Gå til innhold

Forsvunnede Odin fra Trondheim


Liljeb

Anbefalte innlegg

Med all denne informasjonen, pussig at ikke politiet står med et svar på hvor, hvem, hvorfor, hvordan

Er det 

1. Arroganse

2. Naivitet. Nei i Trondheim foregår ikke den slags

3. Vil ikke bruke for mye ressurser 

4. Manglende kompetanse i savnet saker

5. Fordommer. Med en gang det er snakk om narkotika forhåndsdømmer de. Uansett hvilket bruk, noen ganger på fest eller stort rusmisbruk

 

Om du heter Hans/Kari Hansen en savnet rusmisbruker fra belastet miljø, Nils/Line Nilsen en ung person og har vært bort i "fest bruk" av rusmidler, Ola/Kari Nordmann 2 barnsforelder og lærer. Alle savnede har rett til lik bruk av etterforskning. Alle er like mye verdt. Alle har noen som er glad i seg. Alle savnede personer har noe som savner de. Jeg har ingen fordommer mot politi. Det er lov å feile og de er også mennesker men det er innenfor å kritisere når etterforskningen rettes mot stupet. De burde også hatt seg et kurs i hvordan møte pårørende på en lyttende og respektfull måte for der har de feilet i denne saken. De har gjort gode ting i etterforskningen men det faller noe i mellom alt der de tråkket feil. Det er synd. Her har de flere etterforskningsskritt. Det er det ikke alltid det finnes i savnet saker. Noen saker der de står på bar bakke uten spor. De uttaler at de snudd hver en sten men har de det?

Håper ikke at Odins foreldre er bekymret for folks interesse for saken etter den "nye" informasjonen om narkotika ble uttalt i media.  Vi som har levd en stund vet hvordan det er å være ung og nysgjerrig på livet.  Det fine inntrykket av Odin endres ikke. En god etterforskning fra dag én kunne spart foreldrene for snart 5 år med smerte. Smerte med ubesvarte spørsmål og en type sorgprosess de aldri burde blitt utsatt for. Stor ros til foreldrene som har gjort alt i sin makt for å finne svar. 

Endret av Mildys
  • Liker 2
  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spekulering, men kan guttene op hotellet hatt forbindelse med den hvite bilen og ha lurt han til å gå på brattøra den natta? Er jo ikke et sted som er naturlig å ferdes? 
 

Og å brenne et håndkle er vel ganske obvious er suspekt? 

Endret av Motelvibes
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motelvibes skrev (3 timer siden):

Spekulering, men kan guttene op hotellet hatt forbindelse med den hvite bilen og ha lurt han til å gå på brattøra den natta? Er jo ikke et sted som er naturlig å ferdes? 
 

Og å brenne et håndkle er vel ganske obvious er suspekt? 

Selv om det bare er spekulering tenker jeg du er inne på noe. Alt henger sammen tenker jeg. Det startet ikke dagen han forsvant men det startet før. Trusler redsel og en episode med forfølgelse. Det blir for komplisert hvis alle hendelsene skal ses uten sammenheng. Hvit bil på kaien og brente eiendeler på bål som en hendelse. Trusler som en hendelse. Hotelrom og redsel for en av dem som en hendelse. Forsvinningen som en hendelse. Slik kan vi fortsette videre. Jeg tror pilen peker i retningen du er inne på. 

Person i hvil bil. Tviler på at personen er så lite oppegående at han tar med seg random ting og brenner deler av deg på bål fordi han fikk lyst på en pose med brukte treningsklær. Han kjører bil og da må han ha noe mellom ørene tenker jeg. Jeg tviler på at han rygget målbevisst inn der treningsklær ble funnet og at det ikke er han som skulle plassert de der. Og så skulle de kommet en tredje mann og plassert Odins verdifulle ting, lommebok pass og mobil. De tre folka skulle ikke hatt en kjennskap til Odin. Ingen skulle hatt kjennskap til han og eventuelt ikke til hverandre. Spekulasjoner ja men alt må da henge sammen? Noe annet er merkelig tilfeldig og påfallende sammentreff. 

Endret av Mildys
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et generelt spørsmål jeg har tenkt over. Penger, trusler, forfølgelse og tvang er fire aktuelle ord. Jeg vet ikke om det er vanlig å bli tvunget til å utføre ting som en person ikke har lyst til når det er snakk om å skylde penger. Bli krevd for mer penger en avtalt, kan du ikke betale med en gang vokser pengesummen. Kan det være at den som krever penger er i pengeknipe og presser og krever mer penger fra kjøper. Kan det oppstå kan du ikke betale for deg må du gjøre noe du ikke ønsker selv? Kan det forklare ruten han tok, mulig ufrivillig kontakt fra et miljø han sannsynligvis ikke var en del av?

Spørsmål jeg funderer over. Jeg er ikke opptatt av å spekuleringen i seg selv men å plassere Odin i en setting der han ble uskyldig dratt inn. Jeg vil få frem at jeg ikke tror at han var en del av det ene eller det andre miljøet men at han på grunn av kjøp og kontakt ikke ante hva han bega seg inn i. 

Endret av Mildys
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frida, kanskje du er inne på noe der. Jeg har tenkt villedning og forvirring. Villedning fra hvor noe kan ha skjedd. Planting av spor for å forvirre politiet. Hvorfor gikk ikke personen for å kvitte seg med tingene hans for å skjule spor? Hvorfor hadde personen en trang til å formidle her har det skjedd noe med Odin? 

Kanskje det du beskriver om å ville knytte han til et miljø. Kanskje han ble presset til å gjøre et oppdrag eller en handling som har med et miljø å gjøre? 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mildys skrev (28 minutter siden):

Frida, kanskje du er inne på noe der. Jeg har tenkt villedning og forvirring. Villedning fra hvor noe kan ha skjedd. Planting av spor for å forvirre politiet. Hvorfor gikk ikke personen for å kvitte seg med tingene hans for å skjule spor? Hvorfor hadde personen en trang til å formidle her har det skjedd noe med Odin? 

Kanskje det du beskriver om å ville knytte han til et miljø. Kanskje han ble presset til å gjøre et oppdrag eller en handling som har med et miljø å gjøre? 

 

Jeg tror mye som har kommet frem i saken er villedning, nettopp for å flytte fokus fra det som virkelig skjedde. 

Mulig bagen er sentral, personen i den hvite bilen påstod han hadde brent den i bålet, men politiet fant ingen spor etter den i bålet. Og jeg antar at teknikere ville funnet avgjørende spor om den var brent. 

Hvorfor er ikke den funnet når mange av tingene i bagen er funnet? Merkelig. 

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frida skrev (21 timer siden):

Jeg tror mye som har kommet frem i saken er villedning, nettopp for å flytte fokus fra det som virkelig skjedde. 

Mulig bagen er sentral, personen i den hvite bilen påstod han hadde brent den i bålet, men politiet fant ingen spor etter den i bålet. Og jeg antar at teknikere ville funnet avgjørende spor om den var brent. 

Hvorfor er ikke den funnet når mange av tingene i bagen er funnet? Merkelig. 

Det lurer jeg også på. Mulig villedning og forvirring. Kanskje hvis vi legger til et ønske om å spre et vondt budskap til han nærmeste. Kanskje var det noe i bagen som var interessant? Alt annet kan ha blitt kastet ut av bagen og sto igjen med det interessante som ble puttet tilbake i bagen. 

Endret av Mildys
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mildys skrev (5 timer siden):

Kanskje var det noe i bagen som var interessant?

Ja, det ser jo sånn ut på overvåkningsbildene og videoene av ham. Altså på måten han bærer bagen på.
Det er jo derfor mange også tror han hadde bagen full av narkotika. (Eller så kan han jo bare ha vært ruset på LSD)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Kavorka skrev (19 timer siden):

Ja, det ser jo sånn ut på overvåkningsbildene og videoene av ham. Altså på måten han bærer bagen på.
Det er jo derfor mange også tror han hadde bagen full av narkotika. (Eller så kan han jo bare ha vært ruset på LSD)

Ja, bærer det som at det var noe verdifullt inn i den og kanskje det var narkotika. Han så redd ut på overvåkingskamera. Hvis han ble forfulgt hele ruten ville de eller de personene dukket opp på den delen av videoovervåkning politiet klarte å redde. Kanskje mottok han flere trusler om å finne han på grunn av et eventuelt innhold i bagen. Kanskje ble han tvunget til oppdrag som har med et mulig innhold i bagen å gjøre.

Han løp på ett av opptakene og hvis jeg husker riktig ble han etter det fanget opp på et annet kamera gående for så å gå til Brattøra. Er det noen som vet om det er på Brattøra der han begynte å løpe?

Endret av Mildys
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mildys skrev (3 timer siden):

Ja, bærer det som at det var noe verdifullt inn i den og kanskje det var narkotika. Han så redd ut på overvåkingskamera. Hvis han ble forfulgt hele ruten ville de eller de personene dukket opp på den delen av videoovervåkning politiet klarte å redde. Kanskje mottok han flere trusler om å finne han på grunn av et eventuelt innhold i bagen. Kanskje ble han tvunget til oppdrag som har med et mulig innhold i bagen å gjøre.

Han løp på ett av opptakene og hvis jeg husker riktig ble han etter det fanget opp på et annet kamera gående for så å gå til Brattøra. Er det noen som vet om det er på Brattøra der han begynte å løpe?

Nei, har ikke funnet hvilket opptak det var. Men husker at det samme som du, at han så ut som han begynte å løpe. 

Adressa - Natten da Odin forsvant  (dessverre plussartikkel) Her vises bilder av Odin og vennene hans etter at de forlot hotellrommet. På ett av dem samles de rundt bagen til Odin, de sa at de lette etter Odins mobil og fant den. Dette var på Lilletorvet (Cicignons plass) kl. 04.41. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mildys skrev (3 timer siden):

Ja, bærer det som at det var noe verdifullt inn i den og kanskje det var narkotika. Han så redd ut på overvåkingskamera. Hvis han ble forfulgt hele ruten ville de eller de personene dukket opp på den delen av videoovervåkning politiet klarte å redde. Kanskje mottok han flere trusler om å finne han på grunn av et eventuelt innhold i bagen. Kanskje ble han tvunget til oppdrag som har med et mulig innhold i bagen å gjøre.

Han løp på ett av opptakene og hvis jeg husker riktig ble han etter det fanget opp på et annet kamera gående for så å gå til Brattøra. Er det noen som vet om det er på Brattøra der han begynte å løpe?

Fant det, det var da han passerte Dreams Showbar i Ravnkloa kl. 05.35 at han begynte å løpe. Men da han passerer Nidaros Data kl 05.37 går han. 

Adressa

(plussartikkel)

Endret av Frida
la til link
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om containeren på pir 2 ble undersøkt? Jeg har på følsen av han har havnet inn i en av dem og fraktet bort via den enten før eller etter pir blir gjennomsøkt. Som om det ligger en del ting oppå han 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frida skrev (1 time siden):

Fant det, det var da han passerte Dreams Showbar i Ravnkloa kl. 05.35 at han begynte å løpe. Men da han passerer Nidaros Data kl 05.37 går han. 

Adressa

(plussartikkel)

Flott at du fant det. Det er merkelig at han begynner å løpe og to minutter etter går han rolig. Hva var det med den plassen 🤔  Ingen som følger etter han på de overvåkingskameraene som ble sikret og han løp ikke på de andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mildys skrev (1 time siden):

Flott at du fant det. Det er merkelig at han begynner å løpe og to minutter etter går han rolig. Hva var det med den plassen 🤔  Ingen som følger etter han på de overvåkingskameraene som ble sikret og han løp ikke på de andre. 

Er en strippebar der han  starta å løpe 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mildys skrev (10 timer siden):

Flott at du fant det. Det er merkelig at han begynner å løpe og to minutter etter går han rolig. Hva var det med den plassen 🤔  Ingen som følger etter han på de overvåkingskameraene som ble sikret og han løp ikke på de andre. 

Det området er øde og utenfor bykjernen. Kan føles mer skummelt. 

Det andre er i selve bykjernen. Trygt og kjent. Mer sannsynlig med folk. Åpent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaneel skrev (10 timer siden):

Er en strippebar der han  starta å løpe 

Kanskje han observerte noen fra et spesifikt miljø der og begynte å løpe for ikke å bli sett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tråden er ryddet for spekulasjoner, brudd på regelen om gjengivelse av tekst fra eksterne kilder, avsporinger og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaneel skrev (På 4.8.2023 den 21.30):

Noen som vet om containeren på pir 2 ble undersøkt? Jeg har på følsen av han har havnet inn i en av dem og fraktet bort via den enten før eller etter pir blir gjennomsøkt. Som om det ligger en del ting oppå han 

Jeg ville blitt overrasket om den ikke ble gjennomsøkt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...