Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

skruf skrev (4 timer siden):

Jeg finner det faktisk litt merkelig at hun aldri blir nominert til en eneste kategori i Vixen. Vixen har jo pågått lenge, det samme har CBE. Hun har vunnet en gang, og da var det en oppkonstruert pris. Hadde blitt flau og fått bismak i munnen hadde jeg vunnet den prisen; den har hverken vært utlevert før eller etter den gangen CBE vant. 

Hun er som sagt en av de med lengst fartstid i denne blogger/influenser-verdenen, og hun har ett godt etablert merkenavn. Så hvorfor hun aldri ikke engang blir finalist er som sagt merkelig. 

Mulig det er pga hun aldri menger seg med kollegaene sine; hun er aldri med på arrangement sammen med de andre, finner på ting med de andre, og det ser heller ikke ut til at hun er venninne med noen i samme bransje. Og hvis hun drar på noe så er det sjeldent uten mannen sin ved sin side. F.eks premieren på Mamma Mia, da trodde jeg hun faktisk dro alene siden hun la ut på instastory at hun tok toget til Oslo alene, var alene på blogger-hotellet, og poserte i den berømmelige nattkjole-kjolen i speilet i korridoren. Helt til hun la ut skjermdump av LKE sin story der han skrev at han var på vei til Oslo pga han kunne ikke la ei så sexy kone gå løs i Oslos gater. Så, da var hun ikke alene sammen med andre kollegaer da heller 

Hun gjør ikke et intervju engang uten mannen sin ved sin side

De lever i en merkelig lukket symbiose sammen i villa kulås, der dagene består av trening, egenpleie, han tar bilder og redigerer bilder av kone og barn, de deltar ikke på noe sammen med andre influencere, og det virker ikke som de holder seg oppdaterte på hva som skjer rundt de. Eneste de holder seg oppdaterte på er hva som skrives om de her på forumet og i diverse kommentarfelt. Det tar sikker litt tid å røkte og redigere kommentarer skrevet av andre i egne kommentarfelt på blogg og insta også. Og litt tid til å «finne inspirasjon», dvs kopiere outfits, matretter og interiør for så å fremstille rettene som retter man har funnet på selv. Og det tar nok litt tid å lage reklameinnlegg som virker som ikke er reklame, og måter å unngå å merke det som reklame. Ift LKE så tar det nok litt tid å være et nettroll også, å følge med i kommentarfelt her og der, og å kverulere og henge ut andre (kvinner) og gi alt for å få siste ordet.

Andre i bransjen gjør regelmessig ting sammen. F.eks nå nettopp så var Monica Nyhus, Sara Emilie, og ei Therese (som jeg ikke vet hvem er) på jentetur til Farris bad. Sophie Elise er på tur med kollegavenner til varmere strøk akkurat nå. Men CBE og mannen reiser aldri på tur sammen med kolleger. Hvis de reiser på tur med noen så er det med foreldrene til CBE (det er jo praktisk, da har de barnevakt sånn at de kan løpe i fjellet)

På meg så virker det som om bloggen nå har tatt ei ny vending; før så holdt CBE seg oppdatert og var en av landets største bloggere. Hun skrev gjerne 2-3 innlegg daglig. Sjargongen var lett og ledig, og bildene var ofte fra mobilkamera. Jeg likte faktisk bloggen hennes for ca 10-12 år siden (eller enda lengre siden, begynte å lese den rett før hun skulle gifte seg). Hun skrev faktisk bra på den tiden, var morsom og innholdet var variert. Hun hadde også flere samarbeid med mere etablerte merkenavn enn hva hun har nå, f.eks sportsmaster, x-life (treningsklær og utstyr), get inspiered, adax, bianco, reisebyråer, Ole Henriksen….og mange flere. Ift reklamesamarbeid så uttalte hun at hun var nøye på hvem hun ville ha et samarbeid med, for hun ville ikke reklamere for kreti og pleti for pengene sin skyld, hun ville stå for det hun reklamerte for

