Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Finlay skrev (51 minutter siden):

Sånn! Da vet vi det🤣

 

 

77A7A7DE-1488-45E3-8DA2-9BFCDED3A160.jpeg

Kan berolige Fru Eriksen om at det er meldt inn om flere ganger.

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akk, ja. Koselig at CBE er bekymret for folks tidsbruk. Det er da noe. Tror hun hadde skjønt mer av begrepet «tid» om hun jobbet i en vanlig stilling og visst hvor mye som kan produseres og gjøres i løpet av en arbeidsdag. Å se storyen til CBE tar kortere tid for meg enn å gå på toalettet (bruker den sammenligningen siden CBE er så glad i å bruke toaletter som rekvisitt). Noen av oss klarer å kombinere de to. 😉

Tillegg: Takk Felis! 🌸 Fremstillingen til CBE  fremstod både ureflektert og på siden av hva som jevnlig tas opp her. CBE leser ikke her, sier hun, hva er saken da? 

Endret av Kollontaj
  • Liker 36
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay
Sharpa VinterBerg skrev (22 minutter siden):

Kan berolige Fru Eriksen om at det er meldt inn om flere ganger.

Legger jo ellers merke til at det er "trolling å kommentere andre menneskers forbruk". Det er vel influencerens forbruk det er snakk om her, og ikke privatpersonens. Og en profesjonell påvirkers overforbruk må da absolutt være innafor både å kommentere, diskutere og kritisere.

 

Endret av Finlay
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (1 time siden):

Jeg må redigere innlegget litt for å legge til lenke, siden jeg bruker en del siteringer. Jeg vil jo helst ikke komme med uklare formuleringer om ting som er så viktig, for det skapes lett sannheter av rykter på dette forumet, i følge Caroline, som ikke har vært her på flere år. Jeg har også valgt å konsentrere meg kun om delen som har med netthat å gjøre, siden resten er til forveksling likt alle andre episoder. Det skjer jo ikke all verdens i livene deres...

https://podtail.com/en/podcast/life-by-caroline/

 

-Du? Merker du noe til at klokka er stit? 

Susan innleder dagens episode med gravrøst og Caroline trodde hun skulle stille et "dypt" spørsmål, og så var det bare DET...

Caroline merket bare at hun var lys våken da hun skulle legge seg. Susan merket at hun ikke klarte å stå opp, men så hadde hun syke barn, så det gjorde ikke noe. 

Susan lurer på om Caroline er for eller imot å stille klokka, men den debatten der orker ikke Caroline. Men de klarer å svi av 2 minutter og 45 sekunder på temaet. Bare 45 minutter igjen...

Hva har damene gjort siden sist?

Susan har malt i huset sitt og så har hun vært på sjino (kino) med ungene sine. Det er ikke så mye annet å fortelle om herifra...

-Nei, svarer Caroline, og legger til at Susan har vært flink. Jeg er litt usikker på hva Susan har vært flink til, for det høres ikke veldig krevende ut, men Caroline sier det i et sånt tonefall som man bruker til små barn, så kanskje hun mener det mer som trøst enn ros?

Caroline sitt liv er ikke særlig mye mer innholdsrikt. Hun har ryddet i et skap, trent og i tre uker forsøkt å legge planer med et vennepar, men venneparet avlyser hele tiden fordi de har blitt syke. Og de HAR blitt syke, det er ikke sånn at de forsøker å unngå oss, altså! sier hun og ler.

-Are you sure? spør Susan med gravrøsten sin. Pussig, nå sa hun akkurat det jeg tenkte...

Caroline hadde gjester på fredag, og de fikk selvfølgelig servert pasta. Dagen etter skulle det andre venneparet komme, men da hadde datteren "spysjuken" og Caroline er livredd for "spysjuken" etter at hun hadde den i fjor. Og så drar hun i gang en recap av fjorårets spysjuke igjen.... Hun forteller at det hadde vært tema under middagen på fredag også, og jeg undrer igjen om det er vanlig å prate så mye om forskjellige former for avføring som CBE tilsynelatende gjør? Er det jeg som er prippen som ikke synes dette er underholdende på en podcast? Tankene mine går til venneparet som satt der og prøvde å spise beige pasta mens de fikk høre om hvordan Caroline satt på do med ei bøtte i fanget.

Caroline skifter heldigvis samtaleemne og går over til at løpet i Drammen snart står for tur. Dessverre avspores hun av en lang monolog om mensen. Jeg orker ikke... Er det noen som har noe imot at jeg spoler frem til netthat?

Treningsinnslaget i podcasten er denne gangen erstattet av Netthat, for både Caroline og Susan har lyst til å snakke om det. Caroline har i hvert fall noen punkter hun har lyst til å snakke om. Hun starter litt "kjenerelt" med definisjonen av netthat. Hun leser opp definisjonen, så da antar jeg at hun kommer til å forholde seg til ekte netthat, ikke inflhuencerversjonen, hvor også saklig kritikk regnes med.

Caroline vet at netthat er veldig-veldig utbredt blant unge, derfor har hun veldig-veldig lyst til å snakke med en yngre som har opplevt, eller opplever netthets. Gjerne en som går på ungdomsskolen eller videregående, og som ikke er offentlig.

 

Her må jeg bare skyte inn at jeg håper ingen ungdommer tar kontakt for å la Caroline lage innhold av historien deres, for Caroline innehar ikke et eneste av de elementene som bør være på plass for å ta en slik samtale. Da tenker jeg ikke bare på normalt utviklet empati og forståelse, men også nettvett og konsekvensanalyse. Å stå frem offentlig med mobbesaker er kjent for å kunne slå begge veier, hvordan i all verden skal denne 36 år gamle selvopptatte husmoren ivareta en slik person og sørge for at personen ikke kommer i enda større problemer? Nei, Caroline! Bare NEI! Gjør heller noe med livet ditt og skaff deg innhold på den måten, ikke utnytt unge mennesker fordi du er for lat til å jobbe! (Dette gir meg flashbacks til den gangen Anne Brith travet inn på en ungdomsskole og intervjuet ungdommer om kroppspress. Null hensyn til andre, villig til å gå over liv for å skape interesse på SoMe)

 

Caroline leser opp statistikk som viser at det er forskjell på netthat for kvinner og menn. Det er langt fler kvinner som mottar netthat og kvinner får mer har på person, mens menn får hat for kommentarer og meninger. Hvorfor inviterer hun ikke mannen sin i studio, han kan jo veldig mye om dette temaet. For eksempel kan han sikkert svare på hvorfor menn ofte tyr til kvinnenedsettende karakteristikker i stedet for å argumentere sak...

Caroline har så lyst til å komme til roten av problemet, men det er så vanskelig fordi folk kan være anonyme. 

I starten av bloggkarrieren ble ikke Caroline overrasket over stygge kommentarer på bloggen, for hun kommer jo fra Sarpsborg. Og der fikk hun mye kommentarer og folk som snakket drit om henne, fordi hun var jålete. Det taklet ikke sarpingene. En gang hun tok bussen til skolen og da hadde to russ begynt å prate høyt om at de skulle ta med sminkefjerner på skolen og vaske av sminken til Caroline og klippe av håret hennes. Caroline ble ikke så redd, hun tenkte bare "bring it on". Men hun begynte å ta med seg en liten hårspray under jakka. En dag ble hun forfulgt av tre russejenter med saks, og det ble en svært dramatisk situasjon på et handicap-toalett. Situasjonen ble avverget av hårspray og en lærer. Etter det måtte faren til Caroline kjøre henne til skolen og følge henne til klasserommet. Dette har gjort Caroline hardhudet, sier hun.

I starten fikk Caroline mest kommentarer på kropp. Men etterhvert har det eskalert. Nå får hun hat for alt hun gjør. Hun kan ikke gjøre noe riktig, for de hakker på henne for alt.

"De" kaller kommentarer om eksponering av barn for konstruktiv kritikk. Men Caroline ser hva hun legger ut på sin egen kanal og føler ikke at det stemmer. Hennes eksponering av barn er ikke på noen måte ekstrem. Bla gjennom ferden min, følg med på story... Nå er det over en uke siden hun filmet de sist, sier hun

Susan drar i gang en lang monolog, noe med å lære mens man går.... Jeg er ganske sikker på at Susan ikke kan lære og gå samtidig

Nå har veldig mange av de menneskene som ikke liker Caroline samlet seg på et forum, sier Caroline. Og der inne sitter de... Og jeg er bevisst IKKE inne på... altså det kan man ikke... Her kommer anekdoten om søsteren. De dikter opp ting, asså tror de så hardt på det selv... at det blir en sånn besettelse... Omtrent som denne historien Caroline serverer om søsteren...

