Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

karilue skrev (39 minutter siden):

Skjønner. Men synes de begge ser helt positiv ut? Eller ta jeg feil? 
Har lagt inn på other også. Da ser det slik ut

9DAD1764-6C66-4A0E-B88F-60A89D5755E0.jpeg

Noen får positive tester flere dager på rad, slik som du har fått her (dag 14 og 15). Testen er negativ igjen den 16, så eggløsning er mest sannsynlig da dag 16 eller dag 17 😊 den kan komme senere også, så fortsett med samleie litt til! 

Anonymkode: fcea0...d8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Noen får positive tester flere dager på rad, slik som du har fått her (dag 14 og 15). Testen er negativ igjen den 16, så eggløsning er mest sannsynlig da dag 16 eller dag 17 😊 den kan komme senere også, så fortsett med samleie litt til! 

Anonymkode: fcea0...d8b

Ok😄 burde jeg teste imorgen også skal tro? Eller er det «greit» nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

karilue skrev (2 timer siden):

Ok😄 burde jeg teste imorgen også skal tro? Eller er det «greit» nå? 

Den på CD 16 er negativ, så da er det ikke nødvendig å teste videre. 

De fleste har EL den dagen test blir negativ igjen, men dette varierer fra person til person. Hvis du temper så kan du få bekreftet akkurat hvilken dag du har EL utifra når testene blir positiv og negativ. 

Jeg pleide å ha 2 dager positiv, som du her, og negativ dag 3. Dag 3 var da EL dagen. Men ene måneden var kun positiv i 1 dag, og EL dag 2. En annen måned var positiv dag 1 og 2, negativ dag 3 og EL dag 4 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! 
Dette er min første måned hvor jeg tester EL, så er ganske noob. Jeg har fått den sterkeste streken til nå da, i går og dagen før var streken knapt synlig😅 

Hva tror dere om denne (vet den fremdeles er negativ altså), tror dere den kan bli positiv i løpet av dagen eller i morgen, eller er det kanskje umulig å si? 😬 Den er tatt på morgenurin. Takk for svar🥰

146E2A96-47EC-4EC1-984F-96D03A299E32.jpeg

Anonymkode: 08a4a...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niny skrev (11 timer siden):

Den på CD 16 er negativ, så da er det ikke nødvendig å teste videre. 

De fleste har EL den dagen test blir negativ igjen, men dette varierer fra person til person. Hvis du temper så kan du få bekreftet akkurat hvilken dag du har EL utifra når testene blir positiv og negativ. 

Jeg pleide å ha 2 dager positiv, som du her, og negativ dag 3. Dag 3 var da EL dagen. Men ene måneden var kun positiv i 1 dag, og EL dag 2. En annen måned var positiv dag 1 og 2, negativ dag 3 og EL dag 4 😉

Ok😄 takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei dere! 
Dette er min første måned hvor jeg tester EL, så er ganske noob. Jeg har fått den sterkeste streken til nå da, i går og dagen før var streken knapt synlig😅 

Hva tror dere om denne (vet den fremdeles er negativ altså), tror dere den kan bli positiv i løpet av dagen eller i morgen, eller er det kanskje umulig å si? 😬 Den er tatt på morgenurin. Takk for svar🥰

146E2A96-47EC-4EC1-984F-96D03A299E32.jpeg

Anonymkode: 08a4a...515

Jeg hadde sånne i går, ble positiv på kvelden på utvannet urin..  Men som regel får jeg tester sånne 1-2 dager før positiv test. 

Anonymkode: 2bd52...fb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg hadde sånne i går, ble positiv på kvelden på utvannet urin..  Men som regel får jeg tester sånne 1-2 dager før positiv test. 

Anonymkode: 2bd52...fb9

Takk for svar!😊 da tester jeg ikveld også bare for sikkerhets skyld 🤞🏻

Anonymkode: 08a4a...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er de 3 nederste her positive? (Jeg har hørt at den siste (clearblue) kan vise feil når du går på clomifen)86F3D2AD-9D82-406E-B337-40A5898CF4DB.thumb.jpeg.7e64044f7b7a96c83c362e6d9d3c5a93.jpeg

Anonymkode: e2981...dd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var el 10. eller 13. april? Begge var positive, men den 10. var sterkere enn den 13.. eller har ikke det noe å si så lenge den var positiv?

6C678DC9-4458-4DCA-9FB0-CB86B24433C6.png

Anonymkode: 0e3d2...cd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Var el 10. eller 13. april? Begge var positive, men den 10. var sterkere enn den 13.. eller har ikke det noe å si så lenge den var positiv?

