Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

blåbærpai skrev (Akkurat nå):

Silent oktober folkens. 

Ja. Er med. Men det er fem dager igjen da 😉

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

46 minutter siden, Nudeldama said:

Du svarer bare med motspørsmål, noe som er lite interessant. 

Å du er tydeligvis så opptatt med å forsvare oppførselen deres at du greier ikke å svare på om du synes dette paret har en ok fremtreden 🤪

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

solmåneogstjerner skrev (Akkurat nå):

Hvor ofte har det gått direkte på utseendet egentlig? 

Mulig det er ting jeg ikke har fått med meg fordi det har blitt moderert bort.  

Men det de fleste kritiserer her, og som blir stående, er ikke på utseendet hennes, men på redigering, filter og poseringer. I tillegg til åpenbart utseeende/kroppsfokus i settinger der det ikke hører hjemme, sammen med barna f eks. 

Jeg har selv sagt at hun er jo egentlig pen og søt og alt mulig, men jeg skjønner ikke hvorfor hun velger å fremstille seg selv tynnere (og samtidig mindre pen, søt, sjarmerende og 'vanlig'). Ser ikke hva som er galt med min mening her, det er faktisk bare godt ment. 

Jeg tror det er lett å se seg litt blind på egentlig. Fordi det er en del av reell kritikk (feks filterbruk, poseringer osv). Jeg syns det er like ille når andre kritiseres på samme måte altså. Men her i tråden legges det ofte inn som «ekte» kritikk fordi hun bruker filter. Det gjør det fortsatt ikke greit å kritisere ansiktet hennes blant annet. Sliter med å kunne forklare dette skikkelig, uten å bli sablet ned. Dessverre. Men tråden er tidvis flau, og litt vond å lese. Jeg har NULL til overs for virksomheten, eller dette paret, men det skrives ting som bare blir ubehagelig å lese. For de av oss som følger med på sidelinjen. Jeg tør ikke delta. Skjønner ikke helt hvorfor jeg skrev nå, men gjorde det 😬😅🥺

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nudeldama skrev (52 minutter siden):

Bare et spørsmål:
 

Synes dere de siste sidene er en god representasjon av saklig diskusjon av en bedrift?

Det korte svaret er, utrolig nok ja.

Denne bedriftens ulike kanaler på sosiale medier er så…. , jeg finnet faktisk ikke ord for å beskrive det, men vanvittig? crazy? viltspringende? 
De har kontoerog kanaler i massevis, og det som presenteres der er helt, helt fåkkings ut av enhver normal bedriftskanal. 
Ekkstrem utlevering av små barn, manisk pusher 40 i kjellerleiligheten, en ansatt som er way beyond normalitet i sine provokative utspill, thinspo i en klasse helt for seg selv, ispedd noen ikke-helt-korrekt-merkede reklamer. 
Jeg mener, bare ta deg et døgn der du svitsjer mellom de ulike plattformene og kontoene deres. 
Det er helt, helt jævla vanvittig hva de presenterer.

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

miss summers skrev (1 minutt siden):

Jeg tror det er lett å se seg litt blind på egentlig. Fordi det er en del av reell kritikk (feks filterbruk, poseringer osv). Jeg syns det er like ille når andre kritiseres på samme måte altså. Men her i tråden legges det ofte inn som «ekte» kritikk fordi hun bruker filter. Det gjør det fortsatt ikke greit å kritisere ansiktet hennes blant annet. Sliter med å kunne forklare dette skikkelig, uten å bli sablet ned. Dessverre. Men tråden er tidvis flau, og litt vond å lese. Jeg har NULL til overs for virksomheten, eller dette paret, men det skrives ting som bare blir ubehagelig å lese. For de av oss som følger med på sidelinjen. Jeg tør ikke delta. Skjønner ikke helt hvorfor jeg skrev nå, men gjorde det 😬😅🥺

Av det jeg har sett (mulig det er etter moderering), så er det slikt som 'nesen hennes ser helt annerledes ut'. Det er ikke så rart at man får den type kritikk når man hele tiden redigerer og bruker filter. 

Om man ikke benyttet seg i så stor grad av slike kreative verktøy så er jeg helt enig meg deg i at det ikke er innafor å diskutere størrelsen på hennes nese, kinnben, rumpe og pupper.

Men hun legger jo virkelig opp til det selv. 

Og jeg mener at redigering/filter er stort sett en uting. Jeg ønsker at mine døtre skal se vanlige folk. De vet jo ikke hvem cbe er (har spurt dem), men det er jo andre som følger etter. 

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nudeldama skrev (1 time siden):

Bare et spørsmål:
 

Synes dere de siste sidene er en god representasjon av saklig diskusjon av en bedrift?

Ja, det syns jeg at de er. Saklig kritikk av hvordan en bedrift fremstiller seg. 
 

Så har jeg et spørsmål til deg:

Syns du at de siste dager er god merkevarebygging av herr og fru influenser?  

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sally-Go-Round skrev (1 time siden):

Det er jo Ingeborg Senneset i et nøtteskall. Kritiske kommentarer i Aftenposten som angår mange av influenserne, «fine deg ❤️» på Insta til omtrent samtlige av influenserne. 

Ja, har sett det samme. Hun av alle burde tatt av avstand fra alt som CBE representerer, det er tross alt det hun kritiserer andre for å gjøre. Det oppfattes dobbeltmoralsk og selektivt. Veldig synd, da IS har mange gode budskap og skriver godt. 

Endret av Lill :)
  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

solmåneogstjerner skrev (1 minutt siden):

Av det jeg har sett (mulig det er etter moderering), så er det slikt som 'nesen hennes ser helt annerledes ut'. Det er ikke så rart at man får den type kritikk når man hele tiden redigerer og bruker filter. 

Om man ikke benyttet seg i så stor grad av slike kreative verktøy så er jeg helt enig meg deg i at det ikke er innafor å diskutere størrelsen på hennes nese, kinnben, rumpe og pupper.

Men hun legger jo virkelig opp til det selv. 

Og jeg mener at redigering/filter er stort sett en uting. Jeg ønsker at mine døtre skal se vanlige folk. De vet jo ikke hvem cbe er (har spurt dem), men det er jo andre som følger etter. 

Jada. Jeg ser alt det der. Jeg gjør det. Men for en som bare leser feks, er det fort gjort å se bilder og tenke «jøss, får hun så mye kritikk? Er hun ikke pen da? Om hun får så mye kjipt om utseendet, hva får vel jeg da?» I en tid der mange vil hylle det ufiltrerte og naturlige, så glemmer vi kanskje at vi deler meninger i tråder der kanskje fåtallet har vært med fra start og har hele sammenhengen og røde tråden. Noen hopper inn og leser bruddstykker, og ser en kvinne i trettiårene bli kritisert for utseendet (selv om det kanskje er rammen rundt som egentlig kritiseres). Hvilke hensikter man personlig har, kommer ikke nødvendigvis frem. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (3 timer siden):

Han må jo være mindre begavet? 
Jeg støtter helhjertet forslaget om å holde en "silent october" for denne tråden, altså. Om ikke annet, så for å se om de faktisk bruker tråden som en slags trigger for å lage provoserende idiotinnlegg på sosiale medier.


det blir stas 👌🙏

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NewStart87 skrev (3 timer siden):

Altså, det er ikke normalt å holde på sånn her av en voksen tobarnsfar?! Hadde blitt ganske flau hvis jeg hadde hatt en mann som oppførte seg sånn. 
 

 

E2B06233-FED5-44A6-9143-88AD6878E96B.jpeg


herregud så barnslig og teit han er 😝

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NewStart87 skrev (4 timer siden):

Altså, det er ikke normalt å holde på sånn her av en voksen tobarnsfar?! Hadde blitt ganske flau hvis jeg hadde hatt en mann som oppførte seg sånn. 
 

 

E2B06233-FED5-44A6-9143-88AD6878E96B.jpeg

At du gidder å provosere bare på faenskap 🤮 skrev jeg til han på Instagram og fikk tilbake "jeg finner stor glede i det, men skal gi meg nå". For en uspiselig type 🤦

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nudeldama skrev (1 time siden):

 

 

 

Så dette er hva man får servert bare med et kritisk spørsmål.

