Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Sovinello skrev (9 minutter siden):

De er ute etter én ting: profitt. 
Og de driter glatt i hvem de tramper på på veien; sponsorer

Og derfor burde alt av sponsorer og samarbeidspartnere være litt mer bevisst på hvem de samarbeider med og ikke støtte opp om den galskapen denne bedriften bedriver, for det er faktisk uvitende, godtroende og lettlurte firmaer som kaster bort kroner og omdømme på å sponse livsoppholdet til disse 2 arbeidsskye selvopptatte besserwisserne 

  • Liker 22
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sharpa VinterBerg skrev (59 minutter siden):

LKE og CBE = CBE As. Alt er relevant! 

Yesssss! De jobber jo i samme firma. CBE AS

Er du ikke enig i dette @Nudeldama

  • Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marioposa skrev (3 minutter siden):

Yesssss! De jobber jo i samme firma. CBE AS

Er du ikke enig i dette @Nudeldama

Viktigere med brukerdebatt enn å si seg enig i noe som er opplagt :p

  • Liker 25
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovinello skrev (28 minutter siden):

Jeg har brukt litt tid på å reflektere over hva som gjør meg mest provosert over meldingsutvekslingen jeg hadde med henne. 
Det er ikke den nedlatende tonen eller hennes passiv-aggressive måte å svare på - det er dette; 

Caroline og LKE har gjentatte ganger gått ut og snakket om nettrollene. Hvordan alt de gjør blir angrepet, hvordan KG-folk prøver å sabotere livsgrunnlaget deres og de sier at dette fordummer debatten og gjør det umulig å ha en saklig diskusjon rundt temaet. 
 

Jeg ga henne den muligheten, det vinduet, til å ta denne diskusjonen med meg - på tomannshånd. Jeg hadde, og har, masse spørsmål om hvorfor hun prioriterer som hun gjør, og jeg var faktisk spent på å høre argumentene hennes. Og på å kunne svare. Ha en konstruktiv debatt. En saklig en. 
Men når den døren står på vid gap for henne - så velger hun å smelle den igjen med full makt for så å kalle det og hets og fordummende. 
 

Og det er DET som provoserer meg mest. For når de får sjansen til å ta debatten på en måte DE etterlyser, så avfeier de den. 
Hvorfor det? Fordi de VET de tar dårlige avgjørelser? Fordi de ikke har gode argumenter annet enn penger i kassa til mor og far? 
Når man velger å være så høylydt på «vi vet best for våre barn» og har det følgerantallet hun har og tjener penger på eksponering av barna sine som hun gjør - så burde de faen meg være tøffe nok til å ta debatten på en saklig og ordentlig måte. Som det var akkurat hva de fikk sjansen til å gjøre i dag. 
 

Og det viser så tydelig at disse menneskene er ikke ute etter dialog. De er ikke ute etter meningsutveksling. De er ikke ute etter å lære, utvide horisonten eller få nye impulser - ELLER tenke seg om to ganger før de fortsetter som før. 
De er ute etter én ting: profitt. 
Og de driter glatt i hvem de tramper på på veien; sponsorer, følgere eller sine egne barn. 
 

Jeg vil si du var saklig, konstruktiv og hadde gode argumenter i din kritikk mot bedriften.  Du ga henne/de mange muligheter til å svare tilbake på kritikken. Men de kan ikke svare for seg, de har ingen gode konstruktive svar. Istedenfor så sensurerer, blokkerer og angriper de tilbake. De skal gjøre som de vil, og nåde de som kritiserer. Sånn kan ikke en bedrift holde på. Hva skjedde med å forbedre seg og ta kritikken og signalene fra publikum? De lever av å være offentlige, men de lukker ned for all kritikk og går i rett i angrep mot kritikerne, og deretter i offerrollen. Jeg vil nevne Nyhusene som et influencer-par som endret helt kurs etter å ha reflektert over kritikk de har fått i forhold til eksponering av barn. Ekteparet Eriksen evner ikke å reflektere, og fortsetter i samme spor år etter år.

