Gå til innhold

Forsvunnede Odin fra Trondheim


Liljeb

Anbefalte innlegg

Mildys skrev (1 time siden):

Hadde ikke blitt funnet i Nidelva hvis han havnet der? 🤔 Jeg har aldri vært i Trondheim. 

Jeg tror det peker mot kriminelt. Tingene hans ville ha blitt med i fallet. Booke hotellrom og gå alene gjennom sentrum 🤔

.

Endret av Løkbolle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

miniomelett skrev (På 15.3.2023 den 15.09):

Finnes det en god oppsummering av hva vi vet fra kvelden? Ble han observert med sekken/tingene sine? For hvis han hadde tatt en snarvei og havnet i vannet, var det med eller uten tingene sine? Jeg tviler ikke på at ting kan ha blitt funnet av "hjemløse"/rusfolk etc som har kastet rundt på det senere. Men det må da gå an å finne ut om tingene på noe tidspunkt var i elva? For enten har han jo hatt sekken/posene med seg, og ramlet i vannet med de på seg.. eller så... har han lagt det fra seg noe sted. Hvorfor?

Sjekk denne oppsummeringen:

https://www.nrk.no/trondelag/odin-_18_-forsvant-etter-bytur-1.14305343

Han ble fanget opp av overvåkingskamera flere steder i sentrum med trenings bagen sin tett inntil seg. Holdt den inntil magen. Hvis han ramlet ut i hadde ikke alle eiendelene hans blitt med han i fallet? 🤔

1. Tingene ble lagt på kaien som villedning.  Fra en kriminell handling som foregikk et annet sted. 

2. Han skiftet tøy på kaien og fortsatte å gå uten tingene men hvorfor skulle han ville gjøre det? 🤔 Rar handling. 

 

Politiet fikk åpnet telefonen og undersøkt den. Mobilen var uten fingeravtrykk og fult fungerende. Tegn på fjerning av spor? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingenting som passer inn i denne saken.

Teori 1. Et ønske om å forsvinne (med de 2 ulike måtene det innebærer). Det samsvarer ikke med foreldrenes beskrivelse av Odin. Usannsynlig teori.

Teori 2.  Kriminelt. Hvem, hvor, hva og hvorfor?.

Teori 3  Ulykke. Hvorfor lå tingene strødd utover og på to ulike plasser?. Det passer ikke inn.

Hvis det var Odin som ble observert dagen etter i Malvik. Det gjør saken mer merkelig.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Problemet med å havne i Nidelva, enten med uhell eller vilje, er at elva er livsfarlig.

Den har enormt sterke understrømninger, mens overflaten flyter «stille». Dette gjør at man blir sugd under og det er umulig å kjempe seg opp for å få luft. Selv verdens beste svømmer ville ikke klart det.

I tillegg kan liket bli ført helt ut i fjorden der det blir «spist opp» av bunndyr innen 1 mnd. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

In absentia skrev (13 timer siden):

Ja dette er bare trist.. Det er jo lite fremgang i saken om AEH også men den er jo ikke henlagt. 
 

Når man finner brente klær og eiendeler blir det litt rart å avfeie det som selvmord/ulykke og henlegge saken.

  • Liker 15
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror man kunne nærmet seg en løsning hvis ungdommene han var sammen med den kvelden fortalte alt de vet.

  • Liker 20
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

minister-mio skrev (2 minutter siden):

Jeg tror man kunne nærmet seg en løsning hvis ungdommene han var sammen med den kvelden fortalte alt de vet.

Enig med deg i det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mildys skrev (På 21.4.2023 den 1.01):

Hadde ikke blitt funnet i Nidelva hvis han havnet der? 🤔 Jeg har aldri vært i Trondheim. 

Jeg tror det peker mot kriminelt. Tingene hans ville ha blitt med i fallet. Booke hotellrom og gå alene gjennom sentrum 🤔

Nei ikke nødvendigvis. Det er voldsomt sterke understrømmer i Nidelva og den går direkte ut i fjorden i det området som ligger rundt sentrum. Trondheimsfjorden er over 600 meter på det dypeste, så hvis han har blitt tatt av understrømmer og vasket ut i fjorden så kan jeg se for meg at det kan være vanskelig å finne noe.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det har vært nevnt flere ganger i tråden at Odin IKKE falt i Nidelva. Tingene hans ble funnet på Pir II på Brattøra, så havnet han i vann så var det fjorden, ikke elva. Det var der han sist ble fanget opp av overvåkingskamera. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

minister-mio skrev (4 timer siden):

Jeg tror man kunne nærmet seg en løsning hvis ungdommene han var sammen med den kvelden fortalte alt de vet.

Skjønner ikke at de får sove om natta... De må ha veldig mye å tape på at sannheten kommer fram..

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

In absentia skrev (På 11.5.2023 den 17.32):

Synes det er spesielt å henlegge saken når flere av sakene til Odin ble funnet bak en bensinstasjon langt fra der han forsvant. I tillegg klærne som ble funnet brent i skogen. Nesten som om noen ville spre tingene i hytt og pine for å forvirre politiet. Og sjåføren som kjørte til piren og tok med seg div av Odins ting, hva var forklaringen hans? Virket nesten som om han visste hva han skulle se etter.. Synes overvåkingvideoen av bilen på piren var ekkel. Skåføren stopper bilen og går ut, som om han allerede vet at det ligger ting der. Han virker målbevisst. Jeg håper de virkelig har sjekket sjåføren grundig ut av saken. 

Endret av miss spjåk
Skrivefeil
  • Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

miss spjåk skrev (13 minutter siden):

Synes det er spesielt å henlegge saken når flere av sakene til Odin ble funnet bak en bensinstasjon langt fra der han forsvant. I tillegg klærne som ble funnet brent i skogen. Nesten som om noen ville spre tingene i hytt og pine for å forvirre politiet. Og sjåføren som kjørte til piren og tok med seg div av Odins ting, hva var forklaringen hans? Virket nesten som om han visste hva han skulle se etter.. Synes overvåkingvideoen av bilen på piren var ekkel. Skåføren stopper bilen og går ut, som om han allerede vet at det ligger ting der. Han virker målbevisst. Jeg håper de virkelig har sjekket sjåføren grundig ut av saken. 

Hvor har du lest dette? 

Har kun lest at de fant noen av eiendelene hans på piren,  pass, telefon og bank- og busskort, og en pose med treningstøy. En av skoene han hadde på seg ble funnet i en haug med pukkstein.

En sko, en matboks, hodetelefoner, en amerikansk såpe og en Dobbel Dusch-flaske ble funnet halvbrent i et bål ved Jonsvannet. Bagen han bar på er ikke funnet. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frida skrev (9 minutter siden):

Hvor har du lest dette? 

Har kun lest at de fant noen av eiendelene hans på piren,  pass, telefon og bank- og busskort, og en pose med treningstøy. En av skoene han hadde på seg ble funnet i en haug med pukkstein.

En sko, en matboks, hodetelefoner, en amerikansk såpe og en Dobbel Dusch-flaske ble funnet halvbrent i et bål ved Jonsvannet. Bagen han bar på er ikke funnet. 

Det ligger en bensinstasjon (for tungtrafikk) på piren. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IDGAF skrev (2 timer siden):

Det ligger en bensinstasjon (for tungtrafikk) på piren. 

Ok! Det visste jeg ikke, tusen takk for info! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

https://www.nrk.no/trondelag/odin-andre-hagen-jacobsen-skal-ha-vorte-truga-kort-tid-for-han-forsvann-i-trondheim-1.16428198

Odin skal ha vorte truga kort tid før han forsvann

Siste kvelden før Odin (18) vart borte, hamna han på eit hotellrom i Trondheim. Dei som var til stades er kjent for politiet for omgang med narkotika.

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MalloryK skrev (På 14.6.2023 den 18.31):

https://www.nrk.no/trondelag/odin-andre-hagen-jacobsen-skal-ha-vorte-truga-kort-tid-for-han-forsvann-i-trondheim-1.16428198

Odin skal ha vorte truga kort tid før han forsvann

Siste kvelden før Odin (18) vart borte, hamna han på eit hotellrom i Trondheim. Dei som var til stades er kjent for politiet for omgang med narkotika.

Interessant lesning. Stakkars foreldre…

Det virker rart at alle sammen forlot hotellrommet i de tidlige morgentimene. Merkelig at de ikke hadde tilbudt Odin å være der til bussen hans skulle gå kl 10 neste dag. 
Greit at de ikke var nære venner, men alle «vennene» forlot jo hotellet.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frida skrev (På 15.5.2023 den 14.50):

Hvor har du lest dette? 

Har kun lest at de fant noen av eiendelene hans på piren,  pass, telefon og bank- og busskort, og en pose med treningstøy. En av skoene han hadde på seg ble funnet i en haug med pukkstein.

En sko, en matboks, hodetelefoner, en amerikansk såpe og en Dobbel Dusch-flaske ble funnet halvbrent i et bål ved Jonsvannet. Bagen han bar på er ikke funnet. 

Sto i avisen, lenge siden så husker ikke hvilken. Tror også Odins far skrev noe om det på facebooksiden. Det er endel interessante detaljer som har kommet frem på facebooksiden, men vet ikke om den er åpen fremdeles. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avisa nidaros har skrevet om saken nå. De har fått innblikk i etterforskningen. Jeg har ikke abbonement der og kan ikke si noe om hva som står, men det er sikkert flere her som er interreserte i å lese artikkelen

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...