Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Jeg må si jeg er glad jeg ikke er gift med noen som er så ustrukturert. Må være ekstremt mye håp og forventninger som går dunken i løpet av et år. Hjertet mitt hadde vært knust for lenge lenge siden hvis jeg hadde ufrivillig måttet vært med på en slik berg og dalbane for å i heletatt hatt ha en sjanse til å møte mitt eget barn. 

Hun ser på denne virringen som sjarmerende, litt nysgjerrig på om H synes den er like sjarmerende lengere. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, Visvas skrev:

Jeg må si jeg er glad jeg ikke er gift med noen som er så ustrukturert. Må være ekstremt mye håp og forventninger som går dunken i løpet av et år. Hjertet mitt hadde vært knust for lenge lenge siden hvis jeg hadde ufrivillig måttet vært med på en slik berg og dalbane for å i heletatt hatt ha en sjanse til å møte mitt eget barn. 

Hun ser på denne virringen som sjarmerende, litt nysgjerrig på om H synes den er like sjarmerende lengere. 

Hun greier jo aldri å sjekke, undersøke eller gjøre noe riktig. Voksne dama. At det går an. Og at hun gidder å dele med hele verden og at hun vil fremstå så dum. Det er over min fatteevne🤷‍♀️

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Nussepus skrev:

Hun greier jo aldri å sjekke, undersøke eller gjøre noe riktig. Voksne dama. At det går an. Og at hun gidder å dele med hele verden og at hun vil fremstå så dum. Det er over min fatteevne🤷‍♀️

Det er bare helt utrolig. Må da vell fatte at siden de er 2 så må de være 2 om å godkjenne ulike saker om felles barn. En vet veldig godt hvor innviklet norsk system her. Kan ikke bare kjøpe seg ut av ulike problemer/utfordringer som oppstår. Jeg hadde tiltet om jeg var den andre parten i dette forholdet.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er rett og slett flaut. Det er nesten så jeg ikke tror det går an og hun liksom skulle reise, men visste at det ikke lot seg gjøre. Slemt tenkt, men jeg synes det er veldig merkelig at ei dame på 40 år med tre barn ikke vet at man har felles foreldreansvar som gift. 

 

Feil info var det igjen og. Hun antyder post til og fra kanskje ikke kommer fram og alltid tar lang til. Tror hun det er et u-land eller? Han kunne sendt med DHL og hatt papirene på et par dager.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.2.2019 den 11.56, Gjest amaryllish skrev:

Etter at hun skrev et innlegg her havnet jeg innom bloggen hennes, og jeg må si at det er fascinerende hvor umoden hun virker.

Ikke bare fordi hun skal gifte seg med en tyrker hun nesten ikke har vært sammen med IRL, men syns hun og bloggens kvalitet er på nivå med en 16-åring. 

Noen synspunkter? 

Jeg følger henn på insta og har ikke det inntrykket av henne og livet hennes slik du har , 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Theo_1 skrev:

Jeg følger henn på insta og har ikke det inntrykket av henne og livet hennes slik du har , 

Mye av kunnskapen hennes er iallefall ikke på høyde med 40 åringer som både har 3 barn og 2 barnebarn.  Mulig det er stygt sagt men virker ikke som hun vet noe regler en bør og må forholde seg til. Alt går ikke av seg selv her i Norge når det gjelder papir mølle

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og ikke en eneste betenkelighet med å reise til et blodrødt Tyrkia med en ikke ferdig vaksinert baby

Det er helsepersonellet sitt det- at det går an!

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det innlegget er skrevet bare for å skape debatt og øke lesertallet. Hvis ikke mister jeg all tro på menneskeheten. Reise med baby i en pandemi? Ikke tenkt på pass? Nei...blir helt målløs. 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Minipilla skrev:

Håper det innlegget er skrevet bare for å skape debatt og øke lesertallet. Hvis ikke mister jeg all tro på menneskeheten. Reise med baby i en pandemi? Ikke tenkt på pass? Nei...blir helt målløs. 

Eller at datra fortsatt ikke har et navn registret på rett sted🙈

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Jammf skrev:

Og ikke en eneste betenkelighet med å reise til et blodrødt Tyrkia med en ikke ferdig vaksinert baby

Det er helsepersonellet sitt det- at det går an!

