Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, Guidet Kvinne skrev:

Jeg skjønner ikke vitsen. Hvorfor skal de spise for absolutt maksimum 300 kroner uken hvis de ikke absolutt må? Holder det ikke å ha et gjennomgående nøkternt matbudsjett i ukedagene med litt rom for utskeielser i helgen/innimellom?

Jeg ser ikke helt poenget heller. Om hun vil spare inn litt penger på matbudsjettet har hun mye å hente på å kutte ut snop, kjeks, kaker og desserter som ser ut til å være en daglig ting i husholdningen. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så de ukene hun har sønnen skal de spise middager til kr 21 pr porsjon. Det er jo ikke akkurat dramatisk, men det kan bli snaut over tid. Og som sagt, jeg ser ikke poenget.  

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pingrid skrev:

Nå kuppet Villa Paprika hele matbudsjett-greia 😂

Ja, det så jeg, og paprika'n hadde også snusen til Kim i sitt budsjett, og det skulle ikke kjøpes mer enn budsjettert, men den debatten kan sikkert taes i paprika-tråden 😜

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pingrid

Har bloggeren skrevet noe sted at hun skal leve med et så lavt matbudsjett over tid, eller er det bare snakk om en uke og to?

Ser ikke vitsen med å dele «erfaringen» etter 7 dager. Klart det går fint med noen dager med stram livreim! Kom tilbake etter 3-6 måneder på 300; da har en gjerne lært noe. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er jo søt da... Hun har lagt på seg så mye at hun vil leve sunnere og kutte ut snacks. Det hjelper ikke å kutte snacks om middagene er kaloririke. Pasta, fetaost, dressinger og fløtesaus er det mye kalorier i, og vekten vil da fremdeles gå opppover om hun har kalorioverskudd. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Pingrid skrev:

Har bloggeren skrevet noe sted at hun skal leve med et så lavt matbudsjett over tid, eller er det bare snakk om en uke og to?

Ser ikke vitsen med å dele «erfaringen» etter 7 dager. Klart det går fint med noen dager med stram livreim! Kom tilbake etter 3-6 måneder på 300; da har en gjerne lært noe. 

 

Jeg vet faktisk ikke om det dreier seg om en uke eller over lenger tid. 

Å leve en uke på stramt budsjett har vel de aller fleste gjort, det er ikke akkurat en bragd. 

Å måtte leve på stramt matbudsjett over lang tid er noe ganske annet, det har du rett i. 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillesnøfnugg
33 minutter siden, Guidet Kvinne skrev:

Jeg vet faktisk ikke om det dreier seg om en uke eller over lenger tid. 

Å leve en uke på stramt budsjett har vel de aller fleste gjort, det er ikke akkurat en bragd. 

Å måtte leve på stramt matbudsjett over lang tid er noe ganske annet, det har du rett i. 

 

Nå fikk jeg ABD flashback her..neste er vel middag på et blomkålhode og fryseren full av pølser. Men flott for M at hun har slike trofaste lesere som gir henne mat på bordet, selv om bloggen er en lettvekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Nå fikk jeg ABD flashback her..neste er vel middag på et blomkålhode og fryseren full av pølser. Men flott for M at hun har slike trofaste lesere som gir henne mat på bordet, selv om bloggen er en lettvekter.

Det er helt likt Anne Brith. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Guidet Kvinne skrev:

Det er helt likt Anne Brith. 

Er vel kanskje ikke så rart siden MA var med på ABIP-kurset og skrøyt av alt hun lærte og hvor mye AB kunne, men det var før hun trakk seg ut, selv om det fortsatt henger en del AB-tendenser igjen.....og som jeg tidligere har skrevet her inne, så hadde det gitt mer respekt om MA virkelig kunne kommet med litt mer ærlige meninger om AB og dette svindel-kurset

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst? Bryr dere dere om hva hun spiser? Om det er for mye fløte, ikke sunt nok? Hva det koster? Herregud! Når hun får barnet sitt så skal vel denne gjengen her kritisere hvordan hun holder babyen, hva slags vogn hun bruker, hvordan vekten hennes er... etc etc. Denne gjengen her som kritiserer absolutt ALT må være helt sykt perfekte selv! Bare vegansk mat (å nei, vegansk er sikkert også feil), ekstremt økonomiske (eller nei, det er feil å ikke ha masse penger), perfekte kropper selv i 40 årsalderen (nei, ikke vis kropp), muslims mann vil styre henne (nei HUN styrer visst denne mannen)