Nå har "de" (brukerne på KG) fått for seg at Caroline er ekstremt drøy på eksponering av barn, at nå er det en sannhet for dem...

Assa jeg vet jo at det er TUSENVIS  av sider hvor de diskuterer meg og mitt liv og Alt jeg legger ut Hver., Eneste. Dag. Og jeg syns det er SÅ sykt! For det første, hvor får de tiden? Hvordan har de tid til å sitte og grave i et annet menneskes ... kall det liv, på den måten? FATTER det ikke. Og hvor kommer interessen fra?

Her kan jeg bare svare for meg selv, Caroline, men jeg skal ikke male noe og har ingen skap å rydde denne uka, så dette har jeg fint tid til. Når det kommer til interessen, så skal jeg innrømme at jeg nok er over middels interessert i personer som ikke oppfører seg helt A4. Og ved å gjøre netthat til content i bedriftskanalen din, samtidig som du er gift med Norges største nettroll, en kvinnefiendtlig mobber som attpåtil forfølger, truer og ødelegger eiendelen til fremmede kvinner, det gjorde deg til ett av de mest interessante menneskene i Norge denne uka. For meg.

Hvorfor velger du å bruke tiden din på et menneske du ikke liker? hvis du ikke liker noe, er det da så vanskelig å la vær å følge med? Sier Caroline

Caroline mimrer tilbake til tiden i Siljan. da fikk hun seg en stalker, for hun fulgte veldig med og hun var ikke redd for å fortelle Caroline hva hun syntes. Caroline fant ut hvem damen var fordi hun brukte sin egen epostadresse. Da søkte Caroline kvinnen opp på Facebook. Damen bodde i Tønsberg, som er rett i nærheten, og da Caroline skulle flytte hadde damen skrevet at hun var glad for at hun aldri skulle se henne igjen. Hun skulle ønske Caroline bare forsvant, for da hadde hun sluppet å følge med på henne. Caroline syntes det var drøyt å skrive (enig) og hvor vanskelig er det å bare la vær å følge med (enig, i dette tilfellet)

Damen skrev til Caroline at hun ikke klarte å la være å følge med, det var som å se på en trafikkulykke. Hun måtte bare se. 

Det er de samme personene som går igjen, sier Caroline. Det er sikkert de samme på forumene også, tror Caroline. Caroline vet jo, det har kommet frem, at det de ønsker er at hun skal forsvinne. Det er derfor de holder på sånn. Og hvordan skal de få Caroline til å forsvinne? Jo, da må de ødelegge livsgrunnlaget hennes. Det er Instagram og Carolines samarbeidspartnere, og deres mål i livet er å ødelegge dette for Caroline.

De sender eposter til alle samarbeidspartnerne Caroline har for å forsøke å ødelegge samarbeid. Hva tenker man med da, spør Caroline.

 

Jeg føler meg ikke særlig truffet av dette, for jeg skriver ytterst sjeldent mailer til Carolines samarbeidspartnere. Jeg føler det er uredelig, all den tid hun ytterst sjeldent reklamerer for noe som er aktuelt for meg. Men mitt mål her i livet er på ingen måte å ødelegge livsgrunnlaget hennes. Tvert imot, jeg forstår at hun har forsørgeransvar for en mann og to mindreårige og at utsikt til en "normal" jobb er ytterst dårlige. Jeg har ikke noe ønske om at Caroline og familien hennes skal stå på bar bakke. Derfor ønsker jeg at hun gjorde jobben sin bedre. Lese seg opp på markedsføringsloven, slutte å bruke ungene sine og droppe thinspo. Jeg tror faktisk at dette hadde gjort inntjeningen større...

