Gå til innhold

Forsvunnede Odin fra Trondheim


Liljeb

Anbefalte innlegg

Ellie77 skrev (3 timer siden):

Er det ikke rart at liket lå på 20 meters dyp? Jeg trodde lik fløt opp etter en stund, med mindre det var tynget ned av noe?

Og så synker de igjen.

 

 

Men de sa jo at det anså funnet som mistenkelig. Og hvordan kan de si noe slikt når de sier levningene bærer preg av å ha ligget lenge.. Mulig det var noe der da som indikerte på at noen ønsket at kroppen skulle holde seg på havbunnen..

Endret av Salmonella
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Salmonella skrev (9 minutter siden):

Og så synker de igjen.

 

 

Men de sa jo at det anså funnet som mistenkelig. Og hvordan kan de si noe slikt når de sier levningene bærer preg av å ha ligget lenge.. Mulig det var noe der da som indikerte på at noen ønsket at kroppen skulle holde seg på havbunnen..

Funn av død person uten at de ser det må være naturlige årsaker, må vel betegnes som mulig mistenkelig? 

Eller kanskje det var noe med liket, eller på liket, som gjør at de antar det?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samfunnsdebatt skrev (44 minutter siden):

Funn av død person uten at de ser det må være naturlige årsaker, må vel betegnes som mulig mistenkelig? 

Eller kanskje det var noe med liket, eller på liket, som gjør at de antar det?

Jeg gikk ut ifra det siste. Men jeg har null erfaring og peiling. Mulig "alt" er ansett som mistenkelig i slike tilfeller som du sier.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle dødsfall hvor det ikke er vitner, vil bli en sak om en kriminell handling. Dette er fordi de ikke vet om personen døde naturlig, selvdrap eller drap. 

Derfor går de gjennom en rutine hvor det er mistenkt kriminell handling, selv om det nødvendigvis ikke er det.

Er litt som en bilulykke hvor politi tar fra en sertifikatet ditt i tilfelle det ligger noe bak. Preventivt, men i mange tilfeller unødvendig når det bare er snakk om et uhell.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://snl.no/mistenkelig_dødsfall

Mistenkelige dødsfall er dødsfall som skjer plutselig eller uventet, og der politiet ikke straks kan utelukke at det ligger en straffbar handling bak.

Dersom etterforskningen viser at det er sannsynlighetsovervekt for at døden skyldes en straffbar handling, vil det foreligge skjellig grunn til mistanke om at det foreligger et drap eller en kroppsskade.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

The Kavorka skrev (1 minutt siden):

Obduksjonen av levningene som ble funnet i sjøen er ikke før i morgen, nei.. Jeg forventet nesten at dette ble gjort umiddelbart.
https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/doed-person-funnet-i-vann-gjennomfoerer-obduksjon-tirsdag

Så da får man kanskje svar i morgen eller onsdag på hvem det var.

Mener de sa at ny informasjon kunne komme tidligst neste uke.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjest431 skrev (3 minutter siden):

Mener de sa at ny informasjon kunne komme tidligst neste uke.

Du har selvfølgelig rett. Jeg må ha lest med øynene lukket.
Obduksjonen skal være i morgen og så skal resultatene av den sendes til Oslo for gjennomgang, analyser osv.

"– Dette vil ta litt tid, og det er ikke ventet at politiet kan dele mer informasjon før tidligst i neste uke."

Så da kan det fort ta litt tid, ja..

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gryta skrev (1 time siden):

Dette er ikke sant. De fleste dødsfall er uten vitner, og de fleste dødsfall blir ikke undersøkt som mistenkelige.

De fleste dødsfall er ikke ubevitnet nei. De fleste dødsfall skjer i ei sykeseng, og langt de fleste som dør gjør det i nærvær av pårørende og helsepersonell. 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er spent på om dette er Odin. Spent er kanskje feil ord i denne sammenheng men kommer ikke på et bedre passende ord. 

Kanskje noen reagerer på at det tok 5 år å finne gutten om dette er Odin. Jeg tror det er vanskelig for de som søket å vite hvor en kropp kan ferdes. Jeg har ikke peiling på forhold som fører til hvor en kropp ferdes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mildys skrev (29 minutter siden):

Jeg er spent på om dette er Odin. Spent er kanskje feil ord i denne sammenheng men kommer ikke på et bedre passende ord. 

Kanskje noen reagerer på at det tok 5 år å finne gutten om dette er Odin. Jeg tror det er vanskelig for de som søket å vite hvor en kropp kan ferdes. Jeg har ikke peiling på forhold som fører til hvor en kropp ferdes.

Kan tenke meg det sikkert sitter foreldre som er veldig spente og. Håper noen som har gått med stor uro får svar og ro nå. 

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet har gjort flere feil i denne saken men jeg har en ønsketanke for dem at de nå kanskje har mulighet til å gjøre noe bra. En god etterforskning.  Hvis dette er Odin. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om det er Odin, håper jeg politiet fortsetter å etterforske for å få klarhet i hva som faktisk har skjedd med gutten. Jeg tror ikke han forsvant frivillig eller falt i vannet ved et uhell. 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis liket var pakket inn, f.eks i en plastduk eller pressenning, så kan det være i relativt «god stand» selv om det har ligget der i årevis. Hvis det var nakent ville hele liker vært «oppspist» innen få måneder etter det havnet der. Klær, særlig syntetiske, kan sakke ned prosessen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst til å vite om det er Odin her og nå. Det er totalt urealistisk. En obduksjon av kropp som kan ha ligget i sjøen x antall år. Det tar tid for å finne sikker identitet. Vi som har fulgt saken lenge vet foreldrenes lange kamp for å finne ut hva som skjedde og hvor han er. De må oppleve en bunnløs sorg og smerte ❤️

Et funn er det eneste som kan sette stopper for rykter som tar helt av ❤️

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tenker mye på dem disse dagene. Håper ikke det tar altfor lang tid å fastslå identiteten til mennesket de fant.

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/1/2023 at 2:55 PM, Wildanden said:

Tenker mye på dem disse dagene. Håper ikke det tar altfor lang tid å fastslå identiteten til mennesket de fant.

Tipper at om det er en person som forsvant etter 2010 som sto på lista over savnede folk i trøndelag så har pårørende allerede fått beskjed. Også pårørende de alle de andre savnede. Tar nok noen ekstra dager eller uker før det kommer ut i media

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bekreftet at det dessverre ikke var Odin som ble funnet ved Korsvika for noen uker siden. Håper foreldrene får svar en dag på hva som har skjedd. 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Sweetheaven said:

Da er det bekreftet at det dessverre ikke var Odin som ble funnet ved Korsvika for noen uker siden. Håper foreldrene får svar en dag på hva som har skjedd. 

Hvor er det bekreftet?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...