Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Mrs Bella skrev (24 minutter siden):

CBE sin Dior-veske er forskjellig fra vesken som selges i Dior-butikkene.

Det samme gjelder med hennes Chloe-veske og sandalene fra Chloe og Hermes. 

Tingene dukket opp i og etter Tyrkia-ferien.

Puppene er fake, leppene er fake, rumpa er fake. Såklart blir ingen overrasket om det viser seg at veskene også er fake. 
 

Alt som blir formidlet i kanalen kan man stille spørsmålstegn ved. Jeg forstår at de ønsker å fremstå perfekte, som et glanset magasin, som noe inspirerende. Men det er jo ikke noe ekte igjen på kanalen - og det er det som jeg tror at de taper terreng på. 
 

Jeg blir ikke inspirert av dette. Og jeg forstår at alt bak denne fasaden ikke kommer til å holde i lengden. 
 

Dette er jo ikke et ekte liv. Det er en illusjon, og det er helt ufattelig at dette kan brødfø en familie på fire. 

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

LisenL skrev (20 minutter siden):

Ja, det var vel det jeg undret på også, om vesken kanskje er falsk. Ville heller aldri betalt så mye for en slik veske, og kan forstå at unge kan falle for fristelsen til å kjøpe piratkopi på feire i utlandet. Men synes det fremstår litt stusselig og harry av en dame og influencer i 35-års alderen å kjøpe piratkopier? Og deretter fremvise disse varene i sine salgskanaler for å bygge opp rundt narrativet «vellykket karrierekvinne». Særlig når en vet at slike varer ofte har tilknytning til organisert kriminalitet og er en del av den svarte økonomien. 

Og flere land har økt innsatsen mot piratkopier, og utsteder store bøter til de som kjøper. I tillegg til de som selger, som blir kjeppjaget ut av landet. Det er ofte uregistrerte innvandrere som står for dette salget. Flaut! Også om man ikke blir tatt! Man behøver ikke ta en Trond Giske, eller hvem som helst andre, som angrer voldsomt når de blir avslørt.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inocybe skrev (8 timer siden):

Hvert landskap har sin sjarm tenker jeg.

Uansett fint å se noe annet enn kroppen til CBE. 

 

Isild skrev (7 timer siden):

Enig i dette. 

Det virker som om det iallefall prøver å spe på med noe mer enn thinspo, spankulering og barn denne gangen. Tommel opp for å vise omgivelser og mat + nevne litt om hva de faktisk gjør. 

Det var akkurat det jeg etterlyste i et tidligere innlegg, så det er absolutt positivt at hun viser at de er på roadtrip i stedet for å vise egen kropp i forvridde poseringer. Jeg vil gjerne se hvordan det ser ut i Lefkos og omegn. Men det skulle bare mangle også, de har vært der en god stund nå. Man trenger ikke være veldig kreativ for å klare å vise noe annet enn det samme om og om igjen.

Endret av Snødronninga
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (7 timer siden):

Enig i dette. 

Det virker som om det iallefall prøver å spe på med noe mer enn thinspo, spankulering og barn denne gangen. Tommel opp for å vise omgivelser og mat + nevne litt om hva de faktisk gjør. 

De har vel fått gode råd her inne og sett at folk går lei.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis man kjøper en veske for mer enn kr 6000 i utlandet, så skal den fortolles inn når du kommer til Norge. Hvis vesken tas med utenlands og hjem igjen, og du ikke kan vise kvittering på fortolling, så kan du bli fratatt vesken. Hvis du har med piratkopi, så kan du bli fratatt vesken og bli politianmeldt. 

Hadde vært interessant å høre hvordan CBE gjorde fortollingen av de merkevarene hun har vist frem.

  • Liker 20
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. piratkopierte vesker:

- Vi ønsker jo at reglene skal endres til slik det er i EU-landene, der det ikke er lov å ha med piratkopierte varer. Piratkopiering ødelegger ikke bare for merkevarene, men de som driver med dette driver ofte med andre ulovlige virksomheter i tillegg. 

