Gå til innhold

Forsvunnede Odin fra Trondheim


Liljeb

Anbefalte innlegg

Nå er det 12 uker siden 18 år gamle Odin forsvant sporløst fra Trondheim sentrum. 

Et par kamera fanget han opp imens han gikk ute, men politiet var for trege med å innhente video fra de andre kameraene i nærheten.

Det har vært søkt i vannet gjentatte ganger, uten hell.

En liten stund etter forsvinningen, blir noen av eiendelene han hadde på seg da han forsvant, funnet inntil en vegg i et annet område enn han sist ble filmet. Blant annet pass, mobil, en sko..

Jeg klarer ikke å slutte å tenke på at han må ha blitt utsatt for noe. Jeg mener, skal man ta sitt eget liv, tar man mest sannsynlig ikke av seg en sko og sprer eiendelene sine utover et område.

For meg er det bisart at en forsvunnet milliardærfrue får mediedekning nærmest hver dag, imens denne unge guttens forsvinning knapt har fått noe spalteplass. Åsted Norge har heller ikke nevnt han på TV. I Sverige er det en liknende sak med en annen ung gutt, forsvunnet på samme måte. Tilfeldig?

Foreldrene har nå gått ut med en dusør på 50.000 kr. Noen må jo vite noe?? 

  • Liker 36
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt enig! Dog vet man at denne kvinnen er bortført mot sin vilje.

Trist at ungen menn ikke får like mye mediedekning som kvinner. Her bør de hevde sin urett! 

Jeg har ikke fått med meg disse funnene, skal ta å søke opp i media. Synes det var forunderlig at så mange unge menn forsvant i Trondheim, men slo meg til ro når alle sa de falt på elva når de urinerte der.

  • Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Sitronmelisse

Får ikke dette til å stemme. Hvis det har skjedd noe kriminelt med ham så ville det ikke dukket opp pass og mobil i gata, slikt ville jo ha blitt ødelagt av de kriminelle? kan han selv ha ønsket å forsvinne og lagt igjen dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner. Elaine Marley, mod.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stakkars unge mann 💜

Det er lett å tro han har falt i elven, men man kan ikke vite. Det må være tungt for hans kjære.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.2.2019 den 15.59, anno1 skrev:

Helt enig! Dog vet man at denne kvinnen er bortført mot sin vilje.

Trist at ungen menn ikke får like mye mediedekning som kvinner. Her bør de hevde sin urett! 

Jeg har ikke fått med meg disse funnene, skal ta å søke opp i media. Synes det var forunderlig at så mange unge menn forsvant i Trondheim, men slo meg til ro når alle sa de falt på elva når de urinerte der.

Det vet politiet ingenting om. De antar det på grunn av visse spor. Sporene kan være plantet. Jeg har en hypotese som jeg ikke er alene om, men den holder jeg for meg selv.

Politiet gjør forskjell på folk. Det er vel ingen hemmelighet eller overraskelse.

Endret av Arabella
  • Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Arabella skrev:

Det vet politiet ingenting om. De antar det på grunn av visse spor. Sporene kan være plantet. Jeg har en hypotese som jeg ikke er alene om, men den holder jeg for meg selv.

Politiet gjør forskjell på folk. Det er vel ingen hemmelighet eller overraskelse.

Politiet vet alltid mer enn de gir uttrykk for, både taktisk og teknisk har de stor kompetanse kontra vanlige folk. 

Kom gjerne med bevis på at politiet gjør forskjell på folk ? 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke helt usannsynlig at Odin har havnet i vannet og druknet. Alkohol og elv/vann/sjø er en skummel kombinasjon.

Om politiet hadde hatt sterke mistanker om noe kriminelt, tror jeg vi hadde lest mer om forsvinningen i media.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner og svar til dette. Elaine Marley, mod.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det brukes nok en del mere ressurser på forsvunne kvinner uansett. Gutter/menn blir ikke etterforsket åå samme måte. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Trøndere1 skrev:

Det brukes nok en del mere ressurser på forsvunne kvinner uansett. Gutter/menn blir ikke etterforsket åå samme måte. 

Jeg tror heller det har med samfunnsklasse å gjøre enn med kjønn.

  • Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Arabella skrev:

Jeg tror heller det har med samfunnsklasse å gjøre enn med kjønn.

Nå tenkte jeg uansett generelt. Jenters forsvinninger får en helt annen oppmerksomhet. Uavhengig av alle andre parametre. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Arabella skrev:

Jeg tror heller det har med samfunnsklasse å gjøre enn med kjønn.

I saken Odin er foreldrene meget ressurssterke.

  • Liker 10
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ufattelig å tenke på at han ikke har blitt funnet enda. Foreldrene må ha det helt forferdelig. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, Trøndere1 skrev:

Nå tenkte jeg uansett generelt. Jenters forsvinninger får en helt annen oppmerksomhet. Uavhengig av alle andre parametre. 

Det har kanskje sammenheng med at jenter/kvinner i større grad enn menn er utsatt for voldtekt og partnerdrap/sjalusidrap, og forsvunnede jenter/kvinner kan nettopp være forsvunnede pga dette. Det har jo historien vist, gang på gang. Forsvunnede jenter som ble utsatt for voldtekt og drap. Janne Jemtland var jo "borte", og det kom for en dag at hun var drept og dumpet i Glomma av ektemannen. Det er vel ikke så mange historier hvor gutter/menn er blitt borte, for så å bli funnet igjen hvor de er blitt utsatt for seksualiserte drap eller partnerdrap. Det har jo også vært endel tilfeller hvor unge menn har falt i Nidelva ifbm fyll og hvor høy promille har først gutter/menn til å gjøre dumdristige handlinger som resulterer i død, for så at de blir funnet lenge etterpå. 

  • Liker 21
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener ikke at det er feil når jenter får større oppmerksomhet i forsvinninger. Helt naturlig å riktig vil æ tro. Det var bare en opplysning. 🤗

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kurt Wallander

Håper at gutten blir funnet i live. Så innslaget på Åsted Norge for et par måneder siden, fæl historie. Krysser fingrene for at det ender godt til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...