Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Jeg synes faktisk det er superartig at hun gir inntrykk av at hun har planer om å barbere seg på sykkeltur i fjellheimen 😄 Så kan man spekulere i om dette er reelt eller bare reklame. Men enten er det jo urkomisk hvis det faktisk er tilfelle, og hvis det bare er reklame er det jo helt sinnsykt kreativt kommet på å gi inntrykk av at man skal barbere seg (leggene?) på fjelltur. 😂

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Oline12 skrev:

Dette er et firma som skal tjene penger, så jeg ser ikke helt problemet med at hun reklamerer for tørrshampoo og det andre pikkpakket som jeg personlig ikke fatter at de skal ta med. Kan jo hende at hun reklamerer for det i pakkelisten sin, men ikke tar det med. 

Det jeg stusser på er at de ikke har fått noen sponsorer på turklær/utstyr/treningstøy/turproviant... altså, whatever, det burde jo være mer naturlig å ha med slike ting på en sånn tur? Ville ingen bruke firmaet CBE til å fronte turutstyr? Uansett, syns denne turen gir mer lyst til å lese bloggen enn de meningsløse kafé-og smoothiebowl-innleggene. Håper det blir en bra tur og at de små slipper å bli eksponert! 

Ja det er absolutt mer naturlig å prøve å få til å reklamere for slikt. Også selv om CBE.no er særdeles lite troverdig på friluftsliv.

Blir litt som da hun frontet Get inspired i sin tid. Uendelige mengder bher og tights, men lite løpesokker, drikkebelter, tekniske plagg til krevende vær eller noe av alt andre av det løpeinteresserte kanskje hadde funnet interessant. Hvorfor ikke masse utstyrstester a la Carolines favoritt? Hadde sikkert vært mulig å flette inn en mage eller rumpe der også om det var det det stod på. Der er de nemlig ganske kreative. 

Så hvis ikke CBE.no heller den gangen med Get inspired klarte å utnytte reklame-potensialet, er det da mangel av relevante annonsører det står på eller bedriftens manglende evne til å se hva andre enn CBE finner relevant?

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Paradisio skrev:

Hvor er disse folka som har 'etterspurt' pakkeliste?🤔

Mener jeg så en i bloggens kommentarfelt. Men det skal man selvfølgelig ta med en klype salt eller ti. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Mamasa skrev:

Jeg synes faktisk det er superartig at hun gir inntrykk av at hun har planer om å barbere seg på sykkeltur i fjellheimen 😄 Så kan man spekulere i om dette er reelt eller bare reklame. Men enten er det jo urkomisk hvis det faktisk er tilfelle, og hvis det bare er reklame er det jo helt sinnsykt kreativt kommet på å gi inntrykk av at man skal barbere seg (leggene?) på fjelltur. 😂

Det skal vel blogges og filmes på turen. Tipper alt hun skal dra på pakkes i en følgebil så det er lite realistisk hele greia. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Surikatt skrev:

Det skal vel blogges og filmes på turen. Tipper alt hun skal dra på pakkes i en følgebil så det er lite realistisk hele greia. 

Tipper det blir følgebil, for det er ikke bare bare å sykle rundt på både sminke, tørrshampo, deo og høvel.  Herregud for et sirkusfølge.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jeg så pakkelista, tenkte jeg... 10 dagers tur??  Trodde de skulle sykle runden på 12,5 mil, som de fleste bruker to dager på. Men så skjønner jeg at her ærre ikke bare å slenge seg ivei 😂 Fint de vil gå turer, da. Blir kanskje snart dra, siden Hellas er turmål om under 14 dager????  Og jo, Caroline, det ER trær til både hengekøyer og tarp på turen. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å se den pakkelista. Og at de har med iPad til ungene på en slik tur..

Men verst synes jeg, er at de støtter XXL etter alt den kjeden nå har fått avslørt. For maken til kjip bedrift! Men, den er jo blant de rimeligste, så klart ekteparet fotballfrue støtter den og ikke de dyrere kjedene. 🙄

https://www.carolinebergeriksen.no/2019/07/19/sykkeltur-var-pakkeliste/

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmy_H
1 time siden, Aquarius04 skrev:

Trist å se den pakkelista. Og at de har med iPad til ungene på en slik tur..

Men verst synes jeg, er at de støtter XXL etter alt den kjeden nå har fått avslørt. For maken til kjip bedrift! Men, den er jo blant de rimeligste, så klart ekteparet fotballfrue støtter den og ikke de dyrere kjedene. 🙄

https://www.carolinebergeriksen.no/2019/07/19/sykkeltur-var-pakkeliste/

Er de sponset av XXL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iPad, bøker, leker, barberhøvel, dåsespray, sminke- og hudpleieprodukter, tørrsjampo, lange nylagte negler..

.. det «vanlige» turutstyret, klær til 4 stk og bikkje m/mat og utstyr + alt foto- og ladeutstyr!? 

Altså..?!? Hva skal man si? Det forklarer i alle fall hvorfor det er Coverbrands og ikke Villmarksbutikken det er annonselenker fra.

Endret av LilleSnupp
  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som forhåpentligvis er positivt med denne turen er at det er stor sannsynlighet at det ikke er så mye mobildekning på heia. Kanskje de har mindre fokus på å dokumentere minutt for minutt, og mer fokus på her og nå sammen med alle som er med på turen. 10 dager uten å være på SOME non stop tror jeg alle har godt av, særlig de som lever av det.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De skal nok ikke ha følgebil. Er stort sett kjøreforbud over hele Dovre. Noen private bom veier til hyttene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Consita skrev:

De skal nok ikke ha følgebil. Er stort sett kjøreforbud over hele Dovre. Noen private bom veier til hyttene.

Lov å kjøre hele den runden, du. Den følger jo E6 osv 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Bestemorskogmus skrev:

Lov å kjøre hele den runden, du. Den følger jo E6 osv 

Nå snakker jeg om sykkelveiene og Ringveien ved gamle skytefeltet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Smart trekk av Treasures AS her.

Sitat

Ja, jeg tror det var alt selv om det sikkert er noe jeg har glemt å skrive ned. Kom gjerne med tips du også! Vi gleder oss til tur 

[kilde - CBE blogg] 


Et reklameinnlegg kamufleres som pakkliste - hovedfokus på produktene det reklameres for (og som strengt tatt er unødvendige for tur). Det som er faktisk utstyr til tur ramses i hovedsak opp som mer et grovt eksempel på slutten av reklameinnlegget. Med oppfordring om å tipse.

Resulterer i et reklameinnlegg med hele 93 kommentarer, per nå, om alt de har glemt.


Og jo, hele innlegget er reklame, når det inneholder annonselenker, ifølge Forbrukertilsynet:

Sitat

"Det du legger ut sammen med annonselenker er også reklame, og derfor må følgerne skjønne at hele innlegget er reklame."

[kilde - Forbrukertilsynet, veileder for merking av reklame i sosiale media.]

 

Ikke, som CBE har prøvd å insistere på ved et tilsvarende tilfelle med annonselenker:

Sitat

Innlegget er ikke reklame, kun bilde av klærne og linkene

[kilde - CBE blogg, kommentarfelt]
 

Det er nettopp dette som er innholdsmarkedsføring / content marketing. Det øker reklameverdien å ha produktplasseringer inkludert i det som fremstår som et ordinært innlegg. Så hele innlegget blir samlet sett en reklame, også teksten rundt, når innlegget har bilder av produkter, salgslenker og rabattkoder. 

 

Endret av Eveliina
fikset kildehenvisning
  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke lest noe annet enn det som kommer fram her om denne turen, men om det stemmer at det pakkes høvler, intimspray og sminke, så må jeg lure på hva slags tur det er de skal på? Vil si at vi er ganske rutinerte på telting etterhvert, også med barn, og jeg har aldri noensinne hatt med meg så mye som en mascara.

