Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, Hei2016-2 skrev:

Hon får ju inte automatisk ensam vårdnad bara vid att skiljas. 

foreldreansvarEtter barneloven § 34 har foreldre som er gift foreldreansvaret sammen for deres felles barn. Ved separasjon eller skilsmisse kan foreldrene selv avtale hvem av dem som skal ha foreldreansvaret eller om de skal ha det sammen. Inntil slik avtale er inngått, vil begge foreldrene ha ansvaret sammen. Hvis foreldrene ikke blir enige, må retten bestemme hvem som skal ha foreldreansvaret. Etter barneloven § 48 skal avgjørelser om barnet, herunder hvem som skal ha foreldreansvaret, først og fremst fattes etter hva som er det beste for barnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Trude4 skrev:

foreldreansvarEtter barneloven § 34 har foreldre som er gift foreldreansvaret sammen for deres felles barn. Ved separasjon eller skilsmisse kan foreldrene selv avtale hvem av dem som skal ha foreldreansvaret eller om de skal ha det sammen. Inntil slik avtale er inngått, vil begge foreldrene ha ansvaret sammen. Hvis foreldrene ikke blir enige, må retten bestemme hvem som skal ha foreldreansvaret. Etter barneloven § 48 skal avgjørelser om barnet, herunder hvem som skal ha foreldreansvaret, først og fremst fattes etter hva som er det beste for barnet

Nettopp, han må signere ifra seg ansvaret isåfall. 

Håper virkelig ikke han gjør noe så idiotisk. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Visvas skrev:

Nettopp, han må signere ifra seg ansvaret isåfall. 

Håper virkelig ikke han gjør noe så idiotisk. 

Eller retten avgjør hva som er det beste for barna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Trude4 skrev:

Eller retten avgjør hva som er det beste for barna

Och då menar du att du redan vet utfallet av vårdnadstvisten och att rättens beslut är att automatisk säkra Mette ensam vårdnad? 

Endret av Hei2016-2
Postade innan jag skrivit klart
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Hei2016-2 skrev:

Och då menar du att rättens beslut automatiskt säkrar Mette ensam vårdnad? 

Har eg sakt det? Det kommer helt an på situasjonen. Men eg tenker at når han bor i et annet land en barnet så er det ikke nødvendigvis til det beste for barnet med delt foreldreansvar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Trude4 skrev:

Har eg sakt det? Det kommer helt an på situasjonen. Men eg tenker at når han bor i et annet land en barnet så er det ikke nødvendigvis til det beste for barnet med delt foreldreansvar. 

Hvorfor ikke.?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

56 minutter siden, Visvas skrev:

Håper virkelig noen sier til H at han ALDRI må si ifra seg foreldreansvaret. Han står jo allerede i deep shit og det ville jo vært døden for han hvis hun finner det for godt. 

 

44 minutter siden, Trude4 skrev:

Ønsker hun det kan hun jo bare skille seg. 

 

9 minutter siden, Hei2016-2 skrev:

Och då menar du att du redan vet utfallet av vårdnadstvisten och att rättens beslut är att automatisk säkra Mette ensam vårdnad? 

 

6 minutter siden, Trude4 skrev:

Har eg sakt det? Det kommer helt an på situasjonen. Men eg tenker at når han bor i et annet land en barnet så er det ikke nødvendigvis til det beste for barnet med delt foreldreansvar. 

Ja, jag läser det som att du är säker på att om dom skiljer sig så får hon ensam vårdnad. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Trude4 skrev:

Ønsker hun det kan hun jo bare skille seg. 

Nei sånn fungerer det ikke, heldigvis 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Trude4 skrev:

Har eg sakt det? Det kommer helt an på situasjonen. Men eg tenker at når han bor i et annet land en barnet så er det ikke nødvendigvis til det beste for barnet med delt foreldreansvar. 

Jeg har delt ansvar med Pappan til mine barn. Det ser jeg på som en selvfølge. Vi er jo gift. Og skulle jeg komme i en ulykke eller dø, så vil jeg jo han skal ta vare på barna våre. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, lilletyrkia skrev:

Jeg har delt ansvar med Pappan til mine barn. Det ser jeg på som en selvfølge. Vi er jo gift. Og skulle jeg komme i en ulykke eller dø, så vil jeg jo han skal ta vare på barna våre. 

