Gå til innhold

Forsvunnede Odin fra Trondheim


Liljeb

Anbefalte innlegg

24 minutter siden, Sol70 said:

Er det sannsynlig at f.ex. en uteligger kan ha tatt med seg tingene til Jonsvatnet? Ikke spesielt smart å brenne dem halvveis opp i et turområde, så det høres mest ut som noen som har hatt tingene i sin besittelse og så fått noia pga de hørte at han var savnet. Men fikk en ekkel følelse av det må jeg si.

Jeg tror absolutt det kan være så "uskyldig" som at noen har grabbet med seg noe de har funnet på gata og senere skjønt at dette tilhører en ung gutt som er savnet... Og i panikk, tatt det med inn i skogen for å brenne det opp. Men jeg får også en ekkel følelse av det hele nå når vi vet at noe er funnet. Jeg tenker at det kanskje er den blå bagen det er snakk om, siden forbipasserende meldte det inn til politiet. Den blå bagen har det blitt skrevet om en god del i media. Ikke sikkert jeg hadde reagert hvis jeg fant en brent sko eller en t-skjorte, da hadde jeg tenkt forsøpling og irritert meg over det isteden. Jeg husker ikke hva Odin hadde på seg den dagen uten å bevisst gå inn for å se på overvåkningsmateriale eller lese i media, så det hadde ikke vært i tankene mine en gang. Men hadde jeg funnet den blå bagen hadde jeg nok fått frysninger på hele kroppen, for den har man i minnet. Men jeg kan ta feil. Kanskje vedkommende som fant disse tingene bare er utrolig observant. Bra er det i alle fall at det ble rapportert inn til politiet! 

Håper at hvis noen har tatt med seg tingene og senere brent dem, og at det ikke er noe "mer" enn det, at de går til politiet og forklarer seg. Dette er viktige spor som må avklares i den ene eller den andre retningen. Ikke sikkert det har hendt Odin noe kriminelt, men jeg kan skjønne hvorfor familien tenker det, særlig nå med denne nye informasjonen. 

Endret av moonflower__
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

48 minutter siden, Sol70 skrev:

Er det sannsynlig at f.ex. en uteligger kan ha tatt med seg tingene til Jonsvatnet? Ikke spesielt smart å brenne dem halvveis opp i et turområde, så det høres mest ut som noen som har hatt tingene i sin besittelse og så fått noia pga de hørte at han var savnet. Men fikk en ekkel følelse av det må jeg si.

 Veldig lite sannsynlig at en uteligger har etterlatt tingene der, i så fall må personen hatt bil. Er ganske sikker på at det ikke går buss helt rundt Jonsvatnet. Det står i rutetabellen at bussen går kun til Kuset, der er også siste bussholdeplassen. Det er et godt stykke før man kommer dit hvor Odins eiendeler ble funnet. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stusser over at VG skriver i artikkelen https://www.vg.no/nyheter/i/3JKpKd/hva-skjedde-med-odin?utm_source=vgfront&utm_content=row-11 skriver: VG har vært i kontakt med kameraten som Odin fortalte foreldrene at han skulle besøke kvelden før han forsvant. Han er informert om at VG skriver denne reportasjen, men har ikke svart på henvendelser om å kommentere saken.
 

Det er vel litt spesielt å ikke bidra når du sannsynligvis er blant de siste som så kameraten sin i live.

Er det vanlig at ungdommer på bygda leier seg hotellrom for å «feste» fordi de ikke kommer inn på utesteder? Jeg lurer på hvorfor, om det var fordi han ikke kom seg hjem at han vandret rundt, ikke bare kunne blitt på hotellrommet? Brukt telefonen der til å ringe hjem da?

Stakkars familie.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, kahaki skrev:

Jeg stusser over at VG skriver i artikkelen https://www.vg.no/nyheter/i/3JKpKd/hva-skjedde-med-odin?utm_source=vgfront&utm_content=row-11 skriver: VG har vært i kontakt med kameraten som Odin fortalte foreldrene at han skulle besøke kvelden før han forsvant. Han er informert om at VG skriver denne reportasjen, men har ikke svart på henvendelser om å kommentere saken.
 

Det er vel litt spesielt å ikke bidra når du sannsynligvis er blant de siste som så kameraten sin i live.

Er det vanlig at ungdommer på bygda leier seg hotellrom for å «feste» fordi de ikke kommer inn på utesteder? Jeg lurer på hvorfor, om det var fordi han ikke kom seg hjem at han vandret rundt, ikke bare kunne blitt på hotellrommet? Brukt telefonen der til å ringe hjem da?

Stakkars familie.

Han har nok forklart seg til politiet og det er viktigst. 

Var det ikke bare Odin som var fra Skaun?  Jeg trodde han møtte venner som allerede bodde i Trondheim, det står i artikler at de dro hjem etter å ha vært på hotellrommet. Aner ikke hvor vanlig det er å leie hotellrom, men om de ikke hadde noe sted å være så var det nok ufyselig å vandre gatelangs i timesvis i november.

Odins telefon var tom for strøm, så han kunne ikke bruke den til å ringe hjem. Men han kunne helt sikkert lånt en telefon av vennene om han ville. Det er ingen som vet hvorfor han vandret rundt i byen grytidlig om morgenen, hotellrommet hadde de nok til kl 12 på formiddagen. Første buss hjem til Skaun gikk ca 11 søndag formiddag. Det er mye merkelig i denne saken, det er sikkert og visst. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Dårlig politiarbeid igjen, typisk norge desverre.

Det er jo funnet gjenstander i området han ble observert, så han kan jo ligge død i dette området. Så det bør jo undersøkes pga vitnet som evt så han.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mye hold i det vitnet sier om alt kommer fram etter publisering av funnene ved jonsvatnet. Det er lett å avfeie som skapte minner, der man har sett bilde av Odin i avvisen og kobler det til andre vage ting. Hvor detaljert kan du se en person i mørke i marka. Det kan godt være at vitnet har sett riktig, men jeg skjønner hvorfor politiet ikke velger å gjøre videre undersøkelser på dem om vitnet ikke har stått fram med dette tidligere. Det har ingenting med dårlige politiarbeid å gjøre, men dårlig vurderinger av vitnet som ikke har gått ut med informasjonen på et mye tidligere stadie.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, javafx skrev:

Ikke mye hold i det vitnet sier om alt kommer fram etter publisering av funnene ved jonsvatnet. Det er lett å avfeie som skapte minner, der man har sett bilde av Odin i avvisen og kobler det til andre vage ting. Hvor detaljert kan du se en person i mørke i marka. Det kan godt være at vitnet har sett riktig, men jeg skjønner hvorfor politiet ikke velger å gjøre videre undersøkelser på dem om vitnet ikke har stått fram med dette tidligere. Det har ingenting med dårlige politiarbeid å gjøre, men dårlig vurderinger av vitnet som ikke har gått ut med informasjonen på et mye tidligere stadie.

Han meldte fra mye før, faktisk 14 dager etter at Odin forsvant. Det ble sagt i tv-programmet at bonden så personen gå rett forbi traktoren, personen snudde seg mot ham og smilte. Så da fikk vitnet sett ham rimelig godt. Det er en smal vei, så det kunne ikke være på avstand siden traktoren stod på veien og denne personen passerte rett forbi. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Frida skrev:

Han meldte fra mye før, faktisk 14 dager etter at Odin forsvant. Det ble sagt i tv-programmet at bonden så personen gå rett forbi traktoren, personen snudde seg mot ham og smilte. Så da fikk vitnet sett ham rimelig godt. Det er en smal vei, så det kunne ikke være på avstand siden traktoren stod på veien og denne personen passerte rett forbi. 

Takk for informasjon. Da er jeg enig i at poltiet gjør en slett jobb om de ikke ettergår dette med funnene gjort i området. Det er skandaløst faktisk.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, javafx skrev:

Takk for informasjon. Da er jeg enig i at poltiet gjør en slett jobb om de ikke ettergår dette med funnene gjort i området. Det er skandaløst faktisk.

Ja, er så enig. Det er ganske ufattelig at mannen som så denne personen ikke blir avhørt før det blir tv-program om saken. Håper de setter i gang søk i området for å iallfall utelukke at han er der. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg var jo denne observasjonen mandag morgen.. Så disse tingene som ble funnet ved vannet i eller ved et bål kan jo være fra at Odin kanskje tente bål for å holde varmen. Dette var vel i november, så det var nok ganske kaldt.

Jeg leste i savnetgruppa på fb at flere snakket om å gjøre private søk i området der observasjonen ble gjort, men politiet fraråder visst folk å gjøre dette nå. De vil at området skal være mest mulig urørt.. Men det er da utrolig merkelig at det ikke er søkt der tidligere

Endret av The Kavorka
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Ryddet for spekulasjoner og krenkende innlegg, og svar til det. 

_popcorn_, mod

Endret av _popcorn_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kan de finne Odins fingeravtrykk på noe av veden som er brukt for å lage bålet mon tro?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 9.7.2020 den 15.48, Ambador skrev:

Kan de finne Odins fingeravtrykk på noe av veden som er brukt for å lage bålet mon tro?

Trur nok veden ble brent opp .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, BLOMSTERKVAST skrev:

Trur nok veden ble brent opp .

Ja, det er den vel. Men de må da finne flere spor etter NOEN når de først har såpass gode bevis på at han eller noen med han å gjøre har vært der? 

Håper de hvertfall undersøker med alle ressurser! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det en selvfølge at media skal hite til at all informasjon ikke er kommet ut. Også godt mulig politiet her fått all info, men ikke har delt videre med media. Jeg håper da for hele familien og for vennene hans skyld at de fortsatt får ha noen minner av gutten som ikke blir delt med media. Er ikke sikkert det passer seg å dele alt med journalistene. 

Endret av Rhodiola
for å fjerne sitering av slettet innlegg - Rhodiola, adm.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21 minutter siden, Dupers skrev:

For meg er det en selvfølge at media skal hite til at all informasjon ikke er kommet ut. Også godt mulig politiet her fått all info, men ikke har delt videre med media. Jeg håper da for hele familien og for vennene hans skyld at de fortsatt får ha noen minner av gutten som ikke blir delt med media. Er ikke sikkert det passer seg å dele alt med journalistene. 

Selvfølgelig skal de ikke dele alt med journalistene! Men når Odins foreldre selv oppfordrer vennene til å «fortelle alt de vet», altså til politiet, så er det jo et hint om at de i hvert fall er i tvil om de skjuler noe.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vannet Holden er minst 12 mil fra der Odin sist ble observert. Lite sannsynlig at han har kjørt nordover.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...