Etter at LKE la fotballen på hylla og gikk inn i firmaet så endret det seg veldig negativt. Bloggen skulle nå bli et «glanset magasin». Sjargongen endrer seg; det ble lite tekst og hovedfokuset ble bilder. Redigerte bilder med veldig kroppsfokus. Alt virker nøye planlagt, det er ingen impulsive innlegg lengre. Bortsett fra Twentyfour (som hun virkelig legger en jobb i for å unngå å fremstille som reklame) så virker det som hun sier ja til alt som gir inntekt. Det har vært leverpostei, svisker, underlivsspray, ukjent hårføner/krølle-maskin (som koster skjorta), bli vakker (kamuflert som Elisabeth Arden), ukjent treningstøy-merke, og reklame for eget firma NetFit (som enda ikke er oppe og går). Selv reklame for humanitær bistand som Redd Barna har hun ikke råd til å la være å ta betalt for å reklamere for (personlig så mener jeg det ville gitt mere kredibilitet om hun reklamerte for humanitære organisasjoner uten å ta betalt for det, som et bidrag til f.eks Redd Barna) Selv deres eget prosjekt med Omvendt julenisse skal de ikke ha noe utgifter på, der etterspurte de t.o.m spons av saks, papir og bil til å kjøre ut mat og gaver med for å ikke få slitasje på egen bil (gud forby om det ble slitasje på den dyrebare XC90´en)

Bloggen går også mere og mere brakk. Det går lengre tid mellom innleggene, hun legger ikke mye skriftlig arbeid i innleggene lengre. Hovedjobben med bloggen består av at hun poserer, mannen tar bilder, og det går nok mye tid i redigering av bildene. Det meste skjer nå på instastory. Mobilen er som limt i hånden, og alt skjer via den. Hun t.o.m snakker til barne gjennom mobilen, filmer og legger ut. Kroppsfokuset er enormt, og det blir bare verre og verre. De tar heller ikke fem flate øre for å sparke andre (inkludert samarbeidspartnere) under bussen for å gagne dem selv, eller for å fremheve dem selv. De kan aldri legge seg flate har de tråkket i salaten, de er ufeilbarlige og perfekte. Det er alltid andre som har gjort feil. 

CBE har rett og slett gått fra å være søt og sympatisk til å være utstudert, usympatisk og navlebeskuende. Det er tydelig at hun er klar over endringen selv siden hun selv har uttalt at hun har et dra-til-tryne, men hun forstår seriøst ikke at det er ikke et dra-til-tryne hun har, hun har en dra-til-oppførsel. Eller, de har en dra-til-oppførsel. Jeg tror CBE egentlig er ei søt og snill dame, men hun har ikke godt av å leve i en lukket symbiose med mannen uten andre impulser rundt seg. Andre mennesker har en arbeidsplass å gå til der man samhandler med kollegaer. Har gjerne en leder over seg og er vant til å få både positiv og kritisk tilbakemelding på jobben man utfører. De går gjerne på kurs via jobben for å holde seg faglig oppdaterte, reiser på seminarer og har sosialt samvær med kollegaer utenfor jobb (lønningspils, sommeravslutning, julebord..). Mange tar også på seg frivillige verv utenom jobb (mtp at LKE offentlig gikk ut å jublet over å slippe unna å være foreldrerepresentant), og bidrar i lokalsamfunnet. Vanlige folk får impulser fra andre, men CBE og LKE er som limt sammen døgnet rundt, året rundt. 

