Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Kritt skrev:

Tror barn lider mer av å ikke å være med ene forelderen enn å overvære en og annen krangel. Uansett må da voksne folk som presumptivt er glade i hverandre klare å unngå å krangle foran barna. Sprekker man foran barna en enkelt gang  er det ikke verdens undergang, så sant barns trygges i etterkant. Nei, å ikke en gang prøve å leve sammen etter å ha satt barn til verden er egoistisk. Det er ikke å sette barnet først.

Helt enig , man må hvertfall prøve litt når man har barn sammen, oppsøke familievernkontoret og få hjelp om det er vanskelig. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Heartgirl skrev:

Babyen er ikke en tapende part. Det beviser at MA tenker på barnet, og ikke vil utsette det for krangling. Krangling mellom foreldre er skadelig for barna Så barnet er slett ikke tapende part. 

Det er normalt å krangle i et forhold. Trygge barn tar ikke skade av en krangel. Greia her er at Mette sin tidligere erfaring med sin ex går ut over H. Uten hennes tidligere opplevelse hadde hun ikke håndtert krangelen med H på samme måte og trukket inn skilsmisetanker pga dette. Det er et stort tap for et barn å ha minimalt med kontakt med den ene forelderen. Om H er en lykkejeger fortjener han uansett ikke å miste muligheten til kontakt med sitt eget barn pga Mettes tidligere erfaringer. Mette sier selv at hun er vanskelig å leve med. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, panzerpølsa skrev:

Men akkurat det du belyser her, er jo hovedproblematikken med denne bloggen. Man vet faktisk ikke hva som er greia, for det endrer seg minutt for minutt. Ett øyeblikk er alt fantastisk, og han er verdens beste. I neste øyeblikk nevnes skilsmisse og at hun ikke vil henge han ut. Så skal det kjempes igjen, og det var ikke sånn det var ment. 

Enig. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hvem som utnytter hvem, eller at det går fra 0-100 og tilbake på 5 min i det forholdet. Men det jeg synes er feil  her Er formidlingen. , en ting er å ha en åpen og ærlig blogg om livet i et tokulturelt ekteskap og ellers tips om mat og oppussing i hverdagen. Men her får vi et innsyn i det aller mest private, vi ser ei dame som bruker bloggen til å sortere tanker og følelser, til tusener av mennesker. Dette er det familie og nære venner er til for! Men M vil ikke ha venner- hun bruker snap og blogg  i stedet. Det siste jeg fikk med meg var at hun ville forsøke å treffe andre som også hadde 4 mnd gamle babyer- barsel treff. Men hun grudde seg veldig! Hvis man gruer seg så til menneskelig kontakt, men buser ut med så mye til kamera på mobilen, ja da forstår jeg at hun sliter. En annen ting er at det må jo kjennes litt sårbart og rart å møte fremmede som vet så mye om deg på forhånd? Jeg hadde også grudd med da. Jeg skulle ønske M kunne venne blikket mer mot relasjoner i det virkelige liv, i stedet for å bruke så mye tid og krefter på fremmede folk i SOME kanalene. 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Zenhouse skrev:

vi ser ei dame som bruker bloggen til å sortere tanker og følelser, til tusener av mennesker

Og som kommer med totalt over the top utbrudd på snap hvor alt man ser er et menneske i totalt ubalanse, det er i alle fall slik jeg så det

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan virkelig ikke begripe at det diskuteres side opp og side ned om Mette Ask eksponerer barna sine. Det gjør hun, og Dette må dere takke MA selv for, det er ingen andre som har delt navn, bilde, interesser, hvor faren bor og hvor MA selv bor på Fana! Hun deler snap video av sønnen som spiller fotball inne på dette hotellrommet sammen med H som er  i Boxer, Ikke noe galt i det, hadde det bare ikke vært dag 2 de møttes. Hun skriver og utleverer ungene veldig ofte. Nei hun legger ikke ut bilder av dem lengre. Men slik som hun holder på nå med skilsmisse tanker, dårlig økonomi, mulig selge huset ?  Dette er også og utlevere barna hennes. Hun forteller om vanskelige tider på hjemmebane med H, mye krangling, pakking av koffert i nærvær av sønnen. Alle oppegående foreldre forstår at dette oppleves som veldig utrygt og skummelt for barn, for barna var som HUN selv sa tilstede. Ingen ting av dette burde vært delt, det er privat, som for de fleste blir i familien. Tror dere ikke foreldrene til vennene hans vet hvem som er mammaen og har lest bloggen. Allerede der er han eksponerrt. Og det er ingen andre sin skyld enn henne. Mistet ALL ( eller det lille jeg hadde) av respekt for hun dama der. Vi er flere her inne som er gift med tyrkiske menn og som bor sammen med dem i Norge. Ville hun høre på våre råd og tips fks med besøksvisum, familegjennforening, hvilke utfordringer de ville få når han kom hit ? Og dette var fra oss som har vært i samme situasjon som Mette og H var i. MEN nei, hun skal ikke høre på noen, jeg kan alt best, vi kommer aldri til krangle eller diskutere for dette er den perfekte kjærligheten... Måtte blåse ut, og mitt siste ord er nok  sagt om Mette Ask.

