Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Mette Ask synes at norske kvinner er blitt for selvstendige. Joda Mette, det skal du være glad for ellers kunne ikke du vært alenemor og hatt barn med to forskjellige fedre. Lurer egentlig på hva tyrkeren synes om det? 

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 minutter siden, Surikatt skrev:

Mette Ask synes at norske kvinner er blitt for selvstendige. Joda Mette, det skal du være glad for ellers kunne ikke du vært alenemor og hatt barn med to forskjellige fedre. Lurer egentlig på hva tyrkeren synes om det? 

Og hva familien hans syns om det...?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Surikatt skrev:

Mette Ask synes at norske kvinner er blitt for selvstendige. Joda Mette, det skal du være glad for ellers kunne ikke du vært alenemor og hatt barn med to forskjellige fedre. Lurer egentlig på hva tyrkeren synes om det? 

I strenge muslimske land, er straffen for sex utenfor ekteskap 100 piskeslag. Hvis man er gift og er utro er det dødsstraff. Slik er det selvsagt ikke i Tyrkia, men jeg kan nesten garantere at familien hans ALDRI hadde godtatt at han hadde giftet seg med en tyrkisk kvinne som hadde fått barn uten å ha vært gift. Med vestlige kvinner så drypper det så mange goder på hele familien ( bedret økonomi pga et familiemedlem som sender MYE penger hjem), at det blir " godtatt",  men absolutt ikke applaudert. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, JaVel skrev:

I strenge muslimske land, er straffen for sex utenfor ekteskap 100 piskeslag. Hvis man er gift og er utro er det dødsstraff. Slik er det selvsagt ikke i Tyrkia, men jeg kan nesten garantere at familien hans ALDRI hadde godtatt at han hadde giftet seg med en tyrkisk kvinne som hadde fått barn uten å ha vært gift. Med vestlige kvinner så drypper det så mange goder på hele familien ( bedret økonomi pga et familiemedlem som sender MYE penger hjem), at det blir " godtatt",  men absolutt ikke applaudert. 

Kan fort bli en familiehemmelighet dette - ikke noe man bruker som "kaffebrød" utpå bygda vertfall 😁

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Jammf skrev:

Kan fort bli en familiehemmelighet dette - ikke noe man bruker som "kaffebrød" utpå bygda vertfall 😁

En jeg kjenner giftet seg med en tyrker, etter at han fikk oppholdstillatelse ble de skilt og nå har han giftet seg med en tyrkisk kvinne som han har fått til Norge. Han sa aldri til sin familie at hun hadde 3 tenåringer hjemme i Norge, hun fikk selvsagt sjokk, men hun fikk først vite det etter at han var kommet til Norge. Er helt umulig å vite hva den tyrkiske familien vet, for særlig på landsbygda kan de sjelden engelsk og man må bare stole på at den tyrkiske ektemannen forteller sannheten til sin familie. Det blir selvsagt noe helt annet om man gifter seg inn i en middelklassefamilie i feks Istanbul. Da kan de engelsk og er langt mer vestlige i tankegangen. Og igjen blir det helt annerledes om den norske kvinnen og den tyrkiske mannen har kjent hverandre i flere år før de gifter seg, da blir man jo kjent på et dypere plan og kontakten med den tyrkiske familien blir mye tettere. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Jonette skrev:

Ha,ha, bolse er et ord jeg bruker av og til. Om høylytte , skrytete personer. Bor i Sogn og Fjordane.

Er vanlig i Florø, et av de ordene som tidligere var samme dialektord som Bergen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Jammf skrev:

Lage en egen tråd med morsomme ord og uttrykk fra vestlandet kanskje... ?

Trengs ikke ordbøker finnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Trengs ikke ordbøker finnes

Visste ikke de hadde morsomme ord og uttrykk fra Vestlandet i ordbøker... 🙄

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har bloggeren latt en tyrkisk mann skrive et gjesteinnlegg som er så stappfullt av feil, at jeg blir fullstendig matt. Er det ikke vanlig at bloggere sjekker om de opplysningene som gjester skriver inneholder faktafeil før de legger dem ut?? 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spaniasol

Har noen lest det siste innlegget på bloggen? Skrevet av en av følgerne hennes, virker det som. Det er ren propaganda om Tyrkia. Blant annet legges det ut om valgdeltakelse og hvor demokratisk siste valg foregikk. Kan det være lovlig å publisere sånt? De som følger litt med har vel fått med seg at Erdogan fjernet motkandidatens muligheter for å drive valgkamp og velgerne en mulighet til et reelt valg. Nå er det ikke bare en naiv forelsket 40-åring som skriver. Dette var et skremmende apropos. Jeg kunne ha plukket fra hverandre mye av det som ble skrevet, men holder meg til dette i første omgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, spaniasol skrev:

Har noen lest det siste innlegget på bloggen? Skrevet av en av følgerne hennes, virker det som. Det er ren propaganda om Tyrkia. Blant annet legges det ut om valgdeltakelse og hvor demokratisk siste valg foregikk. Kan det være lovlig å publisere sånt? De som følger litt med har vel fått med seg at Erdogan fjernet motkandidatens muligheter for å drive valgkamp og velgerne en mulighet til et reelt valg. Nå er det ikke bare en naiv forelsket 40-åring som skriver. Dette var et skremmende apropos. Jeg kunne ha plukket fra hverandre mye av det som ble skrevet, men holder meg til dette i første omgang.

Tyrkia har gått mot et diktatur, og allikevel svelger bloggeren rått alt han skriver. Har hun overhodet ikke satt seg inn i Tyrkia sin politikk?? Og at Tyrkia har vært gjeldsfritt siden 2013, det er jo direkte løgn! Og konspirasjonene om at Usa og Israel fjernstyrer Tyrkia, alt er andre sin feil tydeligvis!

Endret av JaVel
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, spaniasol skrev:

Har noen lest det siste innlegget på bloggen? Skrevet av en av følgerne hennes, virker det som. Det er ren propaganda om Tyrkia. Blant annet legges det ut om valgdeltakelse og hvor demokratisk siste valg foregikk. Kan det være lovlig å publisere sånt? De som følger litt med har vel fått med seg at Erdogan fjernet motkandidatens muligheter for å drive valgkamp og velgerne en mulighet til et reelt valg. Nå er det ikke bare en naiv forelsket 40-åring som skriver. Dette var et skremmende apropos. Jeg kunne ha plukket fra hverandre mye av det som ble skrevet, men holder meg til dette i første omgang.

Ja, virkelig. For noe propaganda-vrøvl. Utrolig at Mette gjør seg til talerør for slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kritt skrev:

Ja, virkelig. For noe propaganda-vrøvl. Utrolig at Mette gjør seg til talerør for slikt.

Jeg tror hun har gjort det i god tro, men da flasher hun samtidig sin totale uvitenhet om utenrikspolitikk. Dette med at kvinner i Tyrkia var blant de første i Europa som fikk stemmerett er også løgn. Makan!

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her viser det jo total mangel på kilde-, kritikk- og nærings-vett, erre mulig sier jeg bare.
Den bloggen blir bare mer og mer lavmål......og blir det pris på Vixen for denne bloggen, ja, da tror jeg de må lage en egen klasse, for dette er jo så borti natta som det kan bli :murvegg:

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var lavmål. Har sett og lest mye rart fra den kanten nå, men dette var ille. Garanterer at hvis det kommer spørsmål om dette innlegget (selv om jeg mistenker at hun formulerer de fleste spørsmålene selv), har hun ikke snøre på det politiske budskapet som ble presentert i dette innlegget. Noen har tatt seg vann over hodet her....flaut!

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...