Det eneste CBE har for seg selv er vel teateret. Det gir jeg tommel opp for, tror hun har veldig godt av det. 


veldig, veldig bra oppsummert 👌

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solaire skrev (1 time siden):

Jeg syns ikke at CBE noensinne har fremstått som sympatisk. Hun klaget ofte over kritikk på at hun var for tynn og nektet maaange ganger for at hun redigere bildene sine, nei det hadde hun da ikke peiling på hvordan man gjorde. Så ble det avslørt at det gjorde hun til gagns, ja til og med gravidmagen slankeredigerte hun... Så i likhet med LKE så har hun alltid vært veldig, veldig kroppsfiksert og opptatt av mat. Men overgangen til seksuell vinkling med voldsomt fokus på pupper og rumpe kom etter silikonoperasjonen i mai 2018. Før det var hun mye mer elegant i klesveien og kunne til og med bli oppfattet som litt vel damete i stilen. Den tiden er definitivt forbi 🙈

Men CBE var flinkere til å skrive før, med mer snert i tekstene. Hun var litt mer personlig og kunne også gjøre litt narr av hvor jålete hun var. Nå er det veldig tydelig at CBE ikke har noen verdens ting hun ønsker å formidle til omverdenen, annet enn skjønnhetsfiltrerte bilder av seg selv og informasjon om hvor mye hun har trent i kjelleren mens andre har vært på jobb.


og bloggen hadde et mye mer variert innhold enn nå. Både insta og blogg viser det samme om igjen og om igjen

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LilleSnupp skrev (53 minutter siden):

Men mellom kl 9-10 og 15-16 så er det jo smoothier og bowl som lages, cafebesøk, frisør- og negletimer osv osv. Det er strengt tatt ikke jobb.

edit; Hun/du/dere kan kalle det jobb til krampa tar henne, men det er fortsatt ikke «å jobbe».


å kalle slike avtaler etc jobb er virkelighetsfjernt 

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nudeldama skrev (2 timer siden):

Du går fra fem timer til knappe fem timer i samme innlegg. La oss se på hva CBE faktisk skriver:

 

9-10 til 15-16 er 5-7 timer. Pluss jobbing 20-2130. Det blir 6,5-8,5 timer. Pluss noen ganger jobbing i pauser på trening.

Fortsatt i underkant av full stilling, men langt mer enn slik du legger det frem. 

Noe som forøvrig er veldig typisk for hvordan CBE blir gjengitt generelt sett i denne tråden.

Ja jeg er nok veldig farget av hva CBE pleier å legge ut i sosiale medier. Og det er alt annet enn kontorarbeid fra 10-15. Midt på dagen så går det ofte i selfies i undertøyet i stua, laging av smoothies og varm lunsj, pleie hos frisør eller manikyrist eller gåtur med hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt nettopp og leste gjennom svarene på spørsmålsrunden angående trening og graviditet inne på netfit.no.
 

Mens jeg leste tenkte jeg at det var noe annet med svarene denne gangen - mer profesjonell tone og mer ydmyk, tror jeg. Skjønner jo på slutten av storyen hvorfor: 

 

(Fra instastory netfit)

C72F6F63-ADF7-4917-A1E7-40C55C59A258.png

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer på hva Caroline legger i ordet egenpleie jeg? er det kun når hun er hos andre får å få ordnet; hår,  negler,  lepper , etc?

ikke når hun bruker tid på badet hjemme?

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solaire skrev (1 time siden):

Ja jeg er nok veldig farget av hva CBE pleier å legge ut i sosiale medier. Og det er alt annet enn kontorarbeid fra 10-15. Midt på dagen så går det ofte i selfies i undertøyet i stua, laging av smoothies og varm lunsj, pleie hos frisør eller manikyrist eller gåtur med hunden.