Tenkte akkurat det samme. Ungen er jo ikke 6 måneder en gang. Og hva hvis hun og datteren skulle bli smittet med corona

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.10.2020 den 20.43, Embla82 skrev:

Selvfølgelig må man ikke det. Jeg har personlig ikke behovet. Men det er utfordringer med å ønske oppmerksomhet, da får man det både fra folk flest, og fra de som kanskje er litt ensomme og roser i vei og er innmari enig uten å tenke seg om, og fra de som har dårlig selvbilde og får glede av å snakke ned andre. Litt av hvert. 

Særlig det å bruke "drama" fra eget liv til å få klikk og oppmerksomhet vil generere mer oppmerksomhet fra dem som godter seg litt over andres problemer eller dumhet. 

Det er heller ikke så rart at en del av dem som kom med gode og gjennomtenkte råd i begynnelsen og ble avfeid som negative og destruktive når de i realiteten burde blitt hørt, nå kanskje er litt ekstra oppgitt. 

Mange opplever nok at Mette har lurt både H og leserne ved å fremstå veldig annerledes før hun ble gravid mot nå. Den tålmodige, fleksible og føyelige dama som ventet på et hotellrom og var hundre prosent sikker på at hun og mannen aldri kunne finne på å krangle og at hun kjente han så godt som det var nødvendig for å knyttes sammen for livet med både ekteskap og barn, fremstår nå som mer kynisk og kontrollerende. Og uansett om det er riktig eller ikke, så er det hun som avgjør om H skal få være en del av livet til barnet sitt eller en fyr hun treffer en eller to ganger i året. Det er innmari stor forskjell. 

Det er lov å ta feil, men det er også lov å tenke seg ordentlig om før man setter andre i den situasjonen. Og jeg tror mange opplever at Mette har valgt bevisst å ikke tenke seg ordentlig om. 

Det var en ferieforelskelse som gikk litt for langt. Når man er voksen og har barn fra før bør man koble inn fornuften og skille mellom ferie i Tyrkia og hverdag i Norge. Det er sykt mye jobb å få det der til å fungere. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er virkelig ikke til å forstå hvordan et voksent menneske kan surre det til så mye hele tiden. Forsove seg flere ganger til viktige avtaler, glemme (!) å gå til svangerskapskontroller i månedsvis (etter først å ha skrevet masse om risiko på grunn av alderen), ikke få sendt inn søknader, kjøpe flybilletter uten mål og mening, ikke sette seg inn i noe som helst av normale regler; det er bare for mye. 

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Lopploella skrev:

Det er virkelig ikke til å forstå hvordan et voksent menneske kan surre det til så mye hele tiden. Forsove seg flere ganger til viktige avtaler, glemme (!) å gå til svangerskapskontroller i månedsvis (etter først å ha skrevet masse om risiko på grunn av alderen), ikke få sendt inn søknader, kjøpe flybilletter uten mål og mening, ikke sette seg inn i noe som helst av normale regler; det er bare for mye. 

Enda godt hun ikke hadde kjøpt disse billettene.  Det hadde vært toppen an kransekaka liksom 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Visvas skrev:

Hun ser på denne virringen som sjarmerende, litt nysgjerrig på om H synes den er like sjarmerende lengere. 

Selvfølgelig synes ikke H at dette er sjarmerende. Må være fælt å være den som ikke sitter med makten, og er avhengig av hva den andre parten avgjør. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Diamant20 skrev:

Tenkte akkurat det samme. Ungen er jo ikke 6 måneder en gang. Og hva hvis hun og datteren skulle bli smittet med corona

Hun skulle jo reise til røde Sverige med reiseforbud fordi hun er helsepersonell for å hente han og så forundrer meg ikke.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, JaVel skrev:

Selvfølgelig synes ikke H at dette er sjarmerende. Må være fælt å være den som ikke sitter med makten, og er avhengig av hva den andre parten avgjør. 

Nei jeg har veldig vanskelig for å tro at dette er så sjarmerende som hun skriver. Det er sikkert det helt i starten, men så går det over til et irritasjonsmoment. Spesielt når det dreier seg om så store ting som å kanskje "lure" han til å tro at han skal møte barnet sitt snart og så har hun ikke ordnet navn engang. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

33 minutter siden, Tildittbeste skrev:

Eller at datra fortsatt ikke har et navn registret på rett sted🙈

Det skulle hun ha fått brev om at ikke var i orden fra folkeregisteret.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Flettfrid skrev:

Det skulle hun ha fått brev om at ikke var i orden fra folkeregisteret.

Sikkert gått henne hus forbi

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...