Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

15 minutter siden, Tildittbeste skrev:

Ja er vell nettopp derfor dette forumet finnes også. Og en spør hva som er interessant med å vite hva hun spiser, det er fordi En blogger vil vise vei for andre og være til inspirasjon,  så da er vell håpet at en kan få noen gode tips da. Blogg bør være mer enn kunn underholdning, selv om jeg ser at noen bloggere ikke kommer lengre enn dit med sitt innhold.

Nå er det vel absolutt ikke noe sånt at bloggere skal vise vei for andre, tvert imot ser jeg på en blogg som en slags personlig, åpen dagbok eller bruddstykker av noens liv, og ingenting mer. Kan man bli inspirert til oppskrifter, trening osv er det vel og bra det, men en trenger ikke være noe supermenneske som har funnet nøkkelen til det perfekte livet for å være en blogger.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Lady T skrev:

Nå er det vel absolutt ikke noe sånt at bloggere skal vise vei for andre, tvert imot ser jeg på en blogg som en slags personlig, åpen dagbok eller bruddstykker av noens liv, og ingenting mer. Kan man bli inspirert til oppskrifter, trening osv er det vel og bra det, men en trenger ikke være noe supermenneske som har funnet nøkkelen til det perfekte livet for å være en blogger.

Er ikke det jeg sa.  Hun sier selv hun vil hjelpe andre i samme situasjon og da er det vell ikke bare livet med en tyrker hun legger i det? Og at hun velger å prøve et prosjekt om å spise før 300 kr er vell for å vise om det er mulig eller ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker at AB kom i avisen når hun hadde sitt 1000kr uka prosjekt.. kanskje Mette og håper det skal skje henne 😳

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, FotbaIlflua skrev:

Hun er jo søt da... Hun har lagt på seg så mye at hun vil leve sunnere og kutte ut snacks. Det hjelper ikke å kutte snacks om middagene er kaloririke. Pasta, fetaost, dressinger og fløtesaus er det mye kalorier i, og vekten vil da fremdeles gå opppover om hun har kalorioverskudd. 

Nå bør vel hun innta enn plass mellom 2000 og 2500 kcal i døgne som gravid, så om hun bruker pasta,fetaost,dressing osv til middagen det tror jeg ikke er noe problem. 

Det er dagsinntaket alt i alt som er avgjørende for om hun får vektoppgang eller ikke. Noe vektoppgang blir det da naturlig å få som gravid.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Kosetosta skrev:

Husker at AB kom i avisen når hun hadde sitt 1000kr uka prosjekt.. kanskje Mette og håper det skal skje henne 😳

AB hadde ett helt matbudsjett for 5 personer da. 

Mette skal prøve seg på ett middagsbudsjett for 2 pers. Mette har nok mye mer å fare med i sitt middagsbudsjett enn AB hadde med sitt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Flettfrid skrev:

Nå bør vel hun innta enn plass mellom 2000 og 2500 kcal i døgne som gravid, så om hun bruker pasta,fetaost,dressing osv til middagen det tror jeg ikke er noe problem. 

Det er dagsinntaket alt i alt som er avgjørende for om hun får vektoppgang eller ikke. Noe vektoppgang blir det da naturlig å få som gravid.

Det holder vel lenge med 2000 kcal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Surikatt skrev:

Det var de mange tyrkiaferiene som veltet mettes økonomi. Sannsynligvis ikke matbudsjettet. 

Uansett årsak til at hun hadde noen økonomiske utfordringer i høst/vinter, så er det jo kjempeflott å se at hun tar mange grep for å kutte på utgifter.

Jeg er veldig spent på å følge dette middagsprosjektet, og blir inspirert til å handle mer økonomisk selv😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Turkis Sau skrev:

Uansett årsak til at hun hadde noen økonomiske utfordringer i høst/vinter, så er det jo kjempeflott å se at hun tar mange grep for å kutte på utgifter.

Jeg er veldig spent på å følge dette middagsprosjektet, og blir inspirert til å handle mer økonomisk selv😊

Ble gira selv jeg. Skal starte med å tømme fryseren...😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Lady T skrev:

Ble gira selv jeg. Skal starte med å tømme fryseren...😁

Stusset også over at Mette ikke heller begynner med å leve på de enorme mengdene med mat som hun har samlet i skuffer og skap. Nei, i stedet skal alt kjøpes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Kritt skrev:

Stusset også over at Mette ikke heller begynner med å leve på de enorme mengdene med mat som hun har samlet i skuffer og skap. Nei, i stedet skal alt kjøpes.

Virket som det var en utfordring hun hadde gitt seg selv - for å inspirere andre som kanskje har lite penger og tomme frysere. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å snakke om noe helt annet ;) . For dere som har giftet dere med tyrkiske menn, hvordan ser de på skandinavere og Europeere, generelt sett? Mette bor i eget hus, har bil og jobb, blir dette sett på som lukseriøst for den gjengse tyrker, eller er det mange tyrkiske kvinner som er i samme situasjon? Noen helt private tanker, jeg tenker at H må være lettet for at HAN slipper å skaffe hus, bil etc selv, slik det vel er forventet av en tyrkisk mann når han gifter seg, han kommer på en måte til dekket bord? Er tankene mine her, feil? 

Endret av JaVel
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Lady T skrev:

Virket som det var en utfordring hun hadde gitt seg selv - for å inspirere andre som kanskje har lite penger og tomme frysere. 

Kan vell uansett bruke det hun har og oppgi pris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest spaniasol

Som noen her har vært inne på; dette virker som en kampanje flere bloggere har kastet seg på. Det virker helt unaturlig for en som vil spare penger å ikke starte med mat man allerede har fra før. Hennes store trang til å belære, unnskyld inspirere alle andre, har lite å gjøre med hennes behov for å spare. 

Ad inspirasjon, er det også veldig merkelig at en blogger som ønsker å være nettopp inspirerende, spre kunnskap om land og kultur og utfordringer med en ektemann fra en totalt annen kultur, hopper fra det ene til det andre, så snart en tanke faller ned. Det virker ikke spesielt seriøst. Og dermed blir hennes blogg nok en useriøs dagbok på nett. Utrolig at det skapes så mye engasjement rundt dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest lillesnøfnugg
11 minutter siden, spaniasol skrev:

Som noen her har vært inne på; dette virker som en kampanje flere bloggere har kastet seg på. Det virker helt unaturlig for en som vil spare penger å ikke starte med mat man allerede har fra før. Hennes store trang til å belære, unnskyld inspirere alle andre, har lite å gjøre med hennes behov for å spare. 

Ad inspirasjon, er det også veldig merkelig at en blogger som ønsker å være nettopp inspirerende, spre kunnskap om land og kultur og utfordringer med en ektemann fra en totalt annen kultur, hopper fra det ene til det andre, så snart en tanke faller ned. Det virker ikke spesielt seriøst. Og dermed blir hennes blogg nok en useriøs dagbok på nett. Utrolig at det skapes så mye engasjement rundt dette.

Det stemmer, en eller annonsør som   skal selge noe. Ser at andre barne og familie eksponerende harrrybloggere  også har kastet seg på denne «trenden». Tiden vil vise hvem som er annonsøren. 

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Nussepus skrev:

Det holder vel lenge med 2000 kcal?

Det kommer helt an på forbrenning, aktivitetsnivå kroppsstr osv

Endret av Flettfrid
Rettet skeivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Kritt skrev:

Stusset også over at Mette ikke heller begynner med å leve på de enorme mengdene med mat som hun har samlet i skuffer og skap. Nei, i stedet skal alt kjøpes.

Det gjorde hun jo for å vise at det går an å hva ting koster. 

For neste 14 dagersperiode vil jeg tro vi får se en variant av middagsmeny der hun brukee mest mulig fra skuffer/skap/kjøl/frys osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ikke hun skrive innlegg om deltakelse på AB sitt influencerprogram?  Koker det bort i budsjetter?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...