Kollontaj Skrevet 30. mars 2023 #80001 Del Skrevet 30. mars 2023 Hvis noen burde ta ansvar, er det vel en influencer som CBE? Men forskning på influencernes negative påvirkning er vel ikke så interessant eller viktig? «Our research shows unequivocally that when followers consume idealized versions of popular figures on social media there is a social comparison process that results in these users experiencing negative feelings and a substantial decline in their state of self-esteem.» https://www.emorybusiness.com/2022/05/18/unattainably-perfect-idealized-images-of-influencers-negatively-affect-users-mental-health/ 13 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharpa VinterBerg Skrevet 30. mars 2023 #80002 Del Skrevet 30. mars 2023 Liver skrev (6 minutter siden): Altså....å kommentere andres (over)forbruk er trolling( ref. kommentarfeltet på IG) Ja, hva kan man si, så alle som er opptatt av å bevare kloden er trollere. Good to know. Det er bekmørkt, ingen er hjemme. Resultatet av å ikke være i arbeid eller bli utfordret faglig, se med grøss og gru til CBE As. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 30. mars 2023 #80003 Del Skrevet 30. mars 2023 Skal hun virkelig bevege seg inn på hets mot seg selv, når mannen hennes går langt forbi dette temaet? Snakk om dobbeltmoralsk. Kjenner jeg blir sint. For cbe, du og andre får mye netthets. Men også mye konstruktive gode tilbakemeldinger. Vil du stoppe hets så må du først ta en lang alvorsprat med din mann, stå opp for det dere har gjort, ta ansvar, vise selvinnsikt og skrive om dette før du går i offerollen. Ellers blir ABSOLUTT ALT du snakker om når det kommer til hets helt fullstendig meningsløst. Hvordan kan du hakke på andre når mannen din ytrer rasistiske kommentarer, riper opp en bil, kommenterer kropper, ser ned på andre, frekk etc? Er du helt blind? Blottet for selvinnsikt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 30. mars 2023 #80004 Del Skrevet 30. mars 2023 Herlighet, nå må de slutte å skjemme seg helt ut!😳😳😳 29 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 30. mars 2023 #80005 Del Skrevet 30. mars 2023 Lill skrev (2 minutter siden): Match i helvete mener du vel? Og hun skriver at netthets koster menneskeliv? Hva nøyaktig tror hun at forfølgelse og aktive kriminelle handlinger ( som skraping av bil) gjør med den som ble utsatt for det av ektemannen hennes, som også drev med krangling i dm til folk før dette skjedde? Hun er gift med et av Norges største netttroll, muligens burde hun ha stilt han til veggs på podcasten sin? Hadde vært passende med tanke på tema i podcasten. Amen. Det er jo nesten så man ikke tror det man leser. Er det mulig å ha så liten selvinnsikt, så lite innsikt i hvordan du fremstår utad? Selv etter et langt liv i møte med så mange mennesker i vanskelige situasjoner blir jeg satt ut av hvor utrolig lite reflekterte og usympatiske de (han) fremstår, det er sjelden vare. Og de snakker om whataboutisme i kommentarfeltet. Slik de forklarer det er jo slik de opererer selv stadig vekk. Barns rett til egen digitale identitet/vern av deres person = det blir så kaldt uten at barna er med i kanalene??? Og den dumme alkoholloven… Den loven som skal være med å forebygge uheldige konsekvenser av for høyt alkoholkonsum, det er et samfunns problem, ikke minst for barna våre, men for en dum lov dere… Dette er to voksne bedriftseiere med så lite selvinnsikt at det er skremmende! Og en av de er det største nettrollet av alle! Håper virkelig hun som hadde opplevelsen med bilen står frem og forteller historien sin! 36 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klappe Skrevet 30. mars 2023 #80006 Del Skrevet 30. mars 2023 Hvor lenge klarer hun/de å «skjule» de kriminelle handlingene Lars K gjorde mot den uskyldige kvinnen? Ser noen har prøvd å kommentere om det under innlegget hennes ikveld men de blir raskt slettet 30 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharpa VinterBerg Skrevet 30. mars 2023 #80007 Del Skrevet 30. mars 2023 Kollontaj skrev (7 minutter siden): Herlighet, nå må de slutte å skjemme seg helt ut!