De som er fornuftige , har det jo sånn og jeg mener det skulle bare mangle. Vi hadde også set den tiden vi var fra hverandre.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Orly skrev:

De som er fornuftige , har det jo sånn og jeg mener det skulle bare mangle. Vi hadde også set den tiden vi var fra hverandre.

Kan ikke forstå at man i det hele tatt kan tenke noe annet 😆 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lilletyrkia skrev:

Kan ikke forstå at man i det hele tatt kan tenke noe annet 😆 

Får håpe hun ikke har noe annet i tankene nei. De er 2 om dette barnet uansett hvordan familie livet ender for dem

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Visvas skrev:

Nettopp, han må signere ifra seg ansvaret isåfall. 

Håper virkelig ikke han gjør noe så idiotisk. 

Hvorfor ikke? Om det ikke fungerer mellom dem så er det vet per dd at datteren blir boende hos mor? Og hva hjelper det da for ham som ikke har rett til p reise ut av landet? Hva rr hand fordeler med å nekte å signere fra seg? (Spør for at jeg lurer, og kun det. Ikke vondt ment)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Voyager skrev:

Hvorfor ikke? Om det ikke fungerer mellom dem så er det vet per dd at datteren blir boende hos mor? Og hva hjelper det da for ham som ikke har rett til p reise ut av landet? Hva rr hand fordeler med å nekte å signere fra seg? (Spør for at jeg lurer, og kun det. Ikke vondt ment)

Hvis han fraskriver seg foreldreansvaret så har man ingen rettigheter ang. noe så enkelt som flytting, navneendringer, skole ect på barnet. Det betyr i regelen at Mette kan ta med seg barnet og flytte til Kuala Lumpur ut en at H kan si noe på det. 

Det er ikke mulig å frasi seg foreldreansvaret som gift så det er vel ikke et issue akkurat nå uansett. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Visvas skrev:

Hvis han fraskriver seg foreldreansvaret så har man ingen rettigheter ang. noe så enkelt som flytting, navneendringer, skole ect på barnet. Det betyr i regelen at Mette kan ta med seg barnet og flytte til Kuala Lumpur ut en at H kan si noe på det. 

Det er ikke mulig å frasi seg foreldreansvaret som gift så det er vel ikke et issue akkurat nå uansett. 

Men har han noe særlige rettigheter så lenge han bor i et annet land? Som feks hvor hun velger å bo og hvilken skole hun vil at datteren skal gå på? Har ikke barn selv, så vet ingenting om det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Voyager skrev:

Men har han noe særlige rettigheter så lenge han bor i et annet land? Som feks hvor hun velger å bo og hvilken skole hun vil at datteren skal gå på? Har ikke barn selv, så vet ingenting om det.

Om mette skulle dø eller havne i en ulykke ( håper jo selvsagt ikke det, men viktig å tenke over), så kan han søke familiegjenforening med datteren sin. Men da må han ha foreldreansvar. Og om han engang flytter til Norge så har han jo krav på litt samvær og sånne ting. Gir han fra seg alt så har han jo ikke krav på noe. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skjønner ikke helt problemet. Hvorfor ikke ordne med alt det praktiske først? Så kan selve planleggingen begynne. Når reiser vi, hvor skal vi bo osv. Synes det er rart at de skulle reise om 2 uker, og når papirene ikke er i orden så avventer hun heller til besøksvisum. Hun som har permisjon kunne vel bare utsatt reisen til papirene var klar? Selvsagt kan det være andre ting som må klaffe, f.eks sønnen. 

Går ut fra hun har delt foreldreansvar med sønn, og pass til ham, barns pass fornyes jo også oftere enn voksnes så denne påminnelsen må jo hun ha fått noen ganger.

 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StoryOfMyLife

Nå har jeg fulgt denne  bloggen hennes en stund og makan til rot og frem og tilbake. Skulle tro hun var 12 år og ikke hadde peiling i det hele tatt på noe. Har ikke hun barn fra før? Jeg syntes det er et merkelig opplegg hun har på det hele. Hva er intensjonen hennes med denne bloggen, hva vil hun egentlig?  Nei jeg forstår ingen verdens ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett etter at man har født er man i ammetåken, og når hun i tillegg ikke fikk til ammingen og hadde åpne sår på brystene så forstår jeg at hun glemte av dette med navnet. Var sikkert ikke det som føltes viktigst da. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for personangrep, brudd på opphavsrett og svar til dette.

Måne, admin.
 

 

Tråden er også ryddet for kommentarer til moderering. Spørsmål kan rettes på PM til moderator eller på Ris & Ros.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...