Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
Pusern3 skrev (6 minutter siden):

Så ut som mannen også dro med hunden på tur - da blir det mye løping på stakkars fine vofsen. 

De løp samtidig. 

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Revenge o'Cavatina skrev (21 minutter siden):

Vet vi at hun virkelig blir tynnere og tynnere og ikke bare poserer og vinkler mobilkameraet med filter? Det er forskjell på å fokusere på hvordan hun fremstiller seg versus hvordan hun "er".  Opptredenen under Megahit viste en slank dame der kontrollen over regi og egenfremstilling gjennom poseringer og vinkler ble utelukket.

Benytter anledningen til å påpeke at hvis det skulle være en SF under full oppblomstring som vi ikke vet noe om, så vil kommentarer rundt "tynnhet" virke bekreftende og anerkjennende på sykdommen. Slike kommentarer kan vi derfor droppe, og heller fokusere på fremstilling og negativ påvirkning.

Fremstillingen er at hun blir tynnere. Nei, vi vet ikke om dette er sant fordi de har en historie med å redigere og filtrere bilder. Men det er slik hun vil fremstå. Det er negativ påvirkning av andre. Er det feil å snakke om det? Det mener ikke jeg. 

• Liker 16
Skrevet
Kollontaj skrev (54 minutter siden):

De løp samtidig. 

enda godt 

• Liker 1
Skrevet
Surikatt skrev (8 minutter siden):

Fremstillingen er at hun blir tynnere. Nei, vi vet ikke om dette er sant fordi de har en historie med å redigere og filtrere bilder. Men det er slik hun vil fremstå. Det er negativ påvirkning av andre. Er det feil å snakke om det? Det mener ikke jeg. 

Etter min mening er det mer enn aktuelt og riktig å snakke om og sette fokus på

det. SF er så alvorlig for de som sliter med det så man kan håpe at bedriften vi diskuterer her tar dette alvorlige til seg og greier se sin egen negative påvirkning. De må gjerne løpe så mye de kan for min del og leve på kaffe og shakes, men slutte legge det ut til enhver tid sammen med thinspo bilder. Slik de gjør dette nå er jeg redd de inspirerer feil type personer. 

• Liker 14
Skrevet
Pusern3 skrev (54 minutter siden):

Etter min mening er det mer enn aktuelt og riktig å snakke om og sette fokus på

det. SF er så alvorlig for de som sliter med det så man kan håpe at bedriften vi diskuterer her tar dette alvorlige til seg og greier se sin egen negative påvirkning. De må gjerne løpe så mye de kan for min del og leve på kaffe og shakes, men slutte legge det ut til enhver tid sammen med thinspo bilder. Slik de gjør dette nå er jeg redd de inspirerer feil type personer. 

En bedrift kan ikke ha en spiseforstyrrelse.

• Liker 15
Gjest Xstrella
Skrevet

Dette paret bør ta pause. Tenk om de kunne reist på ferie uten å vise et eneste bilde. Vet de ikke klarer det. Ta bort tlf og kamera. Hva har de to da? Ser de det ikke selv.  Klarer ikke la vær å si at dette er nesten verre enn heroinbrukere. Det er kraftig dop! Kall det hva dere vil, men dette er så galt som det kan få bli.

Skrevet
Aricia skrev (43 minutter siden):

En bedrift kan ikke ha en spiseforstyrrelse.

du skjønner hva jeg mener… ha riktig fokus her og ikke på «detaljer» som er uviktige 

• Liker 11
Skrevet
Xstrella skrev (44 minutter siden):

Dette paret bør ta pause. Tenk om de kunne reist på ferie uten å vise et eneste bilde. Vet de ikke klarer det. Ta bort tlf og kamera. Hva har de to da? Ser de det ikke selv.  Klarer ikke la vær å si at dette er nesten verre enn heroinbrukere. Det er kraftig dop! Kall det hva dere vil, men dette er så galt som det kan få bli.

helt enig :) 

• Liker 4
Gjest CecilieX
Skrevet

Vedr. spiseforstyrrelse. 

1. Dersom noen faktisk er overbevist om at CBE har en spiseforstyrrelse, så ville jeg gått relativt mange runder med meg selv på å kommentere kropp. Da handler det om psykisk lidelse der nettopp det å ha fokus på kropp / trening / spising er en del av sykdommen der kontroll er et sentralt begrep. 

2. Jeg tenker at det er en uhyre vanskelig men viktig problemstilling dersom noen med så mange følgere har en slik psykisk lidelse. Hvor legger man en diskusjon, når dette pr definisjon er en syk person? Hvor kritisk kan man være, samtidig som man også må ta innover seg hvor skadelig en spiseforstyrret influencer kan være ovenfor følgere, der det er stor sannsynlighet for at folk med samme type problematikk oppsøker denne kanalen. 

