Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

platypus skrev (59 minutter siden):

Jeg jobber i skolen, og hos oss får elevene innvilget fri/permisjon hvis de skal på ferie. 

Ikke på vår skole (Oslo), der får alle nei. 

  • Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elina123 skrev (36 minutter siden):

Ikke på vår skole (Oslo), der får alle nei. 

Dette er da fullstendig irrelevant for diskusjonen! Hvordan andre har det er av null interesse her inne. 

  • Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tullerikke skrev (4 timer siden):

Hvem drar barn ut av skolen( flere ganger) for å dra til syden så mor kan løpe og far filme mor🙄 Ikke normalt. Rart skolen tillater dette.

Jeg forsvarer ikke at de tar ut barna flere ganger i året for å dra på ferie men har de f eks litt andre regler i privatskole? Uansett så er det sykt og ta de ut så mye som de gjør 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (8 timer siden):

Håper skolen sier i fra om dette. 

Hadde jeg vært forelder i den klassen, hadde det vært ganske irriterende at en influencer kunne ta ut barnet av skolen for å reise på "ferie" for å lage innhold til IG. 

Jeg skriver ferie i anførselstegn, for jeg mener at så lenge det lages mye innhold fra turen, så er det jobbtur og ikke ferie. Ferie for en som lever av å være pålogget, må jo være å logge AV. 

 

tullerikke skrev (5 timer siden):

Hvem drar barn ut av skolen( flere ganger) for å dra til syden så mor kan løpe og far filme mor🙄 Ikke normalt. Rart skolen tillater dette.

Dette har vel holdt på en stund? De drar alltid ungene ut av skolen når det ikke er ferie. Tror nok lærerne har sagt ifra hvordan dette blir tatt imot, men CBE mener vel at lærere og foresatte i klassen bare er sjalu og hater på dem 😅

  • Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

platypus skrev (6 timer siden):

Jeg jobber i skolen, og hos oss får elevene innvilget fri/permisjon hvis de skal på ferie. 

Skal de på ferie? Mor og far skal gjøre jobben sin, nemlig produsere innhold på SoMe, og barna pleier å delta i det arbeidet, enten de er hjemme eller på såkalt ferie. Får elevene på skolen din fri for å jobbe i foreldrenes bedrift?

  • Liker 25
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HerKommerMummi skrev (1 time siden):

Caroline og LK har jo vært elever på barneskolen selv og har bred erfaring med ferie og å gjøre lekser på stranda. Dette vet de best, alle som sier noe annet er nok bare misunnelig. Og hunden har nok helt topp på kennel, godt med en pause fra villa, Vivi og Volvo. 

Og pause fra det å være en del av et tvangspreget treningsregime som den er ikke er skapt for. 

  • Liker 22
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt merke til at innholdet fra denne ferien er like intetsigende kjedelig som fra sommerens ferie i Tyrkia. 
Kan hun ikke gidde å beskrive litt den maten hun filmer feks. Legge til litt mer innehold?

Tittet på søsterens IG story, og hun hadde masse flotte bilder, som viste stemning, natur, arkitektur. CBE burde lære av henne og fornye seg.

Også lurer jeg på hva denne emojien symboliserer

🥵

Ser den stadig benyttes ifm løping. Skal det vise motivasjon? Jeg tolker den som at løpingen er pyton, ikke gøy, men at den tvinges igjennom. Det motsatte av treningsglede.

 

  • Liker 42
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hedy Lamarr skrev (7 timer siden):

Skal de på ferie? Mor og far skal gjøre jobben sin, nemlig produsere innhold på SoMe, og barna pleier å delta i det arbeidet, enten de er hjemme eller på såkalt ferie. Får elevene på skolen din fri for å jobbe i foreldrenes bedrift?

