Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

15 minutter siden, Surikatt skrev:

Ja, det var greasy. Men her handler det vel om å spise billig, ikke sunt. 

Usj ja :( Men billig og samtidig sunt er da ikke motsetninger. Hun har skrevet i et tidligere innlegg hvor glad hun er i å lage mat, at det har blitt en av hennes store hobbyer. (NB Trude4 og Lady T: mulig dette ikke er ordrett sitert fra bloggen, men tror det var budskapet). 

Det kan he de hun ikke er opptatt av at maten skal være sunn, det bærer ihvertfall ukesmenyene preg av. Prosessert halv/hel fabrikata, det ser rett og slett ikke fristende ut. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Visla skrev:

hva er greia med å blotte magen hele tiden, fortelle om ansiktet og filme seg i sengen hvor man tydlig ser hun er uten klær? 

ang tyrkere og uærlighet:

Jeg mistet lommeboken min i tyrkia, hvor jeg nettopp hadde tatt ut penger fra minibanken og en helt ny iphone også lå. 
 

oppdaget det en halvtime senere og ringte mobilen hvor en tyrkisk dame svarte. Fikk hjelp i en butikk hvor han som jobbet der pratet med henne og forklarte hvor vi var. Hun Og barna kom å møtte oss og nektet å ta imot finnerlønn. Jeg var jo glad bare jeg fikk tilbake mobil og bankkort liksom😅 alle pengene var der også. Fikk overtalt henne til å ta imot litt så barna hennes kunne kjøpe seg noe. 

Slikt blir jeg glad av å høre :) . 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Surikatt said:

Ja, det var greasy. Men her handler det vel om å spise billig, ikke sunt. 

Mette skrev tydelig at maten skulle være Variert, Sunn og God. Mulig denne retten kom inn under variert? 🤔

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest expatityrkia
21 timer siden, JaVel skrev:

https://whatsupinturkey.wordpress.com/2014/06/11/understanding-turkey-lack-of-interpersonal-trust/

Visvas, lilletyrkia og dere andre som er gift med tyrkere, merker dere noe til denne manglende tilliten folk har til hverandre i Tyrkia, da tenker jeg ikke på nær familie, men tyrkere som er ukjente for hverandre ? 

Ikke denne erfaringen. Kan handle på markedene rundt oss uten penger og betale dagen etter. Vi har barnevogn stående nede, sykler ute aldri noe som blir rørt eller stjelt. Mistet pengeboken min utenfor en matbutikk jeg aldri bruker å være i normalt sett, gikk tilbake og da hadde noen levert den inn og alt var i den. Kargo pakker leveres på butikker i gata vi bor i om vi ikke er hjemme, går bare og henter. Enkelt og greit. Så klart så låser vi døra godt når vi går, men vi har balkongdørene åpne 24/7 på sommeren, tenker ikke på innbrudd da vi føler oss totalt trygg her vi bor. Men vet at i komplekser hvor det primært bor utlendinger er det ofte tyveri osv. Nå har ikke jeg bodd i Norge på mange mange år, ei heller vært i Norge på flere år, så vet ikke hvordan det er der lengre. Min erfaring er at det er et utrolig hjelpsomt folk som vil andre sitt beste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest expatityrkia
19 timer siden, JaVel skrev:

En tyrkisk mann jeg kjenner kom hjem til sin norske ektefelle med en fremmed sin lommebok. Hun sa med engang at den måtte leveres tilbake, noe han ikke kunne forstå for det var jo han som hadde funnet den, og demed var den hans mente han. Kan trygt si at hun ble rasende, så lommeboken ble levert tilbake til den rette eier, men hun var temmelig fortvilet, lurte på hvem hun egentlig hadde giftet seg med :( . 

Dette hadde ikke min mann eller noen i vår omgangskrets kunne gjort for det er stor skam, og det settes stor ære i å være ærlig. SÅ klart finnes det jo svin, og det er jo mange som lurer utlendinger spesielt. Nordmenn er faktisk kjent for å være lette å lure, spesielt i eiendomsbransjen. 

En ting som irriterer meg er det med hva ting koster i basar for prisen kan økes for utlendinger. Men snakker man tyrkisk så blir de litt overrasket og reduserer prisen. Da blir jeg provosert og handler ikke likevel. Det kan være så enkelt som at en flaske vann eller is får dobbel pris om man er utlending. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er desverre et tredelt prissystem; tyrkere, turister og fastboende utlendinger. Utrolig provoserende.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror at turist områdene er de værste, lett å lure turister hvor penga sitter løst.  Og ute i det "ekte " Tyrkia er det en annen kultur. Men over alt finnes det vell både ærlige og uærlige folk

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Isild skrev:

Blir det ikke noe av innlegget hun skulle skrive om kurset allikevel mon tro? 

Hun sa vel at det skulle komme i februar og vi er jo fortsatt i januar. Men jeg har ikke noe tro på at det blir så veldig mye avslørende i det innlegget, det blir nok bare rundt grøten som vanlig. Hun tør garantert ikke å erte på seg AB. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Veslefrikk skrev:

Hun sa vel at det skulle komme i februar og vi er jo fortsatt i januar. Men jeg har ikke noe tro på at det blir så veldig mye avslørende i det innlegget, det blir nok bare rundt grøten som vanlig. Hun tør garantert ikke å erte på seg AB. 

Hun tør nok ikke det, er nok lurt å bare legge det bak seg, og avslutte uten å "erte på seg". 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Trua skrev:

Hun sa innlegget skulle komme igår eller om det varvidag

Ting tar tid 🤷‍♀️🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat ABiP-innlegget kan hun for min del bruke tid på, viktigste er at det blir bra og gjennomtenkt når det kommer, og ikke noe forhasta skvalp.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 22.1.2020 den 16.43, Visvas skrev:

Ja det er desverre et tredelt prissystem; tyrkere, turister og fastboende utlendinger. Utrolig provoserende.

Så hvis jeg setter meg på en restaurant i Tyrkia, så må jeg regne med at de snyter meg for penger? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, JaVel skrev:

Så hvis jeg setter meg på en restaurant i Tyrkia, så må jeg regne med at de snyter meg for penger? 

Det gjelder absolutt ikke alle. Setter du deg på en turistresturant så kan du få høye priser og dansende kelnere, men går du på en tyrkerplass så er det nok like priser og ingen disko, alkohol og dansende kelnere. Blir litt hva man legger opp til selv med valg av plass. 

Men det er faktisk minst to priser på inngangen til Aquaparken i Antalya,  det var tre før. Litt forståelig er det. Tyrkere flest kunne ikke dratt på slike ting med turistpriser. Fastboende utlendinger har krav på høyere lønn enn en tyrker i samme jobb. Turister har selvfølgelig et annet budsjett på ferie enn de andre to gruppene. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Veslefrikk skrev:

Hun sa vel at det skulle komme i februar og vi er jo fortsatt i januar. Men jeg har ikke noe tro på at det blir så veldig mye avslørende i det innlegget, det blir nok bare rundt grøten som vanlig. Hun tør garantert ikke å erte på seg AB. 

Hun skrev for litt over en uke siden at hun nå var frigitt fra avtalen med AB, så hun trengte noen dager på seg for å skrive om det, men jeg tenker at hun har så vært opptatt av H når han var her, og nu all den maten. Det kommer sikkert når hun er klar

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

27 minutter siden, JaVel skrev:

Så hvis jeg setter meg på en restaurant i Tyrkia, så må jeg regne med at de snyter meg for penger? 

Ikke snyter. De har jo faste priser, og syns man det er dyrt så går man en annen plass. Ofte har jo restaurantene menyen stående utenfor, så man kan se før man går inn.

Men det man mest blir snytt på er jo klesbutikker og på markeder der de ikke har fastpris. Der roper de ut akkurat hvilken pris de vil og prøver å få deg til å føle deg veldig spesiell med " special price for you my friend " 

Jeg klarer ikke sånn. Går aldri på sånne plasser lengre. Hater å krangle om prisen 🤣 men noen elsker det jo. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det meste av middagsrettene ser gode ut, bare den første med laksen syns jeg så grumsette/ekkel ut. Den blandingen av rømme/fløte og suppe/lapskausblanding syns jeg ikke gjorde seg til laksen. Hadde værr bedre med f.eks en frisk salat/agurksalat og stekte potetbåter.

Eller så syns jeg gjennomsnittelig porsjonene er små, å med 300 til 14 middag kan man vel ikke vente annet. 7 åringen min hadde ikke blitt mette av de små porsjonene. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Flettfrid skrev:

Syns det meste av middagsrettene ser gode ut, bare den første med laksen syns jeg så grumsette/ekkel ut. Den blandingen av rømme/fløte og suppe/lapskausblanding syns jeg ikke gjorde seg til laksen. Hadde værr bedre med f.eks en frisk salat/agurksalat og stekte potetbåter.

Eller så syns jeg gjennomsnittelig porsjonene er små, å med 300 til 14 middag kan man vel ikke vente annet. 7 åringen min hadde ikke blitt mette av de små porsjonene. 

Har tenkt det samme. Måtte ha spist dobbel porsjon jeg.😂😂 men hun spiser vel flere måltider gjennom dagen da kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest expatityrkia
13 minutter siden, Flettfrid skrev:

Syns det meste av middagsrettene ser gode ut, bare den første med laksen syns jeg så grumsette/ekkel ut. Den blandingen av rømme/fløte og suppe/lapskausblanding syns jeg ikke gjorde seg til laksen. Hadde værr bedre med f.eks en frisk salat/agurksalat og stekte potetbåter.

Eller så syns jeg gjennomsnittelig porsjonene er små, å med 300 til 14 middag kan man vel ikke vente annet. 7 åringen min hadde ikke blitt mette av de små porsjonene. 

7 åringen min hater middag og spiser minimalt men spiser bra de andre måltidene. Så kan være hun beregner rett for de to selv om andre spiser mer? Jeg selv hadde ikke blitt mett av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...