Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Gameon skrev (1 time siden):

Screenshot_20221002-125156_Instagram.thumb.jpg.2670618b9d18c402824e197796b49597.jpgBegynner å bli kleint..... 

Uff... Hun begynner å bli farlig tynn.. eller de har vel kanskje gjort henne tynnere 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser man det. Skjult reklame for egen satsing og dermed brudd på markedsføringsloven.  #oseravkvalitet

Screenshot_20221002-141922_Instagram.jpg

Endret av Rastebenk
  • Liker 22
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rastebenk skrev (26 minutter siden):

Ser man det. Skjult reklame for egen satsing og dermed brudd på markedsføringsloven.  #oseravkvalitet

Hvor lenge har denne virksomheten hatt sosiale medier som arbeidplass? Dette blir rett og slett for dumt og sløvt.

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rastebenk skrev (29 minutter siden):

Regner med noen her melder ifra? Jeg er så sykt dårlig på og formulere meg på slike ting🙈

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (2 timer siden):

Jeg skrev i går at jeg er blokkert av paret men tittet noen ganger på deres IG konto på min mann sin IG. Får da raskt beskjed om at jeg faktisk sørger for å holde liv i deres IG konto ved og ikke avfølge de. (Jeg trykket avfølg i går)

Men hvor mange av dere andre som er meget aktive i denne tråden følger paret?

Aldri fulgt noen av dem. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (9 minutter siden):

Regner med noen her melder ifra? Jeg er så sykt dårlig på og formulere meg på slike ting🙈

Her kan man tipse anonymt. Husk å skrive hvem (carolinebergeriksenno) og hva det gjelder (brudd på markedsføringsloven på instastories). Legg veldig gjerne med skjermdump som vedlegg da instastories forsvinner.

https://skjema.onacos.no/forbrukertilsynet/skjema/FO0028/Tips_oss

Endret av Rastebenk
  • Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gameon skrev (2 timer siden):

Begynner å bli kleint..... 

Det er like kleint av deg å legge det ut her. Det er ikke nødvendig å viderepublisere bilder fra CBE's instagramkonto. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rastebenk skrev (1 time siden):

De har vel «investert» ved å la seg bli avbilde i en bok... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kira87 skrev (38 minutter siden):

Det er like kleint av deg å legge det ut her. Det er ikke nødvendig å viderepublisere bilder fra CBE's instagramkonto. 

Jo det er det i denne saken. Ikke du som avgjør det. 

• Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnnePåLande skrev (2 timer siden):

Rapporter bildet til IG da dette er pro-ana.

Jeg rapporterer jevnt og trutt. De gangene jeg får svar fra Instagram, står det bare at det ikke bryter mot retningslinjene deres. Litt frustrerende, men man kan jo håpe at om flere rapporterer, så får Instagram øynene opp for det. 

• Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LullaSkrulla skrev (7 minutter siden):

Jeg rapporterer jevnt og trutt. De gangene jeg får svar fra Instagram, står det bare at det ikke bryter mot retningslinjene deres. Litt frustrerende, men man kan jo håpe at om flere rapporterer, så får Instagram øynene opp for det. 

Ja.. jeg har vet ikke hvor mange ganger jeg har rapportert diverse innlegg. Men er vel bare 1% de fjerner. Enda mange av tingene er brudd på regelverket. Så har nesten gitt opp den biten

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (3 timer siden):

Jeg skrev i går at jeg er blokkert av paret men tittet noen ganger på deres IG konto på min mann sin IG. Får da raskt beskjed om at jeg faktisk sørger for å holde liv i deres IG konto ved og ikke avfølge de. (Jeg trykket avfølg i går)

Men hvor mange av dere andre som er meget aktive i denne tråden følger paret?

Jeg er ikke følger av kontoen (som i å trykke "følg") Men det er jo en åpen konto, og dermed ikke noe poeng å være følger, man får se alt uansett. 

Jeg stikker innom kontoen en gang i blandt, men det blir sjeldnere og sjeldnere. Merker at det dabber av her i tråden også. De har ikke tenkt til å forandre på noe som helst, og kommer til å gå stivpyntet og nytrent ned med skuta den dagen det ikke fenger i hele tatt lenger. 

• Liker 17
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Isild skrev (Akkurat nå):

Jeg er ikke følger av kontoen (som i å trykke "følg") Men det er jo en åpen konto, og dermed ikke noe poeng å være følger, man får se alt uansett. 

Jeg stikker innom kontoen en gang i blandt, men det blir sjeldnere og sjeldnere. Merker at det dabber av her i tråden også. De har ikke tenkt til å forandre på noe som helst, og kommer til å gå stivpyntet og nytrent ned med skuta den dagen det ikke fenger i hele tatt lenger. 

Jeg merker jo at jeg generelt følger mindre og mindre influencere på Ig og Snapchat.. De reklamerer for akkurat samme tingen, det blir det samme dag ut og dag inn.. Noen har ispedd masseeksponering av barna.  

Men jeg prøver å holde meg langt unna disse firmaene som de bruker .. å det vil være rart om mange av disse kan livnære seg på dette om 10 år. Men d er det vel noe annet kanskje som de tjener penger på. Vi mennesker er jo noe lettlurte vesner også 🙈

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ice-91 skrev (16 timer siden):

Fra pappa Berg sin Instagram. Ser ikke stivpyntet ut resten av gjengen akkurat 

EDEB6056-BE8F-45EB-B0F2-01A0EA7C31CB.png

Virkelig ikke - CBE blir jo komisk i sin overpyntede kjole/sko 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (6 timer siden):

Syns det er litt drøyt å begynne å gå på resten av familien også. Caroline har valgt å være offentlig , men det har ikke de andre. En ser sjeldent andre mennesker enn Caroline og hennes nærmeste familie på den offentlige kontoen hennes.

Enig, men hun tagget både moren og søsteren i story i går. Det burde hun ikke gjøre.

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnnePåLande skrev (8 timer siden):

Camilla Pihl er i Palma og lager reklame for ny kleskolleksjon og jobber med den ene prosjektet etter det andre (kosmetikk ol).

CBE og ansatte, hva holder de på med egentlig? Eksponerer mindreårige og fronter negativt kroppsspress. Dette tjener de penger på.. hvordan er det mulig egentlig? 

Camilla Pihl/Friendly har samme bookingassistent, Susan Hobbelin,  som offentlig kun jobber for disse to. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (7 timer siden):

Uff... Hun begynner å bli farlig tynn.. eller de har vel kanskje gjort henne tynnere 

Begynner ikke å bli det, men ønsker å fremstille seg det ved å posere i rar vinkel!

• Liker 13
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk.Fjas skrev (11 timer siden):

Begynner ikke å bli det, men ønsker å fremstille seg det ved å posere i rar vinkel!

Nettopp det. Måten bildene tas på fremhever at hun har blitt/er veldig, veldig tynn (= thinspo) 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...