Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hei! 

Jeg vet denne ikke er positiv, men hva tror dere? Jeg har slitt med at jeg ikke fikk mensen etter p-pillene (gikk 8 mnd uten mensen før jeg begynte med hormoner/ivf og har gått på det stort sett siden). Mistet nå etter jeg ble gravid med prøverør i uke 5+3. Dette er vel cirka 4-5 uker siden nå. Jeg var hos gyn for cirka 2 uker siden som så en tykk og fin slimhinne (for første gang naturlig). Jeg har vært ganske "våt"/hatt mye vannete utflod i flere dager nå, og tok idag denne testen. Fikk også for første gang på lenge eggehvite-utflod idag som kan strekkes, som skal være tegn på at el kommer. Tror dere det er håp for at det kan være el på vei for meg? Isåfall for godt til å være sant 😄 

IMG_20211027_204044.jpg

Anonymkode: da78a...100

Ettersom det er en negativ test og at EL-tester alltid viser to streker så er det umulig å si om EL er rett rundt hjørnet eller ikke. Det eneste denne testen viser er at du ikke lenger får falsk positiv EL-test etter aborten du har hatt, og det er jo bra da. Da går det i det minste an å teste etter EL... Så det er bare å fortsette! De aller fleste opplever en senere EL enn vanlig etter en abort. Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hei! 

Jeg vet denne ikke er positiv, men hva tror dere? Jeg har slitt med at jeg ikke fikk mensen etter p-pillene (gikk 8 mnd uten mensen før jeg begynte med hormoner/ivf og har gått på det stort sett siden). Mistet nå etter jeg ble gravid med prøverør i uke 5+3. Dette er vel cirka 4-5 uker siden nå. Jeg var hos gyn for cirka 2 uker siden som så en tykk og fin slimhinne (for første gang naturlig). Jeg har vært ganske "våt"/hatt mye vannete utflod i flere dager nå, og tok idag denne testen. Fikk også for første gang på lenge eggehvite-utflod idag som kan strekkes, som skal være tegn på at el kommer. Tror dere det er håp for at det kan være el på vei for meg? Isåfall for godt til å være sant 😄 

IMG_20211027_204044.jpg

Anonymkode: da78a...100

Umulig å si dessverre. Jeg syns ikke mine el tester øker jevnt i styrke, de vingler opp og ned før de plutselig slår ut positive. Noen ganger er den kjempesvak dagen før el, andre ganger nesten like sterk dagen før el. Testen du viser her, om det var meg, kunne jeg ikke ant noentingut fra den dessverre. Har fått sånne flere uker før el og sånne dagen før el. Blir bare gjetning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp begynt med el tester . Sluttet på p piller i april 2021 og har enda ikke skjedd noe . Har lang syklus 34-36 dager . Fått bekreftet at alt ser normalt ut av gynekolog + blodprøver . 
Ingen av testene er vell positive ?B8485BD1-A2CB-43E2-8CD5-E7E1AA1F2518.thumb.jpeg.54a1c4ecbf7e498159377bbb635a4583.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver1995 skrev (4 minutter siden):

Jeg har nettopp begynt med el tester . Sluttet på p piller i april 2021 og har enda ikke skjedd noe . Har lang syklus 34-36 dager . Fått bekreftet at alt ser normalt ut av gynekolog + blodprøver . 
Ingen av testene er vell positive ?

Ser ikke slik ut enda dessverre nei. Men om du har syklus på f.eks 36 dager så kan det enda være noen dager igjen til EL. Ikke gi opp! Fortsett og test, men jeg ville ha holdt meg til ettermiddagstesting. LH er høyest da. Jeg gikk glipp av en positiv EL-test en gang fordi jeg hadde så kort LH-topp, og den kom på ettermiddagen - og jeg testet kun på morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (2 minutter siden):

Ser ikke slik ut enda dessverre nei. Men om du har syklus på f.eks 36 dager så kan det enda være noen dager igjen til EL. Ikke gi opp! Fortsett og test, men jeg ville ha holdt meg til ettermiddagstesting. LH er høyest da. Jeg gikk glipp av en positiv EL-test en gang fordi jeg hadde så kort LH-topp, og den kom på ettermiddagen - og jeg testet kun på morgenen.

Ok tusen takk for tips !  Er ikke lett med alle disse testene . Føler jeg blir helt sprø . Men skal ikke gi opp . Får ta test på morningen + ettermiddagen fremover 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøver1995 skrev (3 timer siden):

Jeg har nettopp begynt med el tester . Sluttet på p piller i april 2021 og har enda ikke skjedd noe . Har lang syklus 34-36 dager . Fått bekreftet at alt ser normalt ut av gynekolog + blodprøver . 
Ingen av testene er vell positive ?B8485BD1-A2CB-43E2-8CD5-E7E1AA1F2518.thumb.jpeg.54a1c4ecbf7e498159377bbb635a4583.jpeg

Fremdeles ikke positive nei, men ikke gi opp. Er selv på cd 20 i dag og med enda negative tester så har full forståelse 😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laura80 skrev (4 minutter siden):

Fremdeles ikke positive nei, men ikke gi opp. Er selv på cd 20 i dag og med enda negative tester så har full forståelse 😢

Ja er så lenge mellom hver sjangse når man har lang syklus .
Fikk noe som heter provera av gynekologen for å få kortere sykluser men har ikke begynt på noe enda . Føler jeg fikk så dårlig informasjon om hva de egentlig skulle hjelpe med 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver1995 skrev (42 minutter siden):

Ja er så lenge mellom hver sjangse når man har lang syklus .
Fikk noe som heter provera av gynekologen for å få kortere sykluser men har ikke begynt på noe enda . Føler jeg fikk så dårlig informasjon om hva de egentlig skulle hjelpe med 

Ville virkelig ha ringt gynekologen for å få en ordentlig prat om medisinen. Provera trodde jeg var et legemiddel som starter mensen? 🤔 Vet mange med store hormonforstyrrelser og ikke har syklus begynner på det. I ditt tilfelle høres det ut som du skulle hatt femar/letrozol heller... Jeg pleide å ha EL rundt CD26-30, men etter gynekologen ga meg letrozol kom den mellom CD13-16. Helt ny prøveverden! Føles utrolig tungt å ha så lang prøvetid hver syklus ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (3 timer siden):

Ville virkelig ha ringt gynekologen for å få en ordentlig prat om medisinen. Provera trodde jeg var et legemiddel som starter mensen? 🤔 Vet mange med store hormonforstyrrelser og ikke har syklus begynner på det. I ditt tilfelle høres det ut som du skulle hatt femar/letrozol heller... Jeg pleide å ha EL rundt CD26-30, men etter gynekologen ga meg letrozol kom den mellom CD13-16. Helt ny prøveverden! Føles utrolig tungt å ha så lang prøvetid hver syklus ja...

Ja skal gjør det . Føler provera blir helt feil for meg som har fast syklus på 34-36 dager . 
Vet du om fastlegen kan gi ut femar/letrozol?Eller må jeg til gynekolog igjen ? 
Er jo så dyrt hos de private 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver1995 skrev (1 time siden):

Ja skal gjør det . Føler provera blir helt feil for meg som har fast syklus på 34-36 dager . 
Vet du om fastlegen kan gi ut femar/letrozol?Eller må jeg til gynekolog igjen ? 
Er jo så dyrt hos de private 

Fastlege kan vel skrive ut denne medisinen, men om de gjør det blir noe annet. Min føler seg ikke komfortabel med så mye som har med fertilitet å gjøre, så hun pleier å henvise meg til gynekolog. Men verdt å prøve å høre da. Og mulig det ikke trenger å være så dyrt om du ringer en gynekolog og spør. Bare legg frem kort syklushistorien din og hva du ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer her? Har aldri slitt med å tolke el-testene men nå ble jeg i tvil. Testen kl 09:46 og kl 10:01 er samme test, bare lest av hhv 5 min og 15 min etter den ble tatt… følte ikke testen var helt «ferdig» etter 5 min fordi den enda var så rosa.

forventet at testen jeg tok nå skulle være positiv den og men den er negativ? 🧐😳 kan jeg ha en så kort topp? De andre syklusene har jeg hatt positive tester i et døgn ca. Må legge til at jeg har hatt mye el-smerter i går og i dag så jeg tror kanskje el er rett rundt hjørnet… bare stusser litt på disse testene….

5A931062-8392-41CD-93E2-0BC81B16C201.png

Endret av tørkestativ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tørkestativ skrev (1 time siden):

Hva skjer her? Har aldri slitt med å tolke el-testene men nå ble jeg i tvil. Testen kl 09:46 og kl 10:01 er samme test, bare lest av hhv 5 min og 15 min etter den ble tatt… følte ikke testen var helt «ferdig» etter 5 min fordi den enda var så rosa.

forventet at testen jeg tok nå skulle være positiv den og men den er negativ? 🧐😳 kan jeg ha en så kort topp? De andre syklusene har jeg hatt positive tester i et døgn ca. Må legge til at jeg har hatt mye el-smerter i går og i dag så jeg tror kanskje el er rett rundt hjørnet… bare stusser litt på disse testene….

5A931062-8392-41CD-93E2-0BC81B16C201.png

Skjønner ikke helt… tisset du på nytt bare 20 min etter den positive testen ? Da er det ikke rart den er negativ ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Laura80 skrev (15 minutter siden):

Skjønner ikke helt… tisset du på nytt bare 20 min etter den positive testen ? Da er det ikke rart den er negativ ?

Nei😂 10:01 am er på morgen. Den siste er 10:20 pm, altså nå i kveld😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er denne negativ ? 
Er den sterkeste jeg har hatt så blir usikker . Premom sier low 0.72BC6D6DB1-A04B-4A98-85AA-C325F31B9FD5.thumb.jpeg.6cd2552527eaf23d7cebc25d9ffbc5c2.jpeg

Endret av Prøver1995
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver1995 skrev (6 timer siden):

Er denne negativ ? 
Er den sterkeste jeg har hatt så blir usikker . Premom sier low 0.72BC6D6DB1-A04B-4A98-85AA-C325F31B9FD5.thumb.jpeg.6cd2552527eaf23d7cebc25d9ffbc5c2.jpeg

Denne er positiv! :) Skanner du inn testene i tabben other? Lønner seg å skanne den inn tre ganger på rad, for å se om appen er helt sikker på graderingen. Har opplevd å få feil om jeg skanner den inn bare èn gang :) Uansett hva premom sier så ville jeg tolket denne som positiv altså. 👍

Endret av Lykkefrø
skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

tørkestativ skrev (18 timer siden):

Hva skjer her? Har aldri slitt med å tolke el-testene men nå ble jeg i tvil. Testen kl 09:46 og kl 10:01 er samme test, bare lest av hhv 5 min og 15 min etter den ble tatt… følte ikke testen var helt «ferdig» etter 5 min fordi den enda var så rosa.

forventet at testen jeg tok nå skulle være positiv den og men den er negativ? 🧐😳 kan jeg ha en så kort topp? De andre syklusene har jeg hatt positive tester i et døgn ca. Må legge til at jeg har hatt mye el-smerter i går og i dag så jeg tror kanskje el er rett rundt hjørnet… bare stusser litt på disse testene….

5A931062-8392-41CD-93E2-0BC81B16C201.png

Det er absolutt mulig å ha så kort LH topp. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkefrø skrev (53 minutter siden):

Denne er positiv! :) Skanner du inn testene i tabben other? Lønner seg å skanne den inn tre ganger på rad, for å se om appen er helt sikker på graderingen. Har opplevd å få feil om jeg skanner den inn bare èn gang :) Uansett hva premom sier så ville jeg tolket denne som positiv altså. 👍

Du hadde rett . Fikk positiv digital test noen timer etter 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tørkestativ skrev (22 timer siden):

Nei😂 10:01 am er på morgen. Den siste er 10:20 pm, altså nå i kveld😊

😂😂 dumme meg… tok du test Kvelden før? Jeg har positiv test Kveldstid kvelden før el, Og neste morgen, dvs morgen på el.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laura80 skrev (13 timer siden):

😂😂 dumme meg… tok du test Kvelden før? Jeg har positiv test Kveldstid kvelden før el, Og neste morgen, dvs morgen på el.

Fort gjort😂 Ja tok både morgen og ettermiddag dagen før. Cd 16. klør meg fortsatt litt i hodet siden testene enda er sterke🧐 det har jeg ikke opplevd før. Testene pleier å bli ganske svake etter positiv test. Men el-smertene er borte og det har blitt mindre utflod så jeg føler EL er overstått likevel… men blir så klart usikker når testene oppfører seg annerledes enn de pleier

865E77A7-9FC8-45E4-9322-FC0A1EA5D192.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...