Gå til innhold

Forsvunnede Odin fra Trondheim


Liljeb

Anbefalte innlegg

Jeg undres på bilføreren som omsider ble funnet og som til slutt innrømte å ha fjernet en del av Odins eiendeler fra piren og tatt dem med til Jonsvannet og satt fyr på dem på dette spesielle stedet. Hvorfor tok han dem med dit hvor han selv var observert flere ganger? Hvorfor ta med tingene akkurat dit? Er det noe han vil formidle med å gjøre dette? Det virker rart å delvis brenne Odins eiendeler et sted bilføreren har tilknytning til selv. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har fulgt med denne saken fra starten av.. Og synes det er helt ufattelig trist at familiem ikke får svar. Er overbevist om at vennene vet mer enn det som kommer fram.

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Frida skrev:

Jeg undres på bilføreren som omsider ble funnet og som til slutt innrømte å ha fjernet en del av Odins eiendeler fra piren og tatt dem med til Jonsvannet og satt fyr på dem på dette spesielle stedet. Hvorfor tok han dem med dit hvor han selv var observert flere ganger? Hvorfor ta med tingene akkurat dit? Er det noe han vil formidle med å gjøre dette? Det virker rart å delvis brenne Odins eiendeler et sted bilføreren har tilknytning til selv. 

Jeg lurer på om det finnes noe som helst bevis eller indisium i saken, som tilsier: 

1) Var det eiendeler fra Odin som lå strødd på piren, og så tok bilføreren med seg noen av disse fra piren? 

2) Var det ingen eiendeler fra Odin som lå på piren, men det var bilføreren som kom dit og la fra seg Odins eiendeler som senere ble funnet av politiet? 

Vet de noe som tilsier enten det ene eller det andre alternativet her? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tragisk sak.. Har fulgt med hele veien. Jeg fikk også inntrykket av at vennene hans vet mer enn de sier. Synes veldig synd på familien.. Jeg tror det må ha skjedd noe kriminelt, en dag må det komme fram! Jeg er litt irritert på politiet for at de var så treige med å sjekke videomateriale i denne saken, noen ganger har jeg nesten lurt på om politiet vet mer enn de sier. Håper det blir noen svar å få snart.

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Ann Mo skrev:

Jeg lurer på om det finnes noe som helst bevis eller indisium i saken, som tilsier: 

1) Var det eiendeler fra Odin som lå strødd på piren, og så tok bilføreren med seg noen av disse fra piren? 

2) Var det ingen eiendeler fra Odin som lå på piren, men det var bilføreren som kom dit og la fra seg Odins eiendeler som senere ble funnet av politiet? 

Vet de noe som tilsier enten det ene eller det andre alternativet her? 

Det var Odins mobil, ene sko og pass som ble funnet på piren, mulig flere ting også?  Men hvordan det kom dit, vet vel ingen. Han bar med seg bagen da han ble filmet der, men bagen var vel en av eiendelene som ble funnet i bålet på Jonsvatnet?

Har tenkt tanken at eiendelene på piren er plantet der for å indikere at han hoppet i sjøen, rart om han etterlot dem der og gikk et annet sted også.  

Noen vet, det er ganske sikkert. Og de vennene han var sammen med tidligere på natten har ikke sagt alt de vet, det inntrykket ga iallfall foreldrene til Odin. Håper noen står frem og forteller hva de vet! 

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitronmelisse

Hvorfor hadde han med passet sitt, lurer jeg på. Men forresten, han brukte det sikkert som legitimasjon (i butikk f.eks) siden han sikkert ikke hadde førerkort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sitronmelisse
20 timer siden, monrox skrev:

Tragisk sak.. Har fulgt med hele veien. Jeg fikk også inntrykket av at vennene hans vet mer enn de sier. Synes veldig synd på familien.. Jeg tror det må ha skjedd noe kriminelt, en dag må det komme fram! Jeg er litt irritert på politiet for at de var så treige med å sjekke videomateriale i denne saken, noen ganger har jeg nesten lurt på om politiet vet mer enn de sier. Håper det blir noen svar å få snart.

