Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

1 time siden, Surikatt skrev:

Pasta ris og poteter. Det er kanskje billig men ikke sunt. Som jeg tenkte meg. I tillegg til loff. 

Jeg trodde ikke folk spiste loff lenger, det er jo ikke mat, bare luft. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, JaVel skrev:

Jeg trodde ikke folk spiste loff lenger, det er jo ikke mat, bare luft. 

Det er jo så godt med lyst brød eller baguette med smør på til supper og lapskaus 😁

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, JaVel skrev:

For å snakke om noe helt annet ;) . For dere som har giftet dere med tyrkiske menn, hvordan ser de på skandinavere og Europeere, generelt sett? Mette bor i eget hus, har bil og jobb, blir dette sett på som lukseriøst for den gjengse tyrker, eller er det mange tyrkiske kvinner som er i samme situasjon? Noen helt private tanker, jeg tenker at H må være lettet for at HAN slipper å skaffe hus, bil etc selv, slik det vel er forventet av en tyrkisk mann når han gifter seg, han kommer på en måte til dekket bord? Er tankene mine her, feil? 

Nei absolutt ikke feil. Nå har vi bolig i Tyrkia og det er MANGE som har trodd at min mann har fått dette  av meg. At det er en selvfølge at jeg har kjøpt det siden jeg er fra Norge. 

( han hadde jo ikke klart det uten min hjelp, men det er jo en annen ting )

Jeg har tilogme fått melding på Messenger fra en fremmed som har spurt om det er foreldrene mine som har kjøpt bolig til oss siden en tyrker aldri hadde hatt råd til det 🤣🤣 

Mange som ikke skjønner hvorfor vi valgte å bo i Tyrkia når vi heller kunne blitt rike i Norge. Virker som om mange tror det er lett å bli rik. 

Skulle vi ha bodd i Norge nå måtte vi jo ha begynt med null. Og det ville tatt noen år før vi hadde fått lån. Så Huseyin er jo heldig der,  alt ligger tilrette for han. Han trenger ikke bekymre seg for om de har råd til huset,  mat osv. Så han er heldig ja :) min var ikke like heldig 😆 vi har jobbet sammen om det meste. 

Endret av lilletyrkia
Skrivefeil
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, lillesnøfnugg said:

Det stemmer, en eller annonsør som   skal selge noe. Ser at andre barne og familie eksponerende harrrybloggere  også har kastet seg på denne «trenden». Tiden vil vise hvem som er annonsøren. 

Hvis dette er for en eller flere annonsører burde det jo fra første innlegg vært merket om ikkje annet 🤔

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lady T skrev:

Det er jo så godt med lyst brød eller baguette med smør på til supper og lapskaus 😁

Jeg spiser ikke brød, men trodde loff var helt ute, jeg kjenner ingen som spiser loff til frokost og kvelds, det er rett og slett ikke mat som gir noe næring. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Surikatt skrev:

Pasta ris og poteter. Det er kanskje billig men ikke sunt. Som jeg tenkte meg. I tillegg til loff. 

Generelt usunn meny synes jeg. Karbohydratene som du nevner, og alt kjøttet er prosessert. Kjøttdeig, pølser og karbonader. I tillegg til to måltider med FP vårruller.   
Vet ikke hvordan kjøttet skal fordeles på rettene taco, quesadillas og kjøttgryte? 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillesnøfnugg
6 minutter siden, Influenseren skrev:

Hvis dette er for en eller flere annonsører burde det jo fra første innlegg vært merket om ikkje annet 🤔

Det er annonsører som bruker denne strategien. Caroline Berg Eriksen blogg bruker denne salgspitchen ofte, blant annet for Twentyfour og HM. Var det samme nødproviant gjorde med ABD. 

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, CMarie skrev:

Generelt usunn meny synes jeg. Karbohydratene som du nevner, og alt kjøttet er prosessert. Kjøttdeig, pølser og karbonader. I tillegg til to måltider med FP vårruller.   
Vet ikke hvordan kjøttet skal fordeles på rettene taco, quesadillas og kjøttgryte? 

 

Masse karbohydrater er jo bare tull. Man spiser seg mett på karbohydrater, så går det en time så er man like sulten igjen. Hvis man kan lite om ernæring, så bør man lese seg opp litt, slik at man ikke overfører dårlige matvaner til egne barn. Nå tenker jeg ikke på slanking etc, men å gi kroppen det den trenger til dagen, så får man heller skeie ut litt i helgene. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, lillesnøfnugg said:

Det er annonsører som bruker denne strategien. Caroline Berg Eriksen blogg bruker denne salgspitchen ofte, blant annet for Twentyfour og HM. 

Det er ikkje det samme som at det er riktig. Alt som er forbundet med en Reklamekampanje etc skal merkes. Husker eg reagerte på dette i fjor da det begynte å dukke opp strikketøy på SE sin blogg. Dette hadde eg aldri sette før hos henne og tenkte at det måtte ha noe med Dorthe å gjøre. Var mye snikreklame før det hele kom frem som et storslått samarbeid.

Hva en annonsør ønsker er ikkje det samme som at det er innafor for en blogger å gjøre

Endret av Influenseren
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Visvas skrev:

Hun har skrevet at hun kun skal bruke olje, krydder ig vann av det hun hadde fra før. 

For kommende 2 uker ja. 

Men etter det kan hun jo lage en meny med utgangspunkt i alt hun har hjemme.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, lilletyrkia skrev:

Nei absolutt ikke feil. Nå har vi hus i Tyrkia og det er MANGE som har trodd at min mann har fått dette huset av meg. At det er en selvfølge at jeg har kjøpt det siden jeg er fra Norge. 

( han hadde jo ikke klart det uten min hjelp, men det er jo en annen ting )

Jeg har tilogme fått melding på Messenger fra en fremmed som har spurt om det er foreldrene mine som har kjøpt hus til oss siden en tyrker aldri hadde hatt råd til det 🤣🤣 

Mange som ikke skjønner hvorfor vi valgte å bo i Tyrkia når vi heller kunne blitt rike i Norge. Virker som om mange tror det er lett å bli rik. 

Skulle vi ha bodd i Norge nå måtte vi jo ha begynt med null. Og det ville tatt noen år før vi hadde fått lån. Så Huseyin er jo heldig der,  alt ligger tilrette for han. Han trenger ikke bekymre seg for om de har råd til huset,  mat osv. Så han er heldig ja :) min var ikke like heldig 😆 vi har jobbet sammen om det meste. 

Hva mener du er årsaken til at Tyrkia går dårlig økonomisk? Nå har Norge vært heldige med oljen, men vi hadde ikke vært på Tyrkia sitt nivå selvom vi ikke hadde hatt oljen. Så engang et foredrag med en muslimsk mann fra et arabisk land, han sa at arbeidsmoralen i hans hjemland var ekstremt dårlig. Folk gikk på jobb, men de gjorde lite arbeid mens de var der. Slik er det vel ikke i Tyrkia, synes å huske at noen her inne sa at tyrkere jobbet veldig hardt, men hvorfor er da landet ikke mer velstående? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, JaVel skrev:

Hva mener du er årsaken til at Tyrkia går dårlig økonomisk? Nå har Norge vært heldige med oljen, men vi hadde ikke vært på Tyrkia sitt nivå selvom vi ikke hadde hatt oljen. Så engang et foredrag med en muslimsk mann fra et arabisk land, han sa at arbeidsmoralen i hans hjemland var ekstremt dårlig. Folk gikk på jobb, men de gjorde lite arbeid mens de var der. Slik er det vel ikke i Tyrkia, synes å huske at noen her inne sa at tyrkere jobbet veldig hardt, men hvorfor er da landet ikke mer velstående? 

Noe av problemet er vel at det er veldig mange på EN jobb. Det er jo helt vilt hvor mange som jobber på en bensinstasjon foreksempel. Så da er det vel lavere lønn og flere på jobb. Ja synes de er flinke til å gå på jobb, i omtrent all slags sykdom. Ligge på bakrommet å ha nyresteinsanfall😆 Altså  det er nesten for mye den veien igjen. At de ikke tenker på helsa, sikkerhet og sånne ting. 

Jeg kjenner ikke så mye til politikk og økonomi. Tyrkia har vel endel verdi når det gjelder stål og jern, og tekstil ikke minst. Det selges mye tekstil som er laget i Tyrkia. Så de har jo endel. Turisme har de jo og store deler av Tyrkia. Og som nevnt her tidligere er det jo mange som ses på som fattige men som egentlig sitter på mye verdier når det gjelder foreksempel eiendom. Og som visvas sier så er jo pengene ofte i familien. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, lillesnøfnugg skrev:

Det stemmer, en eller annonsør som   skal selge noe. Ser at andre barne og familie eksponerende harrrybloggere  også har kastet seg på denne «trenden». Tiden vil vise hvem som er annonsøren. 

Et eller annet sted i forbindelse med matsankingen skrev hun at Spar hadde en fantastisk nettside med priser m.m, i motsetning til Kiwi m.fl., så svaret ligger vel der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, JaVel skrev:

Jeg spiser ikke brød, men trodde loff var helt ute, jeg kjenner ingen som spiser loff til frokost og kvelds, det er rett og slett ikke mat som gir noe næring. 

Spiser du aldri baguette/hvitt brød  til pasta, tapas eller annet? Det er jo det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, JaVel skrev:

Jeg spiser ikke brød, men trodde loff var helt ute, jeg kjenner ingen som spiser loff til frokost og kvelds, det er rett og slett ikke mat som gir noe næring. 

Nå er det vel til middag Mette har kjøpt den.

Mange som bruker loff/baguetter osv til pasta,lasagne, pølsesuppe,gryterett osv

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, JaVel skrev:

Jeg spiser ikke brød, men trodde loff var helt ute, jeg kjenner ingen som spiser loff til frokost og kvelds, det er rett og slett ikke mat som gir noe næring. 

Man spiser det jo til næringsrik mat, som hjemmelaget suppe. Et stk ristet lyst landbrød er jo også bare så godt med feks avocado ++ på... Man kan ikke bare tenke næring, må ha litt mat for sjelen også 😋

Endret av Lady T
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Lady T skrev:

Man spiser det jo til næringsrik mat, som hjemmelaget suppe. Et stk ristet lyst landbrød er jo også bare så godt med feks avoado ++ på... Man kan ikke bare tenke næring, må ha litt mat for sjelen også 😋

Enig med deg om mat til sjelen ☺️ 
Derfor er menyen til Mette veldig trist, den er ikke næringsrik for hverken kropp eller sjel. Bare billig i innkjøp. 
 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Kritt said:

Et eller annet sted i forbindelse med matsankingen skrev hun at Spar hadde en fantastisk nettside med priser m.m, i motsetning til Kiwi m.fl., så svaret ligger vel der.

Ja hun skrev SPAR og at hun skulle handle der, men la ut bilder (Snapchat) av fulle Kiwiposer 🤔

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun nevnte så beleilig at de hadde kjøpt brus i en Sparbutikk før de dro på kino, og så kommer det et innlegg der en kvittering fra Spar er behørig fotografert. 

Det kan selvsagt være tilfeldig, men er det ikke litt rart å beskrive hvilken butikk man kjøper brus i? 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
Akkurat nå, Guidet Kvinne skrev:

Hun nevnte så beleilig at de hadde kjøpt brus i en Sparbutikk før de dro på kino, og så kommer det et innlegg der en kvittering fra Spar er behørig fotografert. 

Det kan selvsagt være tilfeldig, men er det ikke litt rart å beskrive hvilken butikk man kjøper brus i? 

ja det er definitivt merkelig, men jeg antar at hun som er så aktiv på forumet vil svare på dette kjapt via blogg eller IG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...