DET er Ikke jobb 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pasha skrev (2 minutter siden):

lurer på hva Caroline legger i ordet egenpleie jeg? er det kun når hun er hos andre får å få ordnet; hår,  negler,  lepper , etc?

ikke når hun bruker tid på badet hjemme?


ja, det kan man lure på 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Minnie Mus skrev (1 time siden):

Ser veldig godt ut, takk for oppskrift 🙂 Kommer godt med for oss som har travle hverdager, med levering av barn og full jobb hver eneste dag og som synes at døgnet ikke har nok timer for at kabalen skal gå opp. Lite tid til matlaging, trening og egenpleie med andre ord 😉

S.HELENE

4 TIMERSIDEN

SVAR

Dette fremstår som et dårlig skjult stikk til Caroline og co. Jeg har selv full jobb, 3 barn og alt mulig i kalenderen, men hva man får tid til bestemmer man faktisk selv. Egenpleie, matlaging og trening går fint an å rekke over i en travel hverdag, det handler om prioritering 😉

CAROLINE BERG ERIKSEN

4 TIMERSIDEN

Å lage mat for å poste oppskrifter jo absolutt en del av jobben min også 🙂 Bruker jo en evighet på det siden vi filmer også 😛 Egenpleie gjør jeg jo langt i fra hver dag, kanskje et par ganger pr. måned! Akkurat det tar jeg jo lett igjen mtp. at jeg jobber stort sett litt hver eneste helg og ferie 🙂

Men jeg har gitt opp forsøket på å forklare mennesker som ikke kjenner til annet enn 8-16 jobb hvordan det er å drive for seg selv. Jeg tror de fleste skjønner det, men det er veldig mange som rett og slett bare ikke forstår det.

 

Bruker en evighet på å filme oppskrifter? De tar jo oppskrifter fra andre, slenger ut noen bilder med litt tekst på bloggen, så ferdig. Egenpleie et par ganger i mnd???? Mennesker som ikke kjenner til annet enn 8-16 jobber???? Fy søren for ei uvitende og nedlatende dame ho der er


håpløst 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NewStart87 skrev (19 timer siden):

Så morsom da gitt.. :filer:

Føler jeg må kommentere noe angående filmen han la ut av bilen sin med nostalgisk musikk.. Som sagt, penger, uteeende og det materielle som betyr noe. :spy:

 

9EBBE904-1BF2-4E5B-A613-AB9C89F56A3A.jpeg

Egentlig er det litt søtt at LkE tuller med at han har hogd ned en skog. At han tenker at det er morsomt at han har hogget ned en skog er jeg enig i for

a) han er ikke mann (eller kvinne) nok til å hogge ned skog. Som han skrev var treet han hogde ned dødt, og der tror jeg også den fysiske og praktiske kapasiteten til herren stopper. 

b) han hadde fått vannblemmer og strekk etter en liten busk, som sikkert hadde vært sagen sin feil og ergo ikke fått felt flere trær..

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, 123Frustrert said:

Egentlig er det litt søtt at LkE tuller med at han har hogd ned en skog. At han tenker at det er morsomt at han har hogget ned en skog er jeg enig i for

a) han er ikke mann (eller kvinne) nok til å hogge ned skog. Som han skrev var treet han hogde ned dødt, og der tror jeg også den fysiske og praktiske kapasiteten til herren stopper. 

b) han hadde fått vannblemmer og strekk etter en liten busk, som sikkert hadde vært sagen sin feil og ergo ikke fått felt flere trær..

Forstmann Åge dukker sikkert snart opp i et kommentarfelt …

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hun ser annerledes ut på film enn på filter-bildene sine. Ser mer ekte ut. Ser også at hun unngår å vise hele ansiktet. 

Endret av Luckie
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minnie Mus skrev (4 timer siden):

Ser veldig godt ut, takk for oppskrift 🙂 Kommer godt med for oss som har travle hverdager, med levering av barn og full jobb hver eneste dag og som synes at døgnet ikke har nok timer for at kabalen skal gå opp. Lite tid til matlaging, trening og egenpleie med andre ord 😉

S.HELENE

4 TIMERSIDEN

SVAR

Dette fremstår som et dårlig skjult stikk til Caroline og co. Jeg har selv full jobb, 3 barn og alt mulig i kalenderen, men hva man får tid til bestemmer man faktisk selv. Egenpleie, matlaging og trening går fint an å rekke over i en travel hverdag, det handler om prioritering 😉

