Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

24 minutter siden, JaVel skrev:

Ja ikke sant 😁. Bedre å ha banale dskusjoner enn å gå på byen, drikke seg sanseløst beruset, og våkne opp med en ukjent mann i morgen tidlig😂.

😂👍🏼Så sant!

Bedre enn å se en episode Papirhuset (not, men fant ikke fjernkontrollen 😕)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo veldig interessant å vite at de kjøpte en chipspose til 10 kr. Hvis du hadde tatt med vann hjemmefra og droppet chipsen Mette, så hadde du hatt mer penger til middagene.  

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Surikatt skrev:

Det var jo veldig interessant å vite at de kjøpte en chipspose til 10 kr. Hvis du hadde tatt med vann hjemmefra og droppet chipsen Mette, så hadde du hatt mer penger til middagene.  

 

Hun sa/skrev at kontaktpersonen i banken hadde sagt hun aldri måtte slutte å blogge, så kanskje vedkommende leser og derfor dette fokuset på hva som koster,  hvem som betaler og hvor mye hun bruker på det hun foretar seg. ??

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte mette om spar, og her er svaret:

Av spar? Tenker du på innleggene om mat? Er ikke sponset av noen på de innleggene. Reklame må merkes med reklame :) så om jeg er sponset eller får betaling må det merkes 😊

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Surikatt skrev:

Det var jo veldig interessant å vite at de kjøpte en chipspose til 10 kr. Hvis du hadde tatt med vann hjemmefra og droppet chipsen Mette, så hadde du hatt mer penger til middagene.  

 

Hvordan kunne det gitt mer penger til mat når budsjettet var 300 kr uka?
 

Er det ikke nettopp motsatt, at når man har  et budsjett på mathandel så har man mer penger til kulturopplevelser og kunne kjøpe seg noe kos? 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun handlet for 605 kroner skriver hun. Der gikk hun 5 kroner over budsjett. Den chipsposen skulle hun ikke kjøpt så hadde budsjettet vært innafor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Surikatt skrev:

Hun handlet for 605 kroner skriver hun. Der gikk hun 5 kroner over budsjett. Den chipsposen skulle hun ikke kjøpt så hadde budsjettet vært innafor.

Skjønner ikke tankegangen din. Chips er jo ikke middag... 😏 Dessuten fikk hun trumfpoeng, så hun er jo faktisk godt under budsjett. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
3 timer siden, Tildittbeste skrev:

Hun sa/skrev at kontaktpersonen i banken hadde sagt hun aldri måtte slutte å blogge, så kanskje vedkommende leser og derfor dette fokuset på hva som koster,  hvem som betaler og hvor mye hun bruker på det hun foretar seg. ??

Jeg dauer, dette er faktisk veldig underholdene. Ikke bare familie som brukes som bloggfyll men nå også kontaktperson i banken. Det er ABIPen sin det 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lady T skrev:

Skjønner ikke tankegangen din. Chips er jo ikke middag... 😏 Dessuten fikk hun trumfpoeng, så hun er jo faktisk godt under budsjett. 

Chips er ikke middag, nei. 

Så da kan man like greit kjøpe sjokolade, chips, McDonalds osv osv i det uendelige da, så lenge det ikke går på middagsbudsjettet

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, tror jeg skal kjøpe uendelige mengder snop og junk framover. Middagsutgiftene vil jo faktisk gå ned! Plutselig trenger ikke middag hver dag en gang, og jeg kan ha et middagsbudsjett på 100 kroner i uka. 

:roll: 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Guidet Kvinne skrev:

Chips er ikke middag, nei. 

Så da kan man like greit kjøpe sjokolade, chips, McDonalds osv osv i det uendelige da, så lenge det ikke går på middagsbudsjettet

Snakk om å dra det langt da 😅


Ps: Du kan vel gjøre akkurat som du vil vel!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo sant. Hvis man ikke skal redusere resten av forbruket. Hva er poenget med å redusere middagsbudsjettet såpass at man ikke kan ha næringsrik og sunn mat da? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 minutter siden, Visvas skrev:

Men det er jo sant. Hvis man ikke skal redusere resten av forbruket. Hva er poenget med å redusere middagsbudsjettet såpass at man ikke kan ha næringsrik og sunn mat da? 

Tuller du nå?  Hvis budsjettet var 4000, på mat og 100 på snop, og hun har redusert matbudsjettet til 1200 på mat og fortsatt bruker 100 på snop, så har hun jo fortsatt spart penger 🤷🏻‍♀️
 

Det M viser var ikke usunne middager hver dag. Jeg spiser både potet, ris og pasta og ser ikke på noe av det som usunt. Jeg bruker riktignok mer kvalitetskjøtt, men da bruker jeg selvsagt mer penger på mat enn 300 i uka 😉


Jeg ble inspirert av Mette jeg, ikke på selve ukesmenyen, men til å tenke mer økonomisk når jeg handler. Så tommel opp for det 👏🏻😊  

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spaniasol

Etter å ha levd i Spania på tilnærmet spansk lønn i 13 år var det et sjokk å skulle forholde seg til norske matpriser. Inntektene er foreløpig omtrent lik gjennomsnittet av de spanske årene fortatt. Ved å bake brød selv, ikke ha bil, samt andre innskrenkninger, har vi kunnet kjøpe ordentlig mat etter hvert. Vi ble temmelig lei disse Rema/First Price varene, som ikke smakte noen ting. Det er sjelden vi har middager som koster mer enn 100 kr (delt på to for å få kuvertpris). Forstår at bloggeren har dette som et prosjekt. Jeg tror og håper at hun vil prioritere annerledes etterpå. Hun, sønnen og det nye barnet fortjener mat de ikke har gått på akkord med for å fortære. Helse må bygges over lang tid, og det man inntar av føde både til middag og ellers, er svært viktige byggeklosser. Ingen ting galt i å være nøysom, tvert i mot. Men det må ikke bli en konkurranse i å bruke minst mulig på mat. Den billige maten er som regel ikke særlig næringsrik eller sunn. Og dette gjelder folk som har normal inntekt, husk det. Alle kan vurdere sine matbudsjetter, eller andre budsjettposter. Det er en god øvelse.

Et usedvanlig rotete innlegg, men håper folk forstår innholdet.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mettes siste reklamepost for Ellos interiør kunne nesten vært skrevet av Villa Paprika, både i stil og ikke minst ord og vendinger. Kanskje de to har begynt p hente inspirasjon hos hverandre, ref ukesmenyer, budsjetter, sparing etc.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spaniasol
Akkurat nå, CMarie skrev:

Mettes siste reklamepost for Ellos interiør kunne nesten vært skrevet av Villa Paprika, både i stil og ikke minst ord og vendinger. Kanskje de to har begynt p hente inspirasjon hos hverandre, ref ukesmenyer, budsjetter, sparing etc.

Jeg forstår ikke dette med denne 30% ekstra rabatten. Om jeg går inn på Ellos direkte, får jeg samme rabatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...