- Det betyr at det de tjener på salg av kopierte varer kan gå til terrorvirksomhet, narkotikahandel, menneskesmugling og annen organisert kriminalitet, sier hun. (Tolloverinspektør Nina Fossum)

- I land som Frankrike, Hellas og Italia kan du risikere å bli stoppet og få bøter fra omlag 1000 til 10 000 euro.

(Utdrag herfra)

Men det er jo tydeligvis ikke så farlig med litt ulovligheter på den kanten, det har vi flere eksempler på, enten det gjelder måkereir, grilling eller påskeliljer. Dette kan potensielt være mye mer alvorlig. 

Endret av Hedy Lamarr
  • Liker 26
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer oppriktig her: Hva er egentlig greia med å poste et bilde hvor hender med overmanikyrerte negler holder fram en eller annen drittmatvare som ispinne, iskaffe med kunstig søtning, Bounty-sjokolade, og lignende - helt uten at dette ser ut til å være spons. Og som regel med mager kropp i bakgrunnen.

Hva er det ment å skulle tilføre følgerne av bloggen?

Mener hun at det er interessant for folk? Jeg skjønner det bare ikke.

Og så hun, som tidligere var ganske inspirerende når det gjaldt matlaging. Nå er nesten den eneste fristende og ordentlige maten hun viser fram, ting som hun (tilsynelatende) spiser på restaurant, eller får servert hos andre. Det hun viser fram selv at hun lager, er ekle proteinguffe-ting, og ikke skikkelige måltider (forutenom pizza, som har blitt en gjenganger, og som ser ut til at det er omtrent det eneste hun lager for tiden).

  • Liker 43
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blinkie skrev (28 minutter siden):

Dette stemmer. Vesken til cbe er ikke ekte.

Nei, det er lett å se. Lurer på hva Dior tenker om influencere som viser seg med fake vesker? 

  • Liker 25
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nesten litt trist å se at nå som de prøver å lage litt mer interessant content, så virker det ikke som om det heller fenger.

Ser at reelen fra roadtrip har knapt over 800 likes og rett over 10 kommentarer, tilsynelatende mest fra mennesker de kjenner.

Mens den nyeste reelen av CBE fullt staset opp i rosa kjole, har over 2500 likes på noen timer og over 50 kommentarer(de sedvanlige 🔥🔥

 

Endret av Bulsara
Tall
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bulsara skrev (30 minutter siden):

Nesten litt trist å se at nå som de prøver å lage litt mer interessant content, så virker det ikke som om det heller fenger.

Ser at reelen fra roadtrip har knapt over 800 likes og rett over 10 kommentarer, tilsynelatende mest fra mennesker de kjenner.

Mens den nyeste reelen av CBE fullt staset opp i rosa kjole, har over 2500 likes på noen timer og over 50 kommentarer(de sedvanlige 🔥🔥

 

Det er vel sånn folk er. Vi reagerer mer positivt på bilder og videoer der folk er i fokus. Jeg har IKKE mange følgere på insta, kanskje hundre, men jeg ser at når jeg en sjelden gang legger ut en selfie så kan den få 30 likes, mens når jeg legger ut noe som er interessant, samfunnsnyttig, engasjerende (på generelt nivå) så får jeg tre. 
 

Men, jeg har ikke sett videoen fra roadtripen, mulig det er masse folk der. I så fall trekker jeg tilbake kommentaren.

Endret av Caroline1986
Disclaimer
  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Felis skrev (3 minutter siden):

Hvis du ser på hvem som står bak disse 50 kommentarene, så gir det mening. Sophie Elise, Sofie Nilsen, Lene Alexandra, pluss en gjeng som har lyst til å bli den neste Sophie Elise, Sofie Nilsen og Lene Alexandra…

Dette er et nettverk av damer som alle opererer under mottoet «you scratch my back and I'll scratch yours» Kommentarene er vennetjenester i håp om å få kommentarer tilbake. De driter i landskapet i «syden», det er ikke relevant for karrieren deres.

Enig. En egen kategori damer, vil jeg si, som ikke synes det er noe påfallende å ikle seg rosa paljetter og fjær for å hente take-away pizza. 