Ja, hvis det er noen i et 'miljø' som har drept Odin, så kan drapsmannen drepe igjen. Unge gutter bør ikke gå alene ute i Trondheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Sitronmelisse skrev:

Hvorfor hadde han med passet sitt, lurer jeg på. Men forresten, han brukte det sikkert som legitimasjon (i butikk f.eks) siden han sikkert ikke hadde førerkort.

Ja, faren til Odin sa at Odin alltid hadde med seg passet fordi han brukte det som legitimasjon.

https://www.adressa.no/pluss/nyheter/2018/12/02/Det-var-ikke-merkelig-at-Odin-hadde-med-passet-17987787.ece

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har politiet (eller finnes det noen sakkyndige på dette) som har gitt en uttalelse vedrørende om det sannsynlig/troverdig/naturlig at Odins eiendeler var uten noen fingeravtrykk? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Min teori er at han tar tatt sitt eget liv, druknet seg i Nidelva (som er lunefull) og lagt igjen pass og klær for å si farvel til sine nærmeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MalloryK skrev (22 minutter siden):

Hvorfor er alle sakene om Odin gjemt bak abo så man må betale?

Fordi journalister har et yrke. Og når papiraviser ikke lengre noe folk kjøper, så må de ha betalt for den jobben de gjør. Og det gjelder ikke kun i saken med Odin. Om man vil ha seriøs journalistikk så betaler man abo, som man for noen år siden betalte for å få avisa i postkassa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Stakkars foreldre. Håper de kan få svar på hva som har skjedd snart. Det verste er å ikke vite💔

  • Liker 7
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

https://www.nrk.no/trondelag/politiet-i-trondelag-tek-sjolvkritikk-i-saka-om-odin-andre-hagen-jacobsen-fra-skaun-1.15735528

Denne saken gjør meg så utrolig trist. Sammenligne denne saken med Anne-Elisabeth Hagen i Lørenskog, hvor mye mer ressurser har ikke politiet lagt i den saken?

Jeg forstår heller ikke helt hvorfor Odin-saken ikke er høyere prioritert. Det er ingenting som tilsier at han skulle begå selvmord, og da tror jeg nok at kroppen hans hadde vært funnet.

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Enig.  Det kan se ut som at unge menn som forsvinner ikke blir særlig etterforsket, iallfall ikke sammenlignet m unge kvinner som blir borte. 

Noen vet noe, så håper inderlig de står frem snart. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Frida said:

Enig.  Det kan se ut som at unge menn som forsvinner ikke blir særlig etterforsket, iallfall ikke sammenlignet m unge kvinner som blir borte. 

Noen vet noe, så håper inderlig de står frem snart. 

Nå finnes det ganske mange statistikker som tilsier at unge menn får mer oppmerksomhet når de forsvinner enn unge kvinner.  medier og etterforskning.  Jeg troe det at denne saken har fått mindre oppmerksomhet og midler enn Hagen har mer med status i samfunnet å gjøre. Samt det at slike saker oftere "dør ut" i mangel på nye beviser jo lengre unna Oslo du kommer. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Ønsker å hoste liv i tråden igjen. Han er ikke funnet. Har 2 teorier på hva jeg mistenker har skjedd. Den ene er ikke nevnt her men det er kanskje ikke lov å utdype. Det går kanskje under spekulasjoner. 

Trist at en annen forsvinningssak får kontinuerlig mediedekning og massiv etterforskning og Odin saken trolig henlegges. 

Ville etterforskningen blitt annerledes om jente 18 forsvant? Det tror jeg.

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mildys skrev (På 3.11.2022 den 12.47):

Ønsker å hoste liv i tråden igjen. Han er ikke funnet. Har 2 teorier på hva jeg mistenker har skjedd. Den ene er ikke nevnt her men det er kanskje ikke lov å utdype. Det går kanskje under spekulasjoner. 

Trist at en annen forsvinningssak får kontinuerlig mediedekning og massiv etterforskning og Odin saken trolig henlegges. 

Ville etterforskningen blitt annerledes om jente 18 forsvant? Det tror jeg.

Anne Elisabeth Hagen's forsvinning har fått mye mer mediaoppmerksomhet utifra det jeg har fått med meg og de to forsvant vel omtrent samtidig. Lønner seg tydeligvis å være rik.

Når det gjelder Odin så er han nok død.

Endret av Løkbolle
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...