Gå til innhold

Forsvunnede Odin fra Trondheim


Liljeb

Anbefalte innlegg

Motelvibes skrev (På 25.11.2023 den 11.05):

Jeg tror han som brant de tingene har noe med det å gjøre. Jeg tror det er flere involverte, også utenfor Trondheim by. Jeg tror også at de «kompisene» på hotellet ikke var hans kompiser. Det er uforståelig at de (etterforskerne) ikke gjør «mer» for å prøve å finne ut av det. Grave i miljøet rundt de menneskene… Hva med Nord-Trøndelag? Hva med å se på historikk? Helt ærlig tror jeg noe veldig skjult og grusomt skjedde. 

Det tror jeg også. Direkte eller indirekte ved å skjule spor for den eller de som utførte. Foreldrene har uttalt at "kompisene" fra hotellet ikke var kompisene. Den ene av guttene var Odin redd for.  Den mannen han var redd for hadde Odin ubehagelig opplevelse med i forkant av forsvinningen. Trussler og en hendelse med forfølgelse. Han befant seg mest sannsynlig i en tvangssituasjon. Jeg tror at svarer på gåten begynte først med dette, hotellrommet og forsvinning til slutt. Politiet burde absolutt grave i et type miljø men jeg tror politiet er for "cocky" til å etterforske i et område de ikke har kommet frem til selv. Når de har bestemt seg for at han skled i vannet eller tok sitt eget liv og det ikke finnes forbipasserende vitner, er det det som har skjedd. Det blir lett for dem å legge lokk på saken og si at de har prøvd alt. Mannen som brant tingene til Odin hadde mange måneder på å skjule sine spor (hvis skyldig). Det burde ikke hete "sjekket ut av saken" i dette tilfellet. Det burde hete "vi finner ingenting som knytter han til forsvinningen men han er fremdeles under mistanke på grunn av handlingen". Det er en skam! 

Endret av Mildys
  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

To saker fra Nidaros nettavisa som ikke kan leses uten å ja abonnement. Ett fra 25 november og en fra 2 desember. Jeg forstår hvorfor aviser må ha betalingsmur men hvorfor kunne ikke slike saker blitt et unntak? 

Den ene saken har en overskrift som sier nytt vitne står frem, var ikke kledd for skogstur. To vitner har sett en som lignet Odin (med samme klær) i skogsområdet i Malvik. Ingen har meldt seg i etterkant av etterlysningen av gutten i Malvik. Kanskje dette tilsier at det kan ha vært Odin men det gjør saken mer bisarr og forvirrende. Jeg tror ikke han stakk av frivillig fordi jeg tror på foreldrenes beskrivelse av Odin. Jeg tror han ble drevet på flukt fra noen og noe forekom langs veien. Det er min teori. 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verdisaker ble funnet på pir2 og det ble også treningstøyet og 1 sko. Den andre skoen og headset forsøkt brent på bålet. Står igjen med det han hadde på seg eller er det flere ting som er savnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mildys skrev (50 minutter siden):

Verdisaker ble funnet på pir2 og det ble også treningstøyet og 1 sko. Den andre skoen og headset forsøkt brent på bålet. Står igjen med det han hadde på seg eller er det flere ting som er savnet?

Treningsbagen er savnet

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Annonse

Tjoheiii skrev (3 timer siden):

Håper alltid det er han, så foreldrene får fred❤️ men er jo mange savnede opp gjennom årene

Men ble det nevnt noe mer i saken som ble linket? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motelvibes skrev (18 timer siden):

Men ble det nevnt noe mer i saken som ble linket? 

Ikke sett noe mer om saken, stod liket bar preg av å ligget en tid så det kan ta tid å identifisere.

Håper en familie der ute får svar snart uansett.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Odin, måtte 2024 bli året der han blir funnet ❤️

Endret av Mildys
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...