Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Scutum skrev (3 timer siden):

Er vel en grunn til at CBE lar denne kommentaren stå ubesvart? 🙃

 

BC283FA2-17A4-43E4-9989-EE5FEAD498B7.jpeg

Jeg finner ikke denne kommentaren, så da er den sikkert slettet? Det er kritikkverdig at nettopp slike konstruktive og relavante kommentarer blir slettet, synes det ikke er greit i det hele tatt. Det er ingen sak når man kan slette og blokkere akkurat som man vil. 

  • Liker 33
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er denne episoden det snakkes om i podcasten? 

«Da jeg gikk første året på VGS ville russen klippe av meg håret, så de løp etter meg med saks i kantina en dag. Jeg rakk heldigvis å komme meg inn på toalettet, og med hjelp fra venninnene mine fikk jeg stengt meg selv inne. De måtte tilslutt hente rektor fordi russejentene var i ferd med å bryte opp døren. Jeg gikk ikke alene til eller fra skolen den måneden, nei. Men livvakter? Jeg vet ikke. Sterke kompiser.»

https://www.carolinebergeriksen.no/2011/05/15/shickelacke/

 

 

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sletter den klokeste kommentaren av dem alle, antakelig for de hun ikke har et klokt svar på den.

.
Herregud, i stedet for å prøve å svare så sletter vi og håper ingen legger merke til det.

Og fortsetter å kjøre på med nethets-kortet.

Håper flest mulig slutter å følge denne dama. Hun fortjener ikke eneste følger.

Det er jo lyving, redigering og sletting av en annen verden. I utgangspunktet burde vi bare slutte å kommentere her også. Så er hun nok snart ute av «rampelyset» og får helt fred slik hun ønsker.

 

 

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (2 minutter siden):

Jeg må si at jeg er litt sjokkert over at hun er så lite reflektert over sin rolle som influenser. Ja, hun skriver og poster om seg selv - med mål om at noen skal betale henne for å promotere produkter.

Hun har ingen kampsaker annet enn at hun ønsker at andre skal heie på henne og at ingen skal kritisere henne. 

Hun hevder at kritikk av forbruket hun får betalt for å fronte, er trolling. Det er altså nesten ikke til at hun faktisk mener at helt saklig (og berettiget) kritikk, er slem trolling. At hun hevder at hun ikke behøver å forholde seg til kritikk av ungene fordi hun mener det er greit, og også ganske sjokkerende. Har hun ikke fått med seg debatten i det hele tatt? Mener hun ingen ting om barns rettigheter? klarer hun ikke å se at den hetsen hun selv mener seg utsatt for, er noe hun med vitende og vilje utsetter små barn for hver gang hun legger ut noe om dem?

Jeg er ganske sjokkert. Og Caroline - hvis du eller Susann leser her og ønsker å ta dette som en debatt i podcasten - send meg en PM. Jeg stiller mer enn gjerne.  Helt seriøst. 

Jeg har egentlig vanskelig for å tro at det er mulig å være så akterutseilt. Trolling å kritisere forbruk? Barne-eksponeringen? Nesten (bare nesten) så jeg må tvinge meg til å høre på podcasten, men jeg sliter med voksne folk som ikke kan si kino osv, det blir misofoni for meg.

 

  • Liker 24
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sovinello
Snødronninga skrev (37 minutter siden):

Jeg finner ikke denne kommentaren, så da er den sikkert slettet? Det er kritikkverdig at nettopp slike konstruktive og relavante kommentarer blir slettet, synes det ikke er greit i det hele tatt. Det er ingen sak når man kan slette og blokkere akkurat som man vil. 

Nå er jeg altså så provosert at jeg velger å legge ut med mitt brukernavn her, selv om dere da finner meg enkelt på Instagram. 

Jeg er altså personen som kommenterte dette hos Caroline. 
Caroline sendte meg dog en DM isteden, som dere kan lese på bildene her. 
Jeg vil gjenta - HUN sendte meg en DM etter hun slettet kommentaren min på eget bilde - hvor jeg kommenterte noe i gata av "hvorfor stole på ekspertene som Unicef og redd barna når det kommer til deling av bilder?"

Altså. Jeg vet faktisk ikke hva jeg skal si en gang. 
Det er virkelig... bare... ja. 
Nei. Jeg er tom for ord. 

