Motelvibes Skrevet 3. november 2022 #101 Del Skrevet 3. november 2022 Mildys skrev (9 minutter siden): Ønsker å hoste liv i tråden igjen. Han er ikke funnet. Har 2 teorier på hva jeg mistenker har skjedd. Den ene er ikke nevnt her men det er kanskje ikke lov å utdype. Det går kanskje under spekulasjoner. Trist at en annen forsvinningssak får kontinuerlig mediedekning og massiv etterforskning og Odin saken trolig henlegges. Ville etterforskningen blitt annerledes om jente 18 forsvant? Det tror jeg. Hva er dine teorier? Nysgjerrig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taluno Skrevet 3. november 2022 #102 Del Skrevet 3. november 2022 Jeg tror det er litt forskjell på sakene, Hagen-saken har de jo stadig noen ledetråder på, mens i Odin-saken finnes det svært lite. Og i Odin-saken så finnes det ingenting som tyder på noe straffbart, mens i Hagen-saken tyder alt på en kidnapping. Selv om saken henlegges, så vil den bli gjenopptatt dersom det dukker opp funn. Jeg tror ikke Odin-saken ville vært annerledes om det hadde vært en jente som ble borte. 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mildys Skrevet 3. november 2022 #103 Del Skrevet 3. november 2022 Løkbolle skrev (19 minutter siden): Anne Elisabeth Hagen's forsvinning har fått mye mer mediaoppmerksomhet utifra det jeg har fått med meg og de to forsvant vel omtrent samtidig. Lønner seg tydelig å være rik. Når det gjelder Odin så er han nok død. Trist at det er klasseforskjeller i 2022. Jeg tror også han er død. 4 år uten livstegn. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mildys Skrevet 3. november 2022 #104 Del Skrevet 3. november 2022 Motelvibes skrev (14 minutter siden): Hva er dine teorier? Nysgjerrig. Jeg tenkte kun i ett spor inntil jeg så Åsted Norge og Asbjørns uttalelse om å se de ulike funnene som enkelt hendelser og ikke sett samlet. Teori 1. Basert på observasjon av bonden (hvis dette var Odin). Kan han ha flyktet fra noen og det har skjedd en ulykke langs flykten. Jeg kan ikke forestille meg en annen grunn for å gå i høyt tempo rundt i sentrum og så begynne å løpe. Teori 2. Inntak av noe uheldig og noen dekket over av redsel for å få skylden. Teori 3. Påkjørsel og dekking over. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mildys Skrevet 3. november 2022 #105 Del Skrevet 3. november 2022 Taluno skrev (49 minutter siden): Jeg tror det er litt forskjell på sakene, Hagen-saken har de jo stadig noen ledetråder på, mens i Odin-saken finnes det svært lite. Og i Odin-saken så finnes det ingenting som tyder på noe straffbart, mens i Hagen-saken tyder alt på en kidnapping. Selv om saken henlegges, så vil den bli gjenopptatt dersom det dukker opp funn. Jeg tror ikke Odin-saken ville vært annerledes om det hadde vært en jente som ble borte. Ja du sier noe der. Jeg har tidligere kun tenkt at det fantes så mange spor etter Odin og forsto ikke hvorfor saken ikke ble løst. Jeg ser det på en annen måte i år. Mange løse tråder og de sporene som er etter han fører ingen vei. Det mest merkelige er ingen fingeravtrykk på mobil og pass. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 3. november 2022 #106 Del Skrevet 3. november 2022 Taluno skrev (3 timer siden): Jeg tror ikke Odin-saken ville vært annerledes om det hadde vært en jente som ble borte. Det hadde den nok definitivt vært. Det ble antatt allerede etter dag 1 at han hadde tatt livet av seg eller var full og hadde havnet i elven. De gadd ikke sjekke etter overvåkingsbilder før flere måneder. Men når alt kommer til alt, er det størst sannsynlighet for at han med et uhell har havnet i elva, men ikke blitt funnet. Vannet er grumsete og det er vel mulig å synke ned under sand/leirebunnen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miniomelett Skrevet 3. november 2022 #107 Del Skrevet 3. november 2022 Er det noen artikler elr om saken hans som ikke er bak betalingsmur? jeg husker nesten ikke saken 😐 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet 3. november 2022 #108 Del Skrevet 3. november 2022 kar90 skrev (14 minutter siden): Det hadde den nok definitivt vært. Det ble antatt allerede etter dag 1 at han hadde tatt livet av seg eller var full og hadde havnet i elven. De gadd ikke sjekke etter overvåkingsbilder før flere måneder. Men når alt kommer til alt, er det størst sannsynlighet for at han med et uhell har havnet i elva, men ikke blitt funnet. Vannet er grumsete og det er vel mulig å synke ned under sand/leirebunnen. Han er sist filmet i havna, langt fra elva, så han må i så fall havnet i sjøen. Skoen hans ble funnet, så tok han av skoene og hoppet på sjøen? Jeg har ikke fått med meg at pass og mobil ble funnet uten fingeravtrykk. Jeg tror noe kriminelt har skjedd, det er for mange løse tråder i saken som ikke naturlig forklares med at han falt i sjøen. Eller hoppet han i sjøen av fri vilje? I så fall hvorfor? Vennene hans skjuler noe om hva de holdt på med før han forsvant. De leide et hotellrom og oppholdt seg der kun noen timer. Rart at Odin forlot det siden han skulle ta buss hjem først neste morgen. Hvorfor vandret han gatelangs midt på natta? Jeg tror vennene hans kunne forklart mye mer om dette om de ville. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taluno Skrevet 3. november 2022 #109 Del Skrevet 3. november 2022 kar90 skrev (45 minutter siden): Det hadde den nok definitivt vært. Det ble antatt allerede etter dag 1 at han hadde tatt livet av seg eller var full og hadde havnet i elven. De gadd ikke sjekke etter overvåkingsbilder før flere måneder. Men når alt kommer til alt, er det størst sannsynlighet for at han med et uhell har havnet i elva, men ikke blitt funnet. Vannet er grumsete og det er vel mulig å synke ned under sand/leirebunnen. Men nrk publiserte overvåkningsbilder bare noen dager etter han ble meldt savnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dupers Skrevet 3. november 2022 #110 Del Skrevet 3. november 2022 4 hours ago, Mildys said: Ønsker å hoste liv i tråden igjen. Han er ikke funnet. Har 2 teorier på hva jeg mistenker har skjedd. Den ene er ikke nevnt her men det er kanskje ikke lov å utdype. Det går kanskje under spekulasjoner. Trist at en annen forsvinningssak får kontinuerlig mediedekning og massiv etterforskning og Odin saken trolig henlegges. Ville etterforskningen blitt annerledes om jente 18 forsvant? Det tror jeg. Jeg tror ikke kjønn hadde endret etterforskningen, om det hadde endret noe ville nok ett søk blitt avsluttet tidligere. Hvor mye oppmerksomhet denne saken får handler om hvor profilert famiøien er, og hvor interessert pårørende er i å stille til veldig offentlige intervjuer. Og jeg skjønner godt at foreldrene til Odin ikke ønsker å stille til alskens intervjuer når de lever i ei bygd og bygdedyret bryr seg med om rykter enn om fakta. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 3. november 2022 #111 Del Skrevet 3. november 2022 Frida skrev (1 time siden): Han er sist filmet i havna, langt fra elva, så han må i så fall havnet i sjøen. Skoen hans ble funnet, så tok han av skoene og hoppet på sjøen? Jeg har ikke fått med meg at pass og mobil ble funnet uten fingeravtrykk. Jeg tror noe kriminelt har skjedd, det er for mange løse tråder i saken som ikke naturlig forklares med at han falt i sjøen. Eller hoppet han i sjøen av fri vilje? I så fall hvorfor? Vennene hans skjuler noe om hva de holdt på med før han forsvant. De leide et hotellrom og oppholdt seg der kun noen timer. Rart at Odin forlot det siden han skulle ta buss hjem først neste morgen. Hvorfor vandret han gatelangs midt på natta? Jeg tror vennene hans kunne forklart mye mer om dette om de ville. Elva og havna i Trondheim er vel på samme sted. Han har uansett vandra rundt på havneområde og mest sannsynlig havnet i vannet. Det er ikke noe mer logisk at den som eventuelt har utsatt han for noe kriminelt har tatt av han jakke og sko og lagt det til side, enn at han selv har gjort det. Snarere tvert i mot. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet 3. november 2022 #112 Del Skrevet 3. november 2022 kar90 skrev (25 minutter siden): Elva og havna i Trondheim er vel på samme sted. Han har uansett vandra rundt på havneområde og mest sannsynlig havnet i vannet. Det er ikke noe mer logisk at den som eventuelt har utsatt han for noe kriminelt har tatt av han jakke og sko og lagt det til side, enn at han selv har gjort det. Snarere tvert i mot. Og han tørket ren mobil og pass for fingeravtrykk før han falt i vannet? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet 3. november 2022 #113 Del Skrevet 3. november 2022 (endret) miniomelett skrev (2 timer siden): Er det noen artikler elr om saken hans som ikke er bak betalingsmur? jeg husker nesten ikke saken 😐 fra skoleavis nrk nrk Endret 3. november 2022 av Frida 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 3. november 2022 #114 Del Skrevet 3. november 2022 Frida skrev (15 minutter siden): Og han tørket ren mobil og pass for fingeravtrykk før han falt i vannet? Nå er det allerede en person som er avhørt og sjekket ut av saken i forbindelse med tøy som har havnet i ved jonsvannet. Han kan ha tørket tingene hans. Hvorfor er du så sikker på at fingeravtrykk blir værende på ting som blir liggende ute I være og vind i ukesvis? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet 3. november 2022 #115 Del Skrevet 3. november 2022 kar90 skrev (17 minutter siden): Nå er det allerede en person som er avhørt og sjekket ut av saken i forbindelse med tøy som har havnet i ved jonsvannet. Han kan ha tørket tingene hans. Hvorfor er du så sikker på at fingeravtrykk blir værende på ting som blir liggende ute I være og vind i ukesvis? Lite trolig at han tørket av mobil og pass og lot det bli liggende på Brattøra. Hvorvidt fingeravtrykk blir værende aner jeg ikke, men antar noe vil sitte igjen på undersiden tross vær og vind? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mildys Skrevet 3. november 2022 #116 Del Skrevet 3. november 2022 (endret) kar90 skrev (4 timer siden): Det hadde den nok definitivt vært. Det ble antatt allerede etter dag 1 at han hadde tatt livet av seg eller var full og hadde havnet i elven. De gadd ikke sjekke etter overvåkingsbilder før flere måneder. Men når alt kommer til alt, er det størst sannsynlighet for at han med et uhell har havnet i elva, men ikke blitt funnet. Vannet er grumsete og det er vel mulig å synke ned under sand/leirebunnen. Kan det ha noe å gjøre med at jenter kan bli utsatt for andre ting enn gutter. Det lurer jeg på. Kan dette sette politiet i et helt annet alarm beredskap på grunn av det. Unge menn får kanskje for fort stempel på seg som selvmord eller han har bare stukket av og dukker opp om noen dager. Jeg klarer ikke å forestille meg at han datt i vannet ved et uhell. Alle tingene hans ville fulgt med. Hvem legger fra seg verdisaker på bakken og tilfeldigvis ramler etter den uvanlige handlingen? Endret 3. november 2022 av Mildys 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 3. november 2022 #117 Del Skrevet 3. november 2022 Frida skrev (57 minutter siden): Lite trolig at han tørket av mobil og pass og lot det bli liggende på Brattøra. Hvorvidt fingeravtrykk blir værende aner jeg ikke, men antar noe vil sitte igjen på undersiden tross vær og vind? Hvorfor det? Hvis passet ligger åpent og vann renner under det så vaskes vel slikt bort over tid. Samme med mobilen. Selv om den skulle ha lukket deksel, så kan vel vann komme gjennom å vaske bort over tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 3. november 2022 #118 Del Skrevet 3. november 2022 Mildys skrev (1 minutt siden): Kan det ha noe å gjøre med at jenter kan bli utsatt for andre ting enn gutter. Det lurer jeg på. Kan dette sette politiet i et helt annet alarm beredskap på grunn av det. Unge menn får kanskje for fort stempel på seg som selvmord eller han har bare stukket av og dukker opp om noen dager. Jeg klarer ikke å forestille meg at han datt i vannet ved et uhell. Alle tingene hans ville fulgt med. Hvem legger fra seg verdisaker på bakken og tilfeldigvis ramler etter den uvanlige handlingen? Det skjer jo i november og det er jo garantert glatt i området. Spesielt havneområder er jo glatte nært kantene, da det ofte er metall på kanten av havnen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mildys Skrevet 3. november 2022 #119 Del Skrevet 3. november 2022 Taluno skrev (3 timer siden): Men nrk publiserte overvåkningsbilder bare noen dager etter han ble meldt savnet. Ja men ikke alt. Det er flere hull. Flere av overvåkningsbildene er gått tapt. Politiet kunne (kanskje) ha stått med svar på hvordan eiendelene havnet der de ble funnet. Et stort spørsmål er hvilke andre ting kunne de kunne fått svar på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 3. november 2022 #120 Del Skrevet 3. november 2022 Dette er vel det siste område han er observert i på kamera. Ting er funnet like ved. Ut på den smale stien er det et gammelt fyrtårn ser det ut som. Er det ved den stien tingene er funnet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå