Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
FruJohansen skrev (3 timer siden):

Jeg syns det er interessant å legge merke til at når nivået på de to som diskuteres her drar seg såpass ned mot bånn i bøtta som de har gjort de siste ukene, så preger det denne tråden på en bestemt måte. Nivået på debatten blir lavere, og de som pleier å bidra med konstruktive og velformulerte innlegg blir stille. Det samme skjedde i Villa Paprika - tråden da det begynte å gå bratt utfor i den kanalen, og tilsvarende i Anne Brith sin tråd. Jeg merker i alle fall selv at jeg ikke ønsker å diskutere noen som åpenbart burde vært beskyttet fra seg selv, og jeg tror mange tenker på samme måte.

For litt siden var det noen her som skrev at det er trist å se hva som er blitt av den tidligere så suksessfulle fotballfruen. I likhet med andre før henne, ser det faktisk ut til at det eneste kortet de har igjen å spille ut, er å provosere seg til oppmerksomhet, late som om pengene ruller inn i like stor fart som før, og at FET bil og husdrømmer betaler seg selv. Samtidig viser offentlig tilgjengelige tall at det slett ikke er tilfelle, og det tidligere så "eksklusive" glansede magasinet deres må reklamere for mobildeksler fra Ideal of Sweden. De er bare en annonselenke unna en rabattkode fra superkul.no og gratis solkort fra Brun og Blid, så er de på nivå med Julia Nyland og Lars Tangen anno 2010. 

Det er vanskelig å ikke dra enda flere paralleller til et visst ekspresstog mot suksess, som sporet ettertrykkelig av i all offentlighet for et par år siden. Samtidig kan man skule mot Villa Paprika, og la seg imponere av hvor lenge det er mulig å tviholde på en fasade selv om mer enn halve ræva henger utenfor. 

Jeg ser for meg at det ganske brått blir helt stille fra sukkerspinnekteparet, a la ABD. Det er ikke mye som skjer der nå. Bloggen er i praksis død, og bortsett fra litt fliser og matlaging på gulvet så er IG kun en arena for kaffekopp, kropp og barn. De lever så innholdsløse dager at det faktisk ikke er noe å dele. 

• Liker 39
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Pust skrev (2 timer siden):

Når man synker så dypt at det eneste man har å komme med er dokumentasjon av hærverk, eksponering av unger, kaffekopper og rare poseringer, da burde man kanskje finne en annen levevei. 

Neida, dette er hai kvålity kånntent som oser av kvalitet

• Liker 27
Skrevet

Denne tråden er eneste grunnen til at jeg av og til kikker på instagrammen deres. Dør denne, slutter jeg med det. 

• Liker 33
Skrevet
Klementine skrev (8 timer siden):

At de oppfører seg som de gjør tar jeg som et tydelig signal på at det ikke er så bra i heimen. De fremstår usikre, stresset og mer enn noensinne opptatt av å fronte fasaden. Hvor mange dagene er det siden forrige spørsmålsrunde for frua? kan ikke ha registrert at det ble svart mer enn 2-3. Kom det kanskje ikke flere inn enn det som er verdt å svare på? 

De kan styre på så mye de vil, men et liv mange misunner det har de ikke. Jeg misunner kanskje den sponsede støvsugeren, men den kan jeg jo også kjøpe selv dersom jeg gidder.

Hun har ikke tid til å svare alle spørsmål som kommer inn på mail, så kjører en spørsmålsrunde i stedet. Yeah right.....

Skrevet
Boletta skrev (42 minutter siden):

Denne tråden er eneste grunnen til at jeg av og til kikker på instagrammen deres. Dør denne, slutter jeg med det. 

sånn er det for meg også. Så da lar vi denne død fra 1. oktober og dropper sjekke IG og se hvordan det slår ut 

• Liker 27
Skrevet
Marsh skrev (32 minutter siden):

Hun har ikke tid til å svare alle spørsmål som kommer inn på mail, så kjører en spørsmålsrunde i stedet. Yeah right.....

lyver så hun tror det selv….

• Liker 10
Skrevet

Kanskje hun ikkje reiser på arrangementer fordi da kan andre ta bilde av henne og legge ut på SoMe, bilder som ikke blir redigerte og som viser hvordan hun faktisk ser ut..?

• Liker 49
Skrevet
Pus123 skrev (17 minutter siden):

Kanskje hun ikkje reiser på arrangementer fordi da kan andre ta bilde av henne og legge ut på SoMe, bilder som ikke blir redigerte og som viser hvordan hun faktisk ser ut..?

Hypotetisk, men lurer på om hun ville takket ja til Skal Vi Danse i dag?

Fulgte henne på den tiden, og må si det har skjedd mye på disse årene. Hun virket rett og slett mer selvsikker og komfortabel da. 

Skrevet
Pusern3 skrev (1 time siden):

sånn er det for meg også. Så da lar vi denne død fra 1. oktober og dropper sjekke IG og se hvordan det slår ut 

Samme her! Det hadde vært veldig interessant å sett om en stille KG-tråd i oktober endrer lesertallene på blogg og IG. 

• Liker 10
Skrevet

Ikke les blogg eller IG heller da og la det heller starte fra NÅ!

• Liker 17
Skrevet
Emma Marie skrev (34 minutter siden):

Jobber fra 10-15/16. Lite trolig. 

2BCE9933-C1B3-48F8-BCE9-0BC9A5A28105.png

Hvis svar på e-post/kommentarer/meldinger/spørsmål gjøres i pausene på trening - HVA er da «jobb frem til 15-16»? Altså, hva legger hun i ordet jobb? Trodde nemlig det hun beskrev ovenfor var jobben hennes.

• Liker 29
Skrevet
skruf skrev (2 timer siden):

Jeg finner det faktisk litt merkelig at hun aldri blir nominert til en eneste kategori i Vixen. Vixen har jo pågått lenge, det samme har CBE. Hun har vunnet en gang, og da var det en oppkonstruert pris. Hadde blitt flau og fått bismak i munnen hadde jeg vunnet den prisen; den har hverken vært utlevert før eller etter den gangen CBE vant. 

Hun er som sagt en av de med lengst fartstid i denne blogger/influenser-verdenen, og hun har ett godt etablert merkenavn. Så hvorfor hun aldri ikke engang blir finalist er som sagt merkelig. 

Mulig det er pga hun aldri menger seg med kollegaene sine; hun er aldri med på arrangement sammen med de andre, finner på ting med de andre, og det ser heller ikke ut til at hun er venninne med noen i samme bransje. Og hvis hun drar på noe så er det sjeldent uten mannen sin ved sin side. F.eks premieren på Mamma Mia, da trodde jeg hun faktisk dro alene siden hun la ut på instastory at hun tok toget til Oslo alene, var alene på blogger-hotellet, og poserte i den berømmelige nattkjole-kjolen i speilet i korridoren. Helt til hun la ut skjermdump av LKE sin story der han skrev at han var på vei til Oslo pga han kunne ikke la ei så sexy kone gå løs i Oslos gater. Så, da var hun ikke alene sammen med andre kollegaer da heller 

Hun gjør ikke et intervju engang uten mannen sin ved sin side

De lever i en merkelig lukket symbiose sammen i villa kulås, der dagene består av trening, egenpleie, han tar bilder og redigerer bilder av kone og barn, de deltar ikke på noe sammen med andre influencere, og det virker ikke som de holder seg oppdaterte på hva som skjer rundt de. Eneste de holder seg oppdaterte på er hva som skrives om de her på forumet og i diverse kommentarfelt. Det tar sikker litt tid å røkte og redigere kommentarer skrevet av andre i egne kommentarfelt på blogg og insta også. Og litt tid til å «finne inspirasjon», dvs kopiere outfits, matretter og interiør for så å fremstille rettene som retter man har funnet på selv. Og det tar nok litt tid å lage reklameinnlegg som virker som ikke er reklame, og måter å unngå å merke det som reklame. Ift LKE så tar det nok litt tid å være et nettroll også, å følge med i kommentarfelt her og der, og å kverulere og henge ut andre (kvinner) og gi alt for å få siste ordet.

Andre i bransjen gjør regelmessig ting sammen. F.eks nå nettopp så var Monica Nyhus, Sara Emilie, og ei Therese (som jeg ikke vet hvem er) på jentetur til Farris bad. Sophie Elise er på tur med kollegavenner til varmere strøk akkurat nå. Men CBE og mannen reiser aldri på tur sammen med kolleger. Hvis de reiser på tur med noen så er det med foreldrene til CBE (det er jo praktisk, da har de barnevakt sånn at de kan løpe i fjellet)

På meg så virker det som om bloggen nå har tatt ei ny vending; før så holdt CBE seg oppdatert og var en av landets største bloggere. Hun skrev gjerne 2-3 innlegg daglig. Sjargongen var lett og ledig, og bildene var ofte fra mobilkamera. Jeg likte faktisk bloggen hennes for ca 10-12 år siden (eller enda lengre siden, begynte å lese den rett før hun skulle gifte seg). Hun skrev faktisk bra på den tiden, var morsom og innholdet var variert. Hun hadde også flere samarbeid med mere etablerte merkenavn enn hva hun har nå, f.eks sportsmaster, x-life (treningsklær og utstyr), get inspiered, adax, bianco, reisebyråer, Ole Henriksen….og mange flere. Ift reklamesamarbeid så uttalte hun at hun var nøye på hvem hun ville ha et samarbeid med, for hun ville ikke reklamere for kreti og pleti for pengene sin skyld, hun ville stå for det hun reklamerte for