 

Hvordan kan man stoppe disse menneskene, de er jo anonyme? Kan man få slutt på det? For Caroline må jo innrømme at uansett hvor hardhudet Caroline har vært, så kommer det til et punkt hvor hun ikke orker mer. Der er hun nå og der har hun åpenbart vært en stund, ref det hun leste tidligere, sier hun. Når du opplever netthets og trakassering, så kan du jo utvikle angst. Og så kjører hun en reprise på angstanfallene sine, med skjelvende stemme.

Caroline vil ikke at trollene skal vinne, derfor vil hun gå all in. Sånn har hun alltid vært. Sånn var hun da hun var ung og jålete også. Da ville hun bare være enda mer extra. Nå vil hun bare dele enda mer.

Susan føler at hun har vært stille lenge, så hun trekker en analogi til en treningstime som har imponerende lite relevans...

Vi må være flinkere til å heie på hverandre, sier Susan. Hun presiserer at dette gjelder kvinner.

Caroline mener vi må bli flinkere til å gi positive tilbakemeldinger. Gi et kompliment, hvis du ser noe du liker. Dette synes jeg er en veldig god oppfordring, dette burde vi alle bli flinkere til.

Hva er det egentlig Caroline mottar så mye hat for? Det er akkurat som hun leser tankene mine, for endelig tar hun opp dette selv.

Caroline sier det er veldig mye. Blant annet dette med barn. Men det føler Caroline at hun har lagt død, for det kan man ikke kritisere lenger. Så retter hun seg selv og sier at man kan kritisere og være uenig i de valgene hun tar når det kommer til hennes barn, men så må man bare akseptere at det hun legger ut er det hun er komfortabel med. De er foreldrene og de bestemmer og hvis du ikke kan akseptere det, så må du nesten bare avfølge og komme deg videre

Andre ting de på forumet, trollene, henger seg opp i er dette med kropp. Det er for mye fokus på kropp. Hvordan vet hun det, tenker jeg, hun har jo ikke vært her inne siden søsteren ble diskutert...? Caroline innser glippen selv og legger til at hun vet dette fordi noen skrev det på DM på Netfit-kontoen en gang. Og så legger hun ut om en samtale hun visstnok har hatt med en person på DM, som høres ut som noe som er diktet opp på grunnlag av innhold i tråden...

Caroline husker at en venninne sendte henne... (hun husker dessverre ikke hva hun sendte, eller hvordan) De mener at du står på en krakk når du lager mat på kjøkkenet ditt, fordi du ønsker å vise magen og lårene dine og magen din. Og da blir det en sannhet inne på det forumet, sier Caroline. Gratulerer med at du er helt fjern oppi hodet ditt hvis du tror at jeg gidder å ta frem en krakk bare fordi jeg skal vise kropp når jeg skal lage mat, Assa skjønner du hvor dumt det er? 

 

Kan jeg bare skyte inn at det er slike ting som gjør at du får "hat", Caroline? Når du lager deg et nett av løgner fordi du ikke vil innrømme sannheten, så blir det fristende for mange å dra litt i de løse trådene. Løsningen da er ikke å lyve enda mer. Hva med bare å innrømme at du leser på KG, og at du ikke liker det du leser? 

Men fordi de driver og drøfter det der inne, så blir det en sannhet. Det er bare sånne ting som faller på sin egen urimelighet og som de på en måte ilegger meg og gjør meg syk!

Tygg litt på den, det er Kvinneguiden som gjør Caroline syk...

Hvis dere noen gang viller dere inn på disse sinnsyke forumene, så bare vit at der er Så. Mye. Svada. 

Caroline er sikker på at det er 99% bare drit, men hun presiserer igjen at hun ikke har vært der inne, hun får det bare tilsendt fra venner og bekjente...

Caroline har heller ikke pute i rumpa (det er så fremmed for henne at hun ikke engang klarer å formulere det....). Noen ganger er hun bare heldig med vinkelen. Det får hun også hat for. At hun ikke ser naturlig ut på bilder. Dette innrømmer Caroline at hun gjør, for hun ønsker å ta seg godt ut.

På grunn av dette hatet er Caroline alltid redd før hun skal snakke eller skrive noe. Det blir hun litt fucka i hodet av, for hun kan aldri være seg selv.