😳😳😳 La de nå bare forsette å avsløre seg selv.. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vanedis Skrevet 30. mars 2023 #80008 Del Skrevet 30. mars 2023 (endret) Felis skrev (3 timer siden): Fra story: -I starten så fulgte man jo med. Det gjorde jeg jo. Helt i starten. Det gjorde jeg jo, men jeg skjønte jo fort at ok DETTE må jeg ta avstand til, for uansett hvor hardhudet jeg er, så klarer jeg ikke å se på det her. Jeg husker jeg leste en kommentar en gang hvor de da diskuterte at jeg og søstera mi var så forskjellige og vi så så forskjellige ut... Hadde vi egentlig samme far? Eller mor? Assa... SKJØNNER du nivået? Det er sånn HER setter vi bare ut rykter. Og finner på ting Jeg skjønner at klimaet på Kvinneguiden må ha vært helt annerledes i den spede oppstarten til Carolines karriere, men jeg håper hun gir Kvinneguiden en ny sjanse, for det har åpenbart endret seg fryktelig masse siden hun sist var innom. Oppspinn og løse rykter blir moderert vekk rimelig kjapt. Men det er kanskje vanskelig å forestille seg at ting kan forandre seg, når man står på stedet hvil selv? Så ser det altså ut som om Caroline skal rote i det vepsebolet hun kaller netthets. Så bra at hun selv åpner den døren! Jeg håper hun er klar over at det muligens medfører konsekvenser som ikke er helt heldig for henne? Hun kan jo ikke styre diskusjonen som følger, og sakspapirene etter mannens lille eskapade i fjor sommer ligger hos alle avisredaksjoner. Begge forholdene. Jeg skal forsøke å rydde tid i timeplanen så jeg får med meg dette, for dette tror jeg kan bli ganske underholdende. Ryktet om henne og søstra delte hun for 8 år siden på bloggen: https://www.carolinebergeriksen.no/2015/01/12/gi-aldri-opp/ (innlegget er skrevet som svar etter de ble tatt for kommentarjuks og løgner om bilderedigering, jf. https://influencere.wordpress.com/cbe-logner-og-juks/ ). Spørsmål om søstra sitt utseende, samt at noen mente den kommentaren kunne oppfattes som en antydning til at de ikke er helsøsken, vet vi ble publisert på bedriftens blogg for ca. 10 år siden (https://www.carolinebergeriksen.no/2013/10/18/sosterbesok-i-siljan/). Det er derfor ikke rett av henne å vise til at "slik er nivået der (Kvinneguiden), når de godkjente de kommentarene på bloggen. Bedriften er kjent for uetisk drift, og derfor har de mottatt og mottar rettmessig kritikk. Dette svarer de sjelden på eller tar ansvar for. Det har ført til at de også får mer oppmerksomhet som innimellom dessverre har ført til usaklig sladder både her inne og i kommentarfeltene deres (noe av det godkjente de selv. Hvorfor bør man undre seg over). Jeg tenker imidlertid at dette ikke går under definisjonen på netthets. Jeg har oppfattet at de fleste her inne mener at slikt uansett er unødvendig og uønsket i denne tråden. Tro om Caroline Berg Eriksen sier noe om det i podkasten? Eller kommer hun til å fremstille Kvinneguiden unyansert? Skal man ta en debatt om netthets bør man være troverdig. Det er ikke Caroline Berg Eriksen kjent for (jf årevis med dokumentert juks og løgner). De får nok litt mer oppmerksomhet ved å ta opp temaet netthets. Og det er kanskje det de er ute etter. Jeg håper at hvis media skriver om det med henvisning til podkasten, at de da tar med hetsen ene bedriftseieren har fått bot for. Jeg personlig er lei av influensere og kjendiser