Nå er folk forskjellige ift hva de føler de "må ha", men på tur er det normalt naturlige begrensninger på hva man faktisk KAN ha med seg, ift. vekt og volum. Hvordan får de med seg alt dette? Hvordan ser de for seg at teltet skal se ut, når de har så ekstremt mye løsøre i bagasjen? Hvordan skal de enkelt finne fram i ryggsekkene? Å ha mange ting å forholde seg til er ekstremt stressende på liten plass. Det jeg leser her framstår som helt virkelighetsfjernt.

Jeg skal sove i telt i natt. Utenom teltet og annet nødvendig utstyr, har jeg med ei truse, et par sokker og ei regnjakke.

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Eveliina skrev:

Smart trekk av Treasures AS her.

[kilde - CBE blogg] 


Et reklameinnlegg kamufleres som pakkliste - hovedfokus på produktene det reklameres for (og som er unødvendige for tur). Det som er faktisk utstyr til tur ramses i hovedsak opp som mer et grovt eksempel på slutten av reklameinnlegget. Med oppfordring om å tipse.

Resulterer i et reklameinnlegg med hele 93 kommentarer, per nå, om alt de har glemt.


Og jo, hele innlegget er reklame, når det inneholder annonselenker, ifølge Forbrukertilsynet:

https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/veiledning-reklame-some

 

Ikke, som CBE har prøvd å insistere på ved et tilsvarende tilfelle med annonselenker:

[kilde - CBE blogg, kommentarfelt]
 

Det er nettopp dette som er innholdsmarkedsføring / content marketing. Det øker reklameverdien å ha produktplasseringer inkludert i det som fremstår som et ordinært innlegg. Så hele innlegget blir samlet sett en reklame, også teksten rundt, når innlegget har bilder av produkter, salgslenker og rabattkoder. 

 

Enig - det er et veldig godt eksempel på content marketing. Minner veldig om det famøse fødebaginnlegget hun hadde i sin tid - det var og en pakkeliste ispedd litt uvanlige ting - jeg huske best rettetangen.

https://www.carolinebergeriksen.no/2013/11/19/utstyrsguide-del-v/

Endret av MissLucy
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmy_H
17 minutter siden, Eveliina skrev:

Smart trekk av Treasures AS her.

[kilde - CBE blogg] 


Et reklameinnlegg kamufleres som pakkliste - hovedfokus på produktene det reklameres for (og som strengt tatt er unødvendige for tur). Det som er faktisk utstyr til tur ramses i hovedsak opp som mer et grovt eksempel på slutten av reklameinnlegget. Med oppfordring om å tipse.

Resulterer i et reklameinnlegg med hele 93 kommentarer, per nå, om alt de har glemt.


Og jo, hele innlegget er reklame, når det inneholder annonselenker, ifølge Forbrukertilsynet:

https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/veiledning-reklame-some

 

Ikke, som CBE har prøvd å insistere på ved et tilsvarende tilfelle med annonselenker:

[kilde - CBE blogg, kommentarfelt]
 

Det er nettopp dette som er innholdsmarkedsføring / content marketing. Det øker reklameverdien å ha produktplasseringer inkludert i det som fremstår som et ordinært innlegg. Så hele innlegget blir samlet sett en reklame, også teksten rundt, når innlegget har bilder av produkter, salgslenker og rabattkoder. 

 

 

13 minutter siden, MissLucy skrev:

Enig - det er et veldig godt eksempel på content marketing. Minner veldig om det famøse fødebaginnlegget hun hadde i sin tid - det var og en pakkeliste ispedd litt uvanlige ting - jeg huske best rettetangen.

https://www.carolinebergeriksen.no/2013/11/19/utstyrsguide-del-v/

Flotte innlegg !Hvis denne turen er en del av innspillingen til bloggerne så blir dette  en del av produktplasseringen i programmet også.

Endret av Emmy_H
Leif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...