  • Liker 34
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruJohansen skrev (1 time siden):

Reels opererer også på en helt egen måte ift rekkevidde. Det er nok at du velger en musikkflik som trender, så vil Instagram pushe den ut som foreslått innhold for alle på Instagram. Folk med 132 følgere kan få tusenvis av views og likes pga dette, det er en villet strategi av Meta, fordi de ønsker at brukere skal bruke video. CBE har lenge insistert på å holde på bildeformaet, men bilder får omtrent ingen synlighet lenger på Instagram, derfor blir det stusselig med likes. Det gjelder alle, og Instagram har fått tonnevis av kritikk for det. 

For å henge med i tiden, noe som sjelden har vært Treasures AS sin sterke side, er de nødt til å erstatte de kjente posering/outfit - fotografiene av Caroline med video. Det skaper en rekke utfordringer, for det første er videoinnhold tidkrevende å lage. Nå har jo Treasures beviselig lagt MYE i bildene sine tidligere, de enkleste ting har blitt viet en hel produksjon, men dette har det blitt mindre av de siste månedene, etter at LK ble bitt av løpebasillen. 

Det andre er at det er langt vanskeligere å opprettholde narrativet om ikke- eksisterende fettprosent, uvanlig svai korsrygg og uforholdsmessig volumiøs rumpe på video, uten at triksene blir avslørt. I levende bilder ser den strekte nakken og den insisterende trekvartprofilen fra venstre ut som en smertefull muskellåsing, og ganglaget veksler mellom narkoman cowboy (thigh gap for enhver pris) og 50 talls pin up, i kjoler som kun gir bevegelighet fra kneet og ned. Når man faktisk ser med egne øyne hvordan hun går for å få Instagram- silhuetten sin, blir det hele ufrivillig komisk, der hun stirrer stivt i en eller annen retning for å late som hun ikke vet at hun blir filmet.  

Nå ser det ut til at de har helt enkelt overført det vante, innholdsløse innholdet fra bilde til video. Istedet for bilde av kaffekoppen, filmes det at kaffen helles i. I stedet for fem tilnærmet like bilder av Caroline i dagens antrekk, filmer de 30 sekunder der hun spaserer, strener eller flanerer ned et fortau, eller over et gangfelt, eller på vei inn i en restaurant. Det er like tomt som før, men fordi hun er flott, har kroppen sin i oppsiktsvekkende antrekk som visuelt blikkfang og nå også har begynt å bruke reels, belønnes hun med høyere engasjement. 

Men - likes fra reels kommer gjerne fra folk som ikke følger deg fra før. Det er views fra folk som massekonsumerer korte videosnutter mens de sitter på bussen eller prokrastinerer oppvasken, de er ikke spesielt interessert i det de ser, de trykker liker på videoer de fester seg ved, men med mindre det gir dem noe helt ekstra, trykker de seg ikke videre inn på profilen, langt mindre legger seg til som følger. For en norsk influenser som Caroline, har det liten verdi at en million mennesker i Asia ser videoene hennes, all den tid annonsørene hennes henvender seg til det norske markedet. Og selv om det går treigt, blir annonsører også etterhvert bevisste på at 100.000 views ikke nødvendigvis er 100.000 kunder. 

Instagram sin storhetstid som plattform er også snart over, hva gjør de da? Enda ett år eldre, og fjernere fra sitt eget alderssegment mtp jobb og livsførsel, ute av stand til å stable flere bein å stå på under seg. 

Ja det er veldig pussig å observere "live" den gangen CBE har for å få instagram-silhuetten sin. Spesielt reelen fra stranda i den hvite bikinien så rett og slett heslig ut, med albuene og skuldrene i stram vinkel bakover for å poppe frem kragebeina og få frem bananbøyen i korsryggen. Hun poserte jo så anstrengt at det rett og slett ble vanskelig for henne å gå.

Er Instagram sin storhetstid snart over, hvilke tegn tyder på dette? Er det TikTok og YouTube som overtar? 

Endret av Rastebenk
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...