3. Så lenge CBE ikke har gått ut med å ha en slik lidelse, er det vår oppgave å fjerndiagnostisere?  Jeg vet ikke hvilke tanker moderatorer gjør seg, men antar at det slettes som spekulasjon. 

Her er det enormt mange dilemmaer og fallgruver og jeg vil mane til forsiktighet. 

Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner og latterliggjøring.

Måne, admin. 

• Liker 1
Skrevet
Xstrella skrev (1 time siden):

Eneste gangen de tok en helt skikkelig ferie uten å være på sosiale medier var vel den gangen de fikk (sikkert en heftig sum) betalt av Freia for ei lita uke uten å være pålogget, rett og slett et reklameoppdrag.. Et reklameoppdrag som i etterkant fikk masse kritikk pga de ikke merket det som reklame (som om det er uvanlig fra den kanten der) og mange ble oppriktig bekymret siden de gikk under jorden i 5 dager. 

https://www.nrk.no/kultur/tv-2-intervjuet-fotballfrue-om-freia-stunt-uten-a-fortelle-at-det-var-reklame-1.13330201

Så, hvis noen betaler for det så får de det til🙃

• Liker 23
  • Nyttig 2
Skrevet
CecilieX skrev (26 minutter siden):

Vedr. spiseforstyrrelse. 

1. Dersom noen faktisk er overbevist om at CBE har en spiseforstyrrelse, så ville jeg gått relativt mange runder med meg selv på å kommentere kropp. Da handler det om psykisk lidelse der nettopp det å ha fokus på kropp / trening / spising er en del av sykdommen der kontroll er et sentralt begrep. 

2. Jeg tenker at det er en uhyre vanskelig men viktig problemstilling dersom noen med så mange følgere har en slik psykisk lidelse. Hvor legger man en diskusjon, når dette pr definisjon er en syk person? Hvor kritisk kan man være, samtidig som man også må ta innover seg hvor skadelig en spiseforstyrret influencer kan være ovenfor følgere, der det er stor sannsynlighet for at folk med samme type problematikk oppsøker denne kanalen. 

3. Så lenge CBE ikke har gått ut med å ha en slik lidelse, er det vår oppgave å fjerndiagnostisere?  Jeg vet ikke hvilke tanker moderatorer gjør seg, men antar at det slettes som spekulasjon. 

Her er det enormt mange dilemmaer og fallgruver og jeg vil mane til forsiktighet. 

Dette!

Man kan fokusere på hva paret gjør, hvordan de presenterer seg og hvilke virkemidler de benytter, men ikke hvordan hun ser ut. 

• Liker 25
  • Hjerte 1
Skrevet

Om noen ønsker en liten god latter, så har coachen vært litt slapp med lyden på sin tiktok, under nedtellingen til GC 🤭

Mye mulig frua ikke henger på så lett som hun skulle ønske..

• Liker 15
Skrevet
Cascam skrev (3 minutter siden):

Om noen ønsker en liten god latter, så har coachen vært litt slapp med lyden på sin tiktok, under nedtellingen til GC 🤭

????

Skrevet
Cascam skrev (35 minutter siden):

☺️ Legg litt musikk over så går det fint! 

• Liker 7
Gjest SnowBells
Skrevet
Cascam skrev (2 timer siden):

Jeg har ikke tiktok, savner det heller ikke 😆 Føler jeg er for gammel for det 😁 Hva er GC? 

Skrevet (endret)

Ser på Jodel at Gevir som sponser frua med hårbehandlinger er ute å kjøre. 
De som klipper «sponsoratene» får ikke betalt for jobben. 🙄

Endret av BaHare
  • Liker 22
Skrevet
SnowBells skrev (23 minutter siden):

Jeg har ikke tiktok, savner det heller ikke 😆 Føler jeg er for gammel for det 😁 Hva er GC? 

Fruen blir sliten når hun skal filme coachen som løper.

GC= Gran Canaria

• Liker 10
Gjest SnowBells
Skrevet
Torden skrev (35 minutter siden):

Fruen blir sliten når hun skal filme coachen som løper.

GC= Gran Canaria

Takk 😅 Skulle bare mangle at LKE er hvassere på løpingen enn henne da. Det er jo hennes fortjeneste at han ikke trenger å jobbe og kan kose seg med hobbies i stedet. Jeg hadde daua av så monotone hverdager men vi er jo alle forskjellige. Bare synd at paret fremmer noe som fremstår som ortoreksi som noe positivt og attråverdig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...