Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, spaniasol skrev:

Jeg forstår ikke dette med denne 30% ekstra rabatten. Om jeg går inn på Ellos direkte, får jeg samme rabatt?

Sånn er det nesten alltid. Er vel mest det at Mette tjener på det om du bruker hennes kode. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 11.1.2020 den 18.18, Neket skrev:

Barnevernet henla saken mot henne som sjikane og alle på forumet lever i en forskrudd tåke sånn kort fortalt 🤪

Jeg hadde aldri anmeldt henne på bakgrunn av bloggen så formuleringen din er i beste fall feilaktig og dømmende.

Ja noen idioter finnes både i dette og i andre forum men det betyr ikke at alle som benytter seg av forumer er idioter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, spaniasol skrev:

Jeg forstår ikke dette med denne 30% ekstra rabatten. Om jeg går inn på Ellos direkte, får jeg samme rabatt?

Eg testet rabattene ut. Var nysgjerig. Var kjempe stor forskjell i pris. Vet ikke hvorfor. Kan teste uten å kjøpe

Screenshot_20200119-153411.jpg

Screenshot_20200119-153519.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Surikatt skrev:

Hun handlet for 605 kroner skriver hun. Der gikk hun 5 kroner over budsjett. Den chipsposen skulle hun ikke kjøpt så hadde budsjettet vært innafor.

Hun kjøpt vel ikke chips/potetgull når hun tok den middagsbudsjetthandelen. Den chiosposen var noe hun kjøpte tidligere i uken til de skulle på kino. Viktig og ikke blande sammen ting her, da blir det fort mye feil og tull.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Trude4 skrev:

Eg testet rabattene ut. Var nysgjerig. Var kjempe stor forskjell i pris. Vet ikke hvorfor. Kan teste uten å kjøpe

Screenshot_20200119-153411.jpg

Screenshot_20200119-153519.jpg

I alle dager... Har du et reklamesamarbeide med Mette eller Ellos? Hvorfor ønsker du å opplyse oss og vise oss hvor stor forskjell det blir med Mettes ekstra 30 % i rabatt? Dette blir for dumt syns jeg. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Veslefrikk skrev:

I alle dager... Har du et reklamesamarbeide med Mette eller Ellos? Hvorfor ønsker du å opplyse oss og vise oss hvor stor forskjell det blir med Mettes ekstra 30 % i rabatt? Dette blir for dumt syns jeg. 

For dumt? Hun spurte og eg svarte. Blir det for dumt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Veslefrikk skrev:

I alle dager... Har du et reklamesamarbeide med Mette eller Ellos? Hvorfor ønsker du å opplyse oss og vise oss hvor stor forskjell det blir med Mettes ekstra 30 % i rabatt? Dette blir for dumt syns jeg. 

Var det ikke fordi noen andre her i tråden spurte hvordan det fungerte? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lady T skrev:

Tuller du nå?  Hvis budsjettet var 4000, på mat og 100 på snop, og hun har redusert matbudsjettet til 1200 på mat og fortsatt bruker 100 på snop, så har hun jo fortsatt spart penger 🤷🏻‍♀️
 

Det M viser var ikke usunne middager hver dag. Jeg spiser både potet, ris og pasta og ser ikke på noe av det som usunt. Jeg bruker riktignok mer kvalitetskjøtt, men da bruker jeg selvsagt mer penger på mat enn 300 i uka 😉


Jeg ble inspirert av Mette jeg, ikke på selve ukesmenyen, men til å tenke mer økonomisk når jeg handler. Så tommel opp for det 👏🏻😊  

Tuller med hva?

Du sitter tydeligvis på annen info enn meg.

Hvis hun har brukt mye på de andre tre måltidene så kan man jo lett komme over 4000.  