CAROLINE BERG ERIKSEN

4 TIMERSIDEN

Å lage mat for å poste oppskrifter jo absolutt en del av jobben min også 🙂 Bruker jo en evighet på det siden vi filmer også 😛 Egenpleie gjør jeg jo langt i fra hver dag, kanskje et par ganger pr. måned! Akkurat det tar jeg jo lett igjen mtp. at jeg jobber stort sett litt hver eneste helg og ferie 🙂

Men jeg har gitt opp forsøket på å forklare mennesker som ikke kjenner til annet enn 8-16 jobb hvordan det er å drive for seg selv. Jeg tror de fleste skjønner det, men det er veldig mange som rett og slett bare ikke forstår det.

 

Bruker en evighet på å filme oppskrifter? De tar jo oppskrifter fra andre, slenger ut noen bilder med litt tekst på bloggen, så ferdig. Egenpleie et par ganger i mnd???? Mennesker som ikke kjenner til annet enn 8-16 jobber???? Fy søren for ei uvitende og nedlatende dame ho der er

Hva med oss som driver for oss selv og har langt fra en 8-16jobb, men likevel rett og slett ikke forstår hva de mener de har det så travelt med…? 🤔 Kjenner faktisk jeg blir litt provosert hvis det er slik at hun mener at hennes fremstilling av en arbeidsdag er representativ for oss selvstendige næringsdrivende. 

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tarantulla
Frøken Scott skrev (1 time siden):

De er så stakkarslige. Så små. De strever så hardt for å være noe, prestere noe, evne noe. Men det meste bærer preg av manglende kompetanse, null kreativitet, og liten stayerevne. 

Så er det bare trass, lav fettprosent, og et underlig infantilt behov for oppmerksomhet som står igjen. To voksne mennesker. To foreldre. 

Dette er deres fotavtrykk. Dette er hva de etterlater seg. 

Patetisk.

 

Det er egentlig usigelig trist og trasig. Takke meg til å være en del av den misunnelige, feite KG-bermen; folk som legger ned blod, svette og tårer i ærlig arbeid - noen ganger for luselønn - for å holde landet gående. 

Solaire skrev (8 timer siden):

Jeg syns ikke at CBE noensinne har fremstått som sympatisk. Hun klaget ofte over kritikk på at hun var for tynn og nektet maaange ganger for at hun redigere bildene sine, nei det hadde hun da ikke peiling på hvordan man gjorde. Så ble det avslørt at det gjorde hun til gagns, ja til og med gravidmagen slankeredigerte hun... Så i likhet med LKE så har hun alltid vært veldig, veldig kroppsfiksert og opptatt av mat. Men overgangen til seksuell vinkling med voldsomt fokus på pupper og rumpe kom etter silikonoperasjonen i mai 2018. Før det var hun mye mer elegant i klesveien og kunne til og med bli oppfattet som litt vel damete i stilen. Den tiden er definitivt forbi 🙈

Men CBE var flinkere til å skrive før, med mer snert i tekstene. Hun var litt mer personlig og kunne også gjøre litt narr av hvor jålete hun var. Nå er det veldig tydelig at CBE ikke har noen verdens ting hun ønsker å formidle til omverdenen, annet enn skjønnhetsfiltrerte bilder av seg selv og informasjon om hvor mye hun har trent i kjelleren mens andre har vært på jobb.

Det er interessant å se hvordan de har forvaltet sin posisjon i bloggeruniverset. Der hvor andre har vist endringsvilje og vært våkne for hva leserne vil ha, driver CBE nå i en retning som er minst sagt utdatert. Å være så til de grader utdatert kan umulig være manglende kunnskap, så dum er det ikke mulig å være. Å være så utdatert og kunne ferdes blant vanlige mennesker uten å være flau er derimot imponerende. Det krever en spesiell type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...