som tar på seg offerrollen, når de oppfører seg kritikkverdig, og som slipper unna med det. Endret 30. mars 2023 av Vanedis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrottefar Skrevet 30. mars 2023 #80009 Del Skrevet 30. mars 2023 Skulle gjerne likt å kunne være flue på veggen i Villa Kulås nå, for jeg tror de maler seg mer og mer inn i hjørnet, men de kan skylde seg selv 39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~ Ada ~ Skrevet 30. mars 2023 #80010 Del Skrevet 30. mars 2023 Snøsøta skrev (1 time siden): Altså.. Problemet med god hukommelse er at man husker sånne idiotiske ting som dette. Påstanden til CBE er en forfalskning, det var ingen som spekulerte i om de hadde forskjellige foreldre (selv om det i seg selv er helt vanlig, det er det mange som har). Kommentaren hun refererer til ligger et innlegg i hennes egen blogg, og er som følger: "Hei. Jeg har lenge lurt litt på hvorfor søsteren din ser utenlandsk ut? Du er vel helt norsk, eller du ser i hvert fall norsk ut? Kan du forklare det, for skjønner ikke det helt?" CBE svarer: "Du synes hun ser utelandsk ut fordi hun har mørkt hår? Hun er helt lik min mormor, faktisk Hun har blå øyne og vi har mange like trekk, vi to. Hun sitter her og sier du skal slutte og være så fordomsfull, da hun ikke satt pris på kommentaren din. Ingen er helt like." https://www.carolinebergeriksen.no/2013/10/18/sosterbesok-i-siljan/ Flere kommenterer at det ikke er fordomsfult å spørre om noen ser utenlandske ut, mens andre synes det er frekt - før Morten lengre nede skriver: "Det som kan ha vært uggent med kommentaren, er jo at man på en måte insinuerer at de ikke er helsøsken, når man sier at den ene ser så utenlandsk ut. Det kunne jeg også reagert på!" Også Silje mener at et slikt spørsmål antyder at de er halvsøsken. Men når ble det tabu å være halvsøsken? På kvinneguiden går diskusjonen først og fremst om det er frekt å spørre noen om de er utenlandske/har utenlandsk opphav. Mange synes det er frekt, mens Hjarte er den eneste som mener at det er frekt fordi "Det er fryktelig spesielt ja. Det høres nesten ut som en slags beskyldning av typen: "Hø hø, har mora di hatt seg med en spanjol eller? hø hø". Diskusjonen handler altså først og fremst om det er frekt å spørre om noen er utenlandske. Ingen kommentarer spekulerer i om de har samme far eller mor. Av alle kommentarene som diskuterer om det er frekt å spørre om noen har utenlandsk opphave er det tre stk som tenker at det kan være frekt å spørre om utenlandske gener fordi det kan ligge en antydning om at de har ulik mor eller far i et sånt spørsmål. Men det holder ikke med det. Samtidig viser det seg at CBE tidligere har skrytt av at de har italienske gener. Et par år før spør Helle: "Bruker du noen gang sololje? hvis ja, hvem? og nei, hvorfor ikke? Syns du alltid blir så fort brun!" Fottballfrue svarer: "Italienske gener vet du 😉" Noe hun av kommentarene under tydeligvis har nevnt før. https://www.carolinebergeriksen.no/2011/06/09/hva-er-mine-must-i-strandbagen/ Hun bekrefter dette også i kommentarfeltet under søsterbesøk i Siljan. Så de har altså italienske gener, en er lys og en er mørk, men det er netthat å spørre om det er utenlandske gener i familien. Det er altså utgangspunktet for det som skal komme i podcast om netthat i morgen. EDIT: Måtte sjekke om det var flere diskusjoner jeg ikke hadde fått med meg, men det er det ikke. Bare et par spørsmål tidligere uten spekulasjoner eller diskusjon: Sofie spør: "er du eller søsteren din adoptert, eller er dere halvsøsken? klarer ikke se søskenlikhet..haha!" Hvorpå CBE svarer "Nei, vi er søskensøsken. Ikke alle søsken er like 🙂." https://www.carolinebergeriksen.no/2013/03/06/jentesnakk-hos-mormors/ Tina spør: "Fine bilder:) Og kos med søskenkjærlighet! Men du og søsteren din ser veldig ulike ut, har dere både samme mor og far, eller er dere halvsøsken? (Ikke noe fint ord, ingen er jo «halve» , en søster er en søster, men du skjønner hva jeg mener :P)" Fotballfrue svarer: "Nei, vi er søsken med samme far og mor " https://www.carolinebergeriksen.no/2011/01/03/highlights-2010-mai-august/ 😂 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 30. mars 2023 #80011 Del Skrevet 30. mars 2023 Skrottefar skrev (2 minutter siden): Skulle gjerne likt å kunne være flue på veggen i Villa Kulås nå, for jeg tror de maler seg mer og mer inn i hjørnet, men de kan skylde seg selv Blir en lang natt for dem. Blir nok lite søvn til tross for ny seng. Det sviver nok rundt oppi hodene deres. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 30. mars 2023 #80012 Del Skrevet 30. mars 2023 Hmm.. hva er agendaen for dette utspillet? Har det skjedd noe som gjør at de ønsker å gå i denne offerrollen igjen? 🤔 20 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 30. mars 2023 #80013 Del Skrevet 30. mars 2023 LilleSnupp skrev (1 minutt siden): Hmm.. hva er agendaen for dette utspillet? Har det skjedd noe som gjør at de ønsker å gå i denne offerrollen igjen? 🤔 Ligge i forkant av en publisering de ikke liker? Min første tanke. 35 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 30. mars 2023 #80014 Del Skrevet 30. mars 2023 Tenk å være så imot nettets, men helt greit at mannen gjør det. Litt som.... "Jeg kan ikke skjønne at folk tar keisersnitt. Tenk å være så egoistisk. Uansett årsak liksom...." Samtidig "Hysj, ikke si noe, men jeg tok keisersnitt fordi jeg ikke ville ødelegge meg nedentil. Men det er jo helt greit fordi det er meg. Da telles det jo ikke" 🙄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 30. mars 2023 #80015 Del Skrevet 30. mars 2023 Vanedis skrev (11 minutter siden): Denne historien om søstra delte hun for 8 år siden på bloggen: https://www.carolinebergeriksen.no/2015/01/12/gi-aldri-opp/ (innlegget er skrevet som svar etter de ble tatt for kommentarjuks og løgner om bilderedigering, jf. https://influencere.wordpress.com/cbe-logner-og-juks/ ). Hun bruker altså et (udokumentert) eksempel fra over 8 år siden, og snakker som at "slik er de". Det er ikke rett av henne. Bedriften er kjent for uetisk drift, og derfor har de mottatt og mottar rettmessig kritikk. Dette svarer de sjelden på eller tar ansvar for. Det har ført til at de også får mer oppmerksomhet som innimellom dessverre har ført til usaklig sladder både her inne og i kommentarfeltene deres (noe av det godkjente de selv. Hvorfor bør man undre seg over). Jeg tenker imidlertid at mesteparten av dette ikke går under definisjonen på netthets. Jeg har oppfattet at de fleste her inne mener at slikt uansett er unødvendig og uønsket i denne tråden. Tro om Caroline Berg Eriksen sier noe om det i podkasten? Eller kommer hun til å fremstille Kvinneguiden unyansert? Skal man ta en debatt om netthets bør man være troverdig. Det er ikke Caroline Berg Eriksen kjent for (jf årevis med dokumentert juks og løgner). De får nok litt mer oppmerksomhet ved å ta opp temaet netthets. Og det er kanskje det de er ute etter. Jeg håper at hvis media skriver om det med henvisning til podkasten, at de da tar med hetsen ene bedriftseieren har fått bot for. Jeg personlig er lei av influensere og kjendiser som tar på seg offerrollen, når de oppfører seg kritikkverdig, og som slipper unna med det. I blogginnlegget du henviser til skriver CBE: «Enkelte av disse menneskene har ved flere anledninger kommet hjem til oss også, og hadde det ikke vært for gode naboer og politiet, så tør jeg ikke tenke på hva som kunne skjedd. Jeg vet ikke hvem disse menneskene er eller hvor de befinner seg. Men de har over tid utviklet et så sterkt hatforhold til meg, det føles som om deres eneste oppdrag i livet har blitt å ødelegge for meg.» Dette var jo en fan! Ikke en kritiker fra KG. (As if! 😆) LKE skriver om det her https://www.carolinebergeriksen.no/2015/05/02/lars-kristian-svarer-del-i/ 36 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Era Vulgaris Skrevet 30. mars 2023 #80016 Del Skrevet 30. mars 2023 Surikatt skrev (5 minutter siden): Blir en lang natt for dem. Blir nok lite søvn til tross for ny seng. Det sviver nok rundt oppi hodene deres. Det tviler jeg på, faktisk. De konkludere nok med at all kritikk og motstand de får er alle andres skyld, og slik går nå dagene. De eier ikke selvinnsikt, evne eller ønske om endring, eller ansvar for noe som helst. Mulig de ligger søvnløse for å finne ut hva mer de kan lyve om, lure og bedra folk med. Modus operandi må opprettholdes. Og jeg lurer veldig på hvem som har ønske om å dra på treningsreise med dette paret? Aldri i ville helvete om jeg hadde orket å oppholde meg i nærheten av dem over flere dager. 17 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruJohansen Skrevet 30. mars 2023 #80017 Del Skrevet 30. mars 2023 123Frustrert skrev (1 time siden): Det er ikke cbe som skriver slik.. hun har et barnslig språk, det er mannen som kaster om seg med sammenligninger og merkelige utsagn. ser dette utsagnet også. Skjønner ikke hva han mener, men at det ikke er cbe skriver er jeg sikker på. Trodde jeg var i en gammel Villa Paprika - tråd der et øyeblikk. 31 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 30. mars 2023 #80018 Del Skrevet 30. mars 2023 FruJohansen skrev (5 minutter siden): Trodde jeg var i en gammel Villa Paprika - tråd der et øyeblikk. De er vel på det nivået nå. Også med tanke på denne enorme interessen for trening. Husker hun (Camilla Øvestad) skrev side opp og ned om netthets, mens samboer truet folk på nett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Felis Skrevet 30. mars 2023 Populært innlegg #80019 Del Skrevet 30. mars 2023 Kollontaj skrev (4 minutter siden): I blogginnlegget du henviser til skriver CBE: «Enkelte av disse menneskene har ved flere anledninger kommet hjem til oss også, og hadde det ikke vært for gode naboer og politiet, så tør jeg ikke tenke på hva som kunne skjedd. Jeg vet ikke hvem disse menneskene er eller hvor de befinner seg. Men de har over tid utviklet et så sterkt hatforhold til meg, det føles som om deres eneste oppdrag i livet har blitt å ødelegge for meg.» Dette var jo en fan! Ikke en kritiker fra KG. (As if! 😆) LKE skriver om det her https://www.carolinebergeriksen.no/2015/05/02/lars-kristian-svarer-del-i/ Den beskrivelsen av stalkerepisoden... Jeg var jo ikke tilstede og kunne derfor ikke hjelpe de to som betyr mest for meg i livet 😕 Jeg blir sint på vedkommende som satt dem i en slik situasjon at de begge var livredde. Han oppsøkte dem på et tidspunkt hvor han visste at jeg ikke var hjemme, og det gjør det hele ekstra ille. Spol 7 år frem i tid, så er det en annen mor som blir livredd, fordi noen oppsøker henne med onde hensikter. Hun hadde ingen naboer som kunne komme til unnsetning. Hun hadde heller ikke tatt noen forhåndsregler. Forfølgeren hennes visste at hun var alene, det gjør det ekstra ille... Ser de virkelig ikke likheten??? 67 6 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 30. mars 2023 #80020 Del Skrevet 30. mars 2023 Marioposa skrev (2 timer siden): 13 år gammel??? Imponerende!! LKE har faktisk vokst opp med eliteserien (på TV) så dette vet han alt om og bedrevet med minst 20 år! 34 3 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå