Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
36 minutter siden, Pollen skrev:

Den rotta får ikke gjort så mye skade da.

Nei, som sagt, jeg antar at det er et av argumentene CBE bruker når de skal forsvare brudd på båndtvang. Problemet er at for mange ville (og tamme) dyr er hund hund. Panikken tar dem, uansett størrelse på bikkja. Og det er panikk som skader dyra, ikke den lille hunden.

Det er derfor båndtvang gjelder alle hunder, ikke bare store. 

Men for all del, de har sikkert vært flinke til å bruke bånd før, så da går det sikkert bra uten denne gangen. Var det ikke noe sånt de påsto når folk kommenterte Lasses mangel på vest?

Endret av Felis
  • Liker 30
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå løper ikke  hunden (siste blogginlegg )løs over viddene som det omtrent fremkommer her, hun har den på armen på et bilde, og de er helt inntil den ved vannet på to andre. Og når det var på IG stories så var den i bånd. Får da være måte på til å finne noe å pirke på da.  

• Liker 18
Skrevet
27 minutter siden, Felis skrev:

Nei, som sagt, jeg antar at det er et av argumentene CBE bruker når de skal forsvare brudd på båndtvang. Problemet er at for mange ville (og tamme) dyr er hund hund. Panikken tar dem, uansett størrelse på bikkja. Og det er panikk som skader dyra, ikke den lille hunden.

Det er derfor båndtvang gjelder alle hunder, ikke bare store. 

Men for all del, de har sikkert vært flinke til å bruke bånd før, så da går det sikkert bra uten denne gangen. Var det ikke noe sånt de påsto når folk kommenterte Lasses mangel på vest?

Jeg har hund selv jeg altså( fuglehund), så her overholdes båndtvangen. Men jeg tror at ikke alt er negativt med dem. De har nok kontroll på hunden. Dessuten er den gammel nå, så jeg tviler på han orker å løpe rundt og lete etter dyr å angripe. 

Jeg er ikke så oppdatert at jeg vet hva greia med den vesten er.

• Liker 2
Skrevet
18 minutter siden, virkelig skrev:

Nå løper ikke  hunden (siste blogginlegg )løs over viddene som det omtrent fremkommer her, hun har den på armen på et bilde, og de er helt inntil den ved vannet på to andre. Og når det var på IG stories så var den i bånd. Får da være måte på til å finne noe å pirke på da.  

Til forutsigbare bortforklaringer henviser jeg til innlegget under ;)

5 timer siden, Felis skrev:

Tipper brudd på båndtvang-episoden går i samme trakten som kajakturen, når hun skal rettferdiggjøre dette i kommentarfeltet. Hunden er så liten at den ikke kan gjøre skade. Den var jo bare få meter unna dem. Den skulle bare hente en pinne, den var ikke beruset. Noe jeg har glemt?

Fakta er at det er en god grunn til båndtvang. Uansett om hunden er gammel, ny, liten, svær eller hvilke andre irrelevante unnskyldninger man ellers kan finne på. 

Et annet punkt er denne influencerens gjennomgående dårlige og uetiske bruk av innflytelsen sin. Uansett om bloggeren privat driter i nyklekkede fugleunger med mer så hadde det ikke kostet henne en kalori å ikke publisere det på SoMe. 

• Liker 28
Skrevet
32 minutter siden, virkelig skrev:

Hvordan vet du hva hunden gjorde og ikke gjorde? 

• Liker 19
Skrevet

Jeg hadde vært mer bekymret for om den druknet i en myr eller ble tatt av storfugl enn at den hisset på seg en moskus egentlig. Ta på langline/bånd, ta bilde, ta av igjen hvis det er så veldig viktig at den går løs. Da slipper man å fremstå som uansvarlig og arrogant. Jeg har brutt både veitrafikkloven og hundeloven, men jeg gidder da virkelig ikke å legge ut bevis på det på nettet. 

• Liker 27
Skrevet

Det er store ting, og mange småting som blir kritikkverdig tilsammen i det store bilde, spesielt med tanke på at CBE til stadighet bryter loven. Men akkurat at den lille bikkja får drikke vann uten bånd.. altså, greit. Million andre ting å diskutere. Hva med at minste barn blir kraftig eksponert for tiden? At det er alkohol på sykkelturen her også? Syns det er viktigere ting som er feil her enn den gamle bikkja. 

