Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Så kan det jo diskuteres hvor miljøvennlig det er å kjøre rundt i en diesel bil i flere timer fra plass til plass for å redde noen bananer og litt brød fra å gå i bosset. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 minutter siden, Minipilla skrev:

Så kan det jo diskuteres hvor miljøvennlig det er å kjøre rundt i en diesel bil i flere timer fra plass til plass for å redde noen bananer og litt brød fra å gå i bosset. 

Og hva det koster, for kjører man rundt i flere timer så må det jo brukes drivstoff, slitasje på bilen og evt, bom-passeringer

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Skrottefar skrev:

Og hva det koster, for kjører man rundt i flere timer så må det jo brukes drivstoff, slitasje på bilen og evt, bom-passeringer

Ikke eventuelt - det er brukt bompassering fra der hun bor til byen. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Minipilla skrev:

Ikke eventuelt - det er brukt bompassering fra der hun bor til byen. 

Ja, hvis man ikke kan kjøre rundt så har hun nok måtte passere bommer ja :)

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Skrottefar skrev:

Og hva det koster, for kjører man rundt i flere timer så må det jo brukes drivstoff, slitasje på bilen og evt, bom-passeringer

Jeg tenker det er ganske greit, om hun synes det er så spennende å se hva som befinner seg i posene. Enorme kostnaden blir det vel ikke. Men litt dumt å tro det er veldig bærekraftig. Og interessant å lese om er det ikke akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Skrottefar skrev:

Ja, hvis man ikke kan kjøre rundt så har hun nok måtte passere bommer ja :)

 

Stod hun ikke i sentrum? Uansett - idioti 🙄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Skrottefar skrev:

Ja, hvis man ikke kan kjøre rundt så har hun nok måtte passere bommer ja :)

 

Hun hentet mat i sentrum og bor et par mil unna. Så her er det snakk om minst fire mils kjøring + bompasseringer. I sentrum er det heller ikke gratis å parkere. Ikke veldig miljøvennlig med andre ord, hvis det er begrunnelsen for å hente maten.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Kanelisvingen skrev:

Kommer nok snart noe clicbait og noe hun har gjort eller ment å gjøre..siden det er helt nederst på blogglisten..

Eg vil tro hun hadde skrevet blogginnlegg om hun var så optatt av det. En uke siden sist oppdatering 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twistdott
På 31.10.2020 den 9.38, Trude4 skrev:

Spiser du ikke på resturanger cafeer eller på buffeer? 

Jeg skriver hygienen til de i matbutikken....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.10.2020 den 12.16, Visvas skrev:

Ja dette er ansvar hun hun bør ta. Mange villager tror de er immune fordi de ikke har korona. Tenker nok ikke over at Mette og babyen tar sjansen på å bringe korona til de og blir nok all over babyen så snart sjansen byr seg. Sjansen for at hun bringer korona til de enn de til henne er nok mye større enn omvendt, men det ser ikke ut som hun har det i tankene. 

Hva mener du med villager? Forstod ikke setningen der.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, MoKath skrev:

Sikkert landsbyer.

Landsbyer ja 👍 😊 

Er sleng vi bruker, tenkte ikke over det da jeg skrev her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mette var gjestesnapper i dag, og fortalte livshistorien. Jeg telte 7 forhold. Ganske mange menn inn og ut!

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Centimeteren skrev:

Mette var gjestesnapper i dag, og fortalte livshistorien. Jeg telte 7 forhold. Ganske mange menn inn og ut!

Og ganske turbulent liv fra ung alder i tillegg...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Centimeteren skrev:

Mette var gjestesnapper i dag, og fortalte livshistorien. Jeg telte 7 forhold. Ganske mange menn inn og ut!

Kikket på dette nå, og synes faktisk det var bra, blant annet refleksjonene om hvorfor hun fungere dårlig i forhold over tid. Å ha ha vært i syv forhold er da ikke unormalt, men kanskje ikke helt vanlig å ha barn med nesten halvparten 😅. Hun har jo tross alt klart seg bra.

Endret av Kritt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

59 minutter siden, Kritt skrev:

Kikket på dette nå, og synes faktisk det var bra, blant annet refleksjonene om hvorfor hun fungere dårlig i forhold over tid. Å ha ha vært i syv forhold er da ikke unormalt, men kanskje ikke helt vanlig å ha barn med nesten halvparten 😅. Hun har jo tross alt klart seg bra.

Håper jo hun reflekterer ordentlig over dette og ønsker å jobbe med det. Ikke bare stikke når følelsene tar overhånd igjen. 

For meg virker det ikke som hun lærer av sine feil. Hun virker veldig opptatt av å tekkes sine menn i starten og virker å gjøre alt for å tilfredsstille de(ref; selge hus hun hadde lovt å ikke selge for å flytte til en mann hun knapt kjente, se i "bordplaten" alene på restaurant, sitte på hotellrom, dekke til håret ect ), altså litt mannfolkstyrt, men det igjen passer jo ikke veldig med hennes ønske om være såpass mye alene som hun sier hun trenger. Virker å miste hodet i forelskelsesrusen, dyrker denne følelsen det øyeblikket det varer og straks hverdagen kommer så orker hun ikke. Hun tror/ønsker jo at ting skal bli lettere fra nå av fordi de har hatt det så tøft, men min erfaring er at det ikke engang har startet. Omtrent alle jeg kjenner, har lest om, pluss meg selv sier at spesielt det første året i Norge er vanskelig, gjerne det andre og tredje også, men spesielt det første. Ventetiden og alt før dette er bare barnemat i forhold, sett i etterkant. De har ikke hatt hverdag over tid og har faktisk veldig lite eller ingen erfaring ang. kulturforskjeller enda. I forelskelsesrusen så nektet hun jo å høre på dette, så denne hjelpen hun nå plutselig har fått utifra en av de siste blogginnleggene har hun hatt hele veien hvis hun har ønsket og svart folk skikkelig når de har prøvd å komme med innputt. Det er ikke bare andre som bør svare skikkelig, hun er ikke unntatt denne "regelen" hun heller bare fordi hun er/var en forelska blogger. 

Endret av Visvas
Rettet skrivefeil
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Visvas skrev:

Håper jo hun reflekterer ordentlig over dette og ønsker å jobbe med det. Ikke bare stikke når følelsene tar overhånd igjen. 

For meg virker det ikke som hun lærer av sine feil. Hun virker veldig opptatt av å tekkes sine menn i starten og virker å gjøre alt for å tilfredsstille de(ref; selge hus hun hadde lovt å ikke selge for å flytte til en mann hun knapt kjente, se i "bordplaten" alene på restaurant, sitte på hotellrom, dekke til håret ect ), altså litt mannfolkstyrt, men det igjen passer jo ikke veldig med hennes ønske om være såpass mye alene som hun sier hun trenger. Virker å miste hodet i forelskelsesrusen, dyrker denne følelsen det øyeblikket det varer og straks hverdagen kommer så orker hun ikke. Hun tror/ønsker jo at ting skal bli lettere fra nå av fordi de har hatt det så tøft, men min erfaring er at det ikke engang har startet. Omtrent alle jeg kjenner, har lest om, pluss meg selv sier at spesielt det første året i Norge er vanskelig, gjerne det andre og tredje også, men spesielt det første. Ventetiden og alt før dette er bare barnemat i forhold, sett i etterkant. De har ikke hatt hverdag over tid og har faktisk veldig lite eller ingen erfaring ang. kulturforskjeller enda. I forelskelsesrusen så nektet hun jo å høre på dette, så denne hjelpen hun nå plutselig har fått utifra en av de siste blogginnleggene har hun hatt hele veien hvis hun har ønsket og svart folk skikkelig når de har prøvd å komme med innputt. Det er ikke bare andre som bør svare skikkelig, hun er ikke unntatt denne "regelen" hun heller bare fordi hun er/var en forelska blogger. 

Er jo akkurat dette som viser hvor fort hun endrer mening. Fra at forholdet er nesten over til å søke visumet. Ikke noe er bedre enn om de kan leve sammen. Det er bare at det tas så mange haste valg og hun lærer liksom ikke av det. For smellene hun har vært igjennom er jo av ganske lik art. Men får håpe det fungerer. Samlivet har ikke starta enda hvertfall..lykke til..

Endret av Tildittbeste
Skrivefeil
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser at Mette ikke får oppdatert bloggen fordi det er så travelt når hun har permisjon. Spørs om hun ikke får seg en overraskelse når hun begynner å jobbe og skal sjonglere jobb, barnehage, skole og blogg. Tror ikke hun vil oppleve at hun får mer tid, i hvertfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kritt skrev:

Leser at Mette ikke får oppdatert bloggen fordi det er så travelt når hun har permisjon. Spørs om hun ikke får seg en overraskelse når hun begynner å jobbe og skal sjonglere jobb, barnehage, skole og blogg. Tror ikke hun vil oppleve at hun får mer tid, i hvertfall. 

🤦‍♀️

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...