Elsker å se hvor man kan spare inn jeg, har selv tatt mange grep. Men for en som ikke spiser fisk, har sønnen hos seg 7 av disse dagene og det var 4 laksefileter (som forøvrig var den eneste sunne "kjøttvarianten" på denne menyen), hvor en laksefilet er et måltid så betyr det at hun har belaget seg på å servere laksefilet 4 av 7 dager til sønnen. Hun selv skal visst ikke ha noe sunt "kjøttalternativ" på disse to ukene. Så kjempeinspirert ble jeg ikke. 

Endret av Visvas
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spaniasol
28 minutter siden, Trude4 skrev:

Eg testet rabattene ut. Var nysgjerig. Var kjempe stor forskjell i pris. Vet ikke hvorfor. Kan teste uten å kjøpe

Screenshot_20200119-153411.jpg

Screenshot_20200119-153519.jpg

Poenget mitt var at denne rabatten får jeg, med egen rabattkode til og med, om jeg går direkte inn på Ellos.no og ikke via Mette Ask sin side. Så jeg antar at alle får rabatten, og at bloggere som opplyser om den, får en liten cut hvis noen går inn via deres side. Som ble nevnt av en eller annen her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, spaniasol skrev:

Poenget mitt var at denne rabatten får jeg, med egen rabattkode til og med, om jeg går direkte inn på Ellos.no og ikke via Mette Ask sin side. Så jeg antar at alle får rabatten, og at bloggere som opplyser om den, får en liten cut hvis noen går inn via deres side. Som ble nevnt av en eller annen her.

Ja om du går inn på Ellos får vi 30 i rabatt. Alle får det ser eg. Men det er to forskjellige koder og eg ser at vilkårene på kodene er forskjellige og gir forskjellige resultat på rabatten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Visvas skrev:

Tuller med hva?

Du sitter tydeligvis på annen info enn meg.

Hvis hun har brukt mye på de andre tre måltidene så kan man jo lett komme over 4000.  

Elsker å se hvor man kan spare inn jeg, har selv tatt mange grep. Men for en som ikke spiser fisk, har sønnen hos seg 7 av disse dagene og det var 4 laksefileter (som forøvrig var den eneste sunne "kjøttvarianten" på denne menyen), hvor en laksefilet er et måltid så betyr det at hun har belaget seg på å servere laksefilet 4 av 7 dager til sønnen. Hun selv skal visst ikke ha noe sunt "kjøttalternativ" på disse to ukene. Så kjempeinspirert ble jeg ikke. 

Greit at ikke alle blir inspirert. Men alle har ikke samme utgangspunkt. Det finnes de  som spiser slik at eneste fisketilskuddet er 10’kroners ferdig fiskegrateng feks. Det er et mangfold av mennesker der ute med ulik økonomi og vaner/uvaner. Hva er det som er negativt med at noen kan få noen tips fra menyen her? Det blir nevnt «fattigstudent» som bedre inspirasjon , ja hun har mer variert kosthold, spes med tanke på grønnsaker, men når noen lever på ferdig fiskegrateng,nudler og Grandiosa, vil så er spranget dit litt heftig. Så for dem synes jeg menyen til Mette kan bety en stor forbedring. Og for dem som har et variert og sunt kosthold fra før, skjønner jeg godt Mettes meny kan virke kjedelig, men er jo en grei måte å knipe litt inn en gang i blant?  Og synes en ikke det heller, så blir jeg bare forundret over at det virkelig går an å skrive innlegg på innlegg her om hvor dårlig dette her er. 😅( dette er ikke rettet kun til deg @Visvas, men flere her inne. ) 

og kun én oppskrift har kommet til nå. To be continued i minst 13 dager til 😅

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lady T skrev:

Jeg ble inspirert av Mette jeg, ikke på selve ukesmenyen, men til å tenke mer økonomisk når jeg handler. Så tommel opp for det 👏🏻😊  

Skal innrømme at jeg ikke ble inspirert. Alle kan kjøpe first price mat, men det er noe helt annet å kjøpe billig OG sunn mat. Derimot, en blogger med god greie på ernæring og som også kunne vise til billige løsninger hadde vært interessant å følge. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, spaniasol skrev:

Problemet mitt nå er at nå oversvømmes jeg av reklame fra Ellos om parkaser og fandens oldemor. 🤣

Et helvete å havne i klørne på Ellos 🤬 Jeg var så dum å kjøpe en bikini der for et par år siden og oversvømmes av reklame både i postkassen og på mail. Har forsøkt 1000 ganger å komme ut av systemet, til ingen nytte 😆 Så aldri mer!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Visvas skrev:

Tuller med hva?

Du sitter tydeligvis på annen info enn meg.

Hvis hun har brukt mye på de andre tre måltidene så kan man jo lett komme over 4000.  

Elsker å se hvor man kan spare inn jeg, har selv tatt mange grep. Men for en som ikke spiser fisk, har sønnen hos seg 7 av disse dagene og det var 4 laksefileter (som forøvrig var den eneste sunne "kjøttvarianten" på denne menyen), hvor en laksefilet er et måltid så betyr det at hun har belaget seg på å servere laksefilet 4 av 7 dager til sønnen. Hun selv skal visst ikke ha noe sunt "kjøttalternativ" på disse to ukene. Så kjempeinspirert ble jeg ikke. 

Nei, jeg sitter ikke på annen info. Men en chipspose og en brus til et kinobesøk velter neppe hele budsjettet og betyr jo ikke at man ikke kan spare penger andre steder... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lady T skrev:

Nei, jeg sitter ikke på annen info. Men en chipspose og en brus til et kinobesøk velter neppe hele budsjettet og betyr jo ikke at man ikke kan spare penger andre steder... 

Jeg har da aldri skrevet det!

Endret av Visvas
Rettet feil
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 minutter siden, JaVel skrev:

Skal innrømme at jeg ikke ble inspirert. Alle kan kjøpe first price mat, men det er noe helt annet å kjøpe billig OG sunn mat. Derimot, en blogger med god greie på ernæring og som også kunne vise til billige løsninger hadde vært interessant å følge. 

Jeg ble inspirert. Kjøpte vaskeartikler i går og tenkte da mer økonomisk enn jeg pleier 😌

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Guidet Kvinne skrev:

Chips er ikke middag, nei. 

Så da kan man like greit kjøpe sjokolade, chips, McDonalds osv osv i det uendelige da, så lenge det ikke går på middagsbudsjettet

 

2 timer siden, Visvas skrev:

Men det er jo sant. Hvis man ikke skal redusere resten av forbruket. Hva er poenget med å redusere middagsbudsjettet såpass at man ikke kan ha næringsrik og sunn mat da? 

@Visvas... var dette jeg svarte på 😊 Sier seg vel selv at man kan redusere på middagsbudsjettet, men samtidig kan fortsette å unne seg litt snop av og til og samtidig spare penger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Flettfrid skrev:

Hun kjøpt vel ikke chips/potetgull når hun tok den middagsbudsjetthandelen. Den chiosposen var noe hun kjøpte tidligere i uken til de skulle på kino. Viktig og ikke blande sammen ting her, da blir det fort mye feil og tull.

Hvis man går ut fra forbruket i løpet av en måned henger alt sammen. Bruker man mer penger et sted blir det mindre penger et annet sted. Jeg overdriver her for å poengtere det latterlige med å dele økonomien sin i detalj på Internett. 
 

 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Surikatt skrev:

Hvis man går ut fra forbruket i løpet av en måned henger alt sammen. Bruker man mer penger et sted blir det mindre penger et annet sted. Jeg overdriver her for å poengtere det latterlige med å dele økonomien sin i detalj på Internett. 
 

 

 

"Bruker man mer penger et sted(...)"

Hun kjøpte en pose chips og en brus til kino. Og det skal problematiseres? Hva skjer med nivået på diskusjonen her?

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...