Etter at LKE la fotballen på hylla og gikk inn i firmaet så endret det seg veldig negativt. Bloggen skulle nå bli et «glanset magasin». Sjargongen endrer seg; det ble lite tekst og hovedfokuset ble bilder. Redigerte bilder med veldig kroppsfokus. Alt virker nøye planlagt, det er ingen impulsive innlegg lengre. Bortsett fra Twentyfour (som hun virkelig legger en jobb i for å unngå å fremstille som reklame) så virker det som hun sier ja til alt som gir inntekt. Det har vært leverpostei, svisker, underlivsspray, ukjent hårføner/krølle-maskin (som koster skjorta), bli vakker (kamuflert som Elisabeth Arden), ukjent treningstøy-merke, og reklame for eget firma NetFit (som enda ikke er oppe og går). Selv reklame for humanitær bistand som Redd Barna har hun ikke råd til å la være å ta betalt for å reklamere for (personlig så mener jeg det ville gitt mere kredibilitet om hun reklamerte for humanitære organisasjoner uten å ta betalt for det, som et bidrag til f.eks Redd Barna) Selv deres eget prosjekt med Omvendt julenisse skal de ikke ha noe utgifter på, der etterspurte de t.o.m spons av saks, papir og bil til å kjøre ut mat og gaver med for å ikke få slitasje på egen bil (gud forby om det ble slitasje på den dyrebare XC90´en)

Jeg syns ikke at CBE noensinne har fremstått som sympatisk. Hun klaget ofte over kritikk på at hun var for tynn og nektet maaange ganger for at hun redigere bildene sine, nei det hadde hun da ikke peiling på hvordan man gjorde. Så ble det avslørt at det gjorde hun til gagns, ja til og med gravidmagen slankeredigerte hun... Så i likhet med LKE så har hun alltid vært veldig, veldig kroppsfiksert og opptatt av mat. Men overgangen til seksuell vinkling med voldsomt fokus på pupper og rumpe kom etter silikonoperasjonen i mai 2018. Før det var hun mye mer elegant i klesveien og kunne til og med bli oppfattet som litt vel damete i stilen. Den tiden er definitivt forbi 🙈

Men CBE var flinkere til å skrive før, med mer snert i tekstene. Hun var litt mer personlig og kunne også gjøre litt narr av hvor jålete hun var. Nå er det veldig tydelig at CBE ikke har noen verdens ting hun ønsker å formidle til omverdenen, annet enn skjønnhetsfiltrerte bilder av seg selv og informasjon om hvor mye hun har trent i kjelleren mens andre har vært på jobb.

Skrevet
Emma Marie skrev (1 time siden):

Jobber fra 10-15/16. Lite trolig. 

2BCE9933-C1B3-48F8-BCE9-0BC9A5A28105.png

Ja se der du. Nå innrømmer CBE 5 timers arbeidsdager på dem begge to, det tilsvarer deltidsstillinger på 60 % det. For ikke å snakke om at hun ofte poster bilder fra frisør eller manikyrist i tidsperioden hvor hun nå påstår at hun "jobber", for ikke å snakke om flotte lunsjer som det må ta nokså lang tid å lage (også i CBEs påståtte "arbeidstid"). I coronatiden var det mistenkelig nok helt krise å måtte ha ungene hjemme. For da MÅTTE de altså begge to sitte fysisk på kontoret samtidig i 8 timer hver dag. Knappe 5 timers "arbeidsdager" må jo bety det samme som den stupende inntekten for fjoråret det da, at bedriften knapt nok har arbeidsoppgaver igjen.

Skrevet
Solaire skrev (8 minutter siden):

Ja se der du. Nå innrømmer CBE 5 timers arbeidsdager på dem begge to, det tilsvarer deltidsstillinger på 60 % det. [...] Knappe 5 timers "arbeidsdager" må jo bety det samme som den stupende inntekten for fjoråret det da, at bedriften knapt nok har arbeidsoppgaver igjen.

Du går fra fem timer til knappe fem timer i samme innlegg. La oss se på hva CBE faktisk skriver:

9-10 til 15-16 er 5-7 timer. Pluss jobbing 20-2130. Det blir 6,5-8,5 timer. Pluss noen ganger jobbing i pauser på trening.

Fortsatt i underkant av full stilling, men langt mer enn slik du legger det frem. 

Noe som forøvrig er veldig typisk for hvordan CBE blir gjengitt generelt sett i denne tråden.

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...