Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Kritt skrev:

Mette har klart seg bra, jeg mener ikke annet.
 

Med utdanning tenker jeg høyskole og universitet. Det blir tungt om man får barn alene som 18-åring.

Er ikke yrkesrettet utdanning bra nokk? Elektriker fks? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

55 minutter siden, Trude4 skrev:

Er ikke yrkesrettet utdanning bra nokk? Elektriker fks? 

Er datteren elektriker?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Trude4 skrev:

Er ikke yrkesrettet utdanning bra nokk? Elektriker fks? 

Forsøk å få med deg poenget i stedet for å henge deg opp i detaljer. Uansett tar det vel over fire år totalt å bli elektriker

 

Endret av Kritt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twistdott

Mette har utdannelse, hun er hjelpepleier. Datter jobber i barnehage, så hun er muligens ferdig som barne og ungdomsarbeider.

Det er vel yrker gode nok, spør du meg. 

Endret av Twistdott
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Twistdott skrev:

Matte har utdannelse, hun er hjelpepleier. Datter jobber i barnehage, så hun er mulifens  ferdig som barene og ungdomsarbeider.

Det er vel yrker gode nok, spør du meg. 

Enig👏🏻👏🏻👏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Twistdott skrev:

Matte har utdannelse, hun er hjelpepleier. Datter jobber i barnehage, så hun er mulifens  ferdig som barene og ungdomsarbeider.

Det er vel yrker gode nok, spør du meg. 

Absolutt bra nok, solide yrker dét, men mange ønsker vel at ens barn skal få høyere utdannelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Kritt skrev:

Absolutt bra nok, solide yrker dét, men mange ønsker vel at ens barn skal få høyere utdannelse. 

Hva prøver du egentlig å si her? Hva vil du?

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Turkis Sau skrev:

Hva prøver du egentlig å si her? Hva vil du?

Godt spørsmål, fort å glemme hva som var poenget når det kommer avledende spørsmål om detaljer 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Trude4 skrev:

Så det du prøver å si er at di ikke har utdanning? For det har di

A hadde ikke utdanning da hun fikk ungene. Tror ikke hun er ferdig nå heller, mener hun er lærling🤔

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Kritt skrev:

Absolutt bra nok, solide yrker dét, men mange ønsker vel at ens barn skal få høyere utdannelse. 

Hadde eg hatt barn ville eg ha ønsket at di var lykkelige og jobbet med det di ønsket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Diamant20 skrev:

A hadde ikke utdanning da hun fikk ungene. Tror ikke hun er ferdig nå heller, mener hun er lærling🤔

Så bra at hun tar utdanning og jobber som lærling. Godt jobbet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Trude4 skrev:

Hadde eg hatt barn ville eg ha ønsket at di var lykkelige og jobbet med det di ønsket. 

Det tror jeg de fleste foreldre enes om. Og barna bør aller helst finne noe de trives med over tid, slik at jobben ikke bare blir et sted å tjene penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kritt skrev:

Det tror jeg de fleste foreldre enes om. Og barna bør aller helst finne noe de trives med over tid, slik at jobben ikke bare blir et sted å tjene penger.

Så hva ville du frem til med å si at du tenker på høyskole og universitet som utdanning men ikke yrkesskole 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Diamant20 skrev:

A hadde ikke utdanning da hun fikk ungene. Tror ikke hun er ferdig nå heller, mener hun er lærling🤔

A var lærling når hun ble gravid, måtte ta pause fra læretiden og fullfører den nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv universitetsutdanning og ønsker at mine barn er ferdig utdannet og etablert før de får barn. Om det blir fagbrev eller høyere utdanning er uviktig for meg, jeg ønsker bare at de er ferdig og har mulighet til å forsørge barna sine. 

Jeg fikk selv barn midt i studietid og vet hvor hardt det var. 

 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er selvfølgelig mye enklere å studere når man ikke har barn. Man må helst ha utdanning for å få en fast jobb med grei lønn i dag, barn koster penger. Det er da en selvfølge at det aller beste for alle, gir bla  mindre stress for foreldre og barn om man har stabil økonomi og aller helst kjøpt bolig før barna kommer. Er det virkelig noe å kverulere på? Altså, er det såååå viktig å være uenig? 🤦‍♀️ 

 

...jeg vet livet skjer og ting blir ikke alltid etter boka og man må gjøre det beste ut av det, det blir som regel bra det og. 

Endret av Visvas
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, spirå12 skrev:

Jeg har selv universitetsutdanning og ønsker at mine barn er ferdig utdannet og etablert før de får barn. Om det blir fagbrev eller høyere utdanning er uviktig for meg, jeg ønsker bare at de er ferdig og har mulighet til å forsørge barna sine. 

Jeg fikk selv barn midt i studietid og vet hvor hardt det var. 

 

Jeg har forståelse for ønsket ditt. Men tenker at det er totalt opp til ethvert menneske å bestemme selv.
Dette gjelder også dere andre ekstramammaer her i tråden. Man kan mene mye om mangt, men det skinner ikke akkurat av "velmenende medmenneske" eller "her kommer vi med omsorg og gode råd" av majoriteten av de som bidrar her i tråden.

Og det å hevde at den eller den nok er bloggeren selv har vel gått temmelig ut på dato @Kattepus111 Hev nivået et par hakk.

3 timer siden, Trude4 skrev:

Hadde eg hatt barn ville eg ha ønsket at di var lykkelige og jobbet med det di ønsket. 

Jeg er så enig. Dette er det foreldre burde strebe etter - barn som er lykkelige i det arbeidet det har og gjør.
 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Flettfrid skrev:

A var lærling når hun ble gravid, måtte ta pause fra læretiden og fullfører den nå.

Ok, men da var hun fortsatt ikke ferdig utdannet. Det er ikke uvanlig at det er kjempe mange søkere på en stilling med den utdannelsen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden og mange andre tråder på kvinneguiden er helt hull i hodet. Skal vi virkelig få di uten utdannelse eller med yrkesrettet utdanning føle at di ikke er gode nokk? At det som er viktig er høyskole og universitet? Ikke alle vil ha høyere utdanning og noen finner jobb uten utdanning som di trives med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...