Blir helt sliten her. Har hørt om det grusomme mammapolitiet, men her er det faktisk et helt livsstilspoliti... Det er så mye bitterhet her, synes bare det er så underlig.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Skrottefar said:

Er vel kanskje ikke så rart siden MA var med på ABIP-kurset og skrøyt av alt hun lærte og hvor mye AB kunne, men det var før hun trakk seg ut, selv om det fortsatt henger en del AB-tendenser igjen.....og som jeg tidligere har skrevet her inne, så hadde det gitt mer respekt om MA virkelig kunne kommet med litt mer ærlige meninger om AB og dette svindel-kurset

Selv om Mette nå er ute av det kurset tror eg egentlig aldri at me får høre hvordan det egentlig var, ja hvis det var Svada hele greia. Me har jo alle sett hva de har gjennomgått de som har sagt i mot henne de siste årene. Da dette styret var her før jul med falske følgere på Insta blant kursdeltagerene kommenterte eg på den ene profil: "Hva koster 1000 likes nå om dagen?" - Det var ikkje lenge etterpå så fikk eg en mld på Insta hvor en person skrev "Hvorfor kommenterer du om likes på bildet til **.når du også har kjøpt likes på ditt siste bilde?" Jo da, ganske riktig, jammen var det ikkje plutselig kommet 1000 likes på mitt siste bildet.
Dette var nok ikkje en tilfeldighet, nop, mer en sammenheng. Vil tro at noe av det de lært, eller ble tipset om var å blokkere de som hatet deg (som var kritiske altså). Eg ble etter hvert blokkert av AB (fordi eg etterlyste en premie i nesten 3 år). Eg har ikkje alltid vært enig med Mette og meg sensurerer hun :) Jepp, kritikken forsvinner ikkje fordi om man skyver den under teppet ;)

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Influenseren skrev:

Selv om Mette nå er ute av det kurset tror eg egentlig aldri at me får høre hvordan det egentlig var, ja hvis det var Svada hele greia. Me har jo alle sett hva de har gjennomgått de som har sagt i mot henne de siste årene. Da dette styret var her før jul med falske følgere på Insta blant kursdeltagerene kommenterte eg på den ene profil: "Hva koster 1000 likes nå om dagen?" - Det var ikkje lenge etterpå så fikk eg en mld på Insta hvor en person skrev "Hvorfor kommenterer du om likes på bildet til **.når du også har kjøpt likes på ditt siste bilde?" Jo da, ganske riktig, jammen var det ikkje plutselig kommet 1000 likes på mitt siste bildet.
Dette var nok ikkje en tilfeldighet, nop, mer en sammenheng. Vil tro at noe av det de lært, eller ble tipset om var å blokkere de som hatet deg (som var kritiske altså). Eg ble etter hvert blokkert av AB (fordi eg etterlyste en premie i nesten 3 år). Eg har ikkje alltid vært enig med Mette og meg sensurerer hun :) Jepp, kritikken forsvinner ikkje fordi om man skyver den under teppet ;)

Vel, alt kan skyves under tepper, men det blir ikke mindre sant av den grunn, men skjønner hva du mener, uansett, vil man ikke si sannheten og være ærlig pga "frykt" for mor godhjerta, ja, da får man bare fortsette med det 😜

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det matbudsjett-greiene er garantert en reklamekampanje. Lukter litt muffens når flere bloggere kaster seg på samme 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Voyager skrev:

Seriøst? Bryr dere dere om hva hun spiser? Om det er for mye fløte, ikke sunt nok? Hva det koster? Herregud! Når hun får barnet sitt så skal vel denne gjengen her kritisere hvordan hun holder babyen, hva slags vogn hun bruker, hvordan vekten hennes er... etc etc. Denne gjengen her som kritiserer absolutt ALT må være helt sykt perfekte selv! Bare vegansk mat (å nei, vegansk er sikkert også feil), ekstremt økonomiske (eller nei, det er feil å ikke ha masse penger), perfekte kropper selv i 40 årsalderen (nei, ikke vis kropp), muslims mann vil styre henne (nei HUN styrer visst denne mannen)

Blir helt sliten her. Har hørt om det grusomme mammapolitiet, men her er det faktisk et helt livsstilspoliti... Det er så mye bitterhet her, synes bare det er så underlig.