• Liker 13
Skrevet
1 minutt siden, Oline12 skrev:

Det er store ting, og mange småting som blir kritikkverdig tilsammen i det store bilde, spesielt med tanke på at CBE til stadighet bryter loven. Men akkurat at den lille bikkja får drikke vann uten bånd.. altså, greit. Million andre ting å diskutere. Hva med at minste barn blir kraftig eksponert for tiden? At det er alkohol på sykkelturen her også? Syns det er viktigere ting som er feil her enn den gamle bikkja. 

Du sier det selv: Mange store ting og små ting som blir kritikkverdig tilsammen. 

Dette firmaet er velkjent for jevnlig å bryte lover. Fordi lovene ikke "passer " inn i det livet de lever (evt. later som om de lever). Fordi de dumme lovene ikke tar hensyn til at de bare MÅ ta akkurat DET bildet. 

Så å bryte loven om båndtvang er bare et lovbrudd i en lang, lang rekke av tidligere lovbrudd. 

• Liker 26
Gjest Emmy_H
Skrevet (endret)

Når penger skal tjenes så er det ikke så nøye med hverken kunnskap, miljø , lover og regler. 

Endret av Emmy_H
Skrevet
10 minutter siden, Dolce skrev:

Du sier det selv: Mange store ting og små ting som blir kritikkverdig tilsammen. 

Dette firmaet er velkjent for jevnlig å bryte lover. Fordi lovene ikke "passer " inn i det livet de lever (evt. later som om de lever). Fordi de dumme lovene ikke tar hensyn til at de bare MÅ ta akkurat DET bildet. 

Så å bryte loven om båndtvang er bare et lovbrudd i en lang, lang rekke av tidligere lovbrudd. 

Ja, men hvis en skal sitte og diskutere båndtvang ut og bort så syns jeg andre viktigere ting ikke kommer frem. Det er 3 sider her nå med båndtvang. Jeg orker ikke

• Liker 7
Skrevet
2 minutter siden, Oline12 skrev:

Ja, men hvis en skal sitte og diskutere båndtvang ut og bort så syns jeg andre viktigere ting ikke kommer frem. Det er 3 sider her nå med båndtvang. Jeg orker ikke

Ingen tvinger deg ;)

Det er vel bare enda en ting bedriften driter i å innrette seg etter. Det er det i alle fall jeg kicker på. Dette er bare én av mange ting. 

• Liker 13
Skrevet
23 minutter siden, Aquarius04 skrev:

Ingen tvinger deg ;)

Det er vel bare enda en ting bedriften driter i å innrette seg etter. Det er det i alle fall jeg kicker på. Dette er bare én av mange ting. 

Jeg vet..

Jeg skal ikke legge meg mer borti diskusjonen om akkurat det. Ser innom når temaet har blitt noe annet. 

• Liker 2
Skrevet

Mens andre ikke liker at en stadig påpeker det samme - som gjengangerne alkohol og eksponering av mindreåriges privatliv.  Da er det visst mobbing...? :sarkasme:

Feil blir det visst uansett. Jaja.

Hovedsaken er at dette er en bedrift for profesjonell påvirking, som til stadighet ser ut til å snuble både faretruende nært og over grensene for lover, regler og generell folkeskikk. Kontrasten for nettopp denne bedriften blir også forsterket ved at bedriftseier og ansikt utad ikke lenger er pur unge, og lett unnskyldes for manglende oversikt.

Nå har ikke bloggere noen redaktørplakat, men de har likevel redaktøransvar for egne kanaler, og innholdet som fremmes der. Jeg mener en som profesjonell påvirker har et særskilt ansvar.

Nå er ikke CBE på størrelse med Justin Bieber selvsagt, men dette er et veldig godt eksempel på at influencere som bruker sin påvirkningskraft til å fronte løst forhold til lover og regler også kan gi sterkt negative effekter. Influencere kan også påvirke negativt, og summen av hver lille 'småting' kan bli problematisk. 

https://www.dagbladet.no/nyheter/island-har-fatt-nok-av-hensynslose-instagram-kjendiser/71226225

https://www.dagbladet.no/kjendis/far-skylden-for-a-ha-odelagt-islandsk-dal/70913657

• Liker 18
Skrevet

Er sykkelferie over allerede. Ettersom det ikke har kommet noen rapport de siste dagene. 

• Liker 1
Gjest Forum-Moderator
Skrevet

Ryddemelding: Brukerdebatt, svar til slettet innlegg.

Skrevet
6 timer siden, MorUgle skrev:

Er sykkelferie over allerede. Ettersom det ikke har kommet noen rapport de siste dagene. 

Nei de er på fjellet med dårlig nett.

(Hun oppdaterte på instastory i går.)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...