Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Amatariel skrev (3 timer siden):

Jeg syns dette høres helt normalt og riktig ut. Hva er det du reagerer på? Skal ikke ha noe å si sånn sett når på døgnet du tester - positiv test er positiv test, og det har du jo fått :)

Bare tenkte siden denne testen måler økning, om jeg fått en falsk «topp» ved å først måle på kvelden (mindre konsentrert) også neste morgen (mer konsentrert urin) 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hei!

Jeg er ny på dette med digital eggløsningstest (lilla Clearblue), har tidligere brukt strimler.

Jeg har testet som følger:

Lørdag kveld : tom runding

Søndag morgen: tom runding

Søndag kveld: blinkende fjes

Mandag morgen: fast smilefjes

har jeg tullet det til ved å teste på forskjellige tidspunkter hver dag? Siden den skal vise økning i LH kan det være at jeg har «lurt» testen ved å teste kveld også påfølgende morgen (da nivået naturlig vil være høyere)?

Anonymkode: 006a1...fd2

Nei har du fått positiv så er den positiv uansett når de er tatt :)  El kommer stort sett ila et døgn da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avokaado skrev (5 timer siden):

Bare tenkte siden denne testen måler økning, om jeg fått en falsk «topp» ved å først måle på kvelden (mindre konsentrert) også neste morgen (mer konsentrert urin) 😊

Nei testene vet ikke når du har tatt forrige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte testing på dag 9 i syklusen bare for å se. Testet 3 ganger og testene blir svakere og svakere. Betyr det at eggløsning har vært?

Anonymkode: 404b2...68a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på PP7, men testen fra i går kveld er jeg veldig usikker på om er positiv eller nesten positiv. Hva tenker dere? Den ble tatt på to timers, halvveis konsentrert.

IMG_20210930_223056_edit_626931188287148.thumb.jpg.5876f4186ee548f3c9f7125fb6ec783f.jpg

Synes liksom at begge strekene mangler pigmenter, både i går og i dag.Screenshot_20211001_085026.thumb.jpg.c6c5f89963b28497e9b79624eec364d4.jpg

Vet at den i dag til morran er garantert positiv.

Skal ta ny test i ettermiddag igjen også for å se an. Men usikker om jeg skal registrere positiv fra i går i FF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Begynte testing på dag 9 i syklusen bare for å se. Testet 3 ganger og testene blir svakere og svakere. Betyr det at eggløsning har vært?

Anonymkode: 404b2...68a

Nei det betyr neppe det. EL-tester svinger gjennom hele syklusen (fordi LH-nivået gjør det). Så ofte vil de gå opp, og så ned igjen osv. Det eneste viktige er å teste frem til strekene blir like sterke, da er den positiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.9.2021 den 13.18):

Selv de sterkeste testene her føler jeg ser negative ut... Ikke fått eggløsning eller ikke fått fanget eggløsning på test? Hadde eggløsningsslim i dagene før CD15, og eggløsningssmerter CD 16. Jeg hadde kjemisk forrige syklus, to dager over IKM, så derfor litt senere eggløsning for meg, pleier å være rundt CD12.

38B3BFC4-BECB-4EC2-89D5-0C1EC47A3241.jpeg

Anonymkode: c0195...e14

Ingen?

Anonymkode: c0195...e14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Negativ eller positiv? Syns jo de er samme styrke, men svake begge to😅

838560CC-DB9E-47E6-85FE-D95194969206.jpeg

Anonymkode: ac501...650

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Negativ eller positiv? Syns jo de er samme styrke, men svake begge to😅

838560CC-DB9E-47E6-85FE-D95194969206.jpeg

Anonymkode: ac501...650

Negativ :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den øverste testen er i går kveld og den nederste i morges. Test streken er fortsatt litt lysere enn kontroll, forventer EL i dag ifølge app

7F3EF0E4-EA1A-4ACF-B643-FA519FE82E4F.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SuzsuZ skrev (3 timer siden):

Den øverste testen er i går kveld og den nederste i morges. Test streken er fortsatt litt lysere enn kontroll, forventer EL i dag ifølge app

Den nederste ville jeg regnet som positiv. Vil tro du får en klar sterk test i ettermiddag (LH høyest mellom kl.15-18). Og at du da sannsynligvis har EL i morgen eller mandag. App ville jeg ikke stolt blindt på, da er tester bedre :) Kos deg i helga! ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Amatariel said:

Den nederste ville jeg regnet som positiv. Vil tro du får en klar sterk test i ettermiddag (LH høyest mellom kl.15-18). Og at du da sannsynligvis har EL i morgen eller mandag. App ville jeg ikke stolt blindt på, da er tester bedre :) Kos deg i helga! ;)

Så bra! Håpa på det var i dag jeg. Siste testen fra ettermiddag (cd15et) er svakere enn fra i morges men den i morges var mye mer konsentrert

B2AA354B-5B3C-437E-A2F8-12D72C2A07CA.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Jeg trenger litt hjelp med å tolke testene mine. Har prøvd å kartlegge syklusen min de siste månedene, og har alltid fått positiv el-test rundt CD16-17. Har også funnet ut at jeg har kort LH-topp da testen kun er positiv noen timer. Denne uken hadde jeg litt el-slim på tirsdag og har kjent smerter i sidene hver dag. Hva tror dere om testene mine? Premom har gitt lav score, men fikk smilefjes på clearblue i dag. 

Har aldri fått høyere enn 0,91 i premom og den endte opp som peak. Testene mine nå begynner jo å bli svakere igjen. 

Tusen takk for all hjelp  😀Screenshot_20211003-161425_Premom.thumb.jpg.af012c58b33358c8a4ca3b0a73adb237.jpg

20211003_160601.jpg

Anonymkode: 6169b...017

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei! Jeg trenger litt hjelp med å tolke testene mine. Har prøvd å kartlegge syklusen min de siste månedene, og har alltid fått positiv el-test rundt CD16-17. Har også funnet ut at jeg har kort LH-topp da testen kun er positiv noen timer. Denne uken hadde jeg litt el-slim på tirsdag og har kjent smerter i sidene hver dag. Hva tror dere om testene mine? Premom har gitt lav score, men fikk smilefjes på clearblue i dag. 

Har aldri fått høyere enn 0,91 i premom og den endte opp som peak. Testene mine nå begynner jo å bli svakere igjen. 

Tusen takk for all hjelp  😀Screenshot_20211003-161425_Premom.thumb.jpg.af012c58b33358c8a4ca3b0a73adb237.jpg

20211003_160601.jpg

Anonymkode: 6169b...017

Jeg ville stolt på den digitale testen jeg. :) Du har jo flere sterke tester rundt CD18-19, så kanskje disse er positive for deg og din kropp? Jeg fikk også 0.57 i premom i dag, lurer derfor på om det var på samme urin som din 0.57 at du fikk smilefjes i dag? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lykkefrø skrev (3 minutter siden):

Jeg ville stolt på den digitale testen jeg. :) Du har jo flere sterke tester rundt CD18-19, så kanskje disse er positive for deg og din kropp? Jeg fikk også 0.57 i premom i dag, lurer derfor på om det var på samme urin som din 0.57 at du fikk smilefjes i dag? :) 

Takk for svar! Da tenker vi litt likt 😊 Det var faktisk på den med 0,28, glemte at jeg hadde den testen i skapet. Så den ville nok gitt smilefjes på den tidligere på dagen også vil jeg tro 😊

Anonymkode: 6169b...017

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Takk for svar! Da tenker vi litt likt 😊 Det var faktisk på den med 0,28, glemte at jeg hadde den testen i skapet. Så den ville nok gitt smilefjes på den tidligere på dagen også vil jeg tro 😊

Anonymkode: 6169b...017

Blir spennende! :) Masse lykke til! 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkefrø skrev (8 minutter siden):

Blir spennende! :) Masse lykke til! 🤞

Tusen takk, i like så 🤞😊

Anonymkode: 6169b...017

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

CF075AB5-37B7-4368-A05D-07C0CAACC841.thumb.jpeg.06893e4985052d97dbbf31a9adaf7ddd.jpegJeg har en veldig lang syklus, syklus på ca 40-42 dager og har forsøkt med eggløsningstester. Kan det stemme at eggløsning da er på ca dag 27-29 etter testene jeg har tatt? Når bør jeg i så fall legge inn aksjer for størst mulighet for graviditet? 
takk for svar ☺️

Anonymkode: 4e1d5...e2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...