Dette er litt av det drøye Caroline må stå i, sier hun. Jeg oppsummerer: Krakk bak kjøkkenbenken, rumpepute og eksponering av barn. Jeg vil tro en del kvinnelige politikere hadde trukket et lettelsens sukk hvis dette var de verste tilbakemeldingene de fikk...

Denne episoden kunne vært kjempemye lenger, sier Caroline. Litt usikker, hvis hun ikke har mer å komme med... Caroline skulle ønske det var tiltak rundt disse forumene. Hun skulle ønske at det ikke var mulig å være anonym, at man for eksempel måtte registrere seg med Altinn. Hun skjønner at det kanskje ikke lar seg gjøre, men det hadde vært en løsning, for da kan ikke folk være anonyme. Og så må de ha moderatorer som gjør jobben sin! For inne på dette forumet bryter de med alle personvernreglene som de selv har, så de som sitter med ansvaret for dette forumet bør gå litt i seg selv og se hva de kan gjøre for at ting skal bli litt mindre hett.

Der er så mye usant og så mye usakligheter der inne at du kan... (ikke at hun leser selv, altså...)

Caroline føler ikke at hun er ferdig med temaet, så dette skal de snakke mer om i flere episoder. Hun gjentar oppfordringen om en ungdom som skal prate om netthat i podcasten hennes. Hvis en av lytterne kjenner til noen som de kunne snakket med... Da kan du skrive til Caroline.

 

 

 

Syns denne "oppsu mmerings" av deg alltid er mye "morsommere" å lese enn å høre på selve podcasten. Den er like kjedelig å høre på uansett hva hun snakker om - ( syns jeg).

 

  • Liker 16
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske imponerende hvor mye hun vet om KG, innhold, brukere, regelbrudd etc til å aldri være inne her. Om hun ikke ønsker å lese det selv, så er det ganske spesielt om hennes venner og familie til stadighet sender henne melding om ting som står her.

Hun har også forbausende lite selvinnsikt. Hun sier hun får hat for eksponering av barna, men hun har ikke lsgt ut noe annet enn et bilde fra kveldsyoga. Og før der så var det over en uke siden hun la ut noe. Hun glemmer jo helt hvordan hun holdt på tidligere. Det går faktisk an å si at de har endret mening om eksponeringen. Så skyter Susann inn at man har jo lært en hel del om sosiale medier de siste årene.

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ellevira skrev (21 minutter siden):

Syns denne "oppsu mmerings" av deg alltid er mye "morsommere" å lese enn å høre på selve podcasten. Den er like kjedelig å høre på uansett hva hun snakker om - ( syns jeg).

 

Enig! Du sa det jeg tenkte 😊

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay
Ellevira skrev (24 minutter siden):

Syns denne "oppsu mmerings" av deg alltid er mye "morsommere" å lese enn å høre på selve podcasten. Den er like kjedelig å høre på uansett hva hun snakker om - ( syns jeg).

 

Felis sine oppsummeringer er priceless😂

Egentlig synes jeg podcasten var underholdende i dag. Det er så tydelig at CBE føler seg veldig trygg på denne plattformen. Her kan hun snakke fritt uten at noen kan bryte inn.

Hun er trygg på side kicket sitt.

Ingen kan se henne.

Ingen spor av den usikkerheten og selvbevisstheten man tidvis kunne se i "Bloggerne".

Mannen er heller ikke der (i den grad hun måtte påvirkes av det.)

Så sikkert nokså befriende for henne dette. Og det høres på engasjementet. Hun snakker høyt, fort, hissig og mye. Dialekten kommer fram.

Til å IKKE lese på KG vet hun veldig mye om det som skrives, og det er ikke til å unngå å høre hvor oppbrakt hun egentlig er over det.

Hun framstår i det hele tatt svært engasjert i alt som har med henne å gjøre, enten det er puppebilde eller netthat. Endelig er det litt FUTT i henne!  Og ja - det er underholdende!🤣

Endret av Finlay
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scutum skrev (8 minutter siden):

Er vel en grunn til at CBE lar denne kommentaren stå ubesvart? 🙃

 

BC283FA2-17A4-43E4-9989-EE5FEAD498B7.jpeg

Kanskje Caroline Berg Eriksen bør søke opp hva "nettroll" og "trolling" egentlig betyr. 

