Gå til innhold

Forsvunnede Odin fra Trondheim


Liljeb

Anbefalte innlegg

Er det noen andre savnede i området? Jeg sikter ikke til navn på personer men f eks mann eller kvinne som forsvant for × antall år siden.

Uansett er det noen pårørende der ute som vil få svar ❤️

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mildys skrev (27 minutter siden):

Er det noen andre savnede i området? Jeg sikter ikke til navn på personer men f eks mann eller kvinne som forsvant for × antall år siden.

Uansett er det noen pårørende der ute som vil få svar ❤️

 

Ja, det er visst flere savnetsaker i Trøndelag.
Ref: https://www.nrk.no/trondelag/brannvesenet-i-trondheim-har-funnet-en-dod-person-pa-20-meters-dyp-i-korsvika-1.16530946
"Pårørendekontakt er varslet med tanke på savnetsaker i området."

Håper de finner ut identiteten til levningene raskt, slik at de etterlatte kan få svar, ja.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det er Odin som er funnet. Familien fortjener svar. Kanskje man til og med kan få litt klarhet i hendelsesforløp og dødsårsak med tanke på alle spekulasjonene som har vært. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KaBom skrev (34 minutter siden):

Håper det er Odin som er funnet. Familien fortjener svar. Kanskje man til og med kan få litt klarhet i hendelsesforløp og dødsårsak med tanke på alle spekulasjonene som har vært. 

Enig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dupers skrev (3 timer siden):

Om dette er Odin kjenner jeg egentlig at jeg blir litt irritert over at de ikke klarte søke 20meter ned utafor korsvika for 4 år siden. 

Jeg trodde de saumfarte fjorden helt veien mellom ilsvika og rotvoll og ganske langt ut fra land. da burde de jo også funnet dette liket under søkene etter Odin.

Signerer denne. Husker den forferdelige ubåt-saken i Danmark. Da fant politiet samtlige levninger etter den stakkars journalisten på havets bunn (hode, to armer, to bein og en plastpose; alt senket hver for seg med jernstenger) etter omfattende søk i Køge bukt. De brukte f eks likhunder. Veldig trist at de ikke brukte mer ressurser for å gjenfinne Odin, men det hadde de muligens gjort dersom noe etter ham ble skylt i land? Vi får uansett håpe at det er Odin. Så grusomt for foreldrene med 4 år helt uten svar. 

Screenshot_20230827_131322_Samsung Internet.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble sagt at levningene skulle obduseres. Vil ikke en kropp som har ligget 4 år i vannet, være redusert til er skjelett? Er det noe å obdusere da? Eller kalles det obduksjon når man undersøker et skjelett også? Noen som vet?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fant en artikkel fra 2021 i Adressa der det var 68 personer som har forsvunnet de siste 50 årene i Trøndelag som aldri har blitt funnet.

 

Håper den som er funnet stammer fra en savnet sak slik at pårørende får svar. Uansett hvem det er er det nok noen som savner svar.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boetica skrev (51 minutter siden):

Det ble sagt at levningene skulle obduseres. Vil ikke en kropp som har ligget 4 år i vannet, være redusert til er skjelett? Er det noe å obdusere da? Eller kalles det obduksjon når man undersøker et skjelett også? Noen som vet?

Er nok bare sjelett og evt. rester av klær igjen etter såpass lang tid. De ser på tennene; alle har røntgenbilder tatt hos tannlege. Mulig det går an å ta dna-prøver av sjelettet. 
Håper det er etterlatte der ute som endelig får et svar; uansett hvem dette måtte være 🥲

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tankene gikk selvfølgelig til Odin med en gang jeg leste overskriften i Adressa i går. Men uansett hvem det er, så er det nok en familie som blir lettet over å få svar på hva som skjedde med sitt familiemedlem. Og ikke minst, få en grav å gå til. 

Hvis det er Odin, så håper jeg at etterforskningen kan starte opp igjen. En ulykke kan ikke utelukkes, men det er noe som skurrer med den bilen som rygget inn akkurat der Odin hadde lagt fra seg tingene sine. Hadde han fått i oppdrag av "kompisene" (som egentlig ikke var kompiser?) til å frakte noe (dop, penger?) ut dit på kaia, hvor noen skulle plukke det opp? Var det derfor han var stressa? Og hva skjedde så? Kom han i trøbbel, og i så fall hvorfor? Det er en del ubesvarte spørsmål i denne saken uansett om den døde personen er Odin eller ikke. Men jeg holder fast ved håpet om at det er han, og at dette fører til videre oppklaring. Og hvis det har skjedd noe kriminelt, at de ansvarlige får straffen sin. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket tidspunkt var det egentlig at denne hvite bilen var på piren og tok med seg eiendelene? Jeg har forstått det som at dette skjedde en stund etter at Odin forsvant? Har personen i den hvite bilen oppgitt noen grunn til at han var der nede? Det er jo ikke et hyggelig sted der man kjører tilfeldigvis akkurat.

Det jeg mener å ha fått med meg er at denne personen fant eiendelene tilfeldig og stjal dem. Og at han fikk panikk da han leste om Odins forsvinning etterpå i avisen. At han ble redd for å bli innblandet og derfor brente eiendelene i et forsøk på å fjerne seg selv fra saken. Politiet har understreket at denne personen er helt utenfor mistanke. Da må de jo ha noen form for bevis for at personen i hvertfall ikke sørget for at Odin havnet i sjøen, eller tok han med seg?

Jeg mener å huske at jeg så video fra et overvåkningskamera av den hvite bilen. Politiet har sikkert oversikt over om denne bilen har vært utenfor kameraenes område på noe tidspunkt, og hvis den ikke var det, så ville vi vel sett om Odin var i bilen når den kjørte fra stedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trondheimsfjorden er dyp og det er sterke strømmer. Det kan ikke sammenlignes med saken i Danmark. Der var jo likdelene tynget ned med jern og lå i ro. Så snart politiet fant kursen ubåten tok, var det bare å ta en båt med dykkere samme vei og plukke opp delene. 

De kan ta DNA-analyser fra skjelettdeler. Ikke noe problem. Forskere har til og med tatt ut DNA fra forhistoriske skjeletter og analysert de.

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ops2 skrev (1 time siden):

Trondheimsfjorden er dyp og det er sterke strømmer. Det kan ikke sammenlignes med saken i Danmark. Der var jo likdelene tynget ned med jern og lå i ro. Så snart politiet fant kursen ubåten tok, var det bare å ta en båt med dykkere samme vei og plukke opp delene. 

De kan ta DNA-analyser fra skjelettdeler. Ikke noe problem. Forskere har til og med tatt ut DNA fra forhistoriske skjeletter og analysert de.

Nå holdt jo politiet, dykkere og flere likhunder på i over 3 måneder til sjøs med å gjenfinne alle Kim Walls levninger i Køge bukt, så det var nok ikke så enkelt.

Men jeg er enig med deg i at sakene er veldig ulike. Kim Wall ble konstantert drept raskt, i en særdeles grusom sak som skapte mye oppmerksomhet internasjonalt og som dermed utløste og rettferdiggjorde store ressurser. Mens Odin sin forsvinning ikke skapte samme oppmerksomhet. 

Endret av Rastebenk
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anne907 skrev (46 minutter siden):

Hvilket tidspunkt var det egentlig at denne hvite bilen var på piren og tok med seg eiendelene? Jeg har forstått det som at dette skjedde en stund etter at Odin forsvant? Har personen i den hvite bilen oppgitt noen grunn til at han var der nede? Det er jo ikke et hyggelig sted der man kjører tilfeldigvis akkurat.

Det jeg mener å ha fått med meg er at denne personen fant eiendelene tilfeldig og stjal dem. Og at han fikk panikk da han leste om Odins forsvinning etterpå i avisen. At han ble redd for å bli innblandet og derfor brente eiendelene i et forsøk på å fjerne seg selv fra saken. Politiet har understreket at denne personen er helt utenfor mistanke. Da må de jo ha noen form for bevis for at personen i hvertfall ikke sørget for at Odin havnet i sjøen, eller tok han med seg?

Jeg mener å huske at jeg så video fra et overvåkningskamera av den hvite bilen. Politiet har sikkert oversikt over om denne bilen har vært utenfor kameraenes område på noe tidspunkt, og hvis den ikke var det, så ville vi vel sett om Odin var i bilen når den kjørte fra stedet?

Video overvåking viste kl 12 på formiddagen dagen etter. Han fortalte i avhør at han fant gjenstander etter Odin og tok dem med seg hjem. Fant senere ut at dette tilhørte en savnet gutt og han forsøkte å brenne tingene på bål. Politiet fester lit til hans forklaring. De er nok de eneste som gjør det. Her hadde politiet en mann som rygger inn målbevisst dagen etter Odins forsvinning. Rygger inn akkurat der klærne hans ble funnet slengt rundt. 

Politiet sikret ikke all videoovervåkning og det er flere klipp som er gått tapt. Hvem vet hva de kunne ha funnet bevis på. Hvis Odin ble plukket opp i bil frivillig eller ufrivillig men det eventuelle bevis opptaket er slettet. Det tok 1 år før funnet ved Jonsvatnet. Bålet med Odins gjenstander. Hvis noen er skyldige har vedkommende hatt 1 år på seg å fjerne eventuelle andre spor. Det er helt utrolig 🤔

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rastebenk skrev (17 minutter siden):

Nå holdt jo politiet, dykkere og flere likhunder på i over 3 måneder til sjøs med å gjenfinne alle Kim Walls levninger i Køge bukt, så det var nok ikke så enkelt.

Men jeg er enig med deg i at sakene er veldig ulike. Kim Wall ble konstantert drept raskt, i en særdeles grusom sak som skapte mye oppmerksomhet internasjonalt og som dermed utløste og rettferdiggjorde store ressurser. Mens Odin sin forsvinning ikke skapte samme oppmerksomhet. 

Der er forskjellen på gutter/menn og jenter/kvinner. Sistnevnte får mer oppmerksomhet i savnetsaker. Trolig fordi de kan bli utsatt for andre ting. Der menn ofte får skyld i sin egen forsvinning i media får kvinner en helt annen dekning og årsaker til forsvinning.

Endret av Mildys
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mildys skrev (Akkurat nå):

Der er forskjellen på gutter/menn og jenter/kvinner. Sistnevnte får mer oppmerksomhet i savnetsaker. Trolig fordi de kan bli utsatt for andre ting. 

Du har helt rett og det er veldig trist. Man ser hvor mye oppmerksomhet som gis til spesielt unge, vakre kvinner. Som drapssakene om Tina Jørgensen og Birgitte Tengs. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møl skrev (2 timer siden):

Fant en artikkel fra 2021 i Adressa der det var 68 personer som har forsvunnet de siste 50 årene i Trøndelag som aldri har blitt funnet.

 

Håper den som er funnet stammer fra en savnet sak slik at pårørende får svar. Uansett hvem det er er det nok noen som savner svar.

Jøss, så mange 😨

Det hadde jeg aldri trodd. Håper de finner ut hvem det er. 
Men ja, overrasket over antallet. Håper noen har forsvunnet frivillig slik at de lever enda, men det er nok fåtallet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 hours ago, Møl said:

Fant en artikkel fra 2021 i Adressa der det var 68 personer som har forsvunnet de siste 50 årene i Trøndelag som aldri har blitt funnet.

 

Håper den som er funnet stammer fra en savnet sak slik at pårørende får svar. Uansett hvem det er er det nok noen som savner svar.

Jeg lurer på hvor mange som var menn/unggutter? Hvor politiet bare antar som en selvfølge at de har gått ut i skogen og begått selvmord.

Det antallet virker veldig høyt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ops2 skrev (11 minutter siden):

Jeg lurer på hvor mange som var menn/unggutter? Hvor politiet bare antar som en selvfølge at de har gått ut i skogen og begått selvmord.

Det antallet virker veldig høyt.

Har lest gjennom denne saken. De aller fleste av disse 68 er fiskere og andre som har forsvunnet fra båt. Kun 4 av de 68 er kvinner.

Mange av de 68 har vært langt ute til havs da de forsvant, men det er også en del som har forsvunnet fra Trondheimsområdet.

Det er flere tilfeller hvor folk som har forsvunnet fra Trondheim har blitt funnet i sjøen på andre siden av fjorden, etter lang tid.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke rart at liket lå på 20 meters dyp? Jeg trodde lik fløt opp etter en stund, med mindre det var tynget ned av noe?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...