Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

2 timer siden, JaVel skrev:

Han har selvsagt ikke skrevet det selv, hans engelsk er altfor dårlig til det, men jeg skal ærlig innrømme at jeg er nysgjerrig på hvem det er som skriver de tekstene for ham. 

Ok, jeg vet egentlig ikke noe om hvor dårlig i engelsk han er, jeg synes bare skrivemåten var "unorsk".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

28 minutter siden, JaVel skrev:

Det var et klokt valg av henne, for det er lenge siden jeg har blitt så matt av et innlegg. Fatter og begriper ikke at hun la det ut, for selvom man ikke har begrep om politikk, eller kulturer så er faktaopplysningene bare et lite klikk unna. Bare denne lille opplysningen om at Tyrkia var blant de første i Europa som fikk stemmerett for kvinner, da er det enkelt å google, stemmerett + kvinner og man får opplysninger om akkurat dette. Hvis hun hadde gjort det,så hadde hun fått vite at gjestebloggeren drev med fordreining av fakta. Eller dette om at Norge ikke har fri presse fordi journalistene i Norge blir styrt av Usa og Israel, hun fyller 40 og burde virkelig forstå at det er noe som heter konspirasjonsteorier, og at dette var et perfekt eksempel på det. I tillegg er konspirasjoner om Israel svært vanlig i muslimske land, det meste som går galt i muslimske land legges på Usa og Israel. Slik er det i diktaturer, autoritære ledere i muslimske land har Usa og Israel som favoritt hakkeskyllinger. 

Nuvel, uten å starta ein diskusjon om utanrikspolitikk så har du ein del påstandar her du og som er mykje meir nyanserte en det du legg fram her. Det er ikkje ein konspirasjonsteori at Israel og USA er med bidrar til uroligheten i Midt-Austen. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, JaVel skrev:

Han har selvsagt ikke skrevet det selv, hans engelsk er altfor dårlig til det, men jeg skal ærlig innrømme at jeg er nysgjerrig på hvem det er som skriver de tekstene for ham. 

Spekulering, som i værstefall her inne plustelig kan bli til en sannhet. Hva vet vi om han jobber med engelsken sin. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, decker skrev:

Nuvel, uten å starta ein diskusjon om utanrikspolitikk så har du ein del påstandar her du og som er mykje meir nyanserte en det du legg fram her. Det er ikkje ein konspirasjonsteori at Israel og USA er med bidrar til uroligheten i Midt-Austen. 

Men vedkommende blogger kanskje ikke og kaller seg influenser? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Nadiahagen skrev:

Spekulering, som i værstefall her inne plustelig kan bli til en sannhet. Hva vet vi om han jobber med engelsken sin. 

Fordi vi stadig vekk høre ham på snap..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kanelisvingen skrev:

Fordi vi stadig vekk høre ham på snap..

Ah, derfor folk vet om engelskkunnskapen hans, ja. Jeg følger ikke Mette i some, det holder med bloggen og denne tråden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Kritt skrev:

Ah, derfor folk vet om engelskkunnskapen hans, ja. Jeg følger ikke Mette i some, det holder med bloggen og denne tråden ;)

Han gjestesnapper dann og vann, og engelskkunnskapene hans er langt unna å skrive ett sånt innlegg, hun har jo også skrevet at hun leser det hun skriver og retter på det.. når det er sagt, dette er ikke shaming av engelsken hans, bare en konstantering.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, JaVel skrev:

Jeg tror hun har gjort det i god tro, men da flasher hun samtidig sin totale uvitenhet om utenrikspolitikk. Dette med at kvinner i Tyrkia var blant de første i Europa som fikk stemmerett er også løgn. Makan!

1906 - Finland

1913 - Norge

1915 - Danmark, Island

1918 - Østerrike, Tyskland, Polen, Litauen

1919 - Tsjekkoslovakia, Luxembourg, Nederland

1921 - Sverige

1922 - Irland

1928 - Storbritannia

1931 - Spania

1934 - Tyrkia

Mao 28 år etter nr 1, og 16 land ut....

Ikke akkurat blandt de første

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Kanelisvingen skrev:

Fordi vi stadig vekk høre ham på snap..

En kan ha perfekt uttale og elendig skriftlig, og visa versa.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Surikatt skrev:

Nå var det bra at mannen fikk sagt i fra og hun må tenke igjennom denne bloggingen. 

Hvis ikke det hele er avtalt spill da. Et slags "new low" når det kommer til clickbait. 

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Isild skrev:

Hvis man kun legger til grunn lesertall, VG-artikkel og listeplassering hos Side2, så er hun enn så lenge en "suksess" ( har klart å øke leserantallet, få avisomtale - og plassere seg blandt "topp 20") 

Men, det gjenstår å se hvor lenge det varer. Kjøpesterke lesere ( ikke bare vi drittkjerringene på KG, også andre lesere) er selektive og kritiske ift hva man leser, støtter og hvor man henter inspirasjon fra. 

Clickbait-blogging selger nok ikke varer til voksne damer. For jeg vil jo tro at det er voksne damer en 39 år gammel kvinnelig blogger retter seg mot. 

 

 

 

Seriøse annonsører oppdaget i fjor at jo flere klikk en useriøs blogger fikk, jo mere skadet det merkevaren.  Seriøse samarbeidspartnere innen content ,marketing holder seg langt unna.  Disse såkalte bannerannonsene popper opp, tror det er sån ca 0,50 øre pr. klikk.. og det blir da noen småkroner ;)

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mette vil så gjerne skrive litt om tyrkisk kultur og politikk. Men det blir fort feil når flertallet av lesere på bloggen (og ikke minst her inne) har større kunnskaper enn henne om temaet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Kanelisvingen skrev:

Men vedkommende blogger kanskje ikke og kaller seg influenser? 

Me har eit uttrykk på jobben min for å minna oss sjølv på å stoppa diskusjonar/samtalar som høyrer til ein annan stad en nåværende situasjon: Feil arena. Det trur eg ein trygt kan seie til MA og bloggen og «gjesteskribenter» om kompliserte politiske tema og. 

Endret av decker
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, decker skrev:

Nuvel, uten å starta ein diskusjon om utanrikspolitikk så har du ein del påstandar her du og som er mykje meir nyanserte en det du legg fram her. Det er ikkje ein konspirasjonsteori at Israel og USA er med bidrar til uroligheten i Midt-Austen. 

Enig med deg i at det har langt flere nyanser,samtidig er det ikke slik at feks jødene har ansvar for korrupsjon, fattigdom, analfabetisme etc, etc i muslimske land, allikevel brukes de som syndebukk for alt som går galt i muslimske samfunn. Den mest leste bok i arabiske land er Sions vises protokoller, et absolutt falsum full av konspirasjonsteorier og løgner om jøder, så jødehatet i muslimske samfunn lever i beste velgående. Når denne gjestebloggeren skriver i fullt alvor at vi ikke har pressefrihet i Norge, fordi journalistene blir styrt av amerikanerne og jøder, så er det et typisk eksempel på slike konspirasjonsteorier. 

Endret av JaVel
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, JaVel skrev:

Enig med men at det har langt flere nyanser,samtidig er det ikke slik at feks jødene har ansvar for korrupsjon, fattigdom, analfabetisme etc, etc i muslimske land, allikevel brukes de som syndebukk for alt som går galt i muslimske samfunn. Den mest leste bok i arabiske land er Sions vises protokoller, et absolutt falsum full av konspirasjonsteorier og løgner om jøder, så jødehatet i muslimske samfunn lever i beste velgående. Når denne gjestebloggeren skriver i fullt alvor at vi ikke har pressefrihet i Norge, fordi journalistene blir styrt av amerikanerne og jøder, så er det et typisk eksempel på slike konspirasjonsteorier. 

Ja, eg forstår kva du vil fram til (sjølv om eg nødvendigvis ikkje er einig i alt du seier), så eg seier som i innlegget over her at slike innlegg på ein slik type blogg som MA har er totalt feil arena. Særleg når eg mistenker sterkt at bloggaren sjølv ikkje har særleg mykje kompetanse eller peiling på kva som vert posta frå gjestene.

Endret av decker
La til setning i parantes
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Nadiahagen skrev:

Spekulering, som i værstefall her inne plustelig kan bli til en sannhet. Hva vet vi om han jobber med engelsken sin. 

Jeg har ikke snap selv, men det har vært skrevet her at det legges ut videoer på snap hvor han snakker svært gebrokkent engelsk. Det spiller ingen rolle for meg om han snakker dårlig engelsk, eller om en engelskkyndig tyrkisk kamerat av ham skriver ned hans tanker. Det er jo en helt ærlig sak. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, decker skrev:

Ja, eg forstår kva du vil fram til (sjølv om eg nødvendigvis ikkje er einig i alt du seier), så eg seier som i innlegget over her at slike innlegg på ein slik type blogg som MA har er totalt feil arena. Særleg når eg mistenker sterkt at bloggaren sjølv ikkje har særleg mykje kompetanse eller peiling på kva som vert posta frå gjestene.

Både Israel og Usa har ekstremt mye svin på skogen, uten den minste tvil! Samtidig er det slik at diktatoriske ledere i muslimske land også bruker Usa og Israel som avledning for eget elendig styresett. Et veldig banalt eksempel, Tyrkia har bygget verdens største flyplass på tross av gigantisk statsgjeld, pluss 20 000 km med motorvei etc, etc, etc, med andre ord bruker lederen enorme summer som Tyrkia IKKE har på " penisforlengere", og dette vil selvfølgelig gå utover den tyrkiske befolkning. Når da den tyrkiske økonomi går ad undas, så legges skylden på EU, Usa og Israel, mye sant er det i det,( minus Israel ) men det er også effektive bortforklaringer som mange tyrkere sluker rått. 

Endret av JaVel
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...