Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Amatariel skrev (1 time siden):

Ja den siste testen er positiv. Men du fikk jo positiv i går ettermiddag, så det er helt normalt. Å ha positiv EL-test to ettermiddager på rad altså. Så skjønner ikke helt hva du syns er rart? 🤔 

Men jeg syns du tar alt for mange tester. Ser ut som en hel uke dette ved første øyekast, og så er det bare to dager :ohmy: Det er helt unødvendig. Etter du fikk den positive testen i går ettermiddag så trenger du ikke teste før neste ettermiddag igjen. For det er kun negativt eller positivt svar da som har betydning, ikke hva som var i mellom. Helt normalt at LH svinger i løpet av et døgn så.

Hvis testen din er positiv i morgen ettermiddag også, så lar EL vente litt til på seg, men om den er negativ i morgen ettermiddag så er det høy sannsynlighet for at du har EL i morgen.

Hadde jeg bare visst DETTE, så hadde dette vært mindre stress føler jeg... tusen takk! Da kan jeg slappe av resten av prøvetiden min, uansett hvor lenge den måtte vare😨

Anonymkode: 0e3d2...cd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke et spm om positiv eller negativ test, men hvorfor syns premom at den siste testen jeg tok i morges er low? Det ble bare 0,42 men er den sterkeste testen jeg har hatt. Hadde jeg ikke Lagt inn i premom hadde jo jeg tenkt den var høy i hvertfall😅 første mnd jeg tester så er ny på dette

CE38234E-B9CE-4EBD-90B3-D67BCCBF96F7.png

Anonymkode: 29b96...c86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ikke et spm om positiv eller negativ test, men hvorfor syns premom at den siste testen jeg tok i morges er low? Det ble bare 0,42 men er den sterkeste testen jeg har hatt. Hadde jeg ikke Lagt inn i premom hadde jo jeg tenkt den var høy i hvertfall😅 første mnd jeg tester så er ny på dette

CE38234E-B9CE-4EBD-90B3-D67BCCBF96F7.png

Anonymkode: 29b96...c86

Den er sterkere enn de andre, men den er fortsatt negativ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerfuul skrev (1 time siden):

Den er sterkere enn de andre, men den er fortsatt negativ :)

Men hvis den blir kategorisert som «høy» er den negativ eller positiv da? Er det bare «peak» som er pos?

Anonymkode: 29b96...c86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smiles skrev (På 11.4.2021 den 10.34):

Blir litt rar av dette jeg og klarer ikke helt å legge det fra meg. FF og tester sier 2 forskjellige ting og aner ikke hva jeg skal forholde meg til.. forventa el var 7/4 når jeg starta på syklusen. Noen tanker? 

DC208C09-3093-43AA-AD64-03764F3B4013.jpeg

A1C5B6F6-CF78-4BAB-ABDF-1EA938A88333.png

Prøvd å legge inn positiv el-test på CD16 i FF :) Da vil den nok lettere finne eggløsningsdagen. :) Jeg synes det ser ut som EL må ha vært på CD17, utifra testene og temperaturen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smiles skrev (På 11.4.2021 den 10.53):

Men nå la jeg inn utfloden jeg har registrert i premom og da skjer det ting og det er uten å legge til fiktive temperaturer. Men ff mener fremdeles el var 7/4 😂 for meg er det helt i orden siden vi kun har hatt sengekos lør/sønd forrige uke. Mannen jobber hjemmefra og er kun hjemme annenhver helg 🤔 eneste jeg ikke skjønner er at testene å charten viser forskjellig men men.. 

men godt å høre at du har blitt gravid med slike da! Får bare følge med videre tenker jeg, men i utgangspunktet nå så skal tempen holde seg høy om jeg forstår riktig? Første pp med temping etter tidlig sa

Du bør skaffe deg termometer med to desimaler. Det er det som er basaltemperatuen, og vil kanskje gjøre noe med tempingen enklere.

Anonymkode: 0bc76...662

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er progresjonen min over de tre siste dagene. Cd 12,13 og 14. idag er jeg CD15 og tok en test, den var enda svakere enn noen av disse. Jeg ville ikke tolket den siste som positiv, men i og med at den jeg tok idag (har ikke bilde av den) var såpass svak - burde jeg regne den som positiv? 

 

FFAB2E4E-90D5-4D32-819B-FDA53C07F8CF.jpeg

B2FA3031-4EB6-4888-894D-FE2B84DFB920.jpeg

AFEB19CB-D583-46DB-ABCE-762708EABF61.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinnkongen skrev (30 minutter siden):

Dette er progresjonen min over de tre siste dagene. Cd 12,13 og 14. idag er jeg CD15 og tok en test, den var enda svakere enn noen av disse. Jeg ville ikke tolket den siste som positiv, men i og med at den jeg tok idag (har ikke bilde av den) var såpass svak - burde jeg regne den som positiv? 

Nei, den er nok dessverre ikke positiv enda. Det er normalt at LH nivået svinger i syklusen, så styrken på testene når de er såpass svake har egentlig ingenting å si. Håper testen blir positiv snart. 🤞😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinnkongen skrev (43 minutter siden):

Dette er progresjonen min over de tre siste dagene. Cd 12,13 og 14. idag er jeg CD15 og tok en test, den var enda svakere enn noen av disse. Jeg ville ikke tolket den siste som positiv, men i og med at den jeg tok idag (har ikke bilde av den) var såpass svak - burde jeg regne den som positiv? 

Enig med bittelillabolla. Ikke positiv ennå, men fortsett og test! Plutselig blir den positiv. Ser jo ut som du har en litt jevn økning, så godt mulig den blir positiv i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bittelillebolla skrev (19 minutter siden):

Nei, den er nok dessverre ikke positiv enda. Det er normalt at LH nivået svinger i syklusen, så styrken på testene når de er såpass svake har egentlig ingenting å si. Håper testen blir positiv snart. 🤞😊

 

Amatariel skrev (11 minutter siden):

Enig med bittelillabolla. Ikke positiv ennå, men fortsett og test! Plutselig blir den positiv. Ser jo ut som du har en litt jevn økning, så godt mulig den blir positiv i morgen.

Tusen takk for svar! 🧡

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kloke damer her inne! Som sagt helt ny på dette. Er «high» positiv? Eller bare peak? Fikk high både i går kveld og nå i morges. Altså CD  17 og 18. Legger ved bilde. Hadde sex CD 16, altså dagen før første test som ble high. Samboer er vekkreist nå. Redd løpet er kjørt da☹️

Anonymkode: 29b96...c86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, wtf. Kan noen hjelpe leg å tyde dette? Fikk positiv test cd 17, 18 og 20...

Anonymkode: 0e3d2...cd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Altså, wtf. Kan noen hjelpe leg å tyde dette? Fikk positiv test cd 17, 18 og 20...

Anonymkode: 0e3d2...cd0

 

06E386E9-5FA1-4DB8-9816-54CAE560DE33.png

Anonymkode: 0e3d2...cd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kloke damer her inne! Som sagt helt ny på dette. Er «high» positiv? Eller bare peak? Fikk high både i går kveld og nå i morges. Altså CD  17 og 18. Legger ved bilde. Hadde sex CD 16, altså dagen før første test som ble high. Samboer er vekkreist nå. Redd løpet er kjørt da☹️

Anonymkode: 29b96...c86

Jeg er ikke helt stødig på dette jeg heller, men min erfaring tilsier at Premom setter "high" på testene som er sterkere enn de du pleier å ha, selv om de ikke er positive. Noen ganger kan den være positiv, andre ikke. "Peak" blir satt på den ene testen (kanskje flere?) som var sterkest, etter at de ble negative igjen. Altså "peak" er den sterkeste testen din, og LH toppen. I utgangspunktet er ikke testen positiv før styrken er like sterk, eller sterkere enn kontrollstreken. Premom vil da sette styrken på 1.0 om den er like sterk, og høyere enn 1.0 om den er sterkere. :) Alt over 1 er uten tvil positivt.  Jeg fikk denne måneden merket 0.62 som high, fordi dette er høyere enn hvor jeg vanligvis ligger, og fikk merket 0.9 som "Peak", selv om den egentlig ikke var like sterk som kontrollstreken ble dette regnet som positiv, fordi det var den høyeste testen jeg fikk før det gikk andre veien igjen. Jeg hadde en veldig kort LH topp denne gangen, og gikk nok glipp av den høyeste LH toppen. Tester bare en gang om dagen. :)Det gjør jo ingenting, for jeg vet at dette var dagen for positiv test uansett. Jeg regnet 0.9 som positiv, og kjente tydelig EL smerter 13 timer senere. 

Dine tester er helt klart positive, både i går og i dag. Siden dagens test er enda sterke enn gårsdagens test så vil jeg tro at dagen i dag blir peak, og at du kanskje har eggløsning i morgen. Synd at samboeren din ikke er tilgjengelig nå, men gode nyheten er jo at de fleste har sperm som overlever tre døgn, og noen ganger opp til fem døgn. Håper at de allerede ligger klare og venter på egget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Du bør skaffe deg termometer med to desimaler. Det er det som er basaltemperatuen, og vil kanskje gjøre noe med tempingen enklere.

Anonymkode: 0bc76...662

Skal det til neste syklus om det ikke blir noe denne pp’en. Men starta med det jeg hadde så føler jeg kanskje bare burde fortsette med det ut syklusen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

bittelillebolla skrev (4 timer siden):

Jeg er ikke helt stødig på dette jeg heller, men min erfaring tilsier at Premom setter "high" på testene som er sterkere enn de du pleier å ha, selv om de ikke er positive. Noen ganger kan den være positiv, andre ikke. "Peak" blir satt på den ene testen (kanskje flere?) som var sterkest, etter at de ble negative igjen. Altså "peak" er den sterkeste testen din, og LH toppen. I utgangspunktet er ikke testen positiv før styrken er like sterk, eller sterkere enn kontrollstreken. Premom vil da sette styrken på 1.0 om den er like sterk, og høyere enn 1.0 om den er sterkere. :) Alt over 1 er uten tvil positivt.  Jeg fikk denne måneden merket 0.62 som high, fordi dette er høyere enn hvor jeg vanligvis ligger, og fikk merket 0.9 som "Peak", selv om den egentlig ikke var like sterk som kontrollstreken ble dette regnet som positiv, fordi det var den høyeste testen jeg fikk før det gikk andre veien igjen. Jeg hadde en veldig kort LH topp denne gangen, og gikk nok glipp av den høyeste LH toppen. Tester bare en gang om dagen. :)Det gjør jo ingenting, for jeg vet at dette var dagen for positiv test uansett. Jeg regnet 0.9 som positiv, og kjente tydelig EL smerter 13 timer senere. 

Dine tester er helt klart positive, både i går og i dag. Siden dagens test er enda sterke enn gårsdagens test så vil jeg tro at dagen i dag blir peak, og at du kanskje har eggløsning i morgen. Synd at samboeren din ikke er tilgjengelig nå, men gode nyheten er jo at de fleste har sperm som overlever tre døgn, og noen ganger opp til fem døgn. Håper at de allerede ligger klare og venter på egget :)

Tusen takk for utfyllende å oppklarende svar! Håper virkelig at det ligger noen å venter jeg også! Får nesten bare vente å se om mensen melder seg om 2 uker! Samboer kommer kanskje hjem i morgen. Er kanskje forsent å ha sex da, men skal prøve ihvertfall.....

skal ta en test i kveld igjen for å se hvordan det ligger an da....

Anonymkode: 29b96...c86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har et spørsmål 😊 Fikk positiv el-test i går, både babyplan og smil på CB digital. Hvor lenge ville dere prøvd etter det? 🤔 Aksjer innlagt lørdag, mandag og i går.

Anonymkode: 3e0cc...a3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

myrtel_609 skrev (Akkurat nå):

Tanker om denne?

D6442CDA-47E3-4F69-8CE3-A1BC5E5FECEC.jpeg

Fikk slik test i dag, og på mandag. Og tydelig positiv på lørdag, søndag, og i går... venta lenge på eggløsning, og en positiv eggløsningstest - men at jeg skulle få nesten-positiv og positiv i fem dager tenkte jeg ikke at jeg skulle ha... føler nesten jeg er like langt med å teste som ikke å teste, vet jo fortsatt ikke når denne forbanna eggløsninga er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...