Gå til innhold

Forsvunnede Odin fra Trondheim


Liljeb

Anbefalte innlegg

Gjest MissWoodville

Forstår jeg det riktig, at noe av tøyet hans var funnet brent på et bål? Det er veldig mistenkelig og jeg tenker at det bare er en skyldig person som har noe ø skjule som finner på noe sånt. Hvorfor i alle dager skulle en tilfeldig uteligger dra opp til et vann, med noe tøy som ikke er hans og brenne det? Da ville han vel heller tatt det på seg selv, hvis han fant det.

Og noen spør, hvorfor brenne noe halvveis? Kanskje fordi man har dårlig tid og vil bli ferdig fort som f? Kanskje noen kommer og forstyrrer og man bare må slukke det? 
 

Men at en uskyldig person helt uten grunn skulle lage et bål og brenne klær helt i det blå, nei det tviler jeg meget sterkt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

MissWoodville skrev (På 10.11.2022 den 17.17):

Forstår jeg det riktig, at noe av tøyet hans var funnet brent på et bål? Det er veldig mistenkelig og jeg tenker at det bare er en skyldig person som har noe ø skjule som finner på noe sånt. Hvorfor i alle dager skulle en tilfeldig uteligger dra opp til et vann, med noe tøy som ikke er hans og brenne det? Da ville han vel heller tatt det på seg selv, hvis han fant det.

Og noen spør, hvorfor brenne noe halvveis? Kanskje fordi man har dårlig tid og vil bli ferdig fort som f? Kanskje noen kommer og forstyrrer og man bare må slukke det? 
 

Men at en uskyldig person helt uten grunn skulle lage et bål og brenne klær helt i det blå, nei det tviler jeg meget sterkt på.

Ja det stemmer. Jeg er enig med deg i at det er noe som skurrer med hans forklaring. Det fantes ikke spor som kunne knytte han til forsvinningen men hvis han er skyldig eller medskyldig hadde han god tid på å skjule sine spor. Hvorfor noe ble lagt på kaien og noe brent på bål er en merkelig handling. Alle tingene kunne blitt kastet langt ute på sjøen for å skjule spor. Der ser ut til at noen ønsker å formidle noe med funnene om at det skal hinte til her har skjedd noe kriminelt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mildys skrev (På 10.11.2022 den 17.06):

For et mareritt for foreldrene. De vet ikke hva som har skjedd med gutten og ikke hvor han er. Oppå det hele blir saken henlagt. 😡

Henlagt for «galleriet»

Endret av Motelvibes
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Det må være så forferdelig for foreldrene å ikke få vite hva som har skjedd. 💔

Har vi andre tilsvarende saker med unge som forsvinner i Norge og ikke har blitt funnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonobilis
22 minutter siden, Gulvplanke said:

Det må være så forferdelig for foreldrene å ikke få vite hva som har skjedd. 💔

Har vi andre tilsvarende saker med unge som forsvinner i Norge og ikke har blitt funnet?

Vi har jo de mer kjente sakene som Marianne-saken og Therese-saken. Her er en sak som er lokal for min egen del, men flere likhetstrekk med Odin-saken, bare enda færre bevis/spor.

https://www.nrk.no/innlandet/ett-ar-siden-savnede-pal-johan-gulbrandsen-forsvant-i-hamar-1.15587640

Endret av Anonobilis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er så trist. De burde vært forsiktige med å dra konklusjon havnet i sjøen. De har ingen beviser for det. Ingen bevis for for noen ting. Fire hypoteser fortsatt gyldige. Saken ble ødelagt første uken(video overvåking). Det er den merkeligste forsvinningen i Norge. 

 

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mildys skrev (På 15.11.2022 den 11.00):

Ja det stemmer. Jeg er enig med deg i at det er noe som skurrer med hans forklaring. Det fantes ikke spor som kunne knytte han til forsvinningen men hvis han er skyldig eller medskyldig hadde han god tid på å skjule sine spor. Hvorfor noe ble lagt på kaien og noe brent på bål er en merkelig handling. Alle tingene kunne blitt kastet langt ute på sjøen for å skjule spor. Der ser ut til at noen ønsker å formidle noe med funnene om at det skal hinte til her har skjedd noe kriminelt.

En annen ting som er rart er at Odins ting var spredd over et stort område på Pir II. Hadde Odin lagt ut spor selv, og gjerningspersonen lyktes bare delvis i å finne og ødelegge dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nok et eksempel på at politiets treghet får konsekvenser for å oppklare saken. De var utrolig sene med å skaffe seg overvåkningsbilder, og enda senere på å undersøke om mulige overvåkningsbilder faktisk var overskrevet. Man sumlet lenge med å vurdere kostnadene av det. Det burde ikke vært et tema en gang når en ungdom på 18 forsvinner sporløst. Sovjetpoliti. Så må man og kanskje begynne å gjøre noen vurderinger av om det er akseptabelt av overvåkningsbilder slettes etter noen knappe uker. Det burde vel helst være tilgjengelig opp til et halvt år. Det er ikke nødvendigvis noe problem å lagre såpass stor datamengde som det var den gangen disse forskriftene bli gjort, i en tid der det å overvåke generelt ble sett på som noe ganske "ukristelig".

