Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Jeg skal innrømme at jeg skjems over hvilken retning denne tråden har tatt. Jeg er selv politisk interessert, og tenner fort på alle pluggene om noen prøver å feilinformere meg. Men den nedslaktningen av bloggeren som menneske bør vi gjøre oss for god til. Det er en blogg det er snakk om, ikke noe mer viktig enn det, så foreslår at vi roer oss kraftig ned, det sitter nemlig et menneske på andre siden av denne tråden!

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag klokken 11.10 postet hun et innlegg der hun sier hun skal ta seg en pause for å finne ut hva hun skulle gjøre. Logge av alt av sosiale medier altså. Så... Nytt innlegg klokken 17.19 med video. Jeg ga det 45 sekunder. Da orket jeg ikke mer. 

Jeg gikk inn for å se etter dette omtalte innlegget, men det var jo borte. Til vanlig gir jeg ikke lengre klikk. Det er så lite substans i denne bloggen at jeg tror nesten en fjortenårings blogging om en sommerflørt og dårlig med lommepenger hadde vært mer spennende. Finner det svært merkelig at hun ikke har snakket om innlegget med mannen først for å høre hva han mente. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det innlegget med vidoen var så puteflaut og rotete at jeg ble rett og slett bare dummere🥴 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette her. Er rett og slett et velregissert stunt, kudos for kreativiteten, men ALL troverdighet ble borte.. Alt har kommet som perler på ei snor.. Innlegget, mannen som i løpet av null og niks skriver ett innlegg, så sympatien og.. Taadaa YouTube.. Jeg tar tilbake det jeg sa om at hun er dum. Hun er ekstremt smart, bare så synd at hun får tilhengere og følgere som ser opp til henne og som rett og slett blir ført bak lyset.. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Kanelisvingen skrev:

Dette her. Er rett og slett et velregissert stunt, kudos for kreativiteten, men ALL troverdighet ble borte.. Alt har kommet som perler på ei snor.. Innlegget, mannen som i løpet av null og niks skriver ett innlegg, så sympatien og.. Taadaa YouTube.. Jeg tar tilbake det jeg sa om at hun er dum. Hun er ekstremt smart, bare så synd at hun får tilhengere og følgere som ser opp til henne og som rett og slett blir ført bak lyset.. 

Med tanke på tidligere innlegg og vingling av meninger så har vel den troverdigheten vært borte lenge spør du meg.
Men ja, dette kan være et regissert stunt, men det endrer ikke det faktum at bloggen ikke kan sees på som en toppblogg og at hun har lyktes med sin blogg, noe hun selv har påstått tidligere.
At det finnes tilhengere og følgere som tror på henne og ser opp til henne finner jeg allikevel merkverdig, det samme med at det skal finnes annonsører og sponsorer som tror det er noe å tjene på det å støtte denne bloggen......verden vil bedras.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er fullt kalkulert. Buhu jeg gir meg med blogg og så vips tilbake. Helt i Anne Brith stil. Fader så flaut!!!

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Kanelisvingen skrev:

Dette her. Er rett og slett et velregissert stunt, kudos for kreativiteten, men ALL troverdighet ble borte.. Alt har kommet som perler på ei snor.. Innlegget, mannen som i løpet av null og niks skriver ett innlegg, så sympatien og.. Taadaa YouTube.. Jeg tar tilbake det jeg sa om at hun er dum. Hun er ekstremt smart, bare så synd at hun får tilhengere og følgere som ser opp til henne og som rett og slett blir ført bak lyset.. 