Og takk for at du delte 👏

Endret av K_mb
  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, Nudeldama said:

Nei, jeg har forstått det. Selvinnsikt er en fin bil i denne tråden.

Fin bil??? Eller ikke så fin bil etter at Lassebasse har fått utfolde seg og herpet bilen til en kritisk følger 🤣

  • Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirisiri10
Bulsara skrev (31 minutter siden):

Kommenter de seg selv? 😳🙈

Ja, blir jo det? Bare fant det litt merkelig 🫣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minnie Mus skrev (42 minutter siden):

Fin bil??? Eller ikke så fin bil etter at Lassebasse har fått utfolde seg og herpet bilen til en kritisk følger 🤣

🎯

Her skal man gå på tå hev i forhold til en bedrift som ønsker å tjene penger gjennom å påvirke, mens samme bedrift skal kunne kjøre på og lukke kritikerne gjennom herværk og stalking. Ok.... Noen som tar kritikken litt vel personlig.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovinello skrev (2 timer siden):

Og det er DET som provoserer meg mest. For når de får sjansen til å ta debatten på en måte DE etterlyser, så avfeier de den. 

Vet ikke om jeg vil kalle det å slette kommentaren din og oppsøke deg på bakrommet med hersketeknikker,  for «å ta debatten». Det ville vært å ta den i det offentlige rom, lydhør for andres innspill og med saklige motargumenter.

Du skal ha for forsøket😊

  • Liker 9
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovinello skrev (2 timer siden):

Jeg har brukt litt tid på å reflektere over hva som gjør meg mest provosert over meldingsutvekslingen jeg hadde med henne. 
Det er ikke den nedlatende tonen eller hennes passiv-aggressive måte å svare på - det er dette; 

Caroline og LKE har gjentatte ganger gått ut og snakket om nettrollene. Hvordan alt de gjør blir angrepet, hvordan KG-folk prøver å sabotere livsgrunnlaget deres og de sier at dette fordummer debatten og gjør det umulig å ha en saklig diskusjon rundt temaet. 
 

Jeg ga henne den muligheten, det vinduet, til å ta denne diskusjonen med meg - på tomannshånd. Jeg hadde, og har, masse spørsmål om hvorfor hun prioriterer som hun gjør, og jeg var faktisk spent på å høre argumentene hennes. Og på å kunne svare. Ha en konstruktiv debatt. En saklig en. 
Men når den døren står på vid gap for henne - så velger hun å smelle den igjen med full makt for så å kalle det og hets og fordummende. 
 

Og det er DET som provoserer meg mest. For når de får sjansen til å ta debatten på en måte DE etterlyser, så avfeier de den. 
Hvorfor det? Fordi de VET de tar dårlige avgjørelser? Fordi de ikke har gode argumenter annet enn penger i kassa til mor og far? 
Når man velger å være så høylydt på «vi vet best for våre barn» og har det følgerantallet hun har og tjener penger på eksponering av barna sine som hun gjør - så burde de faen meg være tøffe nok til å ta debatten på en saklig og ordentlig måte. Som det var akkurat hva de fikk sjansen til å gjøre i dag. 
 

Og det viser så tydelig at disse menneskene er ikke ute etter dialog. De er ikke ute etter meningsutveksling. De er ikke ute etter å lære, utvide horisonten eller få nye impulser - ELLER tenke seg om to ganger før de fortsetter som før. 
De er ute etter én ting: profitt. 
Og de driter glatt i hvem de tramper på på veien; sponsorer, følgere eller sine egne barn. 
 