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kar90 skrev (3 timer siden):

Dette er nok et eksempel på at politiets treghet får konsekvenser for å oppklare saken. De var utrolig sene med å skaffe seg overvåkningsbilder, og enda senere på å undersøke om mulige overvåkningsbilder faktisk var overskrevet. Man sumlet lenge med å vurdere kostnadene av det. Det burde ikke vært et tema en gang når en ungdom på 18 forsvinner sporløst. Sovjetpoliti. Så må man og kanskje begynne å gjøre noen vurderinger av om det er akseptabelt av overvåkningsbilder slettes etter noen knappe uker. Det burde vel helst være tilgjengelig opp til et halvt år. Det er ikke nødvendigvis noe problem å lagre såpass stor datamengde som det var den gangen disse forskriftene bli gjort, i en tid der det å overvåke generelt ble sett på som noe ganske "ukristelig".

Enig. Jeg skulle ønske at det ble en endring med tanke på dette men jeg har liten tro på det. "Vi kan ikke kommentere enkeltsaker men vi skal gå gjennom rutinene" . Standard svar i ulike typer saker og det skjer ingen endring i etterkant av uttalelsen.

Hvis dette representerer det hele norske politi er ikke jeg imponert. En ungdom er mer verdt enn å bare forsvinne ut i intet og aldri bli funnet. Trist at forsvunnet ungdom blir sett som frivillig forsvinning med alt det kan innebære. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det slik at den sjåføren som tok Odins eiendeler og brente de oppi skogen hadde helt sikkert alibi for tiden da Odin forsvant? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 hours ago, Samfunnsdebatt said:

Var det slik at den sjåføren som tok Odins eiendeler og brente de oppi skogen hadde helt sikkert alibi for tiden da Odin forsvant? 

Det du kan være sikker på er at norsk politi ikke leter med lupe etter kriminelle handlinger. Tvert imot. Det forsvinner folk i nidelva hele tiden i Trondheim. Det er til og med opprettet sak på person som har forsøkt å kaste andre folk i elva. Selv med alle dødsfallene i nidelva så er det ikke opprettet en eneste kriminalsak eller mistenkelig dødsfall. Det er påfallende når man tenker på hvor mange liv som går tapt der årlig. 1-3 stykker.

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MunkenIDomen skrev (5 timer siden):

Det du kan være sikker på er at norsk politi ikke leter med lupe etter kriminelle handlinger. Tvert imot. Det forsvinner folk i nidelva hele tiden i Trondheim. Det er til og med opprettet sak på person som har forsøkt å kaste andre folk i elva. Selv med alle dødsfallene i nidelva så er det ikke opprettet en eneste kriminalsak eller mistenkelig dødsfall. Det er påfallende når man tenker på hvor mange liv som går tapt der årlig. 1-3 stykker.

Det er helt sykt slapt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er det mulig å forsvinne i Nidelva uten å bli funnet? 🤔 Politiets teori og den står de urokkelig fast på. Tror de ikke at kriminelle ting kan forekomme også i lille Norge?. Jeg påstår ikke at det har skjedd men det kan ikke utelukkes. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Anonobilis skrev (På 11.1.2023 den 13.04):

Vi har jo de mer kjente sakene som Marianne-saken og Therese-saken. Her er en sak som er lokal for min egen del, men flere likhetstrekk med Odin-saken, bare enda færre bevis/spor.

https://www.nrk.no/innlandet/ett-ar-siden-savnede-pal-johan-gulbrandsen-forsvant-i-hamar-1.15587640

Veldig tragisk. Det finnes unntak (f.eks Tolga saken hvor en ung mann ble kidnappet) men synes å se en forskjellsbehandling når det gjelder kjønn. Er det et ungt hunkjønn som er borte så er det nærmest unntakstilstand og det blir søkt dag og natt under enhver stein. Sigrid-saken f.eks, hadde det blitt funn der like raskt om det var snakk om en gutt? Mens hos unge hannkjønn synes jeg politiet er for tregt på banen, og når de omsider forstår det er alvor er det allerede for sent. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mildys skrev (22 minutter siden):

Er det mulig å forsvinne i Nidelva uten å bli funnet? 🤔 Politiets teori og den står de urokkelig fast på. Tror de ikke at kriminelle ting kan forekomme også i lille Norge?. Jeg påstår ikke at det har skjedd men det kan ikke utelukkes. 

Han var sist sett (på overvåkningskamera) ved Pir 2 ved havna, ikke Nidelva. Så politiet har vel en teori om at han har havnet i fjorden, enten frivillig eller ufrivillig. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frida skrev (1 time siden):

Han var sist sett (på overvåkningskamera) ved Pir 2 ved havna, ikke Nidelva. Så politiet har vel en teori om at han har havnet i fjorden, enten frivillig eller ufrivillig. 

Å ok, jeg er ikke kjent i Trondheim og blander navn på steder. Er mulig å forsvinne ved havnen hvis han ramlet ut i 🤔 forsvinne ut i havet. Det bør absolutt tas med i lista over teorier men jeg er ikke enig i at de låser den teorien. Hvis det var Odin som ble observert av bonden. Hva om det var han. Det er sikkert mange områder hvor ikke folk ferdes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mildys skrev (1 time siden):

Å ok, jeg er ikke kjent i Trondheim og blander navn på steder. Er mulig å forsvinne ved havnen hvis han ramlet ut i 🤔 forsvinne ut i havet. Det bør absolutt tas med i lista over teorier men jeg er ikke enig i at de låser den teorien. Hvis det var Odin som ble observert av bonden. Hva om det var han. Det er sikkert mange områder hvor ikke folk ferdes.

Ja, jeg stusser også veldig over den personen bonden observerte. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...