Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

jadaneidaså skrev (6 timer siden):

Takk for svar @Laura80 😊

Tok ny test kl 10 i dag, men syns fortsatt ikke strimmelen ser helt positiv ut? Får smilefjes på den rosa clearblue’en i dag og, og den lilla er jo «blokkert» i 48 timer fordi jeg fikk fast smilefjes i går. 
 

B6375023-FEE8-4113-85B6-124C2DB7A7A8.jpeg

Syns den ser positiv ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Jeg startet på dobbel kur med letrozol 4 oktober til 9 oktober. Var hos gynekolog på mandag og fikk bekreftet to follikkel på 12 mm og 17 mm. Han mente eggløsning ville skje i løpet av uken og at jeg skulle starte å teste tirsdag. Har nå testet hver dag med negativ resultat. Testene har likevel blitt sterkere for hver dag. Igår kjøpte jeg clearblue digital (lilla) og når jeg testet idag kl 16.00 fikk jeg igjen negativ test. Men til tross for negativ test hadde den likevel to ganske sterke streker?  Jeg har kjent eggløsnings smerter siden onsdag nå og slim. 
 

Legger ved bilde av testen. Hva tror dere? 

50A19B62-47E4-4201-A2A0-5B194F7BFE19.jpeg

Anonymkode: 0b463...e96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk blinkefjes på lilla CB el test idag. Tok også en vanlig el test. Synes den var veldig svak mtp at CB viser blinkefjes. Noen tanker? 😄

 

A9CC6534-817D-48A6-A362-C4E4CC59CAFF.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hei

Jeg startet på dobbel kur med letrozol 4 oktober til 9 oktober. Var hos gynekolog på mandag og fikk bekreftet to follikkel på 12 mm og 17 mm. Han mente eggløsning ville skje i løpet av uken og at jeg skulle starte å teste tirsdag. Har nå testet hver dag med negativ resultat. Testene har likevel blitt sterkere for hver dag. Igår kjøpte jeg clearblue digital (lilla) og når jeg testet idag kl 16.00 fikk jeg igjen negativ test. Men til tross for negativ test hadde den likevel to ganske sterke streker?  Jeg har kjent eggløsnings smerter siden onsdag nå og slim. 
 

Legger ved bilde av testen. Hva tror dere? 

50A19B62-47E4-4201-A2A0-5B194F7BFE19.jpeg

Anonymkode: 0b463...e96

Jeg har hørt at man ikke skal se på strekene på disse, kun resultatet på skjermen. Også tror jeg du uansett får negativt resultat første gang du tester med disse, før du får smilefjes 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avokaado skrev (9 minutter siden):

Fikk blinkefjes på lilla CB el test idag. Tok også en vanlig el test. Synes den var veldig svak mtp at CB viser blinkefjes. Noen tanker? 😄

 

A9CC6534-817D-48A6-A362-C4E4CC59CAFF.jpeg

Ja hvis disse er tatt på samme urin vil jeg ikke tro el skjer enda nei…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avokaado skrev (7 minutter siden):

Jeg har hørt at man ikke skal se på strekene på disse, kun resultatet på skjermen. Også tror jeg du uansett får negativt resultat første gang du tester med disse, før du får smilefjes 😊

Ja, det leste jeg et sted og derfor testet jeg to ganger. Men da får jeg bare fortsette å teste og håpe at eggløsning kommer snart 🤞🏻

Anonymkode: 0b463...e96

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har det noe å si at LH-toppen bare varte noen timer i går? I går fikk jeg negativ på morgenen, positiv kl 14 og 1915. Kl 2330 var den på vei ned igjen,og i dag er testene negativ. Tester ofte fordi jeg av erfaring har kort topp, men forrige pp hadde jeg knallsterke tester i to døgn. Erfaringer? Kan hende temping er noe for meg, men har medfødt lavt stoffskifte, jobber turnus og tror det kan bli vanskelig. 

Screenshot_20211017_213519_premom_eh.com_ehpremomapp.thumb.jpg.6cf0d12767448f36294e898eb3d8a9cd.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laura80 skrev (7 minutter siden):

Litt dårlig bilde men ser negativ ut?

Er dette bedre? 

20211017_214750.jpg

Anonymkode: 2874f...a98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er dette bedre? 

20211017_214750.jpg

Anonymkode: 2874f...a98

Hm ja jeg er usikker på den der men dette bildet ser bedre ut, kan ikke være langt unna positiv? Var denne fra i går kveld? Testet i dag? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laura80 skrev (31 minutter siden):

Hm ja jeg er usikker på den der men dette bildet ser bedre ut, kan ikke være langt unna positiv? Var denne fra i går kveld? Testet i dag? :)

Takk for svar. Det siste bildet er fra jeg testet på morgenurin i dag. 

Anonymkode: 2874f...a98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen drevne testere som kan hjelpe meg å se om denne er positiv eller negativ? Tatt nå for fem min siden.

 

482F458A-1C5D-48AB-829E-333EF1FAA89D.jpeg

Anonymkode: fcedf...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det noen drevne testere som kan hjelpe meg å se om denne er positiv eller negativ? Tatt nå for fem min siden.

 

482F458A-1C5D-48AB-829E-333EF1FAA89D.jpeg

Anonymkode: fcedf...7b4

Edit, tok nytt bilde nå, et min senere. Ser den sterkere ut nå eller innbiller jeg meg det bare? 🤔

FC31FB05-6271-4882-85D5-7E2B245703CF.jpeg

Anonymkode: fcedf...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Edit, tok nytt bilde nå, et min senere. Ser den sterkere ut nå eller innbiller jeg meg det bare? 🤔

FC31FB05-6271-4882-85D5-7E2B245703CF.jpeg

Anonymkode: fcedf...7b4

Ja, helt klart sterkere nå enn forrige bilde. Jeg tror jeg ville sagt positiv på denne under tvil, for den befinner seg i grenseland. :) Tipper den vil være enda sterkere i morgen tidlig. 

Endret av Lykkefrø
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkefrø skrev (7 timer siden):

Ja, helt klart sterkere nå enn forrige bilde. Jeg tror jeg ville sagt positiv på denne under tvil, for den befinner seg i grenseland. :) Tipper den vil være enda sterkere i morgen tidlig. 

Takk for svar. :)  Tok en test til i går kveld, og en ny i dag tidlig. Begge sterkere (positive). Siden den var positiv også i dag tidlig, betyr det at kroppen strever med å få til eggløsning, ikke ordentlig klarer det? Trodde slike tester kun var positive en da, og så negativ den neste?

Anonymkode: fcedf...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Takk for svar. :)  Tok en test til i går kveld, og en ny i dag tidlig. Begge sterkere (positive). Siden den var positiv også i dag tidlig, betyr det at kroppen strever med å få til eggløsning, ikke ordentlig klarer det? Trodde slike tester kun var positive en da, og så negativ den neste?

Anonymkode: fcedf...7b4

Neida :) Det aller mest normale er vel å ha positiv test i to døgn om jeg ikke husker feil, noen får bare ett døgn, noen bare noen timer, og noen flere døgn. Det kan variere fra gang til gang også. Siden du fikk første positive i går kveld, så ville jeg nok regnet med at den er positiv hvert fall frem til i dag ettermiddag. Det er helt normalt. :) 
 

Denne siden liker jeg. :) https://www.avawomen.com/avaworld/long-lh-surge-last/

Endret av Lykkefrø
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkefrø skrev (48 minutter siden):

Neida :) Det aller mest normale er vel å ha positiv test i to døgn om jeg ikke husker feil, noen får bare ett døgn, noen bare noen timer, og noen flere døgn. Det kan variere fra gang til gang også. Siden du fikk første positive i går kveld, så ville jeg nok regnet med at den er positiv hvert fall frem til i dag ettermiddag. Det er helt normalt. :) 
 

Denne siden liker jeg. :) https://www.avawomen.com/avaworld/long-lh-surge-last/

Oi, den linken forteller jo bl.a. at det kan hende at positiv eggløsningstest betyr at eggløsning allerede har vært, eller skjer akkkurat nå, eller skjer om en dag eller to, eller mer?!

Veldig forvirret og bekymret av å lese den. Kanskje jeg hadde eggløsning for noen dager siden? La inn aksjer, som mange kaller det her, på fredag, søndag og skal nå i kveld også, og så torsdag. Men etter å ha lest den linken er jeg i tvil om alt. 🤔

Anonymkode: fcedf...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Oi, den linken forteller jo bl.a. at det kan hende at positiv eggløsningstest betyr at eggløsning allerede har vært, eller skjer akkkurat nå, eller skjer om en dag eller to, eller mer?!

Veldig forvirret og bekymret av å lese den. Kanskje jeg hadde eggløsning for noen dager siden? La inn aksjer, som mange kaller det her, på fredag, søndag og skal nå i kveld også, og så torsdag. Men etter å ha lest den linken er jeg i tvil om alt. 🤔

Anonymkode: fcedf...7b4

Da har du nok misforstått det som står skrevet. :) Det står at én enkelt eggløsningstest kan bety at du skal ha eggløsning, har eggløsning nå eller har hatt eggløsning. Altså om du tar en eggløsningstest ut av det blå en dag og den er positiv uten å ha tatt noen tidligere. Derfor er det viktig å ta en hver dag, for å fange opp starten på LH-toppen. Det har du jo gjort, og du fant den i går kveld. 👍 Da kan du regne med at eggløsningen kommer til å skje i nær fremtid, men for noen kan den skje allerede nå. Ingen er like, og det finnes dessverre ingen fasit. Derfor er det mange som liker å tempe i tillegg til å ta EL-tester. Da får man oversikt over hvilken dag egget faktisk slapp, lære kroppens eget mønster og man får en mye større kontroll om man liker det. Men det går helt fint uten også. 🙂
 

Husk at du er fertil i flere dager før eggløsningen også, og i 24 timer etter egget har sluppet. Innskudd fra søndag vil mest sannsynlig allerede ligge å venter på egget nå. :) Mange gynekologer anbefaler jo nettopp annen hver dag, så du har gjort alt riktig. Lykke til! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkefrø skrev (10 minutter siden):

Da har du nok misforstått det som står skrevet. :) Det står at én enkelt eggløsningstest kan bety at du skal ha eggløsning, har eggløsning nå eller har hatt eggløsning. Altså om du tar en eggløsningstest ut av det blå en dag og den er positiv uten å ha tatt noen tidligere. Derfor er det viktig å ta en hver dag, for å fange opp starten på LH-toppen. Det har du jo gjort, og du fant den i går kveld. 👍 Da kan du regne med at eggløsningen kommer til å skje i nær fremtid, men for noen kan den skje allerede nå. Ingen er like, og det finnes dessverre ingen fasit. Derfor er det mange som liker å tempe i tillegg til å ta EL-tester. Da får man oversikt over hvilken dag egget faktisk slapp, lære kroppens eget mønster og man får en mye større kontroll om man liker det. Men det går helt fint uten også. 🙂
 

Husk at du er fertil i flere dager før eggløsningen også, og i 24 timer etter egget har sluppet. Innskudd fra søndag vil mest sannsynlig allerede ligge å venter på egget nå. :) Mange gynekologer anbefaler jo nettopp annen hver dag, så du har gjort alt riktig. Lykke til! 

Ok ,takk for forklaring, føler meg litt mindre bekymra nå. :)  Er ikke lett dette, og så frustrerende at det ikke finnes noen entydige, klare svar heller. Så søndag og nå i kveld tirsdag, er kanskje nok da, om egget samarbeider eller er bra nok vel å merke.

Anonymkode: fcedf...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...