Fra https://no.m.wikipedia.org/wiki/Trolling_(Internett)

"Trolling kan defineres som «å lokke andre inn i meningsløse og endeløse diskusjoner [som ikke handler om temaet og sløser bort tid]». Et troll på nettet skriver innlegg som skal provosere folk, fremkalle krangler og avspore den opprinnelige diskusjonen."

  • Liker 24
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor står hun på tærne med struttende rompe mellom intervallene? Gjør alltid det 🤔 ser veldig merkelig ut... jeg bare lurer...

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snøsøta

Det er virkelig underlig at hun etter så mange år i bransjen, i en periode som flaggskip til og med, ikke ser ut til å ha utviklet seg eller modnet i det hele tatt. For henne er contenten hennes hele livet, hverdagen og familien, for offentligheten er det maks et glimt, et øyeblikk et par ganger i uka kanskje. Noe man scroller forbi på bussen eller i lunsjen. Og så postes det noe mange reagerer på, noen gir uttrykk for det. Nei, CBE, ingen sitter i timesvis hver dag og graver om deg. Alt ligger et kort googlesøk unna, og enhver med noenlunde hukommelse som stusser på noe som blir sagt i et sånt øyebikk kan google og finne det på et øyeblikk - fordi du har selv lagt det ut på nettet for å tjene penger på det. Det er en merkelig forventning når man har lagt ut livet sitt som produkt på nett, at følgerne skal glemme alt som ble publisert i går. Det er som borteleken med toddlere - når man holder hendene foran øynene tror de at man faktisk er borte.

CBE har malt seg inn i et hjørne, eller rettere sagt, ned i kjelleren på mølla foran TV-serier. Istedet for å utvikle bedriften og produktene sine i tråd med tiden sammen med potensielle følgere, har CBE.no siden dag 1 gått i skyttergrava mot de som synes at deler av contenten er over streken. De har aldri tatt ordentlig oppgjør med kommentarjuks, barneeksponering, overforbruk, kroppsfokus, skjult reklame, løgner og shady forretningsvirksomhet. Redigeringsskandalen ser ut til å ha sendt henne inn i et manisk forsøk på å gjenskape det bildet hun redigerte seg til tidligere - med overdreven trening, posering og redigering av "lys og skygge". Og de insisterer på å fortsette på akkurat samme vis og legge ut akkurat samme content som i starten. Ingen "de" har samlet seg på et forum mot dem. Det er masse enkeltpersoner som helt uavhengig av hverandre synes at det er noen problematiske sider ved influencervirksomheten, og som ikke aksepterer at det ikke skal være lov å snakke om disse problematiske sidene bare fordi influencerne stenger sine egne kommentarfelt. Ingen virksomheter kan forvente å kontrollere alle sider av informasjonen rundt seg selv. Det er som de ønsker et autokrati - men selv Putin prøver, og kan ikke stoppe folk som er uenige.

Hun insisterer på å bli heiet på som kvinnelig bedriftsleder samtidig som hun krever å bli behandlet som en liten jente. Det ser ikke ut som hun har beveget seg en millimeter siden hun lå i fosterstilling på bryllupsreise og gråt fordi en journalist hadde skrevet om at hun krevde penger for å omtale bøker på bloggen. Podcasten er tydeligvis den nye senga for å gråte i.

Til slutt. Det er tydelig CBE plages av kritikken. Det eneste som vil hjelpe henne videre er å legge fra seg offerrollen og å begynne å konsentere seg om det som hun faktisk kan kontrollere - å utvikle virksomheten sin SAMMEN med de som følger henne.

Endret av Snøsøta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Snøsøta Du postet mens jeg skrev - ser vi starter med nokså identisk analyse. :ler: 

Det er ikke avskrift altså, vi har bare tenkt og reagert nesten identisk.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Snøsøta
Aricia skrev (1 minutt siden):

@Snøsøta Du postet mens jeg skrev - ser vi starter med nokså identisk analyse. :ler: 

Det er ikke avskrift altså, vi har bare tenkt og reagert nesten identisk.

