Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, Trude4 skrev:

Denne tråden og mange andre tråder på kvinneguiden er helt hull i hodet. Skal vi virkelig få di uten utdannelse eller med yrkesrettet utdanning føle at di ikke er gode nokk? At det som er viktig er høyskole og universitet? Ikke alle vil ha høyere utdanning og noen finner jobb uten utdanning som di trives med

Ja, det var et sidespor, fordi jeg lot meg lokke med på en digresjon.

 

Jeg skulle ønske at mine barn får seg det de ønsker av utdannelse og at de er modne nok til å finne seg en partner de kan holde sammen med før de setter barn til verden. Det betyr ikke at det er ulykke om det ikke blir slik, men det er altså utgangspunktet for hva jeg ønsker for dem. Og mange andre vil jeg tro. Jeg forstår ikke det voldsomme behovet for å forsvare egne valg, i den grad det var det det var. 

 

Men unge bestemødre blir dere i hvertfall :). I den grad jeg blir bestemor blir det vel med stokk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

54 minutter siden, Trude4 skrev:

Denne tråden og mange andre tråder på kvinneguiden er helt hull i hodet. Skal vi virkelig få di uten utdannelse eller med yrkesrettet utdanning føle at di ikke er gode nokk? At det som er viktig er høyskole og universitet? Ikke alle vil ha høyere utdanning og noen finner jobb uten utdanning som di trives med

Du skal ha for at du lykkes med den avsporingstaktikken du kjører når noen ytrer noe kritisk mot bloggeren - gang på gang.

 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Manannan skrev:

Du skal ha for at du lykkes med den avsporingstaktikken du kjører når noen ytrer noe kritisk mot bloggeren - gang på gang.

 

Det var ingenting med bloggeren å gjøre men uttalelsene om at yrkesrettet utdanning ikke var bra nokk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Trude4 skrev:

Det var ingenting med bloggeren å gjøre men uttalelsene om at yrkesrettet utdanning ikke var bra nokk. 

Du leser innlegg som fanden leser bibelen 🙈. Men la nå dette sidesporet ligge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Kritt skrev:

Mette har klart seg bra, jeg mener ikke annet.
 

Med utdanning tenker jeg høyskole og universitet. Det blir tungt om man får barn alene som 18-åring.

Hva mente du her da? Først skrev du at datteren burde ha utdanning og da det ble skrevet at hun hadde utdanning så var det ikke utdanning nokk fordi det ikke var høyskole eller universitet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Kritt skrev:

Mette har klart seg bra, jeg mener ikke annet.
 

Med utdanning tenker jeg høyskole og universitet. Det blir tungt om man får barn alene som 18-åring.

Så om man ikke velger høyere utdannelse så er det ikke utdannelse i dine øyne? 

 

Du vet at Norge ikke hadde gått rundt og fungert uten utyrkesrettet utdannelse??!

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Trude4 skrev:

Hva mente du her da? Først skrev du at datteren burde ha utdanning og da det ble skrevet at hun hadde utdanning så var det ikke utdanning nokk fordi det ikke var høyskole eller universitet 

 

8 minutter siden, Flettfrid skrev:

Så om man ikke velger høyere utdannelse så er det ikke utdannelse i dine øyne? 

 

Du vet at Norge ikke hadde gått rundt og fungert uten utyrkesrettet utdannelse??!

 

Ja, skjønner det er å banne kjerka i bloggverdenen når man antyder at det er en fordel at barna blir voksne før de får barn og at man har et ønske om at barna tar sikte på å få seg en høyere utdannelse, om de har evner for det. Har de evner i helt andre retninger og velger annet bevisst, er det selvsagt ok.

 

Men jeg gjentar: Dette er et sidespor og hva akkurat jeg måtte tenke om denne saken er neppe interessant for mange. Jeg lar derfor antakelig å svare på ytterligere spørsmål.

Endret av Kritt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halve Norge er i "lockdown", og særlig Bergen. Med klar beskjed om at folk må holde seg hjemme. Og Mette tenker det er smart å dra rundt til fremmede folk å hente gratis ting via Finn? Altså, hva tenker hun? 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trynefaktor

Jeg har forsvart Mette før, men jeg må si jeg blir litt tankefull over valget hennes når jeg ser hva hun skriver om bakgrunnen til ektemannen vs hennes egen.

Hun skriver for eksempel om at han er vant til å sove på gulvet, han ble usikker da han sov i seng med madrass, hus laget av treverk osv.
 

Kanskje kjærlighet er nok, men jeg blir litt skeptisk til at et forhold skal fungere når de har så forskjellig bakgrunn. 🤷🏻‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun må ha lite innhold i dagene sine når hun tilbringer dem i bilen fra det ene  finn.no prosjektet til det andre. Jeg hadde ikke orka, men meg om det. I tillegg skjønner jeg virkelig ikke dette jaget etter å komme seg fra butikk til butikk hele dagene. Nå når alle oppfordres til å holde seg hjemme - da skal hun farte mer enn noen gang. Skjønner det virkelig ikke. 

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Trynefaktor skrev:

Jeg har forsvart Mette før, men jeg må si jeg blir litt tankefull over valget hennes når jeg ser hva hun skriver om bakgrunnen til ektemannen vs hennes egen.

Hun skriver for eksempel om at han er vant til å sove på gulvet, han ble usikker da han sov i seng med madrass, hus laget av treverk osv.
 

Kanskje kjærlighet er nok, men jeg blir litt skeptisk til at et forhold skal fungere når de har så forskjellig bakgrunn. 🤷🏻‍♀️

Akkurat disse forskjellene er nesten litt morsomme, og noe en lett kan venne seg til.