6C678DC9-4458-4DCA-9FB0-CB86B24433C6.png

Anonymkode: 0e3d2...cd0

Vil tro den 13? Sånn som jeg har skjønt så har el skjedd når en test blir negativ igjenn, så Når lh hormonet synker har el skjedd

Anonymkode: 2bd52...fb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Lurer på om noen av dere med litt erfaring kan hjelpe meg? Tok en EL-test i går kveld og fikk en svaaaaaak strek, i dag dukket det ikke opp en strek engang. Betyr det at EL har vært? Eller kan man få en svak strek en dag og ingen strek dagen etter, uten at det betyr noe spesielt?

 

EFEAB1A2-2432-432C-90DB-22D75EA8975E.jpeg

3E1C98F8-3426-40BF-9EAA-8727F644816D.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jadaneidaså skrev (16 minutter siden):

Hei.

Lurer på om noen av dere med litt erfaring kan hjelpe meg? Tok en EL-test i går kveld og fikk en svaaaaaak strek, i dag dukket det ikke opp en strek engang. Betyr det at EL har vært? Eller kan man få en svak strek en dag og ingen strek dagen etter, uten at det betyr noe spesielt?

 

EFEAB1A2-2432-432C-90DB-22D75EA8975E.jpeg

3E1C98F8-3426-40BF-9EAA-8727F644816D.jpeg

Det betyr nok ingenting. EL-tester har stort sett to synlige streker, men kan også ha bare en strek. Etterhvert som du tester flere dager vil du nok oppleve flere dager med svak strek. Den kommer uavhengig av om El har skjedd eller ikke. Først når begge streker er like sterke er det et tegn på at kroppen forbereder seg på eggløsning. Har du testet morgen eller ettermiddag? Ettermiddag er anbefalt, og du bør ha noe konsentrert urin for best resultat. Unngå å tisse og drikke de siste tre timene før test om det går. 

Når du får to like sterke streker kan det være greit å teste hver ettermiddag etterpå frem til testen blir negativ. Noen har positiv test mange dager, andre bare en dag. Da får du tydeligere indikasjon på når eggløsning er, om jeg husker rett er det stort sett 12-48 timer (?) etter siste positive test. Lykke til 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fame skrev (41 minutter siden):

Herregud, jeg har hatt sex på helt feil dager, jo. Denne er positiv, vel? :nigo:

Jeg ville tolket den som det ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fame skrev (58 minutter siden):

Herregud, jeg har hatt sex på helt feil dager, jo. Denne er positiv, vel? :nigo:

20210419_153040.jpg

Jeg synes det er litt vanskelig å se når streken blir så tynn, men jeg vil si den er neesten helt positiv! Typ at den kan bli enda like sterk eller sterkere enn enn teststreken enten senere i dag eller i morgen 😁 så ville nok tatt en til test ikveld bare for å se!

Anonymkode: 08a4a...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg synes det er litt vanskelig å se når streken blir så tynn, men jeg vil si den er neesten helt positiv! Typ at den kan bli enda like sterk eller sterkere enn enn teststreken enten senere i dag eller i morgen 😁 så ville nok tatt en til test ikveld bare for å se!

Anonymkode: 08a4a...515

Jeg tok en digital og fikk et smilefjes, så får vel tro den er positiv. Tror ikke det har noe å si at den er tynn  😮

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Øverste test tatt for 1 time siden. Har sett lik ut siden jeg tok den. Nederste tatt nå for 4 min siden. Usikker på hva jeg skal tolke. 

Trodde jeg hadde EL for 5 dager siden..

16188440817208948051340443396555.jpg

Anonymkode: 3c2ee...08d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fame skrev (1 time siden):

Jeg tok en digital og fikk et smilefjes, så får vel tro den er positiv. Tror ikke det har noe å si at den er tynn  😮

Nei det skal ikke ha noe å si! Jeg bare synes det er vanskeligere å se fargen ordentlig når de er tynne🙈 Men hvis du fikk fast smiley på den andre så er den nok å regne for positiv ja!😃

Anonymkode: 08a4a...515

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Øverste test tatt for 1 time siden. Har sett lik ut siden jeg tok den. Nederste tatt nå for 4 min siden. Usikker på hva jeg skal tolke. 

Trodde jeg hadde EL for 5 dager siden..

Fikk du en positiv EL-test også for 5-7 dager siden? Hvis ikke så ser det ut som det er nå den kommer ja. Veldig klar og tydelig positiv EL-test du tok i ettermiddag. At den nederste er negativ har ikke noe å si, det er normalt at den går ned igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (20 minutter siden):

Fikk du en positiv EL-test også for 5-7 dager siden? Hvis ikke så ser det ut som det er nå den kommer ja. Veldig klar og tydelig positiv EL-test du tok i ettermiddag. At den nederste er negativ har ikke noe å si, det er normalt at den går ned igjen.

Takk for svar. Ikke positiv test for fem dager siden, men kjente det jeg trodde var eggløsningen. Men må ha tatt feil da.

Da er det vel nå:)

Anonymkode: 3c2ee...08d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...