Gå til innhold

Forsvunnede Odin fra Trondheim


Liljeb

Anbefalte innlegg

Dupers skrev (15 minutter siden):

Hvor er det bekreftet?

Adressa. Det var Lars Røstad som ble savnet i 2021 som ble funnet

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dupers skrev (52 minutter siden):

Hvor er det bekreftet?

Bekreftet av foreldrene til Odin og nå media.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Tjoheiii said:

Adressa. Det var Lars Røstad som ble savnet i 2021 som ble funnet

Det var ikke ute i verken adressa, vg eller nrk for en time siden da det ble skrevet her. Derfor jeg spurte 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant dette i resymé på Google fra inni pluss artikkel. Ser ut som de fant eiendeler ved sjøen, slik som eiendeler ved kaia hos Odin: 

Røstad ble meldt savnet den 12. april 2021. Innledningsvis ble det søkt blant annet ved Trolla og Bymarka. Dagen etter forsvinningen ble noen av den savnedes eiendeler funnet ikke langt fra sjøen på Lade. Politiet uttalte at alle opplysninger tydet på at savnede hadde havnet i sjøen.for 7 timer siden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17.11 skrev (23 timer siden):

Hva skjer med alle disse eiendelene som ligger spredd rundt etter savnede mennesker i Trondheim.

Dritsært.

Har dette skjedd flere ganger? Det visste jeg ikke. Er det savnet saker som ligner på Odins forsvinning? Unge mennesker?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter bekreftelsen på at funnet i Korsvika ikke var Odin. Øker muligheten  for at observasjonen i Malvik 19 november 2018 kan ha vært Odin.

Delte følelser etter sikker identitet av funnet. Trist at det ikke var Odin. Godt for den unge mannens pårørende å få en grav å gå til.  2 år i uvitenhet sorg og savn. De pårørende kan finne fred og forhåpentligvis få svar på alle spørsmål. Et nytt håp for Odin kan være i livet. Et ydmykt forsiktig håp som en støtte til Odins foreldre.

De dagene i uvitenhet for de gjeldende pårørende etter funnet i sjøen. Er dette deres savnede? Veksling mellom håp og tvil. Forberedelse på et forferdelig svar. Forbedelse på at dette ikke er deres savnede og en ny runde med sorg og fortvilelse.

 

Ja til ny etterforskning i Odin saken. Ja til ny gruppe av etterforskere som kan se saken med nye øyne. Han ble sviktet av politiet slik som i J*nas saken. Det er to forskjellige saker men de har opplevd å stå som fornærmede i andre saker men er blitt avfeid. 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17.11 skrev (På 6.9.2023 den 20.27):

Hva skjer med alle disse eiendelene som ligger spredd rundt etter savnede mennesker i Trondheim.

Dritsært.

Vet ikke hva som har skjedd, i noen av disse sakene, men generelt tyder slikt på at en vil ta seg en svømmetur, uten å ødelegge tingene sine, da legger man dem på land, gjerne litt godt skjult så ingen stjeler dem

Hvis mange slike folk forsvinner tyder det på at det er noe i vannet som overrasker, kanskje ser det rolig ut utenfra men så er det sterke strømmer i vannet som overrasker og en ikke klarer å svømme til land før en er tom for krefter etc

Nå sier jeg ikke at dette har skjedd i noen av sakene her altså, bare generelle betraktninger.

 

Og ja, rent teoretisk, skal du bade, og har pass etc i baggen, er det lurt å legge dem et annet sted enn klærne og baggen, klærne er store og vanskelige å gjemme så det blir et mål tyver ser på lang avstand og trekkes mot, så er passet sammen med klærne blir de lettere stjålet

Endret av FaktabasertTroll
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FaktabasertTroll skrev (45 minutter siden):

Vet ikke hva som har skjedd, i noen av disse sakene, men generelt tyder slikt på at en vil ta seg en svømmetur, uten å ødelegge tingene sine, da legger man dem på land, gjerne litt godt skjult så ingen stjeler dem

Hvis mange slike folk forsvinner tyder det på at det er noe i vannet som overrasker, kanskje ser det rolig ut utenfra men så er det sterke strømmer i vannet som overrasker og en ikke klarer å svømme til land før en er tom for krefter etc

Nå sier jeg ikke at dette har skjedd i noen av sakene her altså, bare generelle betraktninger.