Og folk i tråden lurer på hvorfor man ikke kommer inn og stiller seg kritisk til det folk skriver. Og stiller seg uforstående til påstander om at det finnes et konsensus man ikke skal bryte.

Kos dere i ekkokammeret, det er alt dere ønsker.

Tja, det samme som de få kritiske spørsmålene som slipper gjennom bloggen hos CBE blir møtt med.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nudeldama skrev (2 timer siden):

Bare et spørsmål:
 

Synes dere de siste sidene er en god representasjon av saklig diskusjon av en bedrift?

Finner du noe som bryter med reglene for hva man har lov å poste her inne, så rapporter. Sånn ellers er de fleste bare oppriktig møkka lei av din evinnelige kritikk av kritikken. Gjesp.

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EmilieH skrev (2 timer siden):

At du gidder å provosere bare på faenskap 🤮 skrev jeg til han på Instagram og fikk tilbake "jeg finner stor glede i det, men skal gi meg nå". For en uspiselig type 🤦

😹😹😹sier jo veldig mye om typen!! 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Era Vulgaris skrev (12 timer siden):

Han må jo være mindre begavet? 
Jeg støtter helhjertet forslaget om å holde en "silent october" for denne tråden, altså. Om ikke annet, så for å se om de faktisk bruker tråden som en slags trigger for å lage provoserende idiotinnlegg på sosiale medier.

Jeg er også med! Selv om de blånekter, så er det liten tvil om at de er helt oppdatert på alt som foregår her. Ikke lenger noen tvil om at de provoserer med hensikt, FOR å skape "rabalder", som holder trafikken fra kritikerne igang. 

De sier hele tiden at de har så mange lesere og følgere (innboksen renner over faktisk) Det er da helt merkelig at man ikke ser noe særlig til disse hverken på bloggen eller Instagram. 

Av alle de tusenvis av positive tilbakemeldinger de sier at de får, så velger altså LKE å gå helt i fjortissmodus over et par kritikere, og gi disse masse oppmerksomhet? 

Stemmer ikke. 

Vi lar tråden ligge i Oktober. Vi er nok flere som har godt av en "avvenning" uansett. Som flere her, så besøker jeg kanalene kun når jeg leser her i tråden. 

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Revenge o'Cavatina skrev (10 timer siden):

Dette er da det samme Betty-antrekket fra do-bildet fra øving med lokalteateret?

Filter og bodytune. Caroline Bergeriksen (34) ser bare slik ut på carolinebergeriksenno via mobilen, ikke ellers.

Minner om Danae Mercer,  poseringsekspert og app-avslører, og legger en oppklarende lenke her: https://www.instagram.com/reel/CSHb6MTHpox/?utm_medium=copy_link

Genseren er fra Zara, ble nevnt i en story, hvor det stod lenke ligger på bildet som jeg ikke finner, og tror også det ligger i kommentarene under første bildet. Antrekket er samme som do-selfie fra teaterøvingen men tror ikke det er relatert mot noe rekvisita/kostyme til øvingen. Merkelig å begynne med kostymer så tidlig.. mulig en "getting vibes and inspiration". Spekulering her (rapporter meg gjerne) men tror det er et "reelt" antrekk🤷‍♀️ veldig rart å bruke teaterantrekk i jobbsammenheng (reklame for dyson)...

Endret av MacBeth
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sally-Go-Round skrev (11 timer siden):

Det er jo Ingeborg Senneset i et nøtteskall. Kritiske kommentarer i Aftenposten som angår mange av influenserne, «fine deg ❤️» på Insta til omtrent samtlige av influenserne. 

 

Lill :) skrev (13 timer siden):

Ingeborg Senneset følger CBE på IG, hun trykker gjerne like og legger inn ❤️ i kommentarfeltet. Selv om CBE bruker barn og familie i kommersielle sammenhenger.Jeg er 100 prosent enig i kritikken av Nordstrand, men det er noe med at noen skal kritiseres mens andre slipper unna. 

Er det sant?! Fy fader så skuffet jeg blir over IS. HVORFOR slipper CBE unna gang på gang?

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...