Skolen legger seg ikke borti hvorfor foreldrene søker barna fri fra skolen. Har aldri hørt om elever hos oss som har fått avslag på en slik søknad. Det er rektor som innvilger permisjoner lengre enn et par dager. Jeg jobber i den offentlige skolen. Jeg skrev mitt innlegg kun for å informere om at det er helt vanlig at elever har fri en uke hvis de skal på reise. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bulsara skrev (16 minutter siden):

Stillbilde fra video tatt fra CBEs IG

9336ED21-90AF-4912-9AA7-E659932A6212.jpeg

Jeg følger ikke CBEs instastories daglig, men på det lille jeg har sett så ser det ut til at de er omtrent alene på feriestedet. Og det er rimelig parodisk med den vanvittige idyll-musikken som de legger på stories'ene sine derfra, mens de tasser ned en øde vei med digre flyteleker i plastikk for å være på ei tom strand. Filmer noen tomatskiver og hvite rundstykker til frokost, altså i mine øyne ser det 100 % ut som en standard og litt spartansk familieferie (pga den nasjonale standarden på boligene der nede). Line Victoria Huseby naila parodien totalt med sin versjon av å åpne vinduet og å se på utsikten med et håndkle rundt livet.

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også hunden da. Et fullverdig familiemedlem? I år har den allerede vært over 6 uker på kennel dersom vi regner med denne ferien (han var over 2 uker der i vinterferien grunne tidlig og seint fly). og ble vel også plassert på kennel i fjor.

Ja, jeg har hund.. Ja, jeg var på utenlandsferie i sommer. Hunden? den koste seg sammen med hunden til et familiemedlem av oss i huset deres. Men en lang ferie borte fra han er nok, så vi drar ikke bort noe mer alle sammen fra han dette året her. Ja, en av oss drar bort. men da er den andre personen hjemme. Man hadde vel ikke satt bort ungene sine i så lang periode for å dra på ferie, spesielt ikke på et barnehjem? (kennel). Det bekrefter jo at hunden er innhold til deres kanaler, og kan prioriteres bort når det ikke passer å ha hund. 

  • Liker 33
  • Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er absolutt ingenting naturlig og ekte med dette mennesket. Alt er oppstilt og posert fra ende til annen. Ingen ekte smil eller øyeblikk å spore noe sted. 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier ikke dere å smøre på solkrem fra siden, med hodet lett på skakke, mens dere filmer det? Dere burde prøve det, det heter livskvalitet.

  • Liker 35
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (2 minutter siden):

Pleier ikke dere å smøre på solkrem fra siden, med hodet lett på skakke, mens dere filmer det? Dere burde prøve det, det heter livskvalitet.

Jo, akkurat sånn. En slik reklamefilm (det firmaet har lenge heiet i kommentarfeltet på IG, forresten) viser egentlig alt som er galt med influencere; det er kunstig, det er unaturlig, det er konsum i høysetet, det er ukritisk og navlebeskuende. 
 

ps. Det finnes influencere som gjør jobben sin på en god måte. Uansett; alt er profitt. 

  • Liker 28
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hun er en pen dame som ikke trenger å gjøre alt så unaturlig, oppstilt og filtrert. Hvorfor vrir hun alltid kroppen sin i unaturlige positurer når hun allerede har en trent og tynn kropp fra før av? Hun er to år eldre enn meg, men føler hun er så barnslig? Ja, det er fint at man kan være litt barnslig iblant, men føler hun er det på en helt annen måte ift. verdiene og prioriteringene hennes. Jeg var også i Hellas i sommer, men fokuset var ikke å sitte på solsenga for å få mest mulig abs og tynne lår. Jeg tok bilder av utsikten vår ja, men jeg ba ikke mannen min stille seg opp så jeg unaturlig kunne stille meg opp for å stirre ut i luften.

Jeg fødte for 5 mnd siden og valkene tøt ut litt på siden ja, men jeg koste meg med god gresk mat og med datteren min som var på livets første ferie. 

Endret av Breakeven
  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rastebenk skrev (6 timer siden):

Jeg følger ikke CBEs instastories daglig, men på det lille jeg har sett så ser det ut til at de er omtrent alene på feriestedet. Og det er rimelig parodisk med den vanvittige idyll-musikken som de legger på stories'ene sine derfra, mens de tasser ned en øde vei med digre flyteleker i plastikk for å være på ei tom strand. Filmer noen tomatskiver og hvite rundstykker til frokost, altså i mine øyne ser det 100 % ut som en standard og litt spartansk familieferie (pga den nasjonale standarden på boligene der nede). Line Victoria Huseby naila parodien totalt med sin versjon av å åpne vinduet og å se på utsikten med et håndkle rundt livet.

Ikke akkurat solstoler tilhørende hoteller/badestrender med litt god komfort. De bor nok enkelt ja. Ikke slik de hadde det på ferie på luksus resorter noen år tilbake. Spons går nok 👎

Endret av Pusern3
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...