Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

2 timer siden, lilletyrkia skrev:

Det er jo absolutt ikke vanskelig å skjønne hva visvas mener.  Mette har ikke nevnt noenting om HELE matbudsjettet. Alle kan lett klare 300 kr på middag, tilogmed null kroner, sålenge frokost, lunch, kvelds ikke er nevnt så føler jeg ikke dette er til hjelp for noen. Det er ikke mange som blir mett av en fiskefilet og 150(?) Gram grønt.  Men vi vet jo ikke om lunchen er stor, eller hvor mye penger hun har brukt på den. 

Kan man ikke inspirere med billige middager fordi man ikke inkluderer de andre måltidene? Jeg og min mann spiser kun 1 fiskefilet hver (trodde det var vanlig å beregne det, jeg...). 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har bare skumlest de siste innleggene her, men ved å gå inn på bloggen til Mette kan det se ut til at det er minst 2 mistolkinger ute å går:

1. Mette sier ikke at hun "dessverre måtte ha noen kjøttfrie middager" - Hun sier hun dessverre ikke klarte å handle de anbefalte 150-200 gram med kjøtt/protein til hvert måltid, men 145 gram. I tillegg til at hun måtte ha noen måltid uten kjøtt/fisk.

2. Å spekulere i om hun er sponsa av Spar eller ikke, er sikkert en OK lørdagsunderholdning. Men er det ikke da interessant at hun handlet nesten alt på Kiwi? Diskusjonen burde i så fall heller være om hun var sponset av NorgesGruppen/first price. Noe jeg tviler MEGET sterkt på. 

Sorry, måtte bare..🤷‍♀️

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Lady T skrev:

Kan man ikke inspirere med billige middager fordi man ikke inkluderer de andre måltidene? Jeg og min mann spiser kun 1 fiskefilet hver (trodde det var vanlig å beregne det, jeg...). 

Selvsagt kan man det, er jo ikke jeg som bestemmer 😆

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Lady T skrev:

Ok 😉

Og igjen er det "de" som anser seg som de snille som drar den lengst. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Visvas skrev:

Og igjen er det "de" som anser seg som de snille som drar den lengst. 

Javel ... orker ikke 🤷🏻‍♀️😅

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo genialt med daglige oppskrifter i 14 dager akkurat når han reiser, så unngår hun utleverende innlegg om hvordan det egentlig gikk 🤷🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lørdag i uke 2 skal hun lage salat til middagen som er kjøpt inn for 2 uker siden. Tipper den er råtten innen den tid. Jeg ville bare handlet inn for 1 uke av gangen.

Når man er alene med barn er det greit å handle inn stort to ganger i mnd når man har barna og så spise seg ut av kjøleskap og fryser når man er alene. Man kan fryse ned rester fra middager man bare kan varme opp etter jobb når man er alene. Man kan supplere med frukt og grønt underveis. 

Endret av Surikatt
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Surikatt skrev:

Lørdag i uke 2 skal hun lage salat til middagen som er kjøpt inn for 2 uker siden. Tipper den er råtten innen den tid. Jeg ville bare handlet inn for 1 uke av gangen.

Når man er alene med barn er det greit å handle inn stort to ganger i mnd når man har barna og så spise seg ut av kjøleskap og fryser når man er alene. Man kan fryse ned rester fra middager man bare kan varme opp etter jobb når man er alene. 

Den retten hadde hun jo i dag. Står at rekkefølgen ikke er fastsatt.. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lady T skrev:

Den retten hadde hun jo i dag. Står at rekkefølgen ikke er fastsatt.. 

Åja. Jeg følger bare med på bloggen ikke andre kanaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Surikatt skrev:

Åja. Jeg følger bare med på bloggen ikke andre kanaler.

Ligger faktisk bilde på bloggen - men dagen står fortsatt feil .. ☺️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/18/2020 at 9:04 AM, Lady T said:

Enig 😅 Her kokes det suppe på en spiker.

Koke suppe på en spiker høres billig ut, skal tipse Mette :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, JaVel skrev:

Igjen, jeg tenkte på mennesker som spiser loff hver morgen og hver kveld. Da dreier det seg ikke lenger om å unne seg noe usunt en gang iblant. 

Og hvorfor tenker du på dem i denne tråden? Jeg sitter ikke og tenker på kostholdet til hypotetiske mennesker mens jeg leser et forum? Og kommenterer det? Det har vel ingenting med Mette og denne tråden å gjøre?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Centimeteren skrev:

Koke suppe på en spiker høres billig ut, skal tipse Mette :) 

Trenger ikke tipse, hun leser selv her inne 😊

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herlighet hvor det har tatt av de siste sidene i denne tråden her! Det er jo middager hun har hatt sparemessig fokus på, ikke sparebudsjett for alt av dagens måltider og mellommåltider 

Å kjøpe en pose potetgull og en cola har jo ingen betydning for det 2-ukers-middag-opplegget, hun har jo ikke skrevet at absolutt alt skal spares inn på. Det hun derimot sparte penger på var å kjøpe kinosnopet i dagligvarebutikk i stedet for på kinoen, og det kan man spare mye penger på siden å handle i kiosken på kinoen er så dyrt at det mest sannsynlig er dyrere enn kinobilletten. Det var bare ett tips til å gjøre kinoturen med barn billigere. 

Synes heller ikke det er riktig å kritisere henne for å bruke ris, poteter og pasta. Ei heller loff som tilbehør til suppe, lapskaus eller gryterett. Selv om hun handlet inn en loff så er ikke det ensbetydende med at hun spiser loff til frokost, lunsj og kveldsmat hver eneste dag. 

For de av oss som har ett vanlig norsk kosthold og som ikke lever etter lavkarboprinsippene så er ris, poteter og pasta en del av kostholdet. Velger man i tillegg fullkornvariantene av pasta og den grovere ristypen så er det enda bedre. Grove kornprodukter er også anbefalt av LHL for å forebygge hjerte/kar-sykdommer, i tillegg er kornprodukter en viktig kilde til fiber og for opprettholdelse av en sunn og normal tarmflora. Enkelte ser jo på disse matvarene som ren gift, kreert av satan sjøl.. men karbohydrater er hverken farlig eller dødelig. 

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pingrid
1 time siden, skruf skrev:

Herlighet hvor det har tatt av de siste sidene i denne tråden her! Det er jo middager hun har hatt sparemessig fokus på, ikke sparebudsjett for alt av dagens måltider og mellommåltider 

Å kjøpe en pose potetgull og en cola har jo ingen betydning for det 2-ukers-middag-opplegget, hun har jo ikke skrevet at absolutt alt skal spares inn på. Det hun derimot sparte penger på var å kjøpe kinosnopet i dagligvarebutikk i stedet for på kinoen, og det kan man spare mye penger på siden å handle i kiosken på kinoen er så dyrt at det mest sannsynlig er dyrere enn kinobilletten. Det var bare ett tips til å gjøre kinoturen med barn billigere. 

Synes heller ikke det er riktig å kritisere henne for å bruke ris, poteter og pasta. Ei heller loff som tilbehør til suppe, lapskaus eller gryterett. Selv om hun handlet inn en loff så er ikke det ensbetydende med at hun spiser loff til frokost, lunsj og kveldsmat hver eneste dag. 

For de av oss som har ett vanlig norsk kosthold og som ikke lever etter lavkarboprinsippene så er ris, poteter og pasta en del av kostholdet. Velger man i tillegg fullkornvariantene av pasta og den grovere ristypen så er det enda bedre. Grove kornprodukter er også anbefalt av LHL for å forebygge hjerte/kar-sykdommer, i tillegg er kornprodukter en viktig kilde til fiber og for opprettholdelse av en sunn og normal tarmflora. Enkelte ser jo på disse matvarene som ren gift, kreert av satan sjøl.. men karbohydrater er hverken farlig eller dødelig. 

Videre kan det selvfølgelig argumenteres for at man ikke ser til denne bloggen eller dette spesifikke prosjektet for sunne kostholdsråd. Men jeg håper ihvertfall at de som lar seg inspirere av middagstipsene spiser mer balansert mat resten av dagen. 

Det samme med kost, scopet var å begrense middagsbudsjett til et minimum uten at det sier noe om kost for resten av måltidene en uke eller øvrig forbruk. 

Men da blir nå også poenget borte for min del - hva er egentlig formålet med å spise billig og lite balansert middag i to uker hvis det ikke ses som en del av en større sammenheng?

Syns jo dette prosjektet får mye mer oppmerksomhet enn det fortjener da, må si jeg foreløpig lar meg inspirere like lite mtp kosthold og økonomi av denne bloggen som jeg gjorde når hun reklamerte for treningsklær. Tips fra meg er å leve en stund med nye grep mtp økonomi før dette brettes ut for å være mer troverdig. Alternativt finne tilbake til en rød tråd med bloggen som gir mer mening, dvs skrive om ting som er ihht formålet med bloggen. Har glemt hva dette var 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pingrid skrev:

Videre kan det selvfølgelig argumenteres for at man ikke ser til denne bloggen eller dette spesifikke prosjektet for sunne kostholdsråd. Men jeg håper ihvertfall at de som lar seg inspirere av middagstipsene spiser mer balansert mat resten av dagen. 

Det samme med kost, scopet var å begrense middagsbudsjett til et minimum uten at det sier noe om kost for resten av måltidene en uke eller øvrig forbruk. 

Men da blir nå også poenget borte for min del - hva er egentlig formålet med å spise billig og lite balansert middag i to uker hvis det ikke ses som en del av en større sammenheng?

Syns jo dette prosjektet får mye mer oppmerksomhet enn det fortjener da, må si jeg foreløpig lar meg inspirere like lite mtp kosthold og økonomi av denne bloggen som jeg gjorde når hun reklamerte for treningsklær. Tips fra meg er å leve en stund med nye grep mtp økonomi før dette brettes ut for å være mer troverdig. Alternativt finne tilbake til en rød tråd med bloggen som gir mer mening, dvs skrive om ting som er ihht formålet med bloggen. Har glemt hva dette var 😂

Er jo slik vi "kjenner " henne. Kaster seg på en bølge, være seg trening,  gå turer, lavkarbo, sparing, oppussing,  prosjekt middag. Men ser ut som hun detter av før hun kan skrive fult og helt på at prosjektet/planen gikk som ventet. ..som du sier..finne igjen den røde tråden nå tror jeg hadde vært på sin plass 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Pingrid

En ting jeg tenker på ang MA er dette med eksponering av barn. Hun sluttet jo å legge ut bilder av (ansiktet til) sønnen på bloggen etter endel diskusjon i denne tråden hvor hun selv var aktiv på den tiden. Dette er noe hun nevner ofte selv i sosiale medier også som en positiv ting.

Men hvis du følger MA på snap ser du stadig vekk videoer/bilder av sønnen - riktignok viser hun ikke ansiktet hans lengre, men du ser kroppen, ser han gjør div ting, hører stemmen/samtaler han er med i osv. Mange av videoene jeg har sett har han vært hovedperson i. Dette ser jeg ikke nevnt her inne noe særlig. Syns ikke folk nevnte aktivitet på snap er eksponering av barn? Jeg tenker nå mitt. Har vært innom bloggeren i Q1/Q2 i fjor så jeg vet jo godt hvordan han ser ut, for meg føles det utleverende at hun fortsatt viser så mye av han på snap. Lurer på tankegangen; er det gjengs nå blant bloggere at det som ikke kan vises på bloggen er greit å pøses ut på andre sosiale media der videoer/bilder lever i kort tid? Syns dere MA gjør en god jobb med å skjerme privatlivet til sønnen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg har skrevet flere ganger i denne tråden så synes jeg hun eksponerer ungene like mye som om hun hadde hatt bilder av de på bloggen. 

I tillegg så er det ganske så nylig Amalie sluttet å vise ansiktet hans på snapper. For det hadde de ikke tatt stilling til selv om Mette på den tiden var veldig framme med hvor hun skjermet sønnen sin i sine kanaler. Spilte visst ingen rolle om andre ville vise han. Men ikke sett mer av han etter de spørsmålene kom opp.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den middagen hun la ut i dag var ekstremt feit ihvertfall. Loffskiver gjennomtrukket med olje, ferdige karbonader og majones. Masse olje på grønnsakene også. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...