Endret av esmeralda1
  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, esmeralda1 skrev:

nei, hun skal ikke høre på noen, jeg kan alt best, vi kommer aldri til krangle eller diskutere for dette er den perfekte kjærligheten...

Noen vil aldri lære eller ta til seg hva andre måtte mene og si, neida, her kjører vi på og går på rævva så det suser.....er bare å skylde seg selv for alt av drama og intriger, og det å dele det med alt og alle? Jada, kjør på, gjør deg selv til latter, be my guest 🤣

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Skrottefar skrev:

Noen vil aldri lære eller ta til seg hva andre måtte mene og si, neida, her kjører vi på og går på rævva så det suser.....er bare å skylde seg selv for alt av drama og intriger, og det å dele det med alt og alle? Jada, kjør på, gjør deg selv til latter, be my guest 🤣

Hun lever i en fantasi verden... Nå skulle de på overnattingstur i bil MED sønnen, ble ik noe ut av det heller gitt...Jeg bare orker ik mer av den dama dessverre. Hele Norge vet at hun ikke tok med sønnen når hun skulle gifte seg... Er ikke det og utlevere barnet sitt ? KVÆLES 🙄

Endret av esmeralda1
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, esmeralda1 skrev:

Hun lever i en fantastverden... Nå skulle de på overnattingstur i bil MED sønnen, ble ik noe ut av det heller gitt...Jeg bare orker ik mer av den dama dessverre. Hele Norge vet at hun ikke tok med sønnen når hun skulle gifte seg... Er ikke det og utlevere barnet sitt ? KVÆLES 🙄

Hvorfor uthevet (store bokstaver)? 

Endret av Trude4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Heartgirl skrev:

Selvsagt har hun det, men hun er ikke tjent med å ha en mor og far som krangler. Det vises at MA er bevisst på dette når det gjelder datteren. Krangling mellom foreldre er skadelig for barna. Jeg synes MA er meget fornuftig når hun tenker seg nøye om. 

Så det faktum at Mette sitter med all makt om når, hvor og om, i det hele tatt, barnefaren får treffe datteren sin er til barnets beste mener du !??? 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spaniasol

Bloggeren framstår som grenseløs. Det gjør hun uansett tema hun skriver om. Så lærer hun litt underveis, og snur seg i en annen retning og fortsetter der. Mange vil si "herlig impulsiv", andre vil si "utrolig vinglete". 

Så kan man spørre hvorfor man gir slike karakteristikker? Damen ønsker å dele det meste fra livet sitt. "Være offentlig om det". Jeg har i enkelte tråder om bloggere påpekt at man blir ikke offentlig av å skrive en blogg med 2 - 5000 lesere. Langt i fra. Man blir ikke gjenkjent annet enn i sitt eget nærmiljø. Heldigvis. De som følger henne her er et veldig lite fåtall. Kanskje 20-30 stk? De aller, aller fleste er saklige og har gode argumenter for å drøfte utsagn som bloggeren skriver. Det er noe av dette spillets idé. Dette er et forum der man diskuterer bloggere og deres utsagn. Gjør de noe upassende, skal de få tilbakemelding på det. Grunnen til at folk skriver her i stedet for å kommentere på bloggen er at kommentarer der kan bli slettet, hvis de oppfattes ufine. Noen kommentarer her kan stemples som ufine. Men de er i et svært lite mindretall.

Bloggeren sier selv at hun ikke klarer å la være å lese her. Jeg skjønner det. Håpet om god omtale, skryt og positivt påfyll er sikkert til stede. Det forekommer også her. Men selvfølgelig er det de mindre flatterende utsagn og meninger som blir diskutert. Naturlig nok. Man skal ta ansvar for sin publisering. Det er bra, og det kan vi nok minne hverandre på innimellom.

Blogging som idé er nettopp å søke oppmerksomhet. Jo mer kontroversielt, desto større oppmerksomhet, og flere reaksjoner. Sånn er spillet. Ønsker man ikke den oppmerksomheten er rådet ganske enkelt; slutt å blogge! Les om Emilie Nereng, som holdt på å bli ødelagt som 15-åring av opptil 3000 kommentarer om dagen. En prosent er 30. Kanskje en prosent var ekle kommentarer. 30 stygge kommentarer for en 15-åring er mer enn nok!