(Og når dere nå kan se min profil, med skarve 600 følgere - så er dere selvfølgelig velkomne til å gi meg kriitkk for eksponering av eget barn, om dere mener det er på sin plass. 
For øvrig er jeg nå blokket - om ikke profilen plutselig har blitt privat igjen da...)
IMG-2909.jpg

IMG-2910.jpg

IMG-2911.jpg

IMG-2913.jpg

IMG-2914.jpg

Endret av Sovinello
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovinello skrev (12 minutter siden):

Nå er jeg altså så provosert at jeg velger å legge ut med mitt brukernavn her, selvom dere da finner meg enkelt på Instagram. 

Jeg er altså personen som kommenterte dette hos Caroline. 
Caroline sendte meg dog en DM isteden, som dere kan lese på bildene her. 
Jeg vil gjenta - HUN sendte meg en DM etter hun slettet kommentaren min på eget bilde - hvor jeg kommenterte noe i gata av "hvorfor stole på ekspertene som unicef og redd barna når det kommer til deling av bilder?"

Altså. Jeg vet faktisk ikke hva jeg skal si en gang. 
Det er virkelig... bare... ja. 
Nei. Jeg er tom for ord. 

(Og når dere nå kan se min profil, med skarve 500 følgere - så er dere selvfølgelig velkomne til å gi meg kritkk for eksponering av eget barn, om dere mener det er på sin plass. 
Forøvrig er jeg nå blokket - om ikke profilen plutselig har blitt privat igjen da...)
IMG-2909.jpg

IMG-2910.jpg

IMG-2911.jpg

IMG-2913.jpg

IMG-2914.jpg

Nytt lavmål fra ekteparet Berg Eriksen. Var det ikke Caroline som mente at man skulle være snille mot hverandre på nett? Når skal hun leve som hun predikerer egentlig? I tillegg så får man inntrykk av at man må lese det som skrives fra den kanten, med motsatt fortegn. Bruker ikke filter er bruker filter, hat er spørsmål og kritikk av bedriften men ikke privatpersonen, nettroll er forferdelige så sant de ikke er mannen hennes  osv…….

Endret av Lill :)
  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var jo en god grunn til å sensureres og slettes. Ikke overraskende, slik har de holdt på i alle år. Ikke publisere seriøse, kritiske kommentarer, heller de som er sleivete på bloggen. Grunnen til at noen får stå på IG nå er nok for å kunne si at hun deltar i debatten. 🤭

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (17 minutter siden):

Jeg må si at jeg er litt sjokkert over at hun er så lite reflektert over sin rolle som influenser. Ja, hun skriver og poster om seg selv - med mål om at noen skal betale henne for å promotere produkter. Det er jobben hennes. Det er ikke angrep på henne som privatperson å kritisere hvordan hun gjør jobben

Hun har ingen kampsaker annet enn at hun ønsker at andre skal heie på henne og at ingen skal kritisere henne - og at hun må få lov til å være pen på bilder uten å få så mye kritikk hele tiden.

Hun hevder at kritikk av forbruket hun får betalt for å fronte, er trolling. Det er altså nesten ikke til å tro at hun faktisk mener at helt saklig (og berettiget) kritikk, er slem trolling. At hun hevder at hun ikke behøver å forholde seg til kritikk av ungene fordi hun mener det er greit, og også ganske sjokkerende. Har hun ikke fått med seg debatten i det hele tatt? Mener hun ingen ting om barns rettigheter? klarer hun ikke å se at den hetsen hun selv mener seg utsatt for, er noe hun med vitende og vilje utsetter små barn for hver gang hun legger ut noe om dem?

Jeg er ganske sjokkert. Og Caroline - hvis du eller Susann leser her og ønsker å ta dette som en debatt i podcasten - send meg en PM. Jeg stiller mer enn gjerne.  Helt seriøst. 

Veldig enig. Tenk om hun hadde turt å stille opp til debatt! Jeg skulle ønske noen, f.eks du, @FruJohansen, @Felis eller noen andre her inne som er dyktige på å skrive, kunne skrevet et leserinnlegg på VG for eksempel. Nå får vi kun høre Carolines versjon av det hun kaller hets og hat, mens de som ser det på en litt annen måte, ikke får kommet til orde noe sted. Annet enn her inne. 

