Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, CMarie skrev:

Enig med deg om mat til sjelen ☺️ 
Derfor er menyen til Mette veldig trist, den er ikke næringsrik for hverken kropp eller sjel. Bare billig i innkjøp. 
 

Dette er jo bare et prosjekt. Uansett er det jo noen ting der som er næringsrikt: bønner, fisk, salat og grønnsaker er jo veldig sunt. Det er også fin næring i ost og meieriprodukter. Kjøttdeig vet jeg ikke ang sunnhet, men er jo helt normalt å bruke. Jeg brukte selv kjøttdeig i dag til å lage kjøttkaker, med poteter, brun saus og ertepure. Sikkert delte meninger hvor sunt det er også.... men følte selv jeg hadde en sunn og god middag ;)

Ferdigprodukter som pølser, kabonader, vårruller samt ris og pasta er jo ikke direkte sunt akkurat, men det er jo også mange som må ty til slike løsninger i en travel hverdag (bedre enn frossenpizza) Jeg bruker ferdigprodukter selv, men skal innrømme at jeg leter etter kvalitetsprodukter (men tenker ikke på hva det koster...). Noe av det er slett ikke så verst (feks har vi ferskvare med lokale karbonader som er veldig gode..).  First Price pølser og karbonader er nok ikke så sunt eller godt, men jeg vet faktisk veldig lite om det...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beleilig nok var den andre butikken Kiwi. 

Hun har lagt ut kvittering på bl.a ingredienser til taco, selv om alt fås billigere på Rema. Litt rart hvis man vil handle billig. 

Spar og Kiwi er begge en del av Norgesgruppen. Just sayin’. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Guidet Kvinne skrev:

Beleilig nok var den andre butikken Kiwi. 

Hun har lagt ut kvittering på bl.a ingredienser til taco, selv om alt fås billigere på Rema. Litt rart hvis man vil handle billig. 

Spar og Kiwi er begge en del av Norgesgruppen. Just sayin’. 

Jeg handler også der jeg får trumf, men vet ikke om det er grunnen til Mette. Men ser jo hun fikk trumfpoeng ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pingrid

Ernæringsmessig var dette stusslig. Fokus på å variere mellom ris, potet og pasta men proteiner er det visst ikke så nøye med. Å bruke vårruller/pølser/karbis som proteinkilde de fleste dagene, i tillegg til å ha flere dager tilsynelatende uten proteiner til middag...uff.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Jammf skrev:

Er da nokså åpenbart at det er Firstprice som fortjener å bli merket som sponsor her ;)

Ja, det blir i alle fall grundig dokumentert at hun har handlet masse FirstPrice i bloggen. 

Uansett hvem som står bak oppfatter jeg det som uredelig. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, CMarie skrev:

Enig med deg om mat til sjelen ☺️ 
Derfor er menyen til Mette veldig trist, den er ikke næringsrik for hverken kropp eller sjel. Bare billig i innkjøp. 
 

Enig. 

Det minner om en studentmeny, ikke middager for en voksen kvinne og et barn. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde kanskje hun skulle slå seg mer på den tyrkiske linja i disse to ukene. Tørkede linser, bønner, bulgur, kikkerter m.m. som man kan fint lage næringsrike billige middager med, men det ser ut som et sørgelig usunt reklameopplegg ja. 

Endret av Visvas
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Lady T skrev:

Dette er jo bare et prosjekt. Uansett er det jo noen ting der som er næringsrikt: bønner, fisk, salat og grønnsaker er jo veldig sunt. Det er også fin næring i ost og meieriprodukter. Kjøttdeig vet jeg ikke ang sunnhet, men er jo helt normalt å bruke. Jeg brukte selv kjøttdeig i dag til å lage kjøttkaker, med poteter, brun saus og ertepure. Sikkert delte meninger hvor sunt det er også.... men følte selv jeg hadde en sunn og god middag ;)

Ferdigprodukter som pølser, kabonader, vårruller samt ris og pasta er jo ikke direkte sunt akkurat, men det er jo også mange som må ty til slike løsninger i en travel hverdag (bedre enn frossenpizza) Jeg bruker ferdigprodukter selv, men skal innrømme at jeg leter etter kvalitetsprodukter (men tenker ikke på hva det koster...). Noe av det er slett ikke så verst (feks har vi ferskvare med lokale karbonader som er veldig gode..).  First Price pølser og karbonader er nok ikke så sunt eller godt, men jeg vet faktisk veldig lite om det...

Jeg har lært meg at det får like raskt å lage sin egen pizza som det tar å steke en frossenpizza. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Surikatt skrev:

Jeg har lært meg at det får like raskt å lage sin egen pizza som det tar å steke en frossenpizza. 

Det går i alle fall fort. Og smaker 1000 ganger bedre!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Visvas skrev:

Jeg trodde kanskje hun skulle slå seg mer på den tyrkiske linja i disse to ukene. Tørkede linser, bønner, bulgur, kikkerter m.m. som man kan fint lage næringsrike billige middager med, men det ser ut som et sørgelig usunt reklameopplegg ja. 

Ja, enig. Jeg spiser stort sett kjøttfritt i ukedagene, og her er det jo uendelig med smakfulle og sunne muligheter, som i tillegg er billig. I stedet skriver Mette at noen middager «dessverre» ble kjøttfrie. Litt utenfor tidsånden der altså. 

Jeg spiser linser før kjøttpølser, any day. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Kritt skrev:

Spiser du aldri baguette/hvitt brød  til pasta, tapas eller annet? Det er jo det samme.

Jo en svært sjelden gang kan jeg gjøre det, men nå mente jeg brødet man spiser til dagen. Det jeg trodde var helt ute, var å spise loff til frokost og kvelds på vanlige hverdager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, JaVel skrev:

Jo en svært sjelden gang kan jeg gjøre det, men nå mente jeg brødet man spiser til dagen. Det jeg trodde var helt ute, var å spise loff til frokost og kvelds på vanlige hverdager. 

Dette er jo til middager. Er nok sjeldent noen spiser loff til frokost ja.😏

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Guidet Kvinne skrev:

Hun nevnte så beleilig at de hadde kjøpt brus i en Sparbutikk før de dro på kino, og så kommer det et innlegg der en kvittering fra Spar er behørig fotografert. 

Det kan selvsagt være tilfeldig, men er det ikke litt rart å beskrive hvilken butikk man kjøper brus i? 

Dette var det hun skrev,  "Bestilte bilettene først og stakk deretter innom en spar butikk og kjøpte en stor pose chips til 10 kroner og hver vår flaske med brus." Spørsmålet er da, er det en Spar-butikk i nærheten av Bergen Kino? ;) 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, JaVel skrev:

Dette var det hun skrev,  "Bestilte bilettene først og stakk deretter innom en spar butikk og kjøpte en stor pose chips til 10 kroner og hver vår flaske med brus." Spørsmålet er da, er det en Spar-butikk i nærheten av Bergen Kino? ;) 

Nå googlet jeg det, det finnes ingen Spar-butikk i nærheten av Bergen Kino. Uff nå føler jeg meg teit, snakk om flisespikkeri, men hvis det er korrekt som noen av dere skriver, at hun driver å reklamerer for noen, så tipper jeg det er for Spar.

Endret av JaVel
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Lady T skrev:

Dette er jo til middager. Er nok sjeldent noen spiser loff til frokost ja.😏

Ok, jeg trodde hun spiste loff til frokost og kvelds. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 minutter siden, JaVel skrev:

Dette var det hun skrev,  "Bestilte bilettene først og stakk deretter innom en spar butikk og kjøpte en stor pose chips til 10 kroner og hver vår flaske med brus." Spørsmålet er da, er det en Spar-butikk i nærheten av Bergen Kino? ;) 

Nei, men det er en spar butikk på senteret i nærheten av der hun bor. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Frøken_fjong1 skrev:

Nei, men det er en spar butikk på senteret i nærheten av der hun bor. 

Så hun bestilte billetter i byen, og så dro hun helt hjem for å kjøpe chips, for så å kjøre til sentrum igjen ;) . 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Visvas skrev:

Jeg trodde kanskje hun skulle slå seg mer på den tyrkiske linja i disse to ukene. Tørkede linser, bønner, bulgur, kikkerter m.m. som man kan fint lage næringsrike billige middager med, men det ser ut som et sørgelig usunt reklameopplegg ja. 

Ja, enig. Jeg spiser stort sett kjøttfritt i ukedagene, og her er det jo uendelig med smakfulle og sunne muligheter, som i tillegg er billig. I stedet skriver Mette at noen middager «dessverre» ble kjøttfrie. Litt utenfor tidsånden der altså. 

Jeg spiser linser før kjøttpølser, any day. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, JaVel skrev:

Så hun bestilte billetter i byen, og så dro hun helt hjem for å kjøpe chips, for så å kjøre til sentrum igjen ;) . 

Er vel helt vanlig å bestille kinobilletter på nettet? Eller er det bare her vi bor? 😅

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...