...cd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er meg igjen, som har lagt igjen sikkert 100 innlegg her inne om at jeg er på syklusdag over 40. Dritkleint, men jeg blir jo ikke klokere.

i dag er det syklusdag 47, negative graviditetstester, så jeg tok en eggløsningstest. Den ser slik ut. Mormunnen min er glatt og så høyt at jeg nesten ikke rekker den. Kan det stemme at el nærmer seg, evt er her i nær fremtid(alrså i morgen)..? Synes testen er vanskelig å tyde

60514745-91D6-4320-A100-CB95782DBD78.jpeg

Anonymkode: 0e3d2...cd0

Glemte å nevne at grunnen for at jeg er usikker er fordi på starten på teststreken er det en trådtynn strek som er like sterk som controllstreken, men i og med at hele streken fader blir jeg usikker.

Anonymkode: 0e3d2...cd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei, ganske ny i dette tema. Men tok en test for å se hvordan den fungerer. Regnet med den var negativ siden jeg tok siste p-sprøyte 31jan. Men ble litt usikker på svaret 😅

97C9BE08-6925-4968-B2BD-E2DA91DB15CA.jpeg

6145F43A-75F9-4739-A711-4DEEDC6E0C43.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minime0 skrev (2 minutter siden):

Hei, ganske ny i dette tema. Men tok en test for å se hvordan den fungerer. Regnet med den var negativ siden jeg tok siste p-sprøyte 31jan. Men ble litt usikker på svaret 😅

97C9BE08-6925-4968-B2BD-E2DA91DB15CA.jpeg

6145F43A-75F9-4739-A711-4DEEDC6E0C43.jpeg

Den er positiv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere test-guruer!

Ville dere tolket det jeg har merket som peak som eggløsning? Hadde en økning rundt CD18, men kom aldri høyere enn 56 og det sank og steg om hverandre gjennom hele døgnet. Føler kanskje økningen på CD27 og CD28 virker mer som klassisk eggløsningsstigning? hjelp mottas med takk😅

 

183567141_212490907111168_2534091641763126980_n.thumb.jpg.9c806a45308acdea498d9325326e9613.jpg

Anonymkode: 2d4ca...bee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, la ut bilde av en test igår siden jeg var usikker. Men tok ny idag. Og den virker lik, så blir usikker. Kan man ha 2 pos på 2 dager? 😅legger ved bilde og hvilken dag de ble tatt

CCEEC74D-EC2C-4C4D-838A-0BE0AB342D94.jpeg

D1ADD6F6-0120-4F01-83C6-17586AB0E598.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...