Må man se opp til noen for å følge dem? Nope det må man ikke. Jeg ser veldig opp til meg selv, og hva jeg står for, ja jeg har sansen for Mette ( SER IKKE OPP TIL)  Jeg hadde ikke sansen for at hun la ut bilder av gutten sin, og tvillingene til datteren. Det har hun faktisk tatt til seg, og sikkert fordi mange her inne skrev om det, så det er bra:) Kvinneguiden er et bra forum, der man kan ytre seg, men må man snakke så ned noen? hva kommer det av at man har den egenskapen at man vil kalle andre mennesker for det ene og det andre? La nu ho bare være den ho er men tror neppe folk her inne vil slutte fordi jeg sier det. Det er mange her inne som gir konstruktiv tilbakemelding det er bra:) 

Ført bak lyset? Kanskje vi har forskjellige lys, og det er helt greit. Når man kommer så langt at man vet at vi reagerer forskjellige på de samme tingene har man kommet et stykke på vei. Dette gjelder alle inkludert meg selv:)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spaniasol

Det er nesten fullstendig utrolig at et menneske på 40 år er så uopplyst som denne bloggeren framstår, og som hun også bekrefter i video-innlegget i dag. Og hun tar lærdom av at hun ikke skal snakke om politikk. Det var jo ikke det som var det verste, men denne propagandaen som gjestebloggeren framførte. Skulle vedkommende angre på det? Det tror jeg ikke. Bedriver man propaganda, gjøres det bevisst, og man angrer definitivt ikke. 

Hun maler seg inn i et hjørne ved å understreke sin uvitenhet om verden rundt henne. Hun er et lett offer for politiske demagoder. Hvis denne gjestebloggeren er i samme miljø som mannen, er det all grunn til bekymring. Men det må hun selv se.

Da gjenstår matoppskrifter og ingen ting å slikt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes overhodet ikke at den videoen var flau. Hun innrømmer åpent at hun tabbet seg grundig ut med det gjesteinnlegget, at hun ikke sjekket fakta, at hun har nada peiling på politikk osv. Ser rett og slett ikke hva som er så flaut med den videoen. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, spaniasol skrev:

Det er nesten fullstendig utrolig at et menneske på 40 år er så uopplyst som denne bloggeren framstår, og som hun også bekrefter i video-innlegget i dag. Og hun tar lærdom av at hun ikke skal snakke om politikk. Det var jo ikke det som var det verste, men denne propagandaen som gjestebloggeren framførte. Skulle vedkommende angre på det? Det tror jeg ikke. Bedriver man propaganda, gjøres det bevisst, og man angrer definitivt ikke. 

Hun maler seg inn i et hjørne ved å understreke sin uvitenhet om verden rundt henne. Hun er et lett offer for politiske demagoder. Hvis denne gjestebloggeren er i samme miljø som mannen, er det all grunn til bekymring. Men det må hun selv se.

Da gjenstår matoppskrifter og ingen ting å slikt...

Hadde det vært bedre om hun hadde løyet og sagt at hun hadde stor interesse for politikk, at grunnen til at hun la det ut uten å faktasjekke det var at hun skulle på nattevakt og ikke hadde tid til faktasjekken? Ja jeg personlig blir ofte sjokkert over at voksne mennesker følger så lite med på hva som skjer i denne verden, men jeg har langt større sans for de som er ærlige om sin uvitenhet, enn de som later som de har stor interesse men hvor man allikevel skjønner på kommentarer etc at de har null kunnskap. Og så er det jo slik at mennesker er svært forskjellige,jeg har en stor interesse for utenrikspolitikk, kulturer, you name it, det meste interesserer meg, men samtidig kan jeg være totalt blåst på visse områder. Er jeg da bedre enn denne bloggeren siden jeg har mange interesserer, for alt jeg vet kan hun være en langt mer tålmodig sjel enn jeg er,mer tolerant og en større person enn meg på mange måter. 

Endret av JaVel
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, JaVel skrev:

Jeg synes overhodet ikke at den videoen var flau. Hun innrømmer åpent at hun tabbet seg grundig ut med det gjesteinnlegget, at hun ikke sjekket fakta, at hun har nada peiling på politikk osv. Ser rett og slett ikke hva som er så flaut med den videoen. 