Jeg tror hun reagerer som hun gjør fordi du treffer et punkt. Hun er mor og hun er nok ikke upåvirket av debatten. Jeg tenker nok at det gnager et sted, de valgene hun har tatt og tar i forhold til å dele av døtrenes liv. Men dessverre tror jeg det koster for mye for henne å snu, slik noen andre influensere har gjort i forhold til eksponering av barn. Hun har gått for hardt ut flere ganger og forsvart eksponering av barna i sine kanaler med at det er naturlig for dem å dele, og vil ikke tape ansikt. For meg er det helt ufattelig å fortsette som de gjør, men dette er vel et godt eksempel på at det bikker over for noen hva gjelder å vise livet sitt på nett. Jeg tror ikke de engang klarer se for seg å ikke skulle oppdatere verden med seg og sitt. 

  • Liker 28
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Sovinello

Takk for at du delte ditt forsøk på å få en dialog med CBE med en mengde relevante og saklige spørsmål!

I dette tilfellet er det helt tydelig at CBE aktivt bidrar til at folk velger å oppsøke KG, bli medlem på forumet, fordi bedriftens handlinger er så opprørende at de driver folk til andre kanaler for å synliggjøre det uakseptable i måten de driver forretningsvirksomheten sin.

Hadde CBE svart deg, Sovinello, på en ordentlig måte kunne det endt med den dialogen. Istedenfor valgte bedriften en uakseptabel og egentlig agressiv tilnærming med å angripe deg for ett bilde av en samtykkende 14-åring. Det svaret var såpass ufint, ureflektert og ikke minst uprofesjonelt og uakseptabelt at bedriften selv gjorde Sovinello til KG-bruker.

Og igjen, takk for det, Sovinello, for du bidrar med å dokumentere hvordan denne bedriften faktisk holder på, og hvor uprofesjonelle og ufine de er. Det viser også hvilke feige taktikker de bruker når de selv ikke greier å stå for det arbeidet de selv gjør, ikke greier å stå for og forsvare det innholdet de selv skaper og selger på egne bedriftskanaler.

At bedriften velger å slette og blokkere endrer ingenting. Det bedriftseierne CBE og LKE velger å gjøre gjennom sine bedriftskanaler, det dokumenterer de jo selv hver eneste dag.

Og i kveld har de til og med begynt å svare seg selv - da må det være stusselig engasjement. Men ikke uventet når de også har brukt bikkjas IG-konto for å skape engasjement på egne bedriftskanaler...

Det lukter mer og mer desperasjon av bedriften om dagen.

  • Liker 34
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (7 timer siden):

Men jeg har ingen problemer med å forså at dette kan virke overveldende for Caroline! Jeg skjønner godt følelsen hun sitter med, at folk hakker på alt hun gjør, for på mange måter er det riktig, selv om det er mange forskjellige individer. Inntrykket er det samme, alt hun gjør blir feil. Og selv om kommentarene ikke er hatefulle i seg selv, så er mengden kommentarer kanskje like slitsomt som hat? Jeg vet ikke, jeg legger godviljen til...

Ifølge kontoen har hun 300 000 følgere. En må anta at brorparten er støttende til virksomheten. Et ganske betydelig antall støtteerklæringer der, altså. I tillegg hver eneste dag hjerter, flammer og smiger i kommentarfeltet i feeden og antakelig en drøss av det samme på story. Hver dag i over ti år. Viktig å sette ting litt i perspektiv.

Mange jobber i bransjer som er under lupen og under kritikk til stadighet både nasjonalt og internasjonalt. Det er ikke uvanlig. Det er nødvendig og viktig for å sikre forsvarlighet, forbedring og fornyelse. Det er heller ikke uvanlig å oppleve sjikane, hets, trusler mm.i mange jobber. Det er aldri greit, men dessverre utbredt. Det som er mer uvanlig og lite utbredt på arbeidsplasser, er ubetinget smiger, beundring og ros på daglig basis fra kundene/brukergruppa. Enda mer uvanlig er det å forvente sistnevnte, eller å være drevet av det alene. 

 

 

Endret av ~ Ada ~
  • Liker 21
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nudeldama skrev (4 timer siden):

Nei, jeg har forstått det. Selvinnsikt er en fin bil i denne tråden.

Selvinnsikt er en fin bil??? Seriøst😂

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hallepalle2 skrev (17 minutter siden):

Selvinnsikt er en fin bil??? Seriøst😂

Helt vanlig uttrykk der jeg kommer fra i hvertfall 😅

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallepalle2 skrev (19 minutter siden):

Selvinnsikt er en fin bil??? Seriøst😂

Selvinnsikt er en oppskrapet bil 😏

  • Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne si noe om å drive en bedrift og alle krav du må oppfylle for å drive etter visse standarder, lover, regler, HMS, forskrifter og det som er. Dette må man sette seg inn i. Det er ingen "walk in the park" Det krever mye kunnskap, erfaring, av og til trengs utdanning og god ledelse. Man må oppfylle visse krav for å kunne drive seriøst, og man må kunne svare kunder på en saklig måte og ordne opp i konflikter som oppstår, og ha en saklig dialog med kunde selv om man ikke alltid er enig. Å drive en bedrift innebærer at du er avhengig av kjøpere for å kunne selge. Å lukke munnen på evt kjøpere gjennom sensur og hersketeknikker, istedenfor å gå i dialog er useriøst, man må kunne ta i mot kritikk for å kunne forbedre seg, det er som et avvik, noe er galt, hva kan vi endre på for at dette kan bli bedre?  I CBE.no er det ingen intensjon om forbedring, all kritikk blir feid bort som trolling og netthets. For meg fremstår bedriften som useriøs når kritikk på ingen måte blir tatt seriøst, men heller som et angrep mot privatperson?

Poenget mitt er hvorfor skal det være så forbanna lett for CBE o.l  å drive bedrift når andre bedrifter må dokumentere at de holder mål på nevnte aspekter for å unngå bøter? Kjøre på og gi f i resten for å tjene penger? 

Endret av K_mb
  • Liker 30
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K_mb skrev (3 minutter siden):

Jeg vil gjerne si noe om å drive en bedrift og alle krav du må oppfylle for å drive etter visse standarder, lover, regler, HMS, forskrifter og det som er. Dette må man sette seg inn i. Det er ingen "walk in the park" Det krever mye kunnskap, erfaring, av og til trengs utdanning og god ledelse. Man må oppfylle visse krav for å kunne drive seriøst, og man må kunne svare kunder på en saklig måte og ordne opp i konflikter som oppstår, og ha en saklig dialog med kunde selv om man ikke alltid er enig. Å drive en bedrift innebærer at du er avhengig av kjøpere for å kunne selge. Å lukke munnen på evt kjøpere gjennom sensur og hersketeknikker, istedenfor å gå i dialog er useriøst, man må kunne ta i mot kritikk for å kunne forbedre seg, det er som et avvik, noe er galt, hva kan vi endre på for at dette kan bli bedre?  I CBE.no er det ingen intensjon om forbedring, all kritikk blir feid bort som trolling og netthets. For meg fremstår bedriften som useriøs når kritikk på ingen måte blir tatt seriøst, men heller som et angrep mot bedriften.

Poenget mitt er hvorfor skal det være så forbanna lett for CBE o.l  å drive bedrift når andre bedrifter må dokumentere at de holder mål på nevnte aspekter? Kjøre på og gi f i resten for å tjene penger? 

Det er et godt spørsmål, for det er ingen logikk.

Andre virksomheter får bøter o.l. og kan til og med måtte avvikle om de gjentatte ganger begår samme lovbrudd tross advarsler, bøter osv.

CBE.no har fått gjentatte advarsler pga. lovbrudd, men det utover det har det ikke fått konsekvenser, og de har i årevis vist at de gir blaffen i lovverket.

Lars Kristian Eriksen har til og med gått ut i media og sagt at det var "urettferdig" at CBE fikk advarsel for gjentatte brudd på alkoholloven. De har gjentatte ganger brutt alkoholloven etter dette. Og det kommer etter alle lovbruddene på markedsføringsloven som stadig er begått og de fortsetter å begå.

Det er et alvorlig problem når influencere som driver millionbedrifter får ture frem slik!

  • Liker 27
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...