 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vanedis skrev (3 timer siden):

Kanskje Caroline Berg Eriksen bør søke opp hva "nettroll" og "trolling" egentlig betyr. 

Fra https://no.m.wikipedia.org/wiki/Trolling_(Internett)

"Trolling kan defineres som «å lokke andre inn i meningsløse og endeløse diskusjoner [som ikke handler om temaet og sløser bort tid]». Et troll på nettet skriver innlegg som skal provosere folk, fremkalle krangler og avspore den opprinnelige diskusjonen."

Og da burde det stått et bilde av forballmannen ved siden av definisjonen

  • Liker 22
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovinello skrev (29 minutter siden):

Nå er jeg altså så provosert at jeg velger å legge ut med mitt brukernavn her, selv om dere da finner meg enkelt på Instagram. 

Jeg er altså personen som kommenterte dette hos Caroline. 
Caroline sendte meg dog en DM isteden, som dere kan lese på bildene her. 
Jeg vil gjenta - HUN sendte meg en DM etter hun slettet kommentaren min på eget bilde - hvor jeg kommenterte noe i gata av "hvorfor stole på ekspertene som Unicef og redd barna når det kommer til deling av bilder?"

Altså. Jeg vet faktisk ikke hva jeg skal si en gang. 
Det er virkelig... bare... ja. 
Nei. Jeg er tom for ord. 

(Og når dere nå kan se min profil, med skarve 600 følgere - så er dere selvfølgelig velkomne til å gi meg kriitkk for eksponering av eget barn, om dere mener det er på sin plass. 
For øvrig er jeg nå blokket - om ikke profilen plutselig har blitt privat igjen da...)
IMG-2909.jpg

IMG-2910.jpg

IMG-2911.jpg

IMG-2913.jpg

IMG-2914.jpg

Hun sensurerer fordi hun ikke har noe godt tilsvar, bare så synd at slike kommentarer tolkes som netthets. Og så følger hun taktikken "angrep er det beste forsvar", uten å tenke på at du ikke har en kommersiell virksomhet. Dette er altså arbeidsdagen deres, sjekke ut de som kommer med konstruktiv kritikk (får håpe du ikke bor i nærheten, og kan forfølges av mannen hennes). 

  • Liker 34
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Sovinello
Marsh skrev (1 minutt siden):

Hun sensurerer fordi hun ikke har noe godt tilsvar, bare så synd at slike kommentarer tolkes som netthets. Og så følger hun taktikken "angrep er det beste forsvar", uten å tenke på at du ikke har en kommersiell virksomhet. Dette er altså arbeidsdagen deres, sjekke ut de som kommer med konstruktiv kritikk (får håpe du ikke bor i nærheten, og kan forfølges av mannen hennes). 

Tro meg jeg har tenkt tanken, og er sånn sett forberedt på alt fra oppripet bil, til rare telefonoppringinger og sikkert en hel del annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blinkie
Sovinello skrev (44 minutter siden):

Nå er jeg altså så provosert at jeg velger å legge ut med mitt brukernavn her, selv om dere da finner meg enkelt på Instagram. 

Jeg er altså personen som kommenterte dette hos Caroline. 
Caroline sendte meg dog en DM isteden, som dere kan lese på bildene her. 
Jeg vil gjenta - HUN sendte meg en DM etter hun slettet kommentaren min på eget bilde - hvor jeg kommenterte noe i gata av "hvorfor stole på ekspertene som Unicef og redd barna når det kommer til deling av bilder?"

Altså. Jeg vet faktisk ikke hva jeg skal si en gang. 
Det er virkelig... bare... ja. 
Nei. Jeg er tom for ord. 

(Og når dere nå kan se min profil, med skarve 600 følgere - så er dere selvfølgelig velkomne til å gi meg kriitkk for eksponering av eget barn, om dere mener det er på sin plass. 
For øvrig er jeg nå blokket - om ikke profilen plutselig har blitt privat igjen da...)
IMG-2909.jpg

IMG-2910.jpg

IMG-2911.jpg

IMG-2913.jpg

IMG-2914.jpg

Fantastisk bra skrevet Sovinello 🙌🏻🙌🏻❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...