Ja ikke sant:) Greia er at folk VIL TA HO.. Og endatil når hun innrømmer feil så la oss mørne hennes tanker til noe møkk. Jeg stiller meg selv spørsmål hvorfor mennesker som misliker andre så mye vil bruke sin tid på å snakke stygt om andre. Ja jeg har mennesker jeg overhode ikke liker, men jeg lar dem bare være der dem er. Bruker ikke energi på å snakke dem ned for hva gangner det meg? Og hva gagner det brukere her inne? kanskje det er slik at man liker å mørne dårlige tankeri lag med andre. Føle en slags felleskap med andre som liker det samme. Mørne tankene hennes i en svær kjele med negativitet, der den ene verre en den andre forteller hvor fæl hun er. Hva er greia liksom? Skoler meg gjerne ;)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spaniasol
7 minutter siden, JaVel skrev:

Hadde det vært bedre om hun hadde løyet og sagt at hun hadde stor interesse for politikk, at grunnen til at hun la det ut uten å faktasjekke det var at hun skulle på nattevakt og ikke hadde tid til faktasjekken? Ja jeg personlig blir ofte sjokkert over at voksne mennesker følger så lite med på hva som skjer i denne verden, men jeg har langt større sans for de som er ærlige om sin uvitenhet, enn de som later som de har stor interesse men hvor man allikevel skjønner på kommentarer etc at de har null kunnskap. Og så er det jo slik at mennesker er svært forskjellig,jeg har en stor interesse for utenrikspolitikk, kulturer, you name it, det meste interesserer meg, men samtidig kan jeg være totalt blåst på visse områder. Er jeg da bedre enn denne bloggeren siden jeg har mange interesserer, for alt jeg vet kan hun være en langt mer tålmodig sjel enn jeg er,mer tolerant og en større person enn meg på mange måter. 

Det hadde ikke vært bedre om hun hadde løyet. Men det blir så feil i mine øyne når man skal være blogger og influenser og ha som mål å tjene masse penger på dette, at man samtidig er helt uvitende om ALT som har med politikk å gjøre. Greit, hun gjør sikkert en god jobb der hun er. Hun er sikkert en god mor og god venninne. Men skal man ikke stille ekstra krav til de som ønsker å inneha en påvirkerrolle? Dette gjelder for all del ikke bare denne bloggeren. Det gjelder de aller fleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes videoen virket veldig ekte, respekt til en blogger som legger seg SÅ flat! Dette har hun ikke lært av AB!

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, spaniasol skrev:

Det hadde ikke vært bedre om hun hadde løyet. Men det blir så feil i mine øyne når man skal være blogger og influenser og ha som mål å tjene masse penger på dette, at man samtidig er helt uvitende om ALT som har med politikk å gjøre. Greit, hun gjør sikkert en god jobb der hun er. Hun er sikkert en god mor og god venninne. Men skal man ikke stille ekstra krav til de som ønsker å inneha en påvirkerrolle? Dette gjelder for all del ikke bare denne bloggeren. Det gjelder de aller fleste.

I min verden hadde det vært perfekt om alle bloggere hadde doktorgrad i fysikk, i matematikk, i utenrikspolitikk,i psykiatri, i religioner, i arabisk kultur osv, osv, da kunne jeg mesket meg i kunnskap akkurat når jeg selv ønsket, men slik er det jo absolutt ikke. Den eneste bloggen jeg tidligere har fulgt litt handlet om en norsk kvinne som giftet seg med en tyrkisk mann, hun har 2 barn med ham, men hun gav seg dessverre. Grunnen til at jeg begynte å følge Mette var pga at hun hadde giftet seg med en tyrkisk mann, og jeg håpet at hun skulle gi en grundig innføring i tyrkisk kultur, slik har det dessverre ikke blitt, men samtidig respekterer jeg hennes manglende interesse for politikk og kultur, hun er ærlig om det, og det får være bra nok. Hun kommer aldri til å bli en influenser, for hvis man skal ha noe påvirkning på folk så må man ha tydelige interessefelt om det så bare dreier seg om sminke, og det har hun ikke. Bloggen blir rett og slett for diffus og uten et klart tema. Det jeg ikke skjønner er at flere mistenkeliggjør absolutt alt hun sier eller skriver, at de putter en stor mengde med kynisme i henne, når svaret like godt kan være at noen projiserer sin egen kynisme over på henne, noe å tenke på er det så absolutt.   