Synes det var mer trist å lese at de vil utsette å søke besøksvisum til etter jul, da hun ikke vil risikere at hans tilstedeværelse i jula vil gå ut over julefeiringen til barna. Skjønner at de krangler, men en må jo være to for å starte en krangel. Går det ikke an å være noe overbærende? Jula er jo den største høytiden vi har i Norge. En vil være sammen med familien og de en er glad i, og en samler minner. Selv om lillejenta ikke vil huske sin første jul, så er det jo litt spesielt likevel. H må også bli vant med å feire jul og delta i våre skikker, samt at han får bli bedre kjent med familien hennes. 

Vel, vel ikke alt en skal skjønne, men synes at det var spesielt å lese dette. 

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, ClusterOfGrapes skrev:

Akkurat disse forskjellene er nesten litt morsomme, og noe en lett kan venne seg til.

Synes det var mer trist å lese at de vil utsette å søke besøksvisum til etter jul, da hun ikke vil risikere at hans tilstedeværelse i jula vil gå ut over julefeiringen til barna. Skjønner at de krangler, men en må jo være to for å starte en krangel. Går det ikke an å være noe overbærende? Jula er jo den største høytiden vi har i Norge. En vil være sammen med familien og de en er glad i, og en samler minner. Selv om lillejenta ikke vil huske sin første jul, så er det jo litt spesielt likevel. H må også bli vant med å feire jul og delta i våre skikker, samt at han får bli bedre kjent med familien hennes. 

Vel, vel ikke alt en skal skjønne, men synes at det var spesielt å lese dette. 

Bet meg også merke i dette. Trist. Og i neste blogginnlegg er det liksom LOL at de forlovet seg første uken de tilbrakte sammen.  🙈

 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom snapchat nå og leste og slik kjøring hit og dit er helt utrolig i disse tider. Jeg forstår ikke at hun stadig tørr å kjøre med en liten unge hit og dit og overalt i disse coronatider. Spesielt i en kommune med høy smitte. Forstår hun ønsker å få en billig bord bl.a. til oppussing, men hun  da vel ikke ha det akkurat i disse spesielle tidene. Hun som jobber innen helse burde i det minste vite bedre. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Oppland skrev:

Var innom snapchat nå og leste og slik kjøring hit og dit er helt utrolig i disse tider. Jeg forstår ikke at hun stadig tørr å kjøre med en liten unge hit og dit og overalt i disse coronatider. Spesielt i en kommune med høy smitte. Forstår hun ønsker å få en billig bord bl.a. til oppussing, men hun  da vel ikke ha det akkurat i disse spesielle tidene. Hun som jobber innen helse burde i det minste vite bedre. 

Mette gjør som Mette vil, koste hva det koste vil 🤷‍♀️

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halve huset er et oppussingsprosjekt og Mette skal bruke tid på å pusse opp et spisebord 😱

Mette trenger sinnasnekkern på besøk skal hun komme noe vei, og gjerne mens H er på besøk, så får de parterapi i samme slengen.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Visvas skrev:

Mette gjør som Mette vil, koste hva det koste vil 🤷‍♀️

Enig, men det kan komme til å koste litt for mye i disse tider.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

25 minutter siden, Oppland skrev:

Enig, men det kan komme til å koste litt for mye i disse tider.

Det virker ikke som hun ser andre enn seg selv og handler kun utifra det, ikke så viktig med andre. Det har vi sett veldig mange ganger nå, bla så var hennes eneste bekymring at hun eller barnet ble syke på reise, ikke at de kunne ta med seg viruset og smitte en hel landsby. Hun våkner nok ikke før hun selv og/eller ungene hennes blir skikkelig syke.

Endret av Visvas
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Minipilla skrev:

Hun må ha lite innhold i dagene sine når hun tilbringer dem i bilen fra det ene  finn.no prosjektet til det andre. Jeg hadde ikke orka, men meg om det. I tillegg skjønner jeg virkelig ikke dette jaget etter å komme seg fra butikk til butikk hele dagene. Nå når alle oppfordres til å holde seg hjemme - da skal hun farte mer enn noen gang. Skjønner det virkelig ikke. 

Jepp. Påbudt med hjemmekontor, munnbind på butikker, kjøpesentre og andre offentlige steder der det ikke går an å holde 2 meters avstand OG sterkt oppfordring om å holde seg hjemme, ellers blir det strammet inn ytterligere. Utestedene er på randen av konkurs.

Man reiser ikke rundt med en baby og shopper på finn.no samtidig som de deler ut munnbind utenfor kjøpesentrene og du ikke får komme inn på enkelte butikker eller kaffebarer (selv for takeaway) uten munnbind. Man handler 1-2 ganger i uken og er hjemme utenom det (bortsett fra å gå/løpe/sykle en tur med god avstand)

Både i Oslo og Bergen er det tid for å holde seg inne. Blir så oppgitt over de som ikke følger reglene. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen har lest på KG😂 

Hun ser ikke ut til å ha fått med seg at mange er smittet av overflater i det siste. Det hjelper lite å betale med vips og sette det utenfor huset så lenge du ikke vasker det før du tar det med deg. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Visvas skrev:

Noen har lest på KG😂 

Hun ser ikke ut til å ha fått med seg at mange er smittet av overflater i det siste. Det hjelper lite å betale med vips og sette det utenfor huset så lenge du ikke vasker det før du tar det med deg. 

Jeg VISSTE at det kom, men dette var kjapt 😄

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...