Gå til innhold

Forsvunnede Odin fra Trondheim


Liljeb

Anbefalte innlegg

Og hvis det er sånn at de har full videooversikt i timene etter at han ble observert i det området der, og han aldri er sett på kamera etter det og på vei tilbake, så er det bare to muligheter. Enten har han havnet i vannet eller i et fartøy som må ha ligget til kai der. Det er ingen andre muligheter. Det bilde der fjerner egentlig all mulig tvil om hva som kan ha skjedd, gitt at man har full video i timene etter siste observasjon. Noe jeg antar de har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er utvilsomt mye rart ved denne saken, og uheldigvis var mange videoopptak slettet da politiet etterlyste dem. Han kan ha falt i vannet, han kan ha blitt dyttet i vannet, han kan ha forsvunnet et annet sted til fots eller i en bil/båt. 

Jeg tror noen vet mer enn de vil si, vil vi noen gang finne løsningen? Neppe. 

Det stod på Jodel at mobil og pass ble funnet pent stilt opp mot en vegg på Brattøra, hvorvidt det stemmer aner jeg ikke. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mildys skrev (1 minutt siden):

Kar90, og hvor verdisakene ble funnet. Noen som vet om det funnet var i samme området?

Lette litt mer. De ble vist funnet der jeg krysset av på bilde. Det er og siste observasjon av odin, der jeg mener det ser ut som han går til høyre.

Det er vanskelig å se for seg at et av de kameraene som fanget han opp på vei dit ikke også ville fanget han opp på vei tilbake igjen, men nå er det mulig de har hull i tidslinjen i tiden etter siste observasjon. Disse kameraene reagerer vel muligens på bevegelse, og filmer muligens ikke kontinuerlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kar90 skrev (1 minutt siden):

Lette litt mer. De ble vist funnet der jeg krysset av på bilde. Det er og siste observasjon av odin, der jeg mener det ser ut som han går til høyre.

Det er vanskelig å se for seg at et av de kameraene som fanget han opp på vei dit ikke også ville fanget han opp på vei tilbake igjen, men nå er det mulig de har hull i tidslinjen i tiden etter siste observasjon. Disse kameraene reagerer vel muligens på bevegelse, og filmer muligens ikke kontinuerlig.

Ok, undres hvor han gikk etter han passerte den bygningen og om han forsvant fra kaien. Videoovervåkning ble ikke tatt ned og sikret. Mye av videomaterialet ble overspilt (er det riktig ord?) og viktig informasjon om hvor han gikk videre gikk tapt. Trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kar90 skrev (1 time siden):

Dette er vel det siste område han er observert i på kamera.

image.thumb.png.9b03ad3a78ce16e179656e4d8094844b.png

Ting er funnet like ved. Ut på den smale stien er det et gammelt fyrtårn ser det ut som. Er det ved den stien tingene er funnet?

 

image.thumb.png.bff9b4b1da849cff4572da17b731e3ff.png

Men hva gjorde han der ute midt i natten? Man er vel ikke der ved en ren tilfeldighet? På et industriområde...

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frida skrev (11 minutter siden):

Det er utvilsomt mye rart ved denne saken, og uheldigvis var mange videoopptak slettet da politiet etterlyste dem. Han kan ha falt i vannet, han kan ha blitt dyttet i vannet, han kan ha forsvunnet et annet sted til fots eller i en bil/båt. 

Jeg tror noen vet mer enn de vil si, vil vi noen gang finne løsningen? Neppe. 

Det stod på Jodel at mobil og pass ble funnet pent stilt opp mot en vegg på Brattøra, hvorvidt det stemmer aner jeg ikke. 

 

Enig, merkelig sak. Det er bare merkelige ting ved forsvinningen. Funn av ting ved Brattøra og Jonsvatnet. Hvorfor gikk han alene og hvorfor begynte han å løpe. Jeg håper foreldrene får et svar ved nye funn eller nye opplysninger. Det er kanskje naivt men jeg har et håp.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant den episoden med Odin på savnet fra tv2. Passet og mobil er funnet lenger ned i samme område ved et skur som er utenfor bilde, før han kommer til siste observasjonssted. Det er treningsklær som er funnet like ved der jeg krysset av, samt der han er observert sist.

Endret av kar90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mildys skrev (4 minutter siden):

Enig, merkelig sak. Det er bare merkelige ting ved forsvinningen. Funn av ting ved Brattøra og Jonsvatnet. Hvorfor gikk han alene og hvorfor begynte han å løpe. Jeg håper foreldrene får et svar ved nye funn eller nye opplysninger. Det er kanskje naivt men jeg har et håp.

Jeg håper også, mest for foreldrenes skyld. Å ikke vite må være det aller verste. Og hvorfor forlot han hotellrommet som de hadde betalt til neste dag for å vandre gatelangs og ned på den øde havna midt på natten? Jeg tror vennene hans vet dette, men de vil ikke gi svar. 

Underlig med han som tok tingene og senere brente dem ved Jonsvatnet også. Hvorfor ikke kaste dem i søpla? Mindre sjanse for at de blir funnet da enn halvbrent i et bål? 

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kar90 skrev (1 minutt siden):

Fant den episoden med Odin på savnet fra tv2. Passet og mobil er funnet lenger ned i samme område ved et skur som er utenfor bilde, før han kommer til siste observasjonssted. Det er jakken som er funnet like ved der jeg krysset av, samt der han er observert sist.

Det er vel noen av eiendelene hans som fortsatt er borte? Synes å huske noe om sko som lå i bagen hans?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frida skrev (12 minutter siden):

Det er vel noen av eiendelene hans som fortsatt er borte? Synes å huske noe om sko som lå i bagen hans?

Baggen er borte. Treningstøyet ble funnet i en remapose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kar90 skrev (1 time siden):

Baggen er borte. Treningstøyet ble funnet i en remapose.

Ok! Tusen takk!

Endret av Frida
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er så trist med denne saken er at hadde det ikke vært for landets minst kompetente politi så hadde saken vært oppklart.

De gadd ikke å foreta seg noe før det var for sent og videoopptak slettet. De klarte ikke å finne han som ødela bevis i saken før vennene til vedkommende tipset dem. Og de slapp ham bare rett ut igjen og konkluderte med selvmord, for da trenger de ikke å gjøre noe. 

Påtaleavsvarlig Hans Vang sitter på twitter hele dagen i stedet for å gjøre jobben sin. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sol-gull skrev (På 10.12.2019 den 18.49):

Er det sannsynlig at f.ex. en uteligger kan ha tatt med seg tingene til Jonsvatnet? Ikke spesielt smart å brenne dem halvveis opp i et turområde, så det høres mest ut som noen som har hatt tingene i sin besittelse og så fått noia pga de hørte at han var savnet. Men fikk en ekkel følelse av det må jeg si.

Det er ikke en logisk reaksjon i det hele tatt. Hvorfor ødelegge bevis i stedet for å kontakte politiet? Han må jo ha noe å sjule. 

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må ha bil for å komme til det stedet tingene ble funnet ved Jonsvatnet, og det er ikke et vanlig turområde, for å si det slik. 

Tror det ligger mer bak dette enn at han kun fant tingene ved Brattøra og tok dem med for senere å brenne dem ved Jonsvatnet. Kanskje han skulle skjule spor for noen? Det kan rime med at han ikke fant alt ved Brattøra. Hvorfor var han der i det hele tatt tidlig en søndags morgen eller formiddag?  Det er vel ikke noe naturlig sted å kjøre til? 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kar90 skrev (19 timer siden):

Fant den episoden med Odin på savnet fra tv2. Passet og mobil er funnet lenger ned i samme område ved et skur som er utenfor bilde, før han kommer til siste observasjonssted. Det er treningsklær som er funnet like ved der jeg krysset av, samt der han er observert sist.

Det er så merkelig hvordan tingene ble plassert. Det kan ha blitt slengt rundt som villedning og planting av ting for å skape forvirring om hva som kan ha skjedd. Hvis det er en kriminal sak eller for å dekke over for en annen oppstått situasjon. Annen forklaring at noen har funnet tingene og lett etter kontanter, slengt ring rundt omkring og fått panikk når person har innsett at det var en savnets verdisaker. Kan samme person fått panikk å tatt noe med til det andre funnstedet og andre ting i sentrum. Det blir bare spekulasjoner 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Frida skrev (20 timer siden):

Jeg håper også, mest for foreldrenes skyld. Å ikke vite må være det aller verste. Og hvorfor forlot han hotellrommet som de hadde betalt til neste dag for å vandre gatelangs og ned på den øde havna midt på natten? Jeg tror vennene hans vet dette, men de vil ikke gi svar. 

Underlig med han som tok tingene og senere brente dem ved Jonsvatnet også. Hvorfor ikke kaste dem i søpla? Mindre sjanse for at de blir funnet da enn halvbrent i et bål? 

Å ikke vite må være det verste. En bunnløs sorg og mange ubesvarte spørsmål. For et mareritt det må være. Jeg skulle også ønske han brukte hotellrommet til å overnatte til neste dag. De hadde betalt for natten og han kunne brukt det alene etter de andre gikk. Ingen bør sette seg i en sårbar situasjon å gå alene om natten. Uansett kjønn og alder. Det er ingen anklaging mot han men et jeg skulle ønske han hadde tatt et annet valg. Spurt om å få låne en telefon å ringt foreldrene for å bli hentet.

Det er merkelige handlinger den mannen foretok seg. Legge ting rundt omkring. Et ønske om at tingene ble funnet som en markering? Hvorfor? Markering som nå har noe tilstøtt gutten og dette skal få alle til å klø seg i hodet og undre seg over hva som kan ha skjedd? Det er merkelig hvis dette er tilfellet. Hvis han er uskyldig og bare har utført merkelige handlinger har han et spørsmål om skyld hengende over seg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kar90 skrev (På 3.11.2022 den 22.55):

Baggen er borte. Treningstøyet ble funnet i en remapose.

Ingenting henger på greip. Hvorfor blir verdisakene funnet men ikke bagen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et mareritt for foreldrene. De vet ikke hva som har skjedd med gutten og ikke hvor han er. Oppå det hele blir saken henlagt. 😡

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...