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, JaVel skrev:

I min verden hadde det vært perfekt om alle bloggere hadde doktorgrad i fysikk, i matematikk, i utenrikspolitikk,i psykiatri, i religioner, i arabisk kultur osv, osv, da kunne jeg mesket meg i kunnskap akkurat når jeg selv ønsket, men slik er det jo absolutt ikke. Den eneste bloggen jeg tidligere har fulgt litt handlet om en norsk kvinne som giftet seg med en tyrkisk mann, hun har 2 barn med ham, men hun gav seg dessverre. Grunnen til at jeg begynte å følge Mette var pga at hun hadde giftet seg med en tyrkisk mann, og jeg håpet at hun skulle gi en grundig innføring i tyrkisk kultur, slik har det dessverre ikke blitt, men samtidig respekterer jeg hennes manglende interesse for politikk og kultur, hun er ærlig om det, og det får være bra nok. Hun kommer aldri til å bli en influenser, for hvis man skal ha noe påvirkning på folk så må man ha tydelige interessefelt om det så bare dreier seg om sminke, og det har hun ikke. Bloggen blir rett og slett for diffus og uten et klart tema. Det jeg ikke skjønner er at flere mistenkeliggjør absolutt alt hun sier eller skriver, at de putter en stor mengde med kynisme i henne, når svaret like godt kan være at noen projiserer sin egen kynisme over på henne, noe å tenke på er det så absolutt.   

Er lov å tenke før man skriver offentlig også, eller hva tenker du? Ja, hun får mye kritikk, men den har hun da lagt opp til selv. Bare det å gå skole hos fru AB sier jo endel hva hun begir seg utpå.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Monna1234 skrev:

Er lov å tenke før man skriver offentlig også, eller hva tenker du? Ja, hun får mye kritikk, men den har hun da lagt opp til selv. Bare det å gå skole hos fru AB sier jo endel hva hun begir seg utpå.

Pøs på med kritikk for det som blir skrevet på bloggen, men man trenger absolutt ikke å dømme henne nord og ned som menneske i samme slengen. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt for å stille kritiske spørsmål , og at man ofte kan tenke sitt ut i fra enkelte handlinger. Men få søren for noen mennesker enkelte av dere her inne er. Det er ikke vanlig å sitte å skrive slik ting enkelte av dere skriver om andre folk. Hvordan kan dere være så påståelig om at dette er planlagt osv? Seriøst? Det der er ikke skuespill fra Mette sin side. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså hvor mange ganger tråkker du i fella før du innser at blogg kanskje ikke er din greie? Har hørt ganske mange ganger Unskyld for ditt og datt...Da lærer du ikke så mye av feilene selv om det er gjort "tabber" på ulike temaer...det handler jo om å sjekke fakta og innhente opplysninger samt skrive på en måte at det ikke blir oppfattet feil..

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Tildittbeste skrev:

Men altså hvor mange ganger tråkker du i fella før du innser at blogg kanskje ikke er din greie? Har hørt ganske mange ganger Unskyld for ditt og datt...Da lærer du ikke så mye av feilene selv om det er gjort "tabber" på ulike temaer...det handler jo om å sjekke fakta og innhente opplysninger samt skrive på en måte at det ikke blir oppfattet feil..

Nå er du streng. Mette (og andre) kan godt blogge om seg og sitt, men bør kjenne sin begrensning. Helt greit å skrive om sitt liv og sine erfaringer (for den søm ønsker), men ikke ha ambisjoner om å dekke temaer du overhodet ikke har peiling på. Også tidligere har Mette skrevet om f eks tyrkiske vs. norske menn, om bruk av hijab i et likestillingsperspektiv etc. Slike temaer gjør hun klokt i å droppe. Men personlige erfaringer, følelser, graviditeter, krydret med klær, mat og interiør - kjør på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...