Denne bloggeren er så langt fra et slikt antall at det er ikke sammenlignbart. Men vi må jo fortsette å gi henne oppmerksomhet hvis vi vil at hun skal fortsette å vingle/være impulsiv. Må vi ikke?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, spaniasol skrev:

Bloggeren framstår som grenseløs. Det gjør hun uansett tema hun skriver om. Så lærer hun litt underveis, og snur seg i en annen retning og fortsetter der. Mange vil si "herlig impulsiv", andre vil si "utrolig vinglete". 

Så kan man spørre hvorfor man gir slike karakteristikker? Damen ønsker å dele det meste fra livet sitt. "Være offentlig om det". Jeg har i enkelte tråder om bloggere påpekt at man blir ikke offentlig av å skrive en blogg med 2 - 5000 lesere. Langt i fra. Man blir ikke gjenkjent annet enn i sitt eget nærmiljø. Heldigvis. De som følger henne her er et veldig lite fåtall. Kanskje 20-30 stk? De aller, aller fleste er saklige og har gode argumenter for å drøfte utsagn som bloggeren skriver. Det er noe av dette spillets idé. Dette er et forum der man diskuterer bloggere og deres utsagn. Gjør de noe upassende, skal de få tilbakemelding på det. Grunnen til at folk skriver her i stedet for å kommentere på bloggen er at kommentarer der kan bli slettet, hvis de oppfattes ufine. Noen kommentarer her kan stemples som ufine. Men de er i et svært lite mindretall.

Bloggeren sier selv at hun ikke klarer å la være å lese her. Jeg skjønner det. Håpet om god omtale, skryt og positivt påfyll er sikkert til stede. Det forekommer også her. Men selvfølgelig er det de mindre flatterende utsagn og meninger som blir diskutert. Naturlig nok. Man skal ta ansvar for sin publisering. Det er bra, og det kan vi nok minne hverandre på innimellom.

Blogging som idé er nettopp å søke oppmerksomhet. Jo mer kontroversielt, desto større oppmerksomhet, og flere reaksjoner. Sånn er spillet. Ønsker man ikke den oppmerksomheten er rådet ganske enkelt; slutt å blogge! Les om Emilie Nereng, som holdt på å bli ødelagt som 15-åring av opptil 3000 kommentarer om dagen. En prosent er 30. Kanskje en prosent var ekle kommentarer. 30 stygge kommentarer for en 15-åring er mer enn nok!

Denne bloggeren er så langt fra et slikt antall at det er ikke sammenlignbart. Men vi må jo fortsette å gi henne oppmerksomhet hvis vi vil at hun skal fortsette å vingle/være impulsiv. Må vi ikke?

 

Fantastisk godt innlegg 👏

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, esmeralda1 skrev:

Hun lever i en fantastverden... Nå skulle de på overnattingstur i bil MED sønnen, ble ik noe ut av det heller gitt...Jeg bare orker ik mer av den dama dessverre. Hele Norge vet at hun ikke tok med sønnen når hun skulle gifte seg... Er ikke det og utlevere barnet sitt ? KVÆLES 🙄

At ting avlyses pga været er da absolutt ingenting å ta Mette på! Hadde heller reagert om den turen på død og liv bare skulle gjennomføres uansett. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 minutter siden, Lady T skrev:

At ting avlyses pga været er da absolutt ingenting å ta Mette på! Hadde heller reagert om den turen på død og liv bare skulle gjennomføres uansett. 

Nå er det vel strengt tatt ikke første gangen hun sitter på snap og legger ut om hvor hun og sønnen skal på tur. La meg si det sånn, har ik blitt mange turer uavhengig av været. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, esmeralda1 skrev:

Nå er det vel strengt tatt ikke første gangen hun sitter på snap og legger ut om hvor hun og sønnen skal på tur. La meg si det sånn, har ik blitt mange turer uavhengig av været. 

Hun er jo alenemor med en liten baby, så synes ikke du skal være så streng med henne. ☺️ Blir jo ofte unntakstilstand med baby i hus. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Lady T skrev:

Hun er jo alenemor med en liten baby, så synes ikke du skal være så streng med henne. ☺️ Blir jo ofte unntakstilstand med baby i hus. 

Det var akkurat samme leksa sist høstferie også. Tror hun klarer å svare sin sønn først som sist at overnatting i bil ikke er en idé i oktober samt med  baby på 4 mnd.  Så det var unødvendig å gi forhåpninger til en slik tur. Er  ikke å være streng mot M det. Det er realiteten 

Endret av Tildittbeste
Skrivefeil
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 minutter siden, Tildittbeste skrev:

Det var akkurat samme leksa sist høstferie også. Tror hun klarer å svare sin sønn først som sist at overnatting i bil ikke er en idé i oktober samt med  baby på 4 mnd.  Så det var unødvendig å gi forhåpninger til en slik tur. Er  ikke å være streng mot M det. Det er realiteten 

Vi hvet ikke hva hun sa til sønnen. Vi hvet bare hva hun sa til oss på snap. Sønnen hadde lyst og hun skulle se på hværmeldingen og hvor kaldt det var om natten. Husker eg var imponert når hun sov i bilen høygravid med sønnen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Trude4 skrev:

Vi hvet ikke hva hun sa til sønnen. Vi hvet bare hva hun sa til oss på snap. Sønnen hadde lyst og hun skulle se på hværmeldingen og hvor kaldt det var om natten. Husker eg var imponert når hun sov i bilen høygravid med sønnen. 

Må vell anta at hun ga forhåpninger sidek hun legger ut at hun skal sjekke været først. Men samma det. Tror det var lurt å heller prøve å finne på noe annet.  Og ja jeg hadde ikke dratt på overnatting i bil som høygravid så det skal hun ha for 🙂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei hun nekter å høre på de som har vært igjennom det før henne, at vi er en stor gjeng som har delt mye om hvordan prosessen har vært i diverse forum og både fått ta del i andres historier og vært med å delt selv er fullstendig uinteressant for Mette. Hun vet BEST og hennes forhold er unntaket fra alle andres. Selvfølgelig er alle forhold forskjellige, men MYE av det som dukker opp på veien er ganske likt og det er greit å være forberedt. Unntaket hos Mettes forhold er vel at de var såpass gamle, men handlet som fjortiser og går til helvete lenge før de i heletatt har prøvd livet sammen. Det er vel her unntaket er størst og definitivt ikke noe å skryte av.  

Mette tror hun tar hensyn til barna ved å gå ut av forhold/ekteskap når ting går trått, men å ta hensyn til barna er å finne ut av en del ting FØR man går inn i alle disse forholdene.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lady T skrev:

Hun er jo alenemor med en liten baby, så synes ikke du skal være så streng med henne. ☺️ Blir jo ofte unntakstilstand med baby i hus. 

Hun hadde ikke baby i 2019. Jeg sier ikke at det er forferdelig og avlyse en tur pga dårlig vær. Men hun reklamerer alle verdens planer, tanker, og hva hun SKAL sette til livs på nettet.  Så skjer ingen ting, hun ombestemmer seg og avlyser. Hun må lære seg og tenke før hun snakker. 70 % av det hun deler med totalt ukjente, av helt fri vilje, er det vi andre deler med famile og venner. Sønnen hennes har også en familie på pappaen sin side. Forlovelse, giftemål, hulesex og baby making på et kvartes tid ? Er ikke dette og utlvere barna sine ?? Som vi alle prøvde og si, ikke stress, ta tiden og bli kjent. For det er to  fullstendige forskjellige verdner og leve i ferie idyll i Tyrkia til og få hverdagen med alt det fører med seg i Norge smekket i fjeset. Og jeg snakker av erfaring. Jeg møtte min mann i Tyrkia  2003, han kom ikke til Norge før 2006. Og vi hadde også store vansker når hverdagen tok oss, og vi hadde vært sammen i 3 år med x antall besøk begge veier annenhver til hver 3 mnd i disse 3 årene. Jeg sendte henne mld på bloggen med lykkønskninger, råd og tips både i forbinnelse med visum og hva han kunne drive med når han kom til Norge. Hun godtok ikke kommentarern min, svarte ikke. For ALLE vi som sa ta tiden til hjelp, det kommer til og bli vanskelig, her er hva vi andre gjorde som fikk det til og fungere, som det enda gjør. Nei vi var troll som var ute etter og knuse henne. For H var verdens beste stefar, over Skype i starten. De kom ALDRI til og krangle eller diskutere for de kommuniserte så bra. Enda han er langt fra stødig i engelsk, og hun snakker ikke tyrkisk. Dette var den store kjærligheten og de skulle sitte og le av alle oss som var både bekymret og kritisk til hastverket deres. Jeg har heiet på de hele veien, men det kan umulig være tvil om at hun bretter ut privatlivet til både henne, H, barna og familien på landsbygda. Hun må tåle at folk er kritisk til hva hun deler, HUN har tatt dette valget helt selv. Hun ønsket og bli kjendis, og da må hun ta alt som følger med dette.

Endret av esmeralda1
  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...