Enig 😅 Her kokes det suppe på en spiker.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Influenseren skrev:

Selv om Mette nå er ute av det kurset tror eg egentlig aldri at me får høre hvordan det egentlig var, ja hvis det var Svada hele greia. Me har jo alle sett hva de har gjennomgått de som har sagt i mot henne de siste årene. Da dette styret var her før jul med falske følgere på Insta blant kursdeltagerene kommenterte eg på den ene profil: "Hva koster 1000 likes nå om dagen?" - Det var ikkje lenge etterpå så fikk eg en mld på Insta hvor en person skrev "Hvorfor kommenterer du om likes på bildet til **.når du også har kjøpt likes på ditt siste bilde?" Jo da, ganske riktig, jammen var det ikkje plutselig kommet 1000 likes på mitt siste bildet.
Dette var nok ikkje en tilfeldighet, nop, mer en sammenheng. Vil tro at noe av det de lært, eller ble tipset om var å blokkere de som hatet deg (som var kritiske altså). Eg ble etter hvert blokkert av AB (fordi eg etterlyste en premie i nesten 3 år). Eg har ikkje alltid vært enig med Mette og meg sensurerer hun :) Jepp, kritikken forsvinner ikkje fordi om man skyver den under teppet ;)

Hvis det du kommenterte på Mettes kanaler var noe i nærheten av det du har kommentert her inne om Mette, skjønner jeg at man som blogger får behov for å sensurere. Konstruktiv kritikk er greit det, men noe du har skrevet her har ikke vært særlig konstruktivt. Så det er litt sånn, hva kom først: høna eller egget? Hvis man føler man er en hakkekylling kan jeg skjønner at man låser porten og holder den som konstant hakker på deg på andre siden av gjerdet, mens har "hakkekyllingen" lagt opp til det selv blir det en annen greie. Bloggere bør tåle at det kommer kritikk og også svare greit på det, men de trenger ikke tåle hersketeknikker og det at noen prøver å finne feil uansett hva de gjør (sier ikke at du gjorde det, men synes det er latterlig mye av det i denne tråden).

Endret av Lady T
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Skrottefar skrev:

Vel, alt kan skyves under tepper, men det blir ikke mindre sant av den grunn, men skjønner hva du mener, uansett, vil man ikke si sannheten og være ærlig pga "frykt" for mor godhjerta, ja, da får man bare fortsette med det 😜

 

Jeg skjønner at folk frykter AB, dama virker jo ikke helt ... god. Så blir spennende å se hva Mette tør å skrive om dette kurset. Det kan jo hende at kurset i seg selv var greit nok, men at hun gjennomskuet AB eller opplevde en annen side fra henne enn bare fasaden hun prøver å vise. Jeg ser at hun verken følger Mette eller at Mette følger henne, så kan tenke meg Mette er blokkert.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Grunnen til at økonomi, mat, mann, barn, vekt, diett, lagt på seg, spise sunnere, pluss pluss pluss diskuteres her inne er jo fordi Mette selv har skrevet om det først og gjerne vist stikk motsatt av det hun har skrevet rett etterpå. 

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Pust skrev:

Det matbudsjett-greiene er garantert en reklamekampanje. Lukter litt muffens når flere bloggere kaster seg på samme 

Ny kampanje fra matkassa Proviant kanskje?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Visvas skrev:

Grunnen til at økonomi, mat, mann, barn, vekt, diett, lagt på seg, spise sunnere, pluss pluss pluss diskuteres her inne er jo fordi Mette selv har skrevet om det først og gjerne vist stikk motsatt av det hun har skrevet rett etterpå. 

 

Ja er vell nettopp derfor dette forumet finnes også. Og en spør hva som er interessant med å vite hva hun spiser, det er fordi En blogger vil vise vei for andre og være til inspirasjon,  så da er vell håpet at en kan få noen gode tips da. Blogg bør være mer enn kunn underholdning, selv om jeg ser at noen bloggere ikke kommer lengre enn dit med sitt innhold.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Visvas skrev:

Grunnen til at økonomi, mat, mann, barn, vekt, diett, lagt på seg, spise sunnere, pluss pluss pluss diskuteres her inne er jo fordi Mette selv har skrevet om det først og gjerne vist stikk motsatt av det hun har skrevet rett etterpå. 

 

Jeg kunne skjønt kritikken hvis hun proppet i seg sjokolade og snacks og samtidig sa at hun ikke skjønte hvorfor hun la så på seg eller levde i luksus mens hun ikke betalte regninger, men hun lever da helt normalt, og er også gravid og flott, og virker som hun klarer å se sammenhengen selv og har bakkekontakt 😉 Hadde hun kun spist veldig sunt og levd svært økonomisk når H er her hadde vel kritikken haglet da også 😅 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...