 

Og ja, rent teoretisk, skal du bade, og har pass etc i baggen, er det lurt å legge dem et annet sted enn klærne og baggen, klærne er store og vanskelige å gjemme så det blir et mål tyver ser på lang avstand og trekkes mot, så er passet sammen med klærne blir de lettere stjålet

Bade, i slutten av november? Seriøst…

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motelvibes skrev (46 minutter siden):

Bade, i slutten av november? Seriøst…

Ordet generelt er uthevet i innlegget du siterte. 

Det er heller ikke uvanlig at enkelte bader i sjøen året rundt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motelvibes skrev (2 timer siden):

Bade, i slutten av november? Seriøst…

Røstad ble meldt savnet den 12. april 2021. Så jeg snakker generelt om Trondheim og vannet der, ikke om den spesifikke saken. 

Er jo ikke lov å spekulere om enkeltsaker på forumet her (selv om reglene blir litt ujevnt "enforced") så er lite jeg kan si om den spesifikke saken. 

Men noe jeg tror mange forumbrukere ikke forstår og som gjør slike tråder ekstra vanskelige (ut over forbudet mot å si noe som helst om noe som helst) er noe som heter betinget sannsynlighet. Folk tror at fordi noe er usannsynlig, normalt sett, så skjedde det nok ikke, i en situasjon når noe unormalt beviselig har skjedd. Men sånn fungerer det ikke en må justere sannsynlighetene tilsvarende.

Men skal gi meg der, håper dere får svar til slutt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 måneder senere...

Jeg funderer fremdeles hva som skjedde den november natten/tidlig morgen for 5 år siden. Odin har brent seg fast hos meg. Jeg kommer på han 2 - 3 ganger i uka. Det har med å gjøre at han forsvant under bisarre omstendigheter og det er ingen annen savnet sak i Norge jeg vet om som ligner denne. Foreldrene har vært godt synlig i mediene, for noen fantastiske foreldre som gjør alt i deres makt for å få svar. De hadde fortjent at alt de har jobbet for ga resultater. For en sorg og smerte de må oppleve dag etter dag, år etter år. 

Ingen kan si at det er umulig å få svar. Det er savnet saker som har blitt løst mange år senere. Minuset ved at det går mange år er at det mulig er ting det kanskje er noe med forsvinningen det er umulig å finne ut av. Trolig får de ikke svar på hele bildet men å finne han er det mest viktige. De kan kanskje aldri finne svar på hvordan han forsvant (til fots eller med bil). Unntak om noen står frem.

Noen vet. Noen er truet til stillhet eller velger å gå videre i livet uten å miste nattesøvnen. Sistnevnte sier alt om den eventuelle personen(e).

Han fortjener å bli funnet om det er det ene eller det andre alternativet, for å si det forsiktig. Jeg vil at rettferdigheten skal seire og skyldige satt der de hører hjemme. Ønsketanke, en savnetsak burde aldri blitt lagt lokk på så lenge det fins pårørende som sitter med sorg og smerte. 

 

Endret av Mildys
  • Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror han som brant de tingene har noe med det å gjøre. Jeg tror det er flere involverte, også utenfor Trondheim by. Jeg tror også at de «kompisene» på hotellet ikke var hans kompiser. Det er uforståelig at de (etterforskerne) ikke gjør «mer» for å prøve å finne ut av det. Grave i miljøet rundt de menneskene… Hva med Nord-Trøndelag? Hva med å se på historikk? Helt ærlig tror jeg noe veldig skjult og grusomt skjedde. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Motelvibes skrev (16 timer siden):

Jeg tror han som brant de tingene har noe med det å gjøre. Jeg tror det er flere involverte, også utenfor Trondheim by. Jeg tror også at de «kompisene» på hotellet ikke var hans kompiser. Det er uforståelig at de (etterforskerne) ikke gjør «mer» for å prøve å finne ut av det. Grave i miljøet rundt de menneskene… Hva med Nord-Trøndelag? Hva med å se på historikk? Helt ærlig tror jeg noe veldig skjult og grusomt skjedde. 

Jeg tror han er drept, og jeg tror han som brant tingene vet hva som skjedde. De som var på hotellrommet vet også. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samfunnsdebatt skrev (På 6.9.2023 den 17.57):

Er det noen som vet hva historien var her fra før av? Viste de at han var forsvunnet i elva?

Leste akkurat om han, altså om du mener Lars Røstad i går, og han har visst slitt mye og vært suicidal store deler av livet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...