Gå til innhold

metteask.blogg.no

Anbefalte innlegg

Skrevet
21 timer siden, JaVel skrev:

Jeg spiser ikke brød, men trodde loff var helt ute, jeg kjenner ingen som spiser loff til frokost og kvelds, det er rett og slett ikke mat som gir noe næring. 

Hvorfor skal absolutt all mat gi næring? Av og til er det godt å unne seg noe usunt også.

• Liker 9
Skrevet
19 minutter siden, Lady T skrev:

@Visvas... var dette jeg svarte på 😊 Sier seg vel selv at man kan redusere på middagsbudsjettet, men samtidig kan fortsette å unne seg litt snop av og til og samtidig spare penger.

Du siterte meg så da tar jeg det selvfølgelig som et svar til nettopp meg. 

Jeg tror "vi" og "dere" snakker to helt forskjellige språk.

Skrevet
3 minutter siden, Honey Dew skrev:

Hvorfor skal absolutt all mat gi næring? Av og til er det godt å unne seg noe usunt også.

Igjen, jeg tenkte på mennesker som spiser loff hver morgen og hver kveld. Da dreier det seg ikke lenger om å unne seg noe usunt en gang iblant. 

• Liker 3
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet (endret)
20 minutter siden, Turkis Sau skrev:

"Bruker man mer penger et sted(...)"

Hun kjøpte en pose chips og en brus til kino. Og det skal problematiseres? Hva skjer med nivået på diskusjonen her?

Hvilken diskusjon? Det er da ingenting som avviker i denne tråden mer enn vanlig? Men underholdene er det 😊

Endret av lillesnøfnugg
Skrevet
11 minutter siden, Visvas skrev:

Du siterte meg så da tar jeg det selvfølgelig som et svar til nettopp meg. 

Jeg tror "vi" og "dere" snakker to helt forskjellige språk.

Ja, jeg svarte jo deg. 
At vi snakker veldig ulike språk er det ikke mye tvil om. 😉

• Liker 4
Skrevet
10 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Hvilken diskusjon? Det er da ingenting som avviker i denne tråden mer enn vanlig? Men underholdene er det. 

Veldig underholdene 😄

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, Lady T skrev:

Ja, jeg svarte jo deg. 
At vi snakker veldig ulike språk er det ikke mye tvil om. 😉

Ja det var det jeg trodde, men svaret ditt stemmer ikke med hva jeg har skrevet som mange ganger tidligere. 

Ja det er veldig tydelig at du ikke forstår hva jeg skriver. Godt mulig det er min feil da jeg er r***a på å ordlegge meg. 

....jeg måtte ta meg i det her for herskeblunkefjes er noe av det verste jeg vet. 

• Liker 10
Skrevet
1 time siden, Zenhouse skrev:

og kun én oppskrift har kommet til nå. To be continued i minst 13 dager til 😅

Ja, å begynne med en matrett hun selv ikke liker. Det er jo ikke særlig inspirerende. Er da lett å finne billig mat man ikke liker 😆

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, Visvas skrev:

....jeg måtte ta meg i det her for herskeblunkefjes er noe av det verste jeg vet. 

Enig! Hadde faktisk tenkt å nevne det for @Lady T selv at det blunkefjeset er veldig irriterende og kan lett misforstås.

• Liker 9
Skrevet
1 minutt siden, lilletyrkia skrev:

Ja, å begynne med en matrett hun selv ikke liker. Det er jo ikke særlig inspirerende. Er da lett å finne billig mat man ikke liker 😆

Hvorfor blir en billig fiskerett mindre inspirerende av at bloggeren ikke liker fisk? 

Hun forsøker å lage en helhetlig, passe sunn og rimelig ukesmeny, som alle kan følge og inspireres av - uavhengig av om hun personlig liker fisk eller ei.

• Liker 1
Skrevet

Det er jo absolutt ikke vanskelig å skjønne hva visvas mener.  Mette har ikke nevnt noenting om HELE matbudsjettet. Alle kan lett klare 300 kr på middag, tilogmed null kroner, sålenge frokost, lunch, kvelds ikke er nevnt så føler jeg ikke dette er til hjelp for noen. Det er ikke mange som blir mett av en fiskefilet og 150(?) Gram grønt.  Men vi vet jo ikke om lunchen er stor, eller hvor mye penger hun har brukt på den. 

• Liker 10
Skrevet
Akkurat nå, lilletyrkia skrev:

Det er jo absolutt ikke vanskelig å skjønne hva visvas mener.  Mette har ikke nevnt noenting om HELE matbudsjettet. Alle kan lett klare 300 kr på middag, tilogmed null kroner, sålenge frokost, lunch, kvelds ikke er nevnt så føler jeg ikke dette er til hjelp for noen. Det er ikke mange som blir mett av en fiskefilet og 150(?) Gram grønt.  Men vi vet jo ikke om lunchen er stor, eller hvor mye penger hun har brukt på den. 

Med en biff til lunsj er det sikkert nok med laksen til middag ja 🙂

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, Turkis Sau skrev:

Hvorfor blir en billig fiskerett mindre inspirerende av at bloggeren ikke liker fisk? 

Hun forsøker å lage en helhetlig, passe sunn og rimelig ukesmeny, som alle kan følge og inspireres av - uavhengig av om hun personlig liker fisk eller ei.

Jo, for hvorfor lage noe man ikke liker?

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, CMarie skrev:

Med en biff til lunsj er det sikkert nok med laksen til middag ja 🙂

Ja det er noe med det😁

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, lilletyrkia skrev:

Hun liker alle de andre rettene, bortsett fra de to med fisk.

Grunnen til at hun lager en rett hun ikke liker, er å også inkludere og inspirere de som liker fisk, til å kunne lage en rimelig og helhetlig sunn ukesmeny for middag.

• Liker 3
Skrevet
34 minutter siden, JaVel skrev:

Igjen, jeg tenkte på mennesker som spiser loff hver morgen og hver kveld. Da dreier det seg ikke lenger om å unne seg noe usunt en gang iblant. 

Min far spiser loff hver dag da det er det eneste brødmaten han tåler. Han er sunn og frisk ellers og han har heller ingen mangel på vitaminer og mineraler.

• Liker 3
Skrevet
9 minutter siden, lilletyrkia skrev:

Tenkte det samme. På kinoen feks så gikk det i kjeks, boller, chips og brus og etterpå dro de hjem og lagde middag. Min tanke var, middag? Jeg hadde nok ikke spist før til kvelds hvis jeg hadde  stappet i meg så mye " digg" i løpet av noen korte timer :) . 

• Liker 5
Skrevet

*Roper høyt på moderator*

• Liker 6
Skrevet
1 time siden, CMarie skrev:

Enig! Hadde faktisk tenkt å nevne det for @Lady T selv at det blunkefjeset er veldig irriterende og kan lett misforstås.

Ok 😉

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, lilletyrkia skrev:

Hun lager det til sin mann og til sin sønn... 😊

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...