Ja, jeg så det 😅 Postet nesten samtidig. Enige er vi i alle fall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blinkie
solmåneogstjerner skrev (4 timer siden):

Oi, han ser jo kjempeskummel ut. Nei, blir ikke fristet til tur med han her. Verken til Syden eller i skogen....

Enig. Kjempe skummelt bilde. Hadde aldri villet blitt trent med dette nett trollet her, nei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes det er litt merkverdig at hun kritiserer anonymiteten til kritikerene, med tanke på de handlinger som har blitt utført mot folk som har kritisert saklig og med åpen profil (i beste fall blokkering, i verste fall….forfølgelse og represalier).

Og så synes jeg det også er feigt å ikke våge å ta netthatdebatten i et åpent fora, der hun kunne få brynt seg på reelle meningsmotstandere. I denne podcasten er det jo bare denne Susan til stede, og det er jo ingen reell debatt.

  • Liker 40
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (33 minutter siden):

Jeg kan ikke noe for hvordan jeg ser ut, sier Caroline. Men det er vel ingen som kritiserer henne for å se ut som hun gjør? Tvert imot kritiseres hun for å posere seg til et utseende hun ikke har. Skjønner hun ikke nyansene her, eller gjør hun seg dummere enn hun er fordi det gagner hennes narrativ?

Sier hun faktisk akkurat det i podkasten, at hun ikke kan noe for hvordan hun ser ut? :overrasket: 

For det er jo helt oppsiktsvekkende dersom hun faktisk bruker det som argument for at kritikken herfra er uberettiget,  og at den går på person. Altså, man tar jo et VALG, i høyeste grad, når man feks poster et bilde i gjennomsiktig blonde-BH OG strikkejakke, ved kjøkkenbenken, med kaffekopp (OG caption "insert wine") - som man så poster på sin kommersielle IG-konto med 300.000 følgere. Opptil flere, faktisk. Da kommuniserer man noe, og må forvente at mottaker leser og får med seg alt man har iscenesatt. Det er ikke noe som bare skjer ved et slags uheldig sammentreff, liksom, bare fordi man ser ut som man ser ut.

Jeg har også vanskelig for å tro at hun ikke skjønner nyansene, men hvem vet. Det er egentlig ikke vårt problem heller, vi må jo nesten bare forholde oss til formuleringene hun velger å fronte offentlig, og holde henne ansvarlig for dem. Hun er proff og gammel i gamet.

  • Liker 32
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirisiri10

Hvis det cbe sier i podcasten er den verste hetsen hun har fått tenker jeg hun har sluppet veldig billig unna. 

Tenk alle influensere som har fått drapstrusler, blir kalt stygge, feite, ekle, får beskjed om å ta livet sitt, verden hadde vært bedre uten dem osv osv. 

Eller folk som har blitt forfulgt, fått bilen sin skrapet opp, kalt stygge ting pga hudfarge etc. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay
Laia skrev (31 minutter siden):

Synes det er litt merkverdig at hun kritiserer anonymiteten til kritikerene, med tanke på de handlinger som har blitt utført mot folk som har kritisert saklig og med åpen profil (i beste fall blokkering, i verste fall….forfølgelse og represalier).

Og så synes jeg det også er feigt å ikke våge å ta netthatdebatten i et åpent fora, der hun kunne få brynt seg på reelle meningsmotstandere. I denne podcasten er det jo bare denne Susan til stede, og det er jo ingen reell debatt.

CBE må regne med at når hun tar opp netthat/hets, så blir ektemannens svin på skogen trukket fram, ett eller annet sted. De er gift, de jobber sammen. De er begge en del av dette. Det er like risikabelt som om hun skulle tatt opp emnet kommentarjuks og bilderedigering (utover lys og skygge).

Grunnen til at podcasten er arena, er nettopp fordi det er den eneste plattformen hun kan boltre seg på uten å møte meningsmotstandere. Uten å bli konfrontert med mannens hærverk og netthets. Hun kan si hva hun vil, uimotsagt.

Enig i at det er feigt, men vi ser jo mer og mer av akkurat dette. Influensere som holder kjeft,helt til de får snakke ut i en eller annen podcast. Altså formidle sin egen sannhet, uten utidig